Aihe: Orange Tiny Terror
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17
Terry Pantheras
17.09.2010 15:05:42
Kävinpä testimässä Tiny Terroria sillä ajatuksella, että siitä saisi sopivan studioäänityspelin ja hyvältähän tuo vaikutti. Sekä volyymiltään, soundeiltaan ja säätömahdollisuuksiltaan.

Kysymys: miten tuo syö pedaaleita? Tyyliin Big Muff, Boss HM-2/Behringer HM300? Miedommat ja transparentimmat boosterit nyt tuntuvat toimivan mun kokemuksien mukaan oikeastaan kaikkien vahvistimien kera, mutta mites sitten kun aletaan kokolailla muuttamaan vahvistimen ominaissoundia edellä mainituilla ulkoisilla purnukoilla? Miten TT tottelee edellä mainittuja pöristimiä?
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
naavanka_
17.09.2010 19:28:13
Terry Pantheras: Kävinpä testimässä Tiny Terroria sillä ajatuksella, että siitä saisi sopivan studioäänityspelin ja hyvältähän tuo vaikutti. Sekä volyymiltään, soundeiltaan ja säätömahdollisuuksiltaan.

Kysymys: miten tuo syö pedaaleita? Tyyliin Big Muff, Boss HM-2/Behringer HM300? Miedommat ja transparentimmat boosterit nyt tuntuvat toimivan mun kokemuksien mukaan oikeastaan kaikkien vahvistimien kera, mutta mites sitten kun aletaan kokolailla muuttamaan vahvistimen ominaissoundia edellä mainituilla ulkoisilla purnukoilla? Miten TT tottelee edellä mainittuja pöristimiä?

Hm-2 kanssa toimi mulla varsin mainoisti, big muffi ei niin hyvin koska saundi meni todella pahasti tukkoon kovemmilla volumeilla mutta se ei varmaan ole ongelma jos kotona/studiossa soittelee:)
Ziggy Bubba
17.09.2010 19:31:25

TT toimi muuten viime testien mukaan 2x12 -skobeilla prkeleen hienosti Orangen omalla V30-kaapilla verrattuna G12-75 -ladattuun Marsuun... V30 on siis kaiken järjen mukaan kova sana ton kanssa.

Muffia en ole testannut... Behkun HM-kopsua vois kunhan saan aikaseks :)
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Terry Pantheras
18.09.2010 15:46:09
naavanka_: Hm-2 kanssa toimi mulla varsin mainoisti, big muffi ei niin hyvin koska saundi meni todella pahasti tukkoon kovemmilla volumeilla mutta se ei varmaan ole ongelma jos kotona/studiossa soittelee:)

Millä Muffilla löylytit TT:tä? Mulla on musta Russian Muff, joka on vähän tuota jenkkiversiota miedompi: enemmän distortion kuin fuzz... Tarkoitus ois melkeinpä reenisvolilla nauhotella, kun meinataan vetää homma ainakin osittain livenä purkkiin. Mutta jos tuo Ruottalaisten tunnetuksi tekemä visvamasiina toimii, niin eiköhän sekin jo riitä! :)
naavanka_
18.09.2010 17:01:53
Testasin sekä 9 että 10 sarjan jenkkimuffeilla, 9 toimi hieman paremmin mutta ei sekään varsinaisesti enää niin hyvältä kuulostanut kuin olisi:)
Ziggy Bubba
18.09.2010 18:21:23 (muokattu 18.09.2010 18:22:25)

TT:ssä on kyllä todella iso ja pläski soundi noin pikkuseksi "lounaslaatikoksi". Puhtaat ja pikkurutut on oikein terveitä soundiltaan.

Semmosta kevyttä ärsyttävää sirinää säröillä tossa TT:ssä on ainakin himavolyymeillä - niin on myös Voxin Night Trainissa ja Orangen AD30:ssä. Varsinkin ykskelaiset kuulostaa pikkasen karskeilta isommilla säröillä... Kaappi vaikuttaa myös tosi paljon vaffarin potkuun, kuten aiemmin totesin.
Terry Pantheras
18.09.2010 19:06:09
sikki-six: TT:ssä on kyllä todella iso ja pläski soundi noin pikkuseksi "lounaslaatikoksi". Puhtaat ja pikkurutut on oikein terveitä soundiltaan.

Semmosta kevyttä ärsyttävää sirinää säröillä tossa TT:ssä on ainakin himavolyymeillä - niin on myös Voxin Night Trainissa ja Orangen AD30:ssä. Varsinkin ykskelaiset kuulostaa pikkasen karskeilta isommilla säröillä... Kaappi vaikuttaa myös tosi paljon vaffarin potkuun, kuten aiemmin totesin.

Joo, itse asiassa toinen seuraava hankita onkin Orangen PPC212-kaappi, tuon PPC412:n kylkeen.
Ziggy Bubba
18.09.2010 19:08:57 (muokattu 18.09.2010 19:09:53)

Terry Pantheras: Joo, itse asiassa toinen seuraava hankita onkin Orangen PPC212-kaappi, tuon PPC412:n kylkeen.

Tuo on kyllä aivan mahtikaappi, soundaa ihan pirun isolta ja potkii mainiosti. Ei kalpene musta tolle isoveikalle just yhtään, mitä oon rinnakkain ja peräkkäin noita soittanut. Pirun isohan toi on, roudaaminen ei oo herkkua yksin - kaverin kanssa jo oikein jouhevaa.
KimmoH
20.09.2010 11:01:18 (muokattu 20.09.2010 11:01:39)
Jetaan nyt näitä omiakin TT kokemuksia, keväällä tuolla ketjussa aikaisemmin jo mainostinkin että paukut riittävät bändisoitossa OK mutta mutta...

Eli TT Combo on ollut taloudessa nyt vajaan vuoden verran, alkuun otin tuosta sekä puhtaat että säröt irti, sitten tuo yksi kanavaisuus alkoi ahdistaa ja nupin ruuvaaminen kesken keikan alkoi kyllästyttää joten matkassa alkoi kulkea vanha Marshallin Valvestate puhtaita varten ja TT:n pyhitin säröille. Kitaran volalla ei saa aivan tiputettua täysin puhtaille tai parhaiten soivalle särölle joten aina joutuu vähän ruuvaamaan vahvistinta (sekä LP:llä että MM:llä) :(

Pedaleista sen verran että Danelectron Cool Cat Drive V2:sta en saanut kirveelläkään soimaan nätisti TT:n kanssa, homma meni joko täysin pörinäksi tai soundi oli muuten aivan kauhea, Fulltone OCD taas toimi pikaisella testillä todella hyvin TT:n kanssa. Youtube pätkien perusteella oletin että tuo Drive V2 olisi hyvin lähellä OCD:tä mutta ainakin tässä tapauksessa totuus oli jotain aivan muuta.

Muita hyvin toimineita pedaaleita ovat olleet Dunlopin Cry Baby, Danelectron Cool Cat Chorus ja Fab Echo. Lisäksi boosterina on toiminut itse kasattu Matsumin Valvecaster mikä on tuon TT:n kanssa sopinut yhteen paremmin kuin nenä päähän.

Mutta TT:n oma särö on aivan loistava ja tuohon särökäyttöön Combo saa jäädäkkin, viime viikollä lähti tilaukseen Marshall MA50C ja katsotaan josko siitä saisi sekä puhtaat että sopivat rokkisäröt irtoamaan :)
Roudantuoja
30.12.2010 20:26:55 (muokattu 30.12.2010 20:27:55)
Tätä on odoteltu omistukseen saapuvaksi. Vasta kävin matkahuollosta mokoman vehkeen noutamassa. Kysessä Korealainen yksilö, timanttisessa kunnossa.

Testikitaraksi Ibanezin GAX30 varustettuna EMG81X/85X-mikrofoneilla. Vire DGCFAD.

No eikun vaan Voxin 4x12- lootaan kiinni ja testailemaan. Ensin kaikki potikat kello kahteentoista ja E-duuri (tällä vireellä D) soimaan. Näin kerrostaloasujana voin sanoa että talon toisessa päässäkin värähti. Gainia rullaamalla ylöspäin lähti särö käsistä, siitä klo kahdesta lähtien ei enää mitään järkeä. Sirkkelimäinen surina, silti lämmin ja botnekas.

Potikat taas keskipäivään. Poljinta eteen. Biyang FZ-7 fuzz. Polkaisu kytkimeen. Räjähti. Electric Wizard-fanit (eli minä) tunnistavat saundin. Hurja futsimurina, älytön basso kun vähän tonea vääntää kiinnipäin sekä vahvistimesta että pedaalista. Kaulamikki käyttöön ja pörisee. Volume ylös kello kolmeen ja tapahtuu kamalia. Luut tärisee. Melkein törähtää punttiin.

Ei enempiä pysty vielä kirjoittamaan, sen verran ihmeelliset fiilikset. Tätä pitää soittaa kovaa. ÖÖÖÄÄÄ!
JMP71
22.01.2011 21:16:37
Vaikuttaa siltä, että pääteputket kaipaavat uusimista TT:ssä. Miten on, voiko uudet putket vain heittää paikalleen vai tarviiko säätöä?
Jos vain mahdollista, soundia voisi muokata vähemmän säröiseen suuntaan. Ehdotukisa putkiksi?
KimmoH
24.01.2011 07:57:09
JMP71: Vaikuttaa siltä, että pääteputket kaipaavat uusimista TT:ssä. Miten on, voiko uudet putket vain heittää paikalleen vai tarviiko säätöä?
Jos vain mahdollista, soundia voisi muokata vähemmän säröiseen suuntaan. Ehdotukisa putkiksi?

Manuaalin mukaan ei kaipaa säätöä ja näin toimin omankin TT:n kanssa kun viime vuonna siihen kaikki putket vaihdoin ja hyvin on potkinut.
Kipi
14.03.2011 21:20:40 (muokattu 14.03.2011 21:52:04)
Tämä vaikuttaa meikäläisen seuraavalta ostokselta.. :) Kertokaas kuinka riittää tehot cleaneilla soundeilla bändin kanssa soittaessa? Niitäkin jonkin verran tarvin noissa bänditouhuissa. Mitäs kaappia suosittelette tän kanssa?

E: Niin ja pystyykö ton kanssa käyttään multiefektiä, vai pilaako soundin totaalisesti?
"Ei jazz musiikki ole kuollut, se vain haisee omituiselta" -Frank Zappa-
KimmoH
15.03.2011 07:56:31
Kipi: Tämä vaikuttaa meikäläisen seuraavalta ostokselta.. :) Kertokaas kuinka riittää tehot cleaneilla soundeilla bändin kanssa soittaessa? Niitäkin jonkin verran tarvin noissa bänditouhuissa. Mitäs kaappia suosittelette tän kanssa?

E: Niin ja pystyykö ton kanssa käyttään multiefektiä, vai pilaako soundin totaalisesti?

Itse olen tuota 12" TT Comboa käyttänyt bändin kanssa (rummut, basso, kaksi kitaraa, laulaja) ja hyvin on puhtaat riittäneet ilman mikitystäkin ja säröillä ääntä riittääkin sitten enemmän kuin tarpeeksi.

Jos arvata pitäisi niin veikkaisin että multiefekti tuon edessä pilaa kaiken, sen verran huonoja kokemuksia on pedaalien kanssa. Hyvin tuon kanssa on toiminut modattu Crybaby ja Matsumin valvecaster boosteri. Toisaalta omasta mielestäni TT ei kyllä kaipaakkaan mitään muita pedaaleja eteensä, sen verran loistava soundi siitä irtoaa :)

Bändi touhuissa kannattaa sitten muistaa että TT on yksikanavainen eli joudut aina ruuvaamaan vahvistinta kun pitää vaihtaa clean/särö. Nopeastihan nuo pari potikkaa eri asentoon kääntää mutta itse kyllästyin tuohon ruuvailuun parin keikan jälkeen ja hommasin keikkavehkeeksi Marshallin MA50C:n mistä sain ruuvattua irti lähes saman särösoundin ja paljon paremmat puhtaat ja kanava vaihtuu pedaalia polkemalla.
Kipi
15.03.2011 10:48:01 (muokattu 15.03.2011 10:53:25)
KimmoH: Itse olen tuota 12" TT Comboa käyttänyt bändin kanssa (rummut, basso, kaksi kitaraa, laulaja) ja hyvin on puhtaat riittäneet ilman mikitystäkin ja säröillä ääntä riittääkin sitten enemmän kuin tarpeeksi.

Jos arvata pitäisi niin veikkaisin että multiefekti tuon edessä pilaa kaiken, sen verran huonoja kokemuksia on pedaalien kanssa. Hyvin tuon kanssa on toiminut modattu Crybaby ja Matsumin valvecaster boosteri. Toisaalta omasta mielestäni TT ei kyllä kaipaakkaan mitään muita pedaaleja eteensä, sen verran loistava soundi siitä irtoaa :)

Bändi touhuissa kannattaa sitten muistaa että TT on yksikanavainen eli joudut aina ruuvaamaan vahvistinta kun pitää vaihtaa clean/särö. Nopeastihan nuo pari potikkaa eri asentoon kääntää mutta itse kyllästyin tuohon ruuvailuun parin keikan jälkeen ja hommasin keikkavehkeeksi Marshallin MA50C:n mistä sain ruuvattua irti lähes saman särösoundin ja paljon paremmat puhtaat ja kanava vaihtuu pedaalia polkemalla.

Niin, tää on just se ongelma, kun meillä bändin musiikki hyvin laaja-alaista ja toi multiefekti on ollut pelastus monta kertaa.. Tää on oikeestaan se ainoo hidaste nyt ton hankinnassa.. Toisaalta kannattaako mun sitten edes haaveilla näistä putkivehkeistä, jos tarvin tota multiefektiä... :/ Toisaalta taas, koeajoin tota tiny terroria ja tykkäsin kyl niistä soundeista PALJON!

E: Kerroppa hiukan lisää tosta Marsusta? Osuis meinaan vielä budjettiin toi.. :)
dropD
15.03.2011 11:37:54

Kipi: Niin, tää on just se ongelma, kun meillä bändin musiikki hyvin laaja-alaista ja toi multiefekti on ollut pelastus monta kertaa.. Tää on oikeestaan se ainoo hidaste nyt ton hankinnassa.. Toisaalta kannattaako mun sitten edes haaveilla näistä putkivehkeistä, jos tarvin tota multiefektiä... :/ Toisaalta taas, koeajoin tota tiny terroria ja tykkäsin kyl niistä soundeista PALJON!

E: Kerroppa hiukan lisää tosta Marsusta? Osuis meinaan vielä budjettiin toi.. :)

Jos yksikanavaisuus häiritsee, mutta soundit osuu kohdilleen, niin olisiko Dual Terror luonteva vaihtoehto?
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Kipi
15.03.2011 18:15:29
dropD: Jos yksikanavaisuus häiritsee, mutta soundit osuu kohdilleen, niin olisiko Dual Terror luonteva vaihtoehto?

Dual terrorin kohdalla alkaa toi budjetti paukkua, kun pitäisi joku kaappi tuolle kuitenkin hommata kanssa. Täytyy varmaan tyytyä johonkin putkicomboon kuitenkin.. ei vaan yksinkertaisesti pelimerkit riitä.. :/

Juu ja uusi "ongelma" tuli vastaan, kun paremmalle puoliskolle esittelin tota tiny terror komboa, niin sanoi, että ehdoton EI! Koska se on oranssi, eikä sovi sisustukseen!! :D

Voi voi.. täytynee taas pohtia ja pähkäillä..
sakked
20.06.2011 15:01:57
Pääsekös tällä TT:llä iha kasari rässi säröihin? Jos ei nii pääseekö jonkinlaise boosterin avulla sitten? Ollu hakusessa jo jonkin aikaa putkivehje makuuhuoneeseen.
"Live for nothing or die for something" -John Rambo
Jaakko Hyvärinen
20.06.2011 15:45:26
sakked: Pääsekös tällä TT:llä iha kasari rässi säröihin? Jos ei nii pääseekö jonkinlaise boosterin avulla sitten? Ollu hakusessa jo jonkin aikaa putkivehje makuuhuoneeseen.

Makuuhuoneeseen suosittelen ehdottomasti Blackstarin HT-5 nuppia jonkun kaapin kera, tai sit comboa. Särössä piisaa ja saa kerrostalossakin aukasta päätettä.
Voitteko vetää jätkät jotenkin...Kliinimmin -rumpali
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)