Aihe: Suomen Idols 2011
1 2 3 4 518 19 20 21 2261 62 63 64 65
jazzmies
13.03.2011 22:04:19
Lotta on kovin keskiverto, pirtsakka suomenruotsalainen bööna, mutta laulajana hän on raakile. Saundi on pistävä ja tuki puuttuu, eikä instrumentin värit ole hallussa. Esiintymisvarmuudellaan päässyt tänne asti, mutta perusduunia kun ei ole tehty ja ylivertoa saundia ei ole geeneissä saatu, niin taitaa lähtö olla lähellä.

Hennariikan saundi oli tuohon kappaleeseen aivan täydellinen. Uskalias veto ottaa käsittelyyn sellainen piisi, jossa on septimihyppyjä, ja eipä se sävelten naulaus ihan sitten osunut nappiin. Mutta ehdottomasti illan suurin yllättäjä positiivisesti.

Fatiman äänessä on sävyjä joka lähtöön, ja sävyt tulivat esille juuri oikealla hetkellä. Tässä on meillä luonnonlahjakkuus! Taimillisesti hän veti taas ihan omalla tasollaan, missä tällä kertaa hän varioi sitä paljon - välillä iskulla, välillä takana ja välillä rubatomaisesti. Vireen kanssa oli ongelmia, mihin taatusti istualtaan laulaminen vaikutti.

Anna oli katastrofi. Tuo kappale on alkuperäisesityksenäkin esittäjänsä huonoin, niin miksi valita juuri se laulettavakseen. Aivan - ei ole näkemystä siitä, mitä on hyvä musiikki. Look ja kappale osui nappiin, mutta siihen ne kehut loppuvatkin.

Stina oli karaokea ja tempo hätäinen. Kappaleen tunnetaso ei tälle sohvalle välittynyt lainkaan. Sellaista rutinoitunutta, perusosaavaa laulelua, mistä puuttuu se olennaisin - tulkinta.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
bedlam
13.03.2011 22:07:10

Tosi nätti tyttöhän tuo Lotta on (tänään tällasen huomasin), mutta selkeesti huonoin laulaja näistä. Itse asiassa Annalla oli Fatiman ohessa mua miellyttävin ääni, mutta biisit ei oikein lähteny. Harmi.
sepisti
13.03.2011 22:08:05
Mä olen Hennariikan miehiä. Oikeata laulamista. Ei mitään ylimääräistä "niekkumista".

On muuten seuraava jakso varmasti JAUTAA. Tuiskun Ana tulee kertomaan "pojille" miten pärjätä starana...
Indican Jenny on ihana...
Karipiirto
13.03.2011 22:24:23

jazzmies: Hennariikan saundi oli tuohon kappaleeseen aivan täydellinen. Uskalias veto ottaa käsittelyyn sellainen piisi, jossa on septimihyppyjä, ja eipä se sävelten naulaus ihan sitten osunut nappiin. Mutta ehdottomasti illan suurin yllättäjä positiivisesti.

Onkos tämä nyt se likka, jota veikkailtiin alkuun ensimmäiseksi putoajaksi tuolla iltapäivälehdissä?
"Veikkaan että näitten vaalien jälkeen lopputulos on se että ainoa joka on köyhien asialla oikeasti on Veikko Hurstin poika." - Mika Kangas
m.mesia
13.03.2011 22:54:14
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota semifinaalien huonoihin biisivalintoihin?
Kevyesti haiskahtaa nyt sille, että kokelaat eivät juurikaan itse biisejään valitse.

Kun noita biisien tekijätietoja katsoo, niin taustalla löytyy juuri niitä vaikuttajia jotka tekevät näille idols-tyypeille jatkossa kappaleita. Eli ns pelataan kavereille lisää teosto-maksuja :D

Semisti olis kiinnostavampaa kun kaikki vetelis tuolla oikeesti itsensä näkösiä biisejä.
Karipiirto
13.03.2011 23:24:25

m.mesia: Onko kukaan kiinnittänyt huomiota semifinaalien huonoihin biisivalintoihin?
Kevyesti haiskahtaa nyt sille, että kokelaat eivät juurikaan itse biisejään valitse.

Kun noita biisien tekijätietoja katsoo, niin taustalla löytyy juuri niitä vaikuttajia jotka tekevät näille idols-tyypeille jatkossa kappaleita. Eli ns pelataan kavereille lisää teosto-maksuja :D

Semisti olis kiinnostavampaa kun kaikki vetelis tuolla oikeesti itsensä näkösiä biisejä.

No muista en tiedä mutta Jusu on vedellyt sitä egotripin biisiä myös keikoilla ennen idolsia.
"Veikkaan että näitten vaalien jälkeen lopputulos on se että ainoa joka on köyhien asialla oikeasti on Veikko Hurstin poika." - Mika Kangas
Flash
14.03.2011 08:00:45

Stina on noista ainoa, joka ei ole missään vaiheessa kyykännyt (Fatima on ollut kans aika varma), mutta jokin siitä hommasta puuttuu. Ikäänkuin esiintyjän ja kuulijan välillä olisi joku läpäisemätön kalvo. Ehkäpä seuraavalla kerralla kannattaisi ottaa taas se kitara käteen ja vetää vaikka joku oma biisi.
Live Music Is Better!
DM
14.03.2011 08:16:28
Ehkä näistä voisin käyttää termiä "läpilaulaminen" siinä mielessä kuin sen itse ymmärrän. Neljä viidestä tuohon sopii ja Fatima oli ainoa, joka sai jotain positiivista ja enemmän tuotua biisillään esiin. Aika monesti omat mielipiteet on noiden tuomarien vastaisia tällä kaudella myös - fuskaako nyt jossain ja juttu ei välity tv:stä enää edellisvuosien malliin. Ei näissä sitä Idolia vielä ole - muutama perusnätti tyttö siellä on ja laulukin ok, mutta esiintyminen ja karisma laahaa sitten riman alla.

Helvetti, ei edes kiinnosta koko Idols enää entiseen tapaan.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
Mättöpiiska
14.03.2011 15:57:06
Flash: Ehkäpä seuraavalla kerralla kannattaisi ottaa taas se kitara käteen ja vetää vaikka joku oma biisi.

Huhupuheena kuulin, että itse saa säestää vasta finaalivaiheessa, kun on 5 laulajaa jäljellä. Kai siinä on taustalla ajatus, että puitteet kasvaa, mitä pidemmälle mennään. Aluksi oli vain piano ja skitta, nyt mukaan liittyi rumpali jne...
Secreterial
14.03.2011 16:12:22
Tsekkasin just ton uusinnan alun, jossa Lotta selitti jotain insertissä. Välitty kyllä niin teennäinen kuva kuin vaan voi. Varmaan tuo tekohymykin pysyy koko ajan, ei tarvitse enää ees jännittää lihaksia.

Ja vitun Nikula :) Pitkämö kehuu kuinka hienosti ja herkästi Hennariikka veti, ja sitten Jone "musiikin ammattilainen" Nikula yrittää tylyttää. Ei jeesus mikä jätkä. Vois ees tylyttää Lottaa, joka oli selvästi heikoin, ja kaikenlisäks ääntää enkkua huonosti (vai meneeks se biisi "and you well be loved"?". Hennariikka veti hyvin ja siitä välittyy muutenkin sellanen aitous, joka on hieno juttu. Kaikenlisäks laulaa hyvin ilman mitään turhia pelleilyjä

Fatima on noista teknisesti kyllä paras, mutta meikää ärsyttää hemmetisti se sen kielen työntäminen ulos :D Siis mitä hittoa? Joka kerta se kieli on ulkona ja naama ihan ihme väänteessä.

Stina veti aika varmasti ja ihan hyvin, mutta jos Hennariikalle Jone valitti siitä, että ei tuonut mitään uutta, niin ei tuo Stinakaan kyllä kovin erikoista siihen biisiin tuonut.
Linnunlaulupuu
15.03.2011 00:43:06
Secreterial:
Ja vitun Nikula :) Pitkämö kehuu kuinka hienosti ja herkästi Hennariikka veti, ja sitten Jone "musiikin ammattilainen" Nikula yrittää tylyttää. .

Totta, voi samperi sitä Nikulaa. Hennariikan biisi oli niin ihana ja herkästi tulkittu et olin ihan FROZEN. Taisin myös itkeä ja onanoida samaan aikaan monen muun suomalaisen kanssa. Kollektiivinen hartaus. Hennariikan veto oli poikien iskelmäkavalkadin jälkeen parasta tunne-elämystä aikoihin. 5/5
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Bald Anus
15.03.2011 00:56:37 (muokattu 15.03.2011 00:57:46)

tillotson: Jerkka näyttää vähän Heikki Vihiseltä :) mieesss

Hoho, itse olen huomannut saman!

Olen syvästi pettynyt Jerkkaan. Ei ole mies kertaakaan vetänyt samalla tasolla mitä koelauluissa. Viimeksikin tuli sellaista Juha Tapio -paskaa.

Ja mitä ihmettä tuo viime jakso? Lotan naama ja kaikki muukin k.o. tytössä ärsyttää aivan perkeleesti, lauloi kaikista huonoiten koko porukasta. Ei ole She will be loved mitään ilman sitä kertsin falsettoa!
Itse pidin Annasta kovasti, oli viime jakson paras esitys ja meininki hällä! Ja aivan tajuton soundi.

Fatima oli myös upea, ei lisättävää.

E: Niin ja Hanna Pakarisen biisi ja se laulanta. Huhhuh. Melkoista b-luokan paskaa. Odotin innolla, että tuomarit olisivat antaneet palautetta Pakariselle!
Zed
17.03.2011 20:15:28

Kylläpä riipaisi korvaan tuo Ilpon vire, helvetti. Hyvällä hengellä sinänsä vedetty, ja ääni on muodollisesti pätevä, mutta jotenkin ei vain "soi".
"Mä oon pannut..." -jussimus
Hetfield
17.03.2011 20:17:07

Zed: Kylläpä riipaisi korvaan tuo Ilpon vire, helvetti. Hyvällä hengellä sinänsä vedetty, ja ääni on muodollisesti pätevä, mutta jotenkin ei vain "soi".

Onko toi Nikula kuuro? Ei kyllä meikän korvaan kuulostanut noiden kommenttien mukaiselta.
I quit the band... Now I just play with myself.
aivokuolio
17.03.2011 20:20:09
Sivusilmällä tosa kattelin ku kahen pennin Robert Plant survas persiisee Billie Jeania ja yleisö tuomareineen mylvi täysiä. Jos tää on taso tänä vuonna nii ei haittaa vaikka ei oo tullu seurattua.
Toveri
17.03.2011 20:28:55

Nyt se mikki pois siltä Jusulta.
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Loony
17.03.2011 20:29:59
Ei oo kyllä pahempaa Musen raiskausta ikinä tullut kuultua. Hyi Saakeli.
http://www.myspace.com/ymiehet
- Oka -
17.03.2011 20:30:13
Jahas, dumarit on lahjottu. Nyt meni koko paska boikottiin.
Elämä on.
Sakmongkol
17.03.2011 20:35:14
aivokuolio: Sivusilmällä tosa kattelin ku kahen pennin Robert Plant survas persiisee Billie Jeania ja yleisö tuomareineen mylvi täysiä. Jos tää on taso tänä vuonna nii ei haittaa vaikka ei oo tullu seurattua.

No tämä. Läpipaska.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)