Aihe: Maidenin vaikeat soolot/kappaleet
1 2 3 4 5 6 7 8
Sakmongkol
13.03.2011 23:18:15
Dave ei ole ikinä soittanut yhtään huonoa sooloa.
Ianuarius
14.03.2011 00:39:16

Sakmongkol: Dave ei ole ikinä soittanut yhtään huonoa sooloa.

Sun and Steel?
Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience
cr4b
14.03.2011 00:53:51 (muokattu 14.03.2011 00:58:28)
Karipiirto: Hoh! Vai lottoa. Eiköhän sillä Davella nyt kumminkin ole aika hyvin hallinnassa se, mihin sormet osuu. :D

Toki, samalla tavalla kuin mullakin on hallinnassa se, mitä numeroita lottoriviini valitsen. Eipä se auta, vaikka kuinka hyvät numerot siihen mielestään pistäisi, jos ne eivät ole samat kuin arvonnan tulos.

Sakmongkol: Dave ei ole ikinä soittanut yhtään huonoa sooloa.

Vietätkö paljonkin aikaa Daven kanssa, kun olet kuullut kaikki hänen ikinä soittamansa soolot? Myös tietty ne, jotka eivät ole päätyneet nauhalle.
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Sakmongkol
14.03.2011 01:02:28
Ianuarius: Sun and Steel?

Ihan kiva pikku soolo, sopii siihen vallan hyvin.

Vietätkö paljonkin aikaa Daven kanssa, kun olet kuullut kaikki hänen ikinä soittamansa soolot? Myös tietty ne, jotka eivät ole päätyneet nauhalle.

Sanotaan sitten että levyllä tai livenä en ole kuullut Daven soittavan yhtään huonoa sooloa. Niitä on jo aika paljon joten jos hän edes osaisi soittaa huonon soolon niin varmaan olisi joskus ainakin livenä sellaisen lipsauttanut. On olemassa mahdollisuus että esim. makuuhuoneessaan Dave soittaa huonoja sooloja mutta nähdäkseni moisen todennäköisyys on aika pieni.
Slaayer
14.03.2011 19:27:20
Millä live keikalla ja millo tuo on soitettu? En löytäny haulla mittää mistä ois kysyny. http://www.youtube.com/watch?v=gofaRVbijH0
W-Solo
14.03.2011 19:35:56 (muokattu 14.03.2011 19:39:56)
tässä minun mielipiteeni Maidenin kitaristeista:

-Janick Gers on hyvä ammattilainen, muta ei mikään masteri. Livenä hän mun mielestä toimii myös hyvin vaikka soitosta en silloi kyllä sano mitään, mutta toisaalta jokainen joka siitä valittaa niin voi toki itse mennä koittamaan samaa...

-Adrian Smith on kans hyvä kepittäjä mutta ei kanskaan MUN silmissä masteri (sama pätee Gersisäki). Livenä kans erittäin hyvä, ja vetää huolella, mikä mainitaankin muistaakseni FLIGHT666sellä.

-Dave Murray, on se jonka soittoo nähtyäni nostin kitaran käteen. Suoraan sanoen paras kitaristi! :). Hyvät soolot ja lavallakin vetää hyvin (etenkin Di'Annon aikoihin).
tän kitaristin takii pitää vetää tänne pari linkkiä:

tosa soolo: (vetää Jimi kikkoi kai tosa 2:50 kohil)
http://www.youtube.com/watch?v=B5uCL2xBfb0

ja tossa ymmärtääkseni Smithiltä juttuu:
http://www.deanguitars.com/dave_murray.php

UP THE FUCKIN IRONS!!
Nurmituomas
14.03.2011 19:51:17
Janickin tyyli on muuten hauska, kun se lähes ainoa kitaristina koskaan joka soittelee kitaran kaula ihan vaakassa tai jopa alaviistossa. varsinkin lavalla se painelee monesti kaula alaviistossa.
Snapo
14.03.2011 19:53:48
Karipiirto: Hoh! Vai lottoa. Eiköhän sillä Davella nyt kumminkin ole aika hyvin hallinnassa se, mihin sormet osuu. :D

Emminä sitä, etteikö hallitsisi sormiaan, mutta että saisi vielä jonkunnäköisen makean idean siihen sooloon. Sanokaa mitä sanotte, mutta Murrayn sooloissa kuulostaa siltä, että sormet vie ajatuksia eikä toisinpäin.

Tarkoituksella en oo trollaamassa tai dissaamassa, Olihan se Maiden kuitenki bändi mistä koko harrastus varsinaisesti alkoi kuuden vuoden klasarikituutuksen jälkeen. Edelleen propsit bändille, vaikkakin kaksi uusinta studiolevyä ovat jättäneet aika kylmäksi.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Sakmongkol
14.03.2011 19:57:23
Snapo: Emminä sitä, etteikö hallitsisi sormiaan, mutta että saisi vielä jonkunnäköisen makean idean siihen sooloon. Sanokaa mitä sanotte, mutta Murrayn sooloissa kuulostaa siltä, että sormet vie ajatuksia eikä toisinpäin.

Juuri näin, mutta se on minusta pelkästään hyvä asia. Dave soittaa tunteella eikä ajatuksella.

Edelleen propsit bändille, vaikkakin kaksi uusinta studiolevyä ovat jättäneet aika kylmäksi.

Jaa, jos kaksi uusinta olivat heikkoja niin mitenkä se niitä edeltävä? Ei se nyt ainakaan parempi ollut. Itsehän pidän kovasti kahdesta uusimmasta, helposti parasta Maidenia 80-luvun jälkeen.
Snapo
14.03.2011 20:07:09
Sakmongkol: Juuri näin, mutta se on minusta pelkästään hyvä asia. Dave soittaa tunteella eikä ajatuksella.

Mä en tiedä miten tunteen oikeen määrittelis, mutta imo se on jotain muuta kuin kaavoihin kangistunutta patteritilutusta :D Ite kuulun juurikin näihin, vaikkakin parhaani mukaan yritän soittaessa funtsia päässä soivia melodioita sikälimikäli sellaisia sattuu köyhä mielikuvitukseni tuottamaan, ja siirtämään nämä otelaudalle.

Jaa, jos kaksi uusinta olivat heikkoja niin mitenkä se niitä edeltävä? Ei se nyt ainakaan parempi ollut. Itsehän pidän kovasti kahdesta uusimmasta, helposti parasta Maidenia 80-luvun jälkeen.

Dance of Death on ollu kovassa kuuntelussa, tässä mun mielestä uudistuttiin positiivisesti. Levy ei sisällä yhtään huonoa biisiä ja toimiikin kokonaisuutena kivasti. Semmoisen käsityksen oon saanu, että melko moni on mun kans eri mieltä mutta olkoot. Uskaltaisin nostaa kiekon viiden parhaan joukkoon.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Ianuarius
14.03.2011 20:47:56

W-Solo: tässä minun mielipiteeni Maidenin kitaristeista:

Mun kohalla taas Adrian Smith oli se jätkä, joka sai tosissaan innostuun kitaroinnista. Näin Jyrkissä ku se veti The Evil That Men Do:n sooloa lavalla ja hitto se oli siistiä! Emmä kitaristina tiiä onko se niin kummonen, mutta ehottomasti tyylikkäin! ;D

Kyl Smithin soolon noin yleisesti ottaen parhaiten mun korvillekin soveltuu.
cr4b
14.03.2011 21:42:42 (muokattu 14.03.2011 21:43:42)
Täytyy tunnustaa, että aikanaan itsekin ekana innostuin Daven sooloista hommaamaan sen ekan kitaran. Aika nopeasti ne soitto- ja kuuntelutaidon kehittyessä kuitenkin pistivät haukotuttamaan, ja Smith on ollut jo pitkään itselle se Maidenin ykköskitaristi. Ukolla on aivan upea vibrato (varsinkin kampivibra), hyvä tyylitaju ja melodiantaju sooloissa, ja kaiken kuorruttaa hyvä soundi. A vot. Ei liikaa tilua, vaan sopivasti. Parhaat (vaikeimmat?) soolonsa löytyvät Somewhere In Time -levyltä. En mä Daven sooloja itse osaisi soittaa, mutten myöskään koe tarvetta osata, toisin kuin Smithin soolojen kanssa.
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Snapo
14.03.2011 21:51:03
cr4b: Ukolla on aivan upea vibrato (varsinkin kampivibra), hyvä tyylitaju ja melodiantaju sooloissa, ja kaiken kuorruttaa hyvä soundi.

Et sinä ihan paskaa puhu. I agree.
Snapo
14.03.2011 23:45:29
asaaa: Cr4b oikeassa. Itsellekkin Adrian ollut aina se paras Maidenin kitaristeista. Kehittynyt todella paljon, kun taas Murray vetää samaa tilulilua joka ikisen albumin läpi. Kun vaikeita etsitään, Adrianin soolo eli toinen soolo kappaleessa Paschendale. Eikä ainoastaan vaikea, vaan myös maukas. Maidenin parhaita sooloja.

No More Liesista taitaa löytyä se oma lemppari =)
Ianuarius
15.03.2011 00:10:10

Mun lemppari Smithin sooloista lienee Stranger in a Strange Land... mutta niitä on niin paljon. :O

Myös Chemical Weddingillä vetää muutamia hienouksia.
cr4b
15.03.2011 00:17:16
Wasted Years.

Ilmeisesti eivät vetäneet Somewhere Back In Time -kiertueella Alexander The Greatia eivätkä Caught Somewhere In Timea. En ole pettynyt, että jätin sen shown väliin.
Marshallga
15.03.2011 02:27:47
cr4b: Wasted Years.

Ilmeisesti eivät vetäneet Somewhere Back In Time -kiertueella Alexander The Greatia eivätkä Caught Somewhere In Timea. En ole pettynyt, että jätin sen shown väliin.

Eivätkä 7th Sonia, noh hieno keikka oli kaikin puolin.
"Support music, not rumors."
EddieTheHead
15.03.2011 07:21:14
cr4b: Wasted Years.

Mun käsittääkseni Alexander The Greatia ei ole ikinä vedetty livenä.(?)
W-Solo
15.03.2011 19:03:15
cr4b: Täytyy tunnustaa, että aikanaan itsekin ekana innostuin Daven sooloista hommaamaan sen ekan kitaran. Aika nopeasti ne soitto- ja kuuntelutaidon kehittyessä kuitenkin pistivät haukotuttamaan, ja Smith on ollut jo pitkään itselle se Maidenin ykköskitaristi. Ukolla on aivan upea vibrato (varsinkin kampivibra), hyvä tyylitaju ja melodiantaju sooloissa, ja kaiken kuorruttaa hyvä soundi. A vot. Ei liikaa tilua, vaan sopivasti. Parhaat (vaikeimmat?) soolonsa löytyvät Somewhere In Time -levyltä. En mä Daven sooloja itse osaisi soittaa, mutten myöskään koe tarvetta osata, toisin kuin Smithin soolojen kanssa.

niin, kun sanoit tosta ei liikaa tilua, minusta siis toisin sanoisin pääasia on se, että miltä se kuulostaa :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)