Aihe: Rumpuohjelmaa etsimässä
1
Antti1
28.03.2004 13:05:44
Etsiskelen jotain rumpujentekoon tarkoitettua ohjelmaa, jossa olisi mahdollisimman helppo hiirellä käytettävä käyttöliittymä ja ominaisuuksista ainakin nämä: tempoa ja tahtilajia pitää pystyä muuttamaan kesken biisin, sekä rajoittamaton määrä erilaisten kilistimien raitoja. Tai jos ei nyt rajoittamaton, niin ainakin riittävästi. Tällä hetkellä on fruityssä rumpusetillä käytössä jotain 20 raitaa. Mieluusti vielä edullisen hintainenkin saisi olla, tai jopa ilmainen.

Ja haulla en sitten löytynyt vastausta tähän kysymykseen.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Antti1
28.03.2004 20:00:13 (muokattu 28.03.2004 20:01:25)
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=33&t=55639&o=0&co=0
Samalla sivulla vielä, vähän alempana. :)

Leafdrums on aika hyvä:
http://www.leafdigital.com/Software/leafdrums/
Ite käytän mutta tahtoisin parempia rumpu sampleja siihen

Hmm.. Silmät on olleet ilmeisesti perseessä. Katon tuon ketjun läpi. LeafDrums ei käy, kun eihän siinä saa vaihdettua tahtilajia. Tai ainakaan minä en ole saanut vaihdettua.
Dream
28.03.2004 21:25:57
Hmm.. Silmät on olleet ilmeisesti perseessä. Katon tuon ketjun läpi. LeafDrums ei käy, kun eihän siinä saa vaihdettua tahtilajia. Tai ainakaan minä en ole saanut vaihdettua.

Ei muuten vissiin pystykään. Luin sun ekan
kysymyksen vaan huonosti.

Tommosesta rumpu ohjelmasta en sitten
tiedäkään missä pystyis vaihtaa
tahtia kesken, mutta jos jollain olis tiedossa niin
olisin myös kiinnostunu. Välillä tahtoo olla hankaluuksia
kun on sama tahtilaji kokoajan.
Vanalkar
29.03.2004 10:41:52
Minä en osaa puhua muista kuin träkkereistä.

Joten kuinkana olisi tämä ModPlugTracker?
On Pimeyden Paroni pahuuden herra Taistelukenttänä ympäröi horna
Antti1
29.03.2004 11:07:00
Minä en osaa puhua muista kuin träkkereistä.

Joten kuinkana olisi tämä ModPlugTracker?

Trackerit ei oikein koskaan oo iskeny. Impulsea ja Fastia olen aikoinani aika paljon käyttänyt, mutta ei ne oo koskaan oikeen tuntunut siltä mun jutulta. Liikaa näppäinkomentoja opeteltavana. Vois tosin tota Modia koittaa joskus.

Lisää ehdotuksia kiitos.
sami_sumea
30.03.2004 11:51:09

Etsiskelen jotain rumpujentekoon tarkoitettua ohjelmaa, jossa olisi mahdollisimman helppo hiirellä käytettävä käyttöliittymä ja ominaisuuksista ainakin nämä: tempoa ja tahtilajia pitää pystyä muuttamaan kesken biisin, sekä rajoittamaton määrä erilaisten kilistimien raitoja. Tai jos ei nyt rajoittamaton, niin ainakin riittävästi. Tällä hetkellä on fruityssä rumpusetillä käytössä jotain 20 raitaa. Mieluusti vielä edullisen hintainenkin saisi olla, tai jopa ilmainen.

Fruityssä pystyy ainakin vaihtamaan tempoa ja tavallaan myös tahtilajia, koska uusimmissa versioissa patternien pituus voi olla mikä tahansa...

...
Antti1
30.03.2004 14:34:26
Fruityssä pystyy ainakin vaihtamaan tempoa ja tavallaan myös tahtilajia, koska uusimmissa versioissa patternien pituus voi olla mikä tahansa...

...

Mulla on kolmosversio ja siinä ainakaan ei pysty vaihtamaan tempoa kesken biisin. Patternin pituuttakaan ei periaatteessa pysty muuttamaan, sillä se muuttaa sitten kaikkien patternien pituuden. Eikös tosta tosin oo jo nelosversiokin olemassa? Oiskohan siinä noi toiminnot.
Locrian
30.03.2004 14:40:15
Mulla on ton nelosversion demo.En vaan osaa käyttää vielä.Mutta joo on semmonen.Muistaakseni 4.6 tai 4.3.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
sami_sumea
30.03.2004 17:31:01 (muokattu 30.03.2004 17:31:53)

Mulla on kolmosversio ja siinä ainakaan ei pysty vaihtamaan tempoa kesken biisin. Patternin pituuttakaan ei periaatteessa pysty muuttamaan, sillä se muuttaa sitten kaikkien patternien pituuden. Eikös tosta tosin oo jo nelosversiokin olemassa? Oiskohan siinä noi toiminnot.

Joo, 4.52 on uusin, siinä on muutenkin vaikka mitä uutta verrattuna kolmoseen. Kannattais ostaa alkuperäinen niin sais ilmaiset päivitykset ;)

edit: siis FL Studion (järeämpi malli) uusin versio on toi 4.52, vanhasta perus-fruityloopsista en tiedä.

...
Antti1
30.03.2004 19:33:14
Joo, 4.52 on uusin, siinä on muutenkin vaikka mitä uutta verrattuna kolmoseen. Kannattais ostaa alkuperäinen niin sais ilmaiset päivitykset ;)

edit: siis FL Studion (järeämpi malli) uusin versio on toi 4.52, vanhasta perus-fruityloopsista en tiedä.

Vanhaa perusfruitya käyttelen, mutta taidanpa siirtyä tuon fl studion käyttäjäksi, laillisesti. :)

Kiitoksia vinkistä muuten, demo vaikuttaa ainakin ihan mukavalta.
sami_sumea
31.03.2004 12:48:19

Vanhaa perusfruitya käyttelen, mutta taidanpa siirtyä tuon fl studion käyttäjäksi, laillisesti. :)

Joo, kannattaa. Tuo FL studio on mulla enemmän käytössä kuin Cubase (no, projektin tyylistä riippuen).

...
KaljaMaha
05.04.2004 09:34:58
Steinbergin Groove Agent. Demossa pari settiä. Esim. Nuendossa ja Cubasessa toimii hyvin. Voi käyttää synan omia patterneja tai laittaa se ulostamaan itse viilattua midipätkää. Saundit on erinomaiset.
Näihin kuviin
KaljaMaha
05.04.2004 09:37:21
Näihin kuviin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)