Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Chorus-pedaali bassolle
1
Juutas
11.03.2011 16:18:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne joilla löytyy chorus-pedaali jalkojen juuresta, niin kertokaapa merkki ja malli. Saa toki myös perustella miksi olet päätynyt juuri kyseiseen vaihtoehtoon.. ;) Olkoon tämä epävirallinen "paras chorus ikinä" skaba. :D Niin ja ne tyypit, joilla ei ole muuta sanottavaa kuin "chorus on turhin efekti ikinä" voivat suosiolla siirtyä seuraavaan ketjuun.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Jakkeko
11.03.2011 17:58:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Ne joilla löytyy chorus-pedaali jalkojen juuresta, niin kertokaapa merkki ja malli. Saa toki myös perustella miksi olet päätynyt juuri kyseiseen vaihtoehtoon.. ;) Olkoon tämä epävirallinen "paras chorus ikinä" skaba. :D Niin ja ne tyypit, joilla ei ole muuta sanottavaa kuin "chorus on turhin efekti ikinä" voivat suosiolla siirtyä seuraavaan ketjuun.
 
EBSn unichorus. Vaihdoin n. vuosi siten Bossin CEBn tuohon. Mielestäni parempi soundi... Ei kyllä tule hirveästi käytettyä, mutta jos chorusta tarvitsen niin valintani on EBS.
 
rokrokpoprok
HarrieR
12.03.2011 00:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä kanssa EBS UniChorus.
 
Toimii mulle - minusta varsin orgaaninen soundi ja toimii eleettömästi. Laatuvehjes.
 
Koska täältä pääsee pois?
Etvi
12.03.2011 10:14:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Bossin CEB-3, eikä ihmeempää moittimista ole laitteesta ilmennyt. En tosin ole kauheasti muita bassochoruksia kokeillut, joten parhaaksi en aio tuota väittää. Minua tuossa kuitenkin miellyttää säätömahdollisuudet, joilla soundia pystyy kyllä muokkaamaan hyvin lähelle mieluisaa.
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
2541
12.03.2011 10:25:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin vanha DCF10 (eli Chorus/Flanger) on ollut pitkään käytössä ja laitteesta saa kaivettua monenlaista soundia. Löytyy Pekka Pohjola "Urban Tango" -chorukset, Thin Lizzy "Waiting For An Alibi" -flangerit ja jopa lyhyt slap-back -kaikukin. Kannattaa testata, jos tulee vastaan. Alapäätä nämä kitarapedaalit varmasti hiukan syö, mutta jos harrastaa signaalin jakoa, niin silloinhan asian ei pitäisi häiritä.
 
Carl Martinin Bass Chorus vaikutti myös hyvältä peliltä, samoin kuin tuo mainittu EBS.
http://www.carlmartin.com/product%20basschorus.htm
dewfall
12.03.2011 11:49:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss CE-5 löytyy, lunastin kitaristilta edullisesti kun tämä luopui erillispurnukoista. Toimii, sen vähän minkä sille on käyttöä.
 
Teme007
12.03.2011 12:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossilainen on toiminu itellä mainiosti, ei oo tarvetta muita siis kattella.
 
O sancta simplicitas
Hirsimäki
13.03.2011 15:14:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitechin Bass Multi-Chorus on ollut jo pitkän aikaa ja toimii erittäin mukavasti. Halpa kaiken lisäks. :)
 
http://www.lawproductions.com
leksi-B
13.03.2011 19:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EBS UniChorus, yksinkertainen laitos yksinkertaiselle basistille.
 
"Kaikki mitä teet elämässäsi on merkityksetöntä, mutta on tärkeää, että teet sen, koska kukaan muu sitä ei tee."
Ikosaedri
13.03.2011 23:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitechin bass multi chorus oli, kun jaksoin hyppiä vielä noilla. Jänniä vekottimia.
 
Kolmekymppiä makso käytettynä ja siinä luki sekä "bass" että "chorus", se siis piti saada.
 
lostcontrol
22.03.2011 08:58:26 (muokattu 22.03.2011 09:02:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edullinen analogivimpain, EHX Small Clone. Vaihdoin taannoin kitaristin kanssa vanhaan Line6 Space Chorukseeni, joka tuntui syövän alataajuuksia.
 
EHX:n vempele on kivan yksinkertainen (rate-potikka + high/low-vipu) ja antaa mun makuun kivan hienovaraisen choruksen. Lisäbonuksena vääntämällä vivun High-asentoon saa niin juustoiset kasarichorukset ettei mitään rajaa :)
 
Jossain kohtaa tulee varmasti vaihdettua johonkin muuhun, mutta tällä hetkellä olen kyllä varsin tyytyväinen.
 
Jakkeko
22.03.2011 09:21:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lostcontrol: Edullinen analogivimpain, EHX Small Clone. Vaihdoin taannoin kitaristin kanssa vanhaan Line6 Space Chorukseeni, joka tuntui syövän alataajuuksia.
 
EHX:n vempele on kivan yksinkertainen (rate-potikka + high/low-vipu) ja antaa mun makuun kivan hienovaraisen choruksen. Lisäbonuksena vääntämällä vivun High-asentoon saa niin juustoiset kasarichorukset ettei mitään rajaa :)
 
Jossain kohtaa tulee varmasti vaihdettua johonkin muuhun, mutta tällä hetkellä olen kyllä varsin tyytyväinen.

 
Itse testasin joskus nano clonea joka on mielestäni hyvän kuuloinen kitara-chorus, mutta se söi ainakin mun mielestä tosi paljon botnea pois. Täytyypä joskus testata tuo small clonekin ihan mielenkiinnosta.
 
rokrokpoprok
Juutas
23.03.2011 09:07:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakkeko: Itse testasin joskus nano clonea joka on mielestäni hyvän kuuloinen kitara-chorus, mutta se söi ainakin mun mielestä tosi paljon botnea pois. Täytyypä joskus testata tuo small clonekin ihan mielenkiinnosta.
 
Nano clone on haukuttu aika monessa paikassa epäonnistuneeksi tekeleeksi. EHX havahtui asiaan ja teki uusintapainoksen vanhasta mallista uudella tyyppinimellä Neo Clone. Väittävät sen olevan sisuskaluiltaan kuten Small Clone, mutta vain uudessa pienemmässä kotelossa (ja jakit on siirretty sivuille).
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Teme007
23.03.2011 19:03:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nano Clone kannattaa välttää, jos bassoon chorusta mielii.
 
O sancta simplicitas
JoKo
23.03.2011 19:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka ei olekaan pedaali, niin yksi kokeilemisen arvoinen bassochorus on SPX90-efektin "symphonic"-asetus.
 
Meegs86
23.03.2011 22:40:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi Small Clone toiminut bassolla erinomaisesti! Mun korva ei huomaa minkäänlaista alataajuuksien häviötä. Saa aika kova bassochorus löytyä, että syrjäyttäis ton mun laudasta.
 
www.whiteflamemusic.com
Vessajono
23.03.2011 23:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tossa EBS:n choruspedaalissa oo flangerikin? Onko se mistään kotoisin?
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Jakkeko
24.03.2011 08:55:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Eikös tossa EBS:n choruspedaalissa oo flangerikin? Onko se mistään kotoisin?
 
Joo. Siinä on kolme moodia joista yksi on "flanger" (tai chorusflanger tms.). Omasta mielestäni se perus chorus on paras, mutta tämä lienee jo makuasia. Sen verran aikaa kun olen noita muita moodeja testannut että en pysty edes perustelemaan miksi näin.
 
rokrokpoprok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «