Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson custom shopin hinnoittelu
1
Karvalakki
15.03.2011 10:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään tietoa miten jackson hinnoittelee custom shopin keppejä ja kannattaako nykyään ylipäätään sieltä mitään tilata kun fender puljun osti. Ja millä hinnalla vanhaa kunnon cs jaskaa kannattaisi alkaa etsimään?
 
Guitar is not just a hobby its a religion and a way of life
Decadetroll
15.03.2011 13:05:29 (muokattu 15.03.2011 13:07:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta fender-jutusta sen verran että samat tyypit siellä värkkää noita customeita kuin ennen fenkkua.. Ja kuulemma jonkinverran on noussut tuo laaduntarkkailu tässä viimevuosina. Sen verran hinnoista voisin sanoa että mitä olen asiaa seurannut, niin ei kannata paljon alle kolmen tonnin haaveillakkaan mitään..
 
Wanhoja customijaskoja kannattanee katsella lähinnä Ebayn puolelta ja ehkä joku jackson guitar palacessa saattaa myydä jotain. Kannattaa pitää silmät auki. Ai niin, onhan tässä lähiaikoina näkynyt pari 80's custom jaskaa ihan tässä mnetin torillakin. Kyllähän noita customeita näkee myytävän tyyliin ~1700e ja siitä reippaasti ylöspäin, riippuen tietty varustelusta. Halvimmat mitä oon nähny on yleensä ollu tyyliin RR1, johon on maalattu vaikka joku kuva kanteen, lyöty custom shop-merkki lapaan ja sillä selvä.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
lavaamo
15.03.2011 13:36:49 (muokattu 15.03.2011 13:37:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Tuosta fender-jutusta sen verran että samat tyypit siellä värkkää noita customeita kuin ennen fenkkua.. Ja kuulemma jonkinverran on noussut tuo laaduntarkkailu tässä viimevuosina. Sen verran hinnoista voisin sanoa että mitä olen asiaa seurannut, niin ei kannata paljon alle kolmen tonnin haaveillakkaan mitään..
 
Wanhoja customijaskoja kannattanee katsella lähinnä Ebayn puolelta ja ehkä joku jackson guitar palacessa saattaa myydä jotain. Kannattaa pitää silmät auki. Ai niin, onhan tässä lähiaikoina näkynyt pari 80's custom jaskaa ihan tässä mnetin torillakin. Kyllähän noita customeita näkee myytävän tyyliin ~1700e ja siitä reippaasti ylöspäin, riippuen tietty varustelusta. Halvimmat mitä oon nähny on yleensä ollu tyyliin RR1, johon on maalattu vaikka joku kuva kanteen, lyöty custom shop-merkki lapaan ja sillä selvä.

 
Kerrohan lisää tästä maalatusta RR1:tä, vai onko ihan mutua? Mites sarjanumero, muuttuiko se?
 
E: Aiheeseen liittyen, mä saatan luopua CS RR:tä lähiaikoina.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
vvaltsu
15.03.2011 16:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Kerrohan lisää tästä maalatusta RR1:tä, vai onko ihan mutua? Mites sarjanumero, muuttuiko se?
 
E: Aiheeseen liittyen, mä saatan luopua CS RR:tä lähiaikoina.

 
Meinaa varmaan sitä, että ne halvimmat CS:t vastaa RR1:stä johonka on lyöty kuva kanteen ja CS-leima.
 
"Sie ku päätät että jostain tykkäät, niin sääh. Kilipertti ja Capa, parempaa ei oo. Aattele ku Gilbert soittais Capalla?" - Estranged
Kivijalka
15.03.2011 17:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Meinaa varmaan sitä, että ne halvimmat CS:t vastaa RR1:stä johonka on lyöty kuva kanteen ja CS-leima.
 
Sou? Se CS-leimahan niissä tärkeintä on. :)
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Decadetroll
15.03.2011 18:18:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Meinaa varmaan sitä, että ne halvimmat CS:t vastaa RR1:stä johonka on lyöty kuva kanteen ja CS-leima.
 
Juurikin tätä tarkoitin. Laatupuoleen en puutu sen tarkemmin, tarkoitin lähinnä noiden speksien puolesta RR1/WR1/KE1 yms vastaavaa keppiä.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Karvalakki
15.03.2011 18:43:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläiset aavistukset mulla olikin ei varsinaista inspistä ole vielä alkaa cs jaskaa edes ajattelemaan mutta ihan silkasta mielenkiinnosta ajattelin asiaa kysäistä
 
Guitar is not just a hobby its a religion and a way of life
Jormaz
15.03.2011 23:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on semmonen muistikuva että joissakin custom-Rhoadseissa olis UO-alkuinen sarjanumero eli olisivat tosiaan vain RR1:n pohjalta tehtyjä. Vaikeaa kuvitella että esim. tämä http://i148.photobucket.com/albums/s24/purplenurple01/jackson004.jpg olisi tarkoituksella suunniteltu "front-loadediksi".
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
lavaamo
16.03.2011 05:01:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Juurikin tätä tarkoitin. Laatupuoleen en puutu sen tarkemmin, tarkoitin lähinnä noiden speksien puolesta RR1/WR1/KE1 yms vastaavaa keppiä.
 
No mitä eroa niissä sitten pitäisi olla, ellei juurikin laatu?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Decadetroll
16.03.2011 09:26:37 (muokattu 16.03.2011 09:39:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: No mitä eroa niissä sitten pitäisi olla, ellei juurikin laatu?
 
No pointtina oli se, että jos haluaa jotain vähän erikoisempaa (enemmän nauhoja, erilaiset mikkikonfiguraatiot, archtopit yms massatuotannosta poikkeavaa), niin sitten saa maksaa huomattavasti enemmän kuin tuollaisesta lähinnä hieman erivärisestä made in usa massatuotantomallista, josta taas uutena saa maksaa maltaita, siihen katsomatta, että se on vain kopio massatuotantomallista eri värisenä ja custom shop leimalla. Mikä tietysti näkyy myöskin tuossa käytettynä myynnin hinnassa. Tarkoitus EI ole alkaa mollaamaan tai arvostelemaan sinun rakkaan Custom Shop-tuotteesi arvoa, laatua, ylivertaisuutta, mahtavuutta ja rakkautta, vaan totesin, että halvimmat custom shop tuotteet ovat lähinnä sitä massatuotantomallia vastaavia, tokikin paremmalla laadulla. Tarkoitus oli kuitenkin kiinnittää huomiota lähinnä speksien kautta hintoihin.
 
seuraavat lauseet sisältävät mielipiteitä, joihin ei kenenkään tarvitse tarttua ja provosoitua
 
Minulle ainakin pitää olla enemmän eroa massatuotantomalleihin kuin värisävy, että maksan ylimääräistä "custom shop" hintaa.. Ei se lavan takana oleva leima nyt ole niinkään se itseisarvo. Tyhmältä minusta tuntuis jos esittelisin vaikka RR1:stä, että kato, siinnon tollanen custom shop-leima, maksoin puolitoistakertaisen hinnan sen leiman vuoksi, vaikka olisin voinut ostaa helvetin hyvälaatuisen massatuotantomallin, joka on väriä ja leimaa vaille prikulleen samanlainen kuin tämä minun. IMHO.
 
/mielipiteet
 
Tuntuu ettet sie ees halua kokeilla ymmärtää tätä mun jutun pointtia nyt.. :)
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
ibnz
16.03.2011 12:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Massatuotannosta ei Selectien ollessa kyseessä voi oikein puhua, niitähän tehdään 5-10 kpl batcheissa samassa pajassa ja samojen duunarien toimesta, kuin Customitkin. Asiasta on käyty keskustelua JCF:ssä ja jotkut pajalla käyneet (siinä Fenderin tehtaan kyljessä Coronassa, kuitenkin erillään) kertovat, että sekä Selectit että Customit valmistetaan jokseenkin samoin. Customeilla on taatusti etulyöntiasema materiaalien ja viimeistelyyn käytettävän ajan suhteen, kuten hintakin osoittaa (ellei se sitten osoita lähinnä tuotteen harvinaisuutta?).
 
pekurides
16.03.2011 12:37:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hiukan hassulta saundaa ku jätkät puhuu CS:nparemmasta "laadusta" viimeistelystä,
 
Kyllä mun select RR1 oli niin hyvin viimeistelty kuin mahdollista että vaikea keksiä miten sitä custom shopissa olisi enää paremmin voinut tehdä, tai sitten puhutaan niin mikroskooppisista asioista joita ei paljaalla silmällä erota:=).
 
asiaan, ymmärtääkseni CS tuotteisiin ne parhaiten soivat,kevyimmät puut ja hienoimmat kannet valitaan niin se kyllä puoltaa CS vehkeiden hintalappuja vaikka olisi päälleppäin aivan samalainen kuin selecti.
 
They see me rollin, they hatin.
mungiisi
16.03.2011 21:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibnz: Massatuotannosta ei Selectien ollessa kyseessä voi oikein puhua, niitähän tehdään 5-10 kpl batcheissa samassa pajassa ja samojen duunarien toimesta, kuin Customitkin. Asiasta on käyty keskustelua JCF:ssä ja jotkut pajalla käyneet (siinä Fenderin tehtaan kyljessä Coronassa, kuitenkin erillään) kertovat, että sekä Selectit että Customit valmistetaan jokseenkin samoin. Customeilla on taatusti etulyöntiasema materiaalien ja viimeistelyyn käytettävän ajan suhteen, kuten hintakin osoittaa (ellei se sitten osoita lähinnä tuotteen harvinaisuutta?).
 
Milloinkas USA Jacksonien valmistus on Coronaan siirtynyt, samantien kun Fender puljun osti? Mietinkin tässä vähän aika sitten että valmistetaanko ne vielä Ontariossa, kerta olla pitäisi samoissa tiloissa Fenderin kanssa (eli Coronassa).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «