Aihe: KORG m1?
1 2
teroyk
13.03.2011 20:52:27
tepposal: Haluan tuosta mustaa valkoisella, että Korgin M tai T-sarjassa olisi 44.1kHz:n sampleja.

Yritän muistaa tarkistaa pääsiäisenä, jolloin olen kyseisen pumaskan luona josta muistelen lukeneeni sen. Kyseinen kirja on muuten keltakantinen M1:n suomenkielinen ohjekirja, joten jos jollakin on se niin tarkistakaapa.
toneman
13.03.2011 23:14:37
Epäilen suuresti että missään M/T-sarjalaisen manuaalissa olisi mainittu 16/44 -sampleja(tai sit se voi olla manuaalin käännöksessä tapahtunut erhe). Kyllä noiden näytteenottotaajuus on se 32 niinkuin aikaisemmin mainittiin. Vasta(puhun siis Korgin työasemista) Trinityssä rate nostettiin 16/48:iin.

Onneksi olkoon Pekka, nostit juuri yli viis vuotta vanhan ketjun pinnalle täysin irrelevantilla vastauksellasi. Satuitko kattomaan milloin tuo ketjun aloittaja oli viestinsä kirjoittanut?

-Marko-
tepposal
14.03.2011 14:42:07
toneman:
Onneksi olkoon Pekka, nostit juuri yli viis vuotta vanhan ketjun pinnalle täysin irrelevantilla vastauksellasi. Satuitko kattomaan milloin tuo ketjun aloittaja oli viestinsä kirjoittanut?

-Marko-

No onhan M1 omalla tavallaan sellainen klassikko, että kyllä siitä varmaan riittää juttua tänä päivänäkin yhtälailla kuin viisi vuotta sitten.
mkarttun
14.03.2011 16:43:30

Torilla ois nyt yks M1 250e:llä

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=504346
Tulin, näin ja koitin sormella !
toneman
14.03.2011 19:14:48
pekka montin: Nöyrimmät anteeksipyyntöni jos tekoni herätti sinussa negatiivisia tuntemuksia. Pyrin seuraavalla kerralla huomioimaan ne tarkemmin, enkä miettimään vain itseäni ja mielipiteitäni, sekä mihin ne pohjautuvat

No ei nyt tarvitse olla näsäviisas...
Hämmästelin lähinnä sitä että vastasit viisi vuotta sitten esitettyyn kysymykseen Korg M1:n hankinnasta ihan niinkuin se olisi kysytty juuri äskettäin... Tunteista en tiedä mutta huomioi ainakin päivämäärät ja asia kirjoitusten taustalla.
Omastakin mielestäni M1:stä riittää juttua tänäkin päivänä ja kirjoitinhan tähän itsekin.

-Marko-
kaukopoika
07.04.2011 13:23:47
Tämmöinen huomio nyt tähän aiheeseen ,että eilen (6.3.2011) tulleessa Maria jaksossa oli artistivieraana Shine 2009 -duo ,jonka kosketinsoittajalla oli juurikin M-1 siinä telineessä ,tiedä sitten mitkä soundit soitti sillä livenä ja mitkä tuli tausta -levyltä ,kun oli kuitenkin useampi syntikka soundi käytössä ,ettei ainakaan samaan aikaan yhdellä vehkeellä onnistu ....kai ?.Mutta ainakin mun korvaan niistä soundeista ainakin osa oli hyvinkin tutun kuuloisia ,mullahan siis M-1 kans.
pekka montin
07.04.2011 13:57:46

kaukopoika: Tämmöinen huomio nyt tähän aiheeseen ,että eilen (6.3.2011) tulleessa Maria jaksossa oli artistivieraana Shine 2009 -duo ,jonka kosketinsoittajalla oli juurikin M-1 siinä telineessä ,tiedä sitten mitkä soundit soitti sillä livenä ja mitkä tuli tausta -levyltä ,kun oli kuitenkin useampi syntikka soundi käytössä ,ettei ainakaan samaan aikaan yhdellä vehkeellä onnistu ....kai ?.Mutta ainakin mun korvaan niistä soundeista ainakin osa oli hyvinkin tutun kuuloisia ,mullahan siis M-1 kans.

Yep. M1 hienoa siis sen koskettimisto, joka on erittäin miellyttävä ja jykevä soittaa. M1 tai esim. Dw-8000 ei kyllä sitten taas kaikille sovi kotisoittoon jos kerrostalossa sattuu asumaan, sillä koskettimisto on raskas, joten se pitää myös sen mukaista ääntä. DX7 taas mukavaa koskettimien kevyes, koskettimien ollessa kuitenkin jykevää tekoa = tiluttamiseen mahtavia.

M1 mainittakoon siis se vielä että senhän ominaisuudet vain paranevat mikäli sattuu saundikortistoa löytymään hyllyistä. Itsellä pari soundikorttia, ja sieltä mä olen tähän mennessä ne makeimmat jutut ja kombinaatiot löytänyt. M1 vaskisaundit myös osa edelleen hyvin vakuuttavia.
HK
26.05.2011 01:35:12 (muokattu 26.05.2011 01:39:57)
Prophet: Kumpi on parempi grand-pianokoskettimistoltaan, T1 vai 01/WproX?

Oliko tämä kompakysymys? ;)
Peltikorva puupäässä.
tliedes
26.05.2011 11:45:22 (muokattu 26.05.2011 11:46:23)

Haluaisin tietää voiko jotenkin M1n nappuloiden kontaktia parantaa, niitä joutuu painaan todella kovaa jotta reagoivat. onko muilla samoja ongelmia? mitään noihin ei kait kannata ruiskutella, mutta voiko ne vaihtaa, ebayssa noita nappuloita on myynnissä. vai meneekö ne lopullisesti pilalle kun koteloa rupee availee ja nappuloita fiksaan?

Soundeista sen verran että yksi parhaita laitteita ambient ja elektro musiikkiin, ostin lisäksi cd:n jossa on n. 13000 soundia, niiden läpikäyminen vie useita päiviä.
pekka montin
27.05.2011 16:19:42

tliedes: Haluaisin tietää voiko jotenkin M1n nappuloiden kontaktia parantaa, niitä joutuu painaan todella kovaa jotta reagoivat. onko muilla samoja ongelmia? mitään noihin ei kait kannata ruiskutella, mutta voiko ne vaihtaa, ebayssa noita nappuloita on myynnissä. vai meneekö ne lopullisesti pilalle kun koteloa rupee availee ja nappuloita fiksaan?

Soundeista sen verran että yksi parhaita laitteita ambient ja elektro musiikkiin, ostin lisäksi cd:n jossa on n. 13000 soundia, niiden läpikäyminen vie useita päiviä.

Moro!

Itse myin oman M1:sen ja kortiston tuossa pari viikkoa sitten. Lähestulkoon kaikissa tuon ajan korgeissa(ja synissa ylipäätään) on sitä "vikaa" että nappulat voivat olla hieman jäykkiä ja se johtuu lähestulkoon aina siitä että sielä niiden välissä tai soittimen sisällä on a) pölyä b) yleistä likaa. Yleensä auttaa se että soittimen avaa ja puhdistaa puhdistusaineella, mutta tietenkin kannattaa olla äärimmäisen tarkka sen toimenpiteen kanssa. M1 on onneksi helppo avata joten sen aukaseminen ja kiinnittäminen ei ole hankala prosessi eikä tarvi käyttää väkivaltaa tai uhrata extraruuveja tms. Jos olet kuitenkin epävarma, kannattaa viedä korjaajalle viimeistään sitten kun patteri pitää uusia, ja siinä samallahan sen puhdistuksen voi tehdä. Itse olen ajatellut tehdä näin oman DW-malliston kanssa koska patteri pitää käsittääkseni juottaa aina kun sen vaihtaa noissa synissa. DW-malleissa taas napit muovia kun M1:sessa ne ovat lasimuovia.
tliedes
31.05.2011 09:55:56

pekka montin: Moro!

Itse myin oman M1:sen ja kortiston tuossa pari viikkoa sitten. Lähestulkoon kaikissa tuon ajan korgeissa(ja synissa ylipäätään) on sitä "vikaa" että nappulat voivat olla hieman jäykkiä ja se johtuu lähestulkoon aina siitä että sielä niiden välissä tai soittimen sisällä on a) pölyä b) yleistä likaa. Yleensä auttaa se että soittimen avaa ja puhdistaa puhdistusaineella, mutta tietenkin kannattaa olla äärimmäisen tarkka sen toimenpiteen kanssa. M1 on onneksi helppo avata joten sen aukaseminen ja kiinnittäminen ei ole hankala prosessi eikä tarvi käyttää väkivaltaa tai uhrata extraruuveja tms. Jos olet kuitenkin epävarma, kannattaa viedä korjaajalle viimeistään sitten kun patteri pitää uusia, ja siinä samallahan sen puhdistuksen voi tehdä. Itse olen ajatellut tehdä näin oman DW-malliston kanssa koska patteri pitää käsittääkseni juottaa aina kun sen vaihtaa noissa synissa. DW-malleissa taas napit muovia kun M1:sessa ne ovat lasimuovia.

Ainakin tämän ohjeen mukaan nappuloihin käsiksi pääseminen on aika työläshomma.

http://www.bustedgear.com/repair_Korg_M1_buttons.html

Kun patteriakaan ei tarvitse vaihtaa en ala tuota nyt sitten turhaa aukomaan, täytyy koittaa päältä päin puhistella sen mitä saa.
pekka montin
31.05.2011 14:27:24

tliedes: Ainakin tämän ohjeen mukaan nappuloihin käsiksi pääseminen on aika työläshomma.

http://www.bustedgear.com/repair_Korg_M1_buttons.html

Kun patteriakaan ei tarvitse vaihtaa en ala tuota nyt sitten turhaa aukomaan, täytyy koittaa päältä päin puhistella sen mitä saa.

Khyl. Oma muijani osti Oiwan ja sille oli tehty joku putsausoperaatio namiskoiden suhteen korjaajan toimesta. Monesti nappien suhteen auttaa se että niitä painaa hieman sivulta päin(paino kohdistuu sivuille). Jäykkiähän noista tulee vuosien saatossa, mutta ottavat kontaktia silti kuolemaansa saakka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)