Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Symbaalien huolto/puhdistus
1 2
pierree
11.03.2011 23:39:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltä löytyy symbaaleista esim. setin lainaamisen jälkeen ilmestyneitä kapulanjälkiä (spraymaalilla itse maalatut kapulat oli lainaajalla..) , hapettumista yms muuta skeidaa, osaisiko joku viisas kertoa millä kannattaisi ruveta yrittää vähän siistimään? Kokeiltu on ruokaöljyä, jolla saa kyllä mukavan värin peltiin ja pienimmät jäljet häviämään vahingoittamatta peltiä tai leimoja, mutta isommat jäljet ei sillä häviä.
Harkittu myös pirtua, mutta se kuluttaa leimat äkkiä pois?
Kiitos jo etukäteen vastaajille
 
ferodoz
12.03.2011 00:23:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Symbaalia voi putsata oikeastaan ihan millä vain. Ainakin Meinlillä ja Dunlopilla on siihen tarkoitettua ainettakin olemassa melko edulliseen hintaan. Sitten toinen vaihtoehto on vaikkapa ihan perus astianpesuaine, tai autoihin käytettävä pesuaine tai liuotin. En ainakaan omista Turkishin pelleistä oo saanu leimoja kulutettua ikinä millään pois, mutta kai seki on tapauskohtaista.
 
Jos sulla on tasan kaks vaihtoehtoja, eli ruokaöljy tai pirtu, niin koita pirtua. :'D
 
Thomas Lee Bass - Saint of Los Angeles
Kailis
12.03.2011 02:18:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isommista marketeista saa messingin puhdistukseen tarkoitettua ainetta. Kyllä lähtee.
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
passe
12.03.2011 09:47:50 (muokattu 12.03.2011 09:48:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Isommista marketeista saa messingin puhdistukseen tarkoitettua ainetta. Kyllä lähtee.
 
Jep! Mä kiillotin tällä pikimustan 40-vuotiaan haitsun yläpellin kiiltäväksi. Paikallisesta tarjousmarketista, taisi olla nimellä "kuparin ja messingin kiillotusaine! tai jotain sinne päin.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
joku muu sikko
12.03.2011 10:03:31 (muokattu 12.03.2011 10:04:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On mulla ainakin yksi sellainen symbaali tuo K custom ride, torin myynti-ilmoituksen mukaan "uuden veroinen", terveisiä vaan Järvenpäähän, mistä en ole saanut alapuolen mustumia millään pois. Tähän mennessä kokeiltu fairy, autoglymin vaha, ja kuparin/messinginpuhdistusaine.
Kyllä mulla kaapissa noita myrkkyjä riittää, kokeilematta on vielä ainakin liuotinaineet ja suksivoiteen poistoaine ja rälläkkä.
 
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
Pearlman
12.03.2011 10:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä lähtee kaikki skeida: http://www.autonhoito.com/shop/inde … 06&zenid=6ki0cegop0sfq6p5615v4c48q0 .
 
Mutta varo! Sillä lähtee leimatkin, joten niiden kanssa varovaisuutta!
 
moderndrummer88
12.03.2011 11:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearlman: Tällä lähtee kaikki skeida: http://www.autonhoito.com/shop/inde … 06&zenid=6ki0cegop0sfq6p5615v4c48q0 .
 
Mutta varo! Sillä lähtee leimatkin, joten niiden kanssa varovaisuutta!

 
Mut mites tuo "suojaavan kalvon" muodostuminen vaikuttaa soundiin? Yleenshän puhdistusoperaatiolla haetaan ulkonäköä siistimmäksi, mutta myös heleyttä soundiin, jos tuo aine muodostaa jonkun kalvon pellin ympärille, eikö vaikutus ole vähän niinkuin plus miinus nolla..?
 
Joku täällä mainitsi toisessa vastaavassa ketjussa jonkun savikiven, vai mikä ihmesieni?
 
joku muu sikko
12.03.2011 11:54:03 (muokattu 12.03.2011 11:55:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisätään kokeiltujen lístaan ihmesieni, nyt kun muistutetttiin. Ei lähtenyt K customi puhtaaksi silläkään. Taitaa olla muuten ainoa asia mikä ei tähän mennessä sillä sienellä ole puhdistunut. Puhutaan siis siitä naisväen keittiötarvikkeesta mikä on ihan oikeasti ihmeellinen.
Mitä autovahaan tulee niinsanoisin heittämällä että jos joku niin se vahakerrros ainakin muuttaa soundin ihan uusiksi. Tosin autoavaha kuin vaha lähtee sitten kyllä helposti fairylla.
 
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
Kailis
12.03.2011 12:58:51 (muokattu 12.03.2011 13:14:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku täällä mainitsi toisessa vastaavassa ketjussa jonkun savikiven, vai mikä ihmesieni?
 
Universal Stone?
http://www.universalstone.fi/
Olis ihan hyvä bändin nimikin =D
Mun on pitänyt pitkän aikaa kokeilla omaa seosta; tuhkaa, vettä, sitruunaa ja saippuaa. Väittäisin että toimii, mutta kaupunkilaisena ei tuhkaa ole ihan heti saatavilla.
 
EDIT
 
Lisäisin seokseen vielä etikkaa ja suolaa.
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
joku muu sikko
12.03.2011 13:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Universal Stone?
http://www.universalstone.fi/
Olis ihan hyvä bändin nimikin =D
Mun on pitänyt pitkän aikaa kokeilla omaa seosta; tuhkaa, vettä, sitruunaa ja saippuaa. Väittäisin että toimii, mutta kaupunkilaisena ei tuhkaa ole ihan heti saatavilla.

 
Lievästi offtopicia.. Kun puhutaan takan luukkujen lasipinntojen puhdistamisesta niin tuhka on ainoa jolla se lähtee. Olin todella ällistynyt mutta niin se vaan on. Tuhkaa vähän talouspaperiin ja sillä hankaa.
 
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
sahkuifk
12.03.2011 17:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Universal Stone?
http://www.universalstone.fi/
Olis ihan hyvä bändin nimikin =D
Mun on pitänyt pitkän aikaa kokeilla omaa seosta; tuhkaa, vettä, sitruunaa ja saippuaa. Väittäisin että toimii, mutta kaupunkilaisena ei tuhkaa ole ihan heti saatavilla.
 
EDIT
 
Lisäisin seokseen vielä etikkaa ja suolaa.

 
Laita vielä hiekkapuhallushiekkaa sekaan niin toimii.
Universal Stone on todella hyvä aine.
 
Ps. Mulla olis ollu tuhkaa mutta ripottelin sen juuri päälleni kun muistelin myytyjä kamoja :((
 
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta.
Pearlman
12.03.2011 20:35:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Mut mites tuo "suojaavan kalvon" muodostuminen vaikuttaa soundiin? Yleenshän puhdistusoperaatiolla haetaan ulkonäköä siistimmäksi, mutta myös heleyttä soundiin, jos tuo aine muodostaa jonkun kalvon pellin ympärille, eikö vaikutus ole vähän niinkuin plus miinus nolla..?
 
Joku täällä mainitsi toisessa vastaavassa ketjussa jonkun savikiven, vai mikä ihmesieni?

 
Ei mitenkään vaikuta tietenkään, eikä siihen jää kalvoa jos seuraa käyttöohjeita. Savikivi ei ole oikeastaan savea, vaan sellainen auton puhdistuksessa käytettävä puhdistin...ei vahingoita myöskään symbaaleja jos osaa käyttää oikein. Tuo tuhka joka mainittiin...voi olla aika hyväkin puhdistamaan...en ole kokeillu itse, kun on aikamoista sotkemista.
 
moderndrummer88
12.03.2011 20:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearlman: Ei mitenkään vaikuta tietenkään, eikä siihen jää kalvoa jos seuraa käyttöohjeita.
 
Missasinko nyt jotain vai kumpi meistä ei osaa lukea?
 
Sisältää ainutlaatuisen yhdistelmän Polyeteeniä/Akryliä ja nanoteknologiaa, joka suojaa käsitellyt pinnat erittäin ohuella ja kestävällä akrylisellä pinnoitteella.
 
Pearlman
12.03.2011 20:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Missasinko nyt jotain vai kumpi meistä ei osaa lukea?
 
Sinä osaat kait lukea muttet älyä.
 
moderndrummer88
12.03.2011 21:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearlman: Sinä osaat kait lukea muttet älyä.
 
No kerro toki
 
Ricce
12.03.2011 21:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkalla minäkin takan lasiluukut putsaan
http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/saippua/lipea.htm
 
M. Kekki
12.03.2011 23:10:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Universal Stone?
http://www.universalstone.fi/
Olis ihan hyvä bändin nimikin =D
Mun on pitänyt pitkän aikaa kokeilla omaa seosta; tuhkaa, vettä, sitruunaa ja saippuaa. Väittäisin että toimii, mutta kaupunkilaisena ei tuhkaa ole ihan heti saatavilla.
 
EDIT
 
Lisäisin seokseen vielä etikkaa ja suolaa.

 
Tuhka on kyllä hjuvaa staffia!
 
Ei surkutella vaan tehdään!
passe
13.03.2011 09:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Lievästi offtopicia.. Kun puhutaan takan luukkujen lasipinntojen puhdistamisesta niin tuhka on ainoa jolla se lähtee. Olin todella ällistynyt mutta niin se vaan on. Tuhkaa vähän talouspaperiin ja sillä hankaa.
 
Onko joku kokeillut tuhkaa symbaaleihin?
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
joku muu sikko
13.03.2011 10:32:34 (muokattu 13.03.2011 10:34:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Onko joku kokeillut tuhkaa symbaaleihin?
 
Tyhjensin takan ja kokeilin. Ei tehonnut. Huono kuva:
http://i579.photobucket.com/albums/ss235/keskijalka/zilu.jpg
Eniten tähän astisista aineista parhaiten on puhdistanut messingin puhdistusaine. Myös soundi kirkastui selvästi. Jos lika ei ole pinttynyttä niin sillä tulee ihan uuden näköisiksi.
Nuo pinttyneimmät tummentumat ei varmaan lähde millään.
 
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
passe
13.03.2011 10:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Tyhjensin takan ja kokeilin. Ei tehonnut. Huono kuva:
http://i579.photobucket.com/albums/ss235/keskijalka/zilu.jpg
Eniten tähän astisista aineista parhaiten on puhdistanut messingin puhdistusaine. Myös soundi kirkastui selvästi. Jos lika ei ole pinttynyttä niin sillä tulee ihan uuden näköisiksi.
Nuo pinttyneimmät tummentumat ei varmaan lähde millään.

 
Ok. Jep, tuo messingin puhdistusaine on hyvää tavaraa. Melko hidasta toki työstää, kun vähänkään likaisemmassa symbaalissa litku alkaa aina muutaman pyyhkäisyn jälkeen pyörimään rätin mukana. Rättiä saa pestä jatkuvasti tai vaihtoisesti paperia menee paljon. Itse kävin aina välissä pesemässä symbaalin fairylla ja taas jatkui..
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «