Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Improvisoinnista kiinnostuneita?
1
Timo.T
10.03.2011 15:15:09 (muokattu 10.03.2011 15:16:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinostaisiko ketään Helsingin, Vantaan tai lähi alueilla soitaa ohjattua improvisointia?
 
Kyse ei siis ole vain kollektiivisesta ryhmästä jossa vaan soitetaan, vaan tarkoituksen mukaisesta järjestäytymisestä, ensisijaisesta minun johdolla, mutta ajan myötä kaikki saavat ohjata jos niin haluavata, joko omalla tavallaan, kehittämällä jokin oma systeemi millä pystyy ohjatusti ja live tilanteessa näyttämään mitä on tarkoitus tehdä, esim käsi signaalein, tai paperilapuin tai vaikka huutamalla, riippuen mitä haluaa saada aikaseksi. Mutta tarkoitus ei ole soittaa nuotteja, vaikka tietenkin sekin on mahdollista jos joku niin haluaa.
 
Olen itse soittanu tälläisessä orkesterissa neljä vuotta, Englannissa, ja kiinnostaisi todella paljon jatkaa asia tekemistä.
 
Kaiken tyyliset ja tasoiset soittajat ja ei soittavat kiinnostuneet ovat tervetulleita. Mitään mahtavia tiloja ei ole vielä, jonkinlaiset tilat kylläkin. Ja multa löytyy semi iso läjä soittimia.
 
Voi ottaa yhteyttä täällä tai lähettää sähköpostia timotuhkanenatyahoo piste com
 
Kailis
12.03.2011 02:37:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kyse samantapaisesta kuin soittonäytteesi? Vähän snadisti ehkä liian freetä =D
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
Nuages
12.03.2011 03:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Onko kyse samantapaisesta kuin soittonäytteesi? Vähän snadisti ehkä liian freetä =D
 
Mitä helvettiä minä just kuuntelin..?
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Meadow
12.03.2011 04:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo oli tosi hyvä Hounds of Love-remix.
 
sax machine
12.03.2011 22:13:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asun turhan kaukana Helsingistä että vois olla mukana, mutta hienoa että Suomessa on tällaisen musiikin tekijöitä. Itsekin harrastellut samansuuntaista äänitaidetta ja tekisi mieli kokeilla muidenkin kanssa mutta kanssamusisoijat ovat vähissä. Ehkä mahdollisesti voisin ottaa yhteyttä myöhemmin kun on todennäköisesti ensi keväällä pääkaupunkiseudulle muutto edessä.
 
Jokapaikanapina
12.03.2011 22:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis kyllä mieletöntä, jos asuisin samassa kaupungissa.
 
BubbleBob
13.03.2011 01:13:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haistoinkko ma tossa "skitat jossain" konemetronoominkin ?
Tää on just sitä matskuu mitä oon aina halunnu tehä pitse
Nyt tuli sellainen kaihortava tunne tohon alapalleaan - onkse tää rakkaus musaan vai mitä...
 
Musan valtamerestä on mistä ammentaa. Vaikka pää on perseestä niin turha antaa itsensä kärsiä.
Timo.T
13.03.2011 16:02:36 (muokattu 13.03.2011 16:09:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Onko kyse samantapaisesta kuin soittonäytteesi? Vähän snadisti ehkä liian freetä =D
 
:) itse tykkaan vapaasta imrpvisaatiosta, mutta ei ole vain siita kyse, annan esimerkin mita tarkoitan: itse soittamassani orkesterissa oli noin 15-20 ihmista (+/-), joista osa oli jatsareita osa hevareita osa poppareita, osa soitti vapaampaa improa paljon osa ei ollenkaan taman orkesterin lisaksi.
 
Meilla oli kapelimestari joka maarasi kuka soitti, ja milloin, ja joskus etta minka tyylista, siis soittaako riffia, vaiko pitkaa nuottia, vaiko seuratakko jotain toista soittajaa, "kopioida" mita joku toinen tekee, tekeeko sita vastaan, mutta ei koskaan oikeastaan mita piti soittaa, vaan se mita joku soitti oli hanen oma asiansa ja kaikki kavi. Tama on se 'tyyli' jota tarkoitan.
 
En siis itse maaraisi ollenkaan mita kukin soittaa, ainoastaan milloin, voit soittaa esim. perus poppi bassoa, tai kavelevia bassoja tai funkkia, mutta se mita joku haluaa soittaa siihen paalle, vaikka tietokoneelta valkoista noisee, ja seuraava haluaa soittaa bachia paalle, ja seuraava soitta pointtilistista, tai vastaavaa, mutta siiryttaisiin ja seurattaisiin toisia musiikillisessa tilassa, esim. tasta tilanteesta ohjaa yhden soittamanaan bachin tyyppista, ja toisen seuraamaan bassoa, ja paastaan todella erilaiseen musiikilliseen tilaan kun missa juuri oltiin, sen jalkeen basisti ja bachin soittaja lopettavat ja ollaan taas toisessa tilassa, josta he voivat vaikka soittaa pelkkia pitkia nuotteja, kunnes kasken jonkun vaihtamaan vaikka pointilistiseen, ja niin edes pain. Ei siis ole kyse siita mita itse haluaisin soittaa, ohjaisin itse kylla tilannetta, ja tekisin rakenteita jotka liikkuvat tietylla tavalla eteenpain, mutta se on ryhman dynamiikka mika maaraa mita musiikissa tapahtuu. Ttarkoitus on katsoa mihin tilanne voi menna ja joko menna sinne tai yrittaa sita vastaan.
 
Yksinkertasimmillaan se kuulostaa yleensa aika minimalistiselta, mutta ei mitankaan tarvitse.
 
Se ei ole aivan vapaata, mutta ei ole tarkoituskaan. Mutta minusta tammoinen soittaminen on todella mielenkiintoista.
 
tassa on esimerkki siita orkesterista:
 
http://www.youtube.com/watch?v=5vI_DomXkY0
 
mutta jokainen konsertti oli erilainen ja jokainen harjoitus oli erilainen.
 
taman lisaksi voidaan tehda kaikkee mita kukin haluaa toteuttaa jos on ideoita.
 
Timo.T
13.03.2011 16:16:27 (muokattu 13.03.2011 16:17:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soitto paikka olis vantaalla jos se kettaan auttaa, tai haittaa
 
Karipiirto
15.03.2011 00:48:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alan päästä käsitykseen. Sääli että Vantaa on aika kaukana. Muuten olisin vakinaamoja paikalla. :)
 
"Veikkaan että näitten vaalien jälkeen lopputulos on se että ainoa joka on köyhien asialla oikeasti on Veikko Hurstin poika." - Mika Kangas
Timo.T
15.03.2011 14:54:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Alan päästä käsitykseen. Sääli että Vantaa on aika kaukana. Muuten olisin vakinaamoja paikalla. :)
 
No hyva kuitenkin tietaa. :) Ma ajattelin etta aluksi nain, ja tasta pikku hiljaa jos siirtys johki parempaan paikkaan, tarkoituksena kuitenkin saada pallo pyorimaan.
 
Cimble
15.03.2011 15:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo.T: Kiinostaisiko ketään Helsingin, Vantaan tai lähi alueilla... Kyse ei siis ole vain kollektiivisesta ryhmästä jossa vaan soitetaan, vaan tarkoituksen mukaisesta järjestäytymisestä, ensisijaisesta minun johdolla
 
Joko Tolkin Timolla on haastetta löytää bändiinsä soittajia?
 
Heehhh! ;)
 
Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula.
nappero
15.03.2011 21:23:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee mieleen bändin treenit nuista soundcloudin pätkistä.
 
Kailis
16.03.2011 09:06:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ma ajattelin etta aluksi nain, ja tasta pikku hiljaa jos siirtys johki parempaan...
 
Virhe! Tyhmä!
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
Timo.T
16.03.2011 15:26:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Virhe! Tyhmä!
 
tuskimpa oli.
 
A1mo
17.03.2011 16:45:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tälläsestä ryhmästä haaveillu jo kauan. Perhana kun en asu sielläpäin..
 
wellu
20.03.2011 20:32:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jamiporukka ollu kasassa jo aika pitkään,varsinaista bändiä ei ole tällä hetkellä,enkä oikeen sellaista kaipaakkaan,jammailu on niin hauskaa:-) mm tommoista on tullu nauhalle: http://www.mikseri.net/artists/polar-feelings/jam-28810/436457/
 
Lyrics.Wasted time between solos.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «