Chemo 27.03.2004 23:39:34 | |
---|
Nyt loppui pelleily. Tarvitsen ison, märän surf-reverbin. Semmoisen joka kuulostaa hyökyaallolta. Ja siihen pitää oikeasti voida luottaa. Haen laitetta josta perikunta saa sitten aikanaan tapella. Eli en mitään roskikseen heitettävää kertakulutusdigitaalikrääsää. Ei koskaan enää semmoista mulle kiitos. Tarvitsisin mielipiteitänne Fenderin putkireverb-tankeista. Käytännössä helpoimmin saa reissuen - mitä mieltä olette noista? Rupean olemaan sitä mieltä, että missään laitteessa ei tarvitsisi olla enää piirilevyn piirilevyä, vaan point-to-pointia jos vain yhtään mahdollista. Ovatko nuo reissuet sellaisia? Esimerkiksi nuo kaksi jotka ovat nyt Kitarapajalla ( www.kitarapaja.com ) - tiedättekö minkälaista tekniikkaa niissä on sisällä? Entäs uusissa? Mulle olisivat erityisen arvokkaita kaikki tiedot mahdollisista epäonnistuneista vuosikerroista sun muista. Haen hyvää ja lopullista, eli en halvinta, mutta silti lukisin mielelläni myös mielipiteitä hinnoista. Ramalamadingdong. |
Jani The Rock 28.03.2004 10:14:10 | |
---|
Mä en tämän kaikualan paras asiantuntija ole, mutta käsittääkseni näissä Fenderin reissue-reverbeissä on piirilevyjäkin. Ainakin niiden soundi "kuulemma" eroaa alkuperäisistä 60-luvun reverbeistä ja näitä on sitten modailtu enempi vanhantyylisiksi. Ehkä kannattaisi metsästää ehtaa vintagekaikua ja tsekata myös Monsterin kaiut. Ne on ainakin point-to-pointtia. Sitten on tietysti Kendrickin Pipeline Reverberator etc., mutta taitaa olla tässä maassa aika vähissä... Rough and tough and plenty mean. |
Käsittääkseni tuo Fenderin reissue on melko tarkka kopio vanhasta. PTP-kone se ei kyllä taida, mutta eipä tuosta välttämättä mitään haittaa ole. Soundia voi kuulemma parantaa vaihtamalla putket enemmän alkuperäisiä vastaaviin. Vaihtoehtona minullekin tulisi lähinnä mieleen tuo Monsterin tuote. |
HBM 28.03.2004 17:09:37 | |
---|
Millainen kaiku tuossa Quad Reverbissä on? Eikö sen oma kaiku ole tarpeeksi "märkä" tuohon surffiin? |
Ocku 28.03.2004 17:18:17 | |
---|
Jotkut vaihtavat jonkun 250 pf konkan reissuessa suurempaan (390 pf tai jopa 470 pf). Kuulema parataa soundia koska pästää enemmän reverbi-signaalia läpi alemmilla taajuksilla. Ja tietenkin reissuen 6V6:onen kannattaa vaihtaa 6K6:seen. Nyt en ole ihan varma mutta muistaakseni fenkun vempaimessa käytetään kahden jousen kaikua. Vaihtamalla kolmen jousen kaikuun niin soundista tulee vielä isompi-sompi-ompi-mpi-pi-i. |
Chemo 28.03.2004 18:04:51 | |
---|
Millainen kaiku tuossa Quad Reverbissä on? Eikö sen oma kaiku ole tarpeeksi "märkä" tuohon surffiin? On siinä jouskari, mutta aika hillitty sellainen. Tai sitten vaan mun toivomukset ovat hillittömiä ;-) Ramalamadingdong. |
Chemo 28.03.2004 18:09:44 | |
---|
PTP-kone se ei kyllä taida, mutta eipä tuosta välttämättä mitään haittaa ole. Holy Grailini kuoltua ennenaikaisesti olen alkanut potea melko vaikeaa piirilevykammoa. Kivan soundin ei-PTP:näkin voi toteuttaa, ei siinä mitään. En vielä tunne Monsterin vehkeitä, mutta aion todentotta ottaa selvää. Kiitoksia paljon vastanneille. Kaikki mielipiteet aiheeseen liittyen ovat edelleen tervetulleita! Ramalamadingdong. |
J-PPP 28.03.2004 18:21:13 | |
---|
FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
Chemo 28.03.2004 19:14:22 (muokattu 28.03.2004 19:14:41) | |
---|
Oletko tutustunut Little Lanilein Reverbiin? En vielä, mutta tutustun kyllä - kiitos vinkistä! Olen käsittänyt ettei tuollaisen jouseen perustuvan kaiun tekeminen ole myöskään mitenkään mahdottoman vaikeaa, siinäkin yksi vaihtoehto lisää. Chemo-Echo-Unit? Aivan sairaan kutkuttava ajatus. En uskalla ryhtyä tuohon itse, mutta osaava rakentaja voisi kyllä tulla kyseeseen. Onko sulla tavaramerkki rekisteröitynä tosta nimestä? ;-) Ramalamadingdong. |
J-PPP 28.03.2004 19:32:10 | |
---|
En uskalla ryhtyä tuohon itse, mutta osaava rakentaja voisi kyllä tulla kyseeseen. Onko sulla tavaramerkki rekisteröitynä tosta nimestä? ;-) Kannattaa varmaan kuitenkin aloittaa aiheesta ketju tuolla elektroniikka&soitinrakennus-osastolla, eiköhän joku ole jo semmoisen ehtinyt tehdä. Noissa pedaalimallisissa aidoissa jousikaiuissa on muuten se hauska puoli että niistä saa sen "jouset heiluu"-soundin ihan vaan potkaisemalla reilusti kylkeen. Toki ehdin nimen jo rekisteröidä (pitkäänhän sitä mietinkin), mutta voin tällä kertaa luovuttaa sen sulle ilman korvauksia. =) FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |