Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midipedaalit
1
Matti
14.03.2011 08:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun keikoilla on yhtä aikaa käytössä se vähintään kolme synaa, on soundien vaihto tuskaa jo biisien välissä - saati sitten kesken soiton.
Pikaisen tutustumisen jälkeen ongelma tuntuisi ratkeavan midipedaalilaudalla, kuten
Behringer FCB 1010 http://www.thomann.de/fi/behringer_fcb_1010.htm
tai Roland FC-300 http://www.thomann.de/fi/roland_fc300.htm
 
Suunnittelin systeemiä, jossa pedaalista lähtisi midi-piuha ykkössynaan, tästä midi thrun kautta toiseen ja samalla tyylillä kolmanteen. Eri soitinten ohjaukset voisi asettaa eri kanaviin ja yhdellä jalan painalluksella vaihtaa kaikkien presetit.
 
Löytyykö kiipparipalstalta kokemuksia tämän tyyppisistä laitteista? Laudat tuntuvat olevan enemmän käytössä kitaristeilla efektikontrollereina.
 
tipi2112
14.03.2011 10:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepulis, tuo sun suunnitelma toimii justiin noin. Itsellä on Midimate samassa hommassa ja tunnen kiipparisteja joilla tuo behringer samassa hommassa.
 
Siitä vaan piuhoitamaan!
 
Sitten tulee tenkka poo jos on moduleja mukana (tarvitaan kaksi midi signaalia sisään yhteen midi IN:iin) mutta siitäkin selviää merge boxilla. Toimii.
 
Matti
14.03.2011 11:54:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Hyvä kuulla.
Tuo Behringer kyllä hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta houkuttelisi aika lailla. Kymmenen poljinta riittänee erittäin hyvin ja kaksi ekspressiopedaalia tietysti vain plussaa. Kolmen vuoden takuulla ei niin väliä, vaikkei kestävyys olisikaan parasta mahdollista.
 
Yksi moduli on kyllä yleensä setissä. Sen soundeja ei onneksi juuri vaihdella tarvitse.
 
ganesha
14.03.2011 20:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi behru ja kyllä se tuollaiseen on just passeli. En nyt muista kuinka monta program change komentoa sillä voi samanaikaisesti lähettää, itse oon käyttänyt sitä maksimissaan 2 synan ja efektimoulinexin ohjaamiseen samanaikaisesti. Bank Change komentoja muistaakseni pystyy lähettämään vain 2 kanavalla samanaikaisesti, mikä saattaa muodostua ongelmaksi 3 synan kanssa (ellei sitten manuaalisesti vaihda soundipankkia ja polkimella vain soundia).
 
viina. hanuri. ja naiset.
tipi2112
15.03.2011 10:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen tehnyt niin että laitan kaikki käytetyt soundit USER pankkiin niin ei tarvitse antaa niitä pankin vaihto -komentoja.
 
Midimatessa pystyy lähettämään viidellä kanavalla progam changeja, muistaakseni tuossa behrussa olisi sama.
 
aspali
18.03.2011 17:24:00 (muokattu 22.03.2011 21:00:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jollakin kokemusta tai tietoa, miten saan midibassojalkion koskettimen alaspainalluksen ja ylöspäästämisen hetkellä kuulumaan äänen kiippareista. Eli saisin tuplabasson yhdellä jalkion painalluksella. Jalkio on Roland PK5-A ja kosketin Roland E-50. Tapahtumaa voisi ohjata päälle/pois erillisellä jalkakytkimellä.
 
Tulikohan tämä jotenkin väärään paikkaan..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «