Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jarren huono päivä
1 2 3
pekka montin
10.03.2011 00:56:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinkin voi käydä..mielenkiintoista.
 
http://www.youtube.com/watch?v=bmAOLsMFRJo&NR=1
 
Casio Man
10.03.2011 10:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa vähän "shreds" -videolta: http://www.youtube.com/watch?v=2BrLEuzVCVQ
 
Qoshovius
10.03.2011 14:17:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Youtubessa on useita videoita juurikin Memorymoogin pettämisessä tuossa osuudessa.. Toinen ongelmallinen vehjes on ilmeisesti Laserharppu, sekään ei nähtävästi ole toiminut moitteettomasti.
 
Propsit Jarrelle, että käyttää vielä vintagekamaa, vaikka ei varmasti mitään kiertueystävällisintä osastoa ole!
 
Rauha Jääkarhuille (Ambient/elektro/IDM) http://www.myspace.com/jaakarhu Tarvas (Folk metal) http://www.myspace.com/tarvasband
jp8000
10.03.2011 14:33:20 (muokattu 10.03.2011 15:19:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qoshovius: Toinen ongelmallinen vehjes on ilmeisesti Laserharppu, sekään ei nähtävästi ole toiminut moitteettomasti.
 

 
Nythän tuo laser harppu on uusittu kokonaan, joten enää sen ei pitäis pettää
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
pekka montin
10.03.2011 15:17:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qoshovius: Youtubessa on useita videoita juurikin Memorymoogin pettämisessä tuossa osuudessa.. Toinen ongelmallinen vehjes on ilmeisesti Laserharppu, sekään ei nähtävästi ole toiminut moitteettomasti.
 
Propsit Jarrelle, että käyttää vielä vintagekamaa, vaikka ei varmasti mitään kiertueystävällisintä osastoa ole!

 
Yep, ja kyllä sen aina erottaa ja kuulee aidon kopiosta, kun on puhe analogivermeistä. Kyllähän tietty nykyajan digitaalisilla synilla saa väh. Yhtä kivan kuuloista, mutta se voi kuulostaa kyllä ainakin omiin korviin turhan kolkolta ja modernilta kuitenkin loppuviimein+vihaan nykyajan kosketinsoitin saundistandardeja enkä voi sietää esim. Rolandin uusimpia vekottimia, tai Nordia. Esim. Pet Shop Boys, Depeche Mode ja Erasure vetää nykyään täysin moderneilla saundistandardeilla ja biisejä on jopa uudelleen sovitettu. Tässä myös syy miksi en noidenkaan bändien tuotantoa jaksa enään ostaa tai kuunnella. Se on surullista kattoa vanhoja patuja jotka häpeilevät sitä, mistä alunperin tulivat tunnetuksi.
 
Vanhat veteraanipatut tekevät monet nykyään yhä uudelleen ja uudelleen saman virheen, ja mulla on henk.kohtaista kokemusta siitä, koska soitin erään bändissäkin hetken aikaa. 80-luvulla vaikuttaneet starat kärsii nykyään kamalaa identiteettikriisiä kun heillä alkaa olemaan 50 vuotta mittarissa, ja täten he kokevat huutavaa tarvetta "uudistua" ja päivittää itseään nykypäivään laitteistonkin suhteen. Lopputuloksena puolittaisia ja väkisin väännettyjä kyhäilyjä. Kunpa he vain tajuaisivat sen että yleisö haluaa heiltä nimenomaan sitä, mistä he ovat tunnettuja, vahvan retroilmeen kera. Nuoriso ja jengi haluaa kasaria monien artistien kohdalla. Jarre tiedostaa tämän ja itsepintaisesti tekee sitä, mistä hän alunperin tuli tunnetuksi, eli omaa juttua omilla vermeillä. Tuo ei ole mielestäni "aikaan jämähtämistä" laisinkaan, mitä tuola tuubin sivuilla jotkut viisastelijat vänkää, vaan Jarre tekee kuitenkin kaiken tiedostaen itsepintaisesti, kuten oikean artistin kuuluukin. Veikkaanpa että ei tulla enään koskaan todistamaan samanlaisten ihmisten olemassaoloa tulevaisuudessa kuin Jarren, Hammerin ja Oldfieldin kohdalla.
 
Itse esim. Olisin valmis maksamaan pitkän pennin siitä jos joskus vielä näkisin Jan Hammerin keikalla, ja juuri sellaisena kuin suuri yleisö hänet muistaa. Ei nykypäivä voi mitenkään haastaa minkään suhteen 70-lukua ja 80-lukua. Mehän elämme nyt identiteetitöntä aikaa, ja se näkyy ja kuuluu kaikessa, uusimpia soittimia myöten. Kaikenmaailman MicroKorgit sun muut....eihän niistä voi edes puhua samana päivänäkään DX7 ja kumppanien kanssa.
 
JPQ
10.03.2011 16:52:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua taas nämä uudet Yamahat närästää sen pohjalta mitä olen kuullut.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Prophet
10.03.2011 20:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin:Esim. Pet Shop Boys, Depeche Mode ja Erasure vetää nykyään täysin moderneilla saundistandardeilla ja biisejä on jopa uudelleen sovitettu. Tässä myös syy miksi en noidenkaan bändien tuotantoa jaksa enään ostaa tai kuunnella. Se on surullista kattoa vanhoja patuja jotka häpeilevät sitä, mistä alunperin tulivat tunnetuksi.
 
Tästä lähdettiin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=TlF_z9tMnnM
 
tepposal
10.03.2011 20:28:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Minua taas nämä uudet Yamahat närästää sen pohjalta mitä olen kuullut.
 
XD
 
"Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!"
 
JPQ
11.03.2011 16:48:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: XD
 
"Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!"

 
Mikä tuon XD aiheutti ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Quru
11.03.2011 17:05:51 (muokattu 11.03.2011 17:06:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Ei nykypäivä voi mitenkään haastaa minkään suhteen 70-lukua ja 80-lukua. Mehän elämme nyt identiteetitöntä aikaa, ja se näkyy ja kuuluu kaikessa, uusimpia soittimia myöten. Kaikenmaailman MicroKorgit sun muut....eihän niistä voi edes puhua samana päivänäkään DX7 ja kumppanien kanssa.
 
Pitää osata katsoa kolmen ison ulkopuolelle. Kurzweil tekee erittäin hienoja romplereita nykyään. Dave Smith on hyvässä vedossa, Tempest oli ainakin minulle NAMMin mielenkiintoisin julkaisu, mielenkiintoisempi kuin Korg Kronos. Samoin Moog jaksaa edelleen. Samalla linjalla Vermona, Doepfer ja MFB. Monet pienet indievalmistajat tekevät nykyään erittäin hienoja instrumentteja, jotka ovat yhä useamman tavoitettavissa. Se, että Yamaha, Korg ja Roland tekevät tylsää bulkkiroskaa, ei tarkoita, että kaikki nykysyntikat olisivat huonoja. "Kasarilla kaikki oli paremmin" osoittaa vain kapeakatseisuutta ja ymmärtämättömyyttä nykyajan huikeaan syntetisaattoreiden kenttään, jossa on internetin myötä paikkoja muillekin kuin valtavia määriä myyville Yamalanorgille.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
teroyk
11.03.2011 20:26:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Näinkin voi käydä..mielenkiintoista.
 
http://www.youtube.com/watch?v=bmAOLsMFRJo&NR=1

 
Tuo on hyvä osoitus siitä, että syntetisaattorit on kuin kitaroita. Kitaroistakin voi mennä kesken keikan kieliä poikki ja kun on kelluva tallainen, niin soitto loppuu siiheen.
 
pekka montin
12.03.2011 21:39:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Pitää osata katsoa kolmen ison ulkopuolelle. Kurzweil tekee erittäin hienoja romplereita nykyään. Dave Smith on hyvässä vedossa, Tempest oli ainakin minulle NAMMin mielenkiintoisin julkaisu, mielenkiintoisempi kuin Korg Kronos. Samoin Moog jaksaa edelleen. Samalla linjalla Vermona, Doepfer ja MFB. Monet pienet indievalmistajat tekevät nykyään erittäin hienoja instrumentteja, jotka ovat yhä useamman tavoitettavissa. Se, että Yamaha, Korg ja Roland tekevät tylsää bulkkiroskaa, ei tarkoita, että kaikki nykysyntikat olisivat huonoja. "Kasarilla kaikki oli paremmin" osoittaa vain kapeakatseisuutta ja ymmärtämättömyyttä nykyajan huikeaan syntetisaattoreiden kenttään, jossa on internetin myötä paikkoja muillekin kuin valtavia määriä myyville Yamalanorgille.
 
Tosi toikin, mutta unohtu nyt yksi asia, se raha ja hinta. Kyllähän jos sitä olisi taskussa 50 000 ylimääräistä, niin varmana tulisi ostettua yhtä sun toista vanhaa ja uutta. Nykypäivänä hinnat on katossa, ja taso ei sillä tasolla kuin mitä pitäisi rahalla saada.
 
Vanhemmista synista tarttee maksaa sen 200-800 euroa käytettynä, ja tietää takuulla mitä saa, eikä tarvi mennä nelinumeroisiin lukuihin, eikä se haittaa jos joku syna omasta mielestä floppaa, koska taloudellinen menetys oli niin pieni. Uudemmista synista mä en edes katso mitään joka menee alle 500 euron, koska tiedän jo miltä ne kuulostavat, kamalalta.
 
pekka montin
12.03.2011 21:40:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Tosi toikin, mutta unohtu nyt yksi asia, se raha ja hinta. Kyllähän jos sitä olisi taskussa 50 000 ylimääräistä, niin varmana tulisi ostettua yhtä sun toista vanhaa ja uutta. Nykypäivänä hinnat on katossa, ja taso ei sillä tasolla kuin mitä pitäisi rahalla saada.
 
Vanhemmista synista tarttee maksaa sen 200-800 euroa käytettynä, ja tietää takuulla mitä saa, eikä tarvi mennä nelinumeroisiin lukuihin, eikä se haittaa jos joku syna omasta mielestä floppaa, koska taloudellinen menetys oli niin pieni. Uudemmista synista mä en edes katso mitään joka menee alle 500 euron, koska tiedän jo miltä ne kuulostavat, kamalalta.

 
Niin, ja nimenomaan kaikki uniikki ja yksilöllinen maksaa aina indienimikkeen alla, sehän on selvä, ja niin sen kuuluukin mennä.
 
Quru
14.03.2011 07:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Tosi toikin, mutta unohtu nyt yksi asia, se raha ja hinta. Kyllähän jos sitä olisi taskussa 50 000 ylimääräistä, niin varmana tulisi ostettua yhtä sun toista vanhaa ja uutta. Nykypäivänä hinnat on katossa, ja taso ei sillä tasolla kuin mitä pitäisi rahalla saada.
 
Vanhemmista synista tarttee maksaa sen 200-800 euroa käytettynä, ja tietää takuulla mitä saa, eikä tarvi mennä nelinumeroisiin lukuihin, eikä se haittaa jos joku syna omasta mielestä floppaa, koska taloudellinen menetys oli niin pieni. Uudemmista synista mä en edes katso mitään joka menee alle 500 euron, koska tiedän jo miltä ne kuulostavat, kamalalta.

 
Katsoitko edes hintoja? DSI Mopho-moduuli alle neljäänsataan. Kiippariversiokin maksaa noin 650e. Doepfer Dark Energy 385e, Vermona Lancet 420e. Kaikki nuo ovat aitoja analogeja ja mielestäni homma kääntyy tässä toisinpäin, jostain M-ykkösestä tai muusta kasaridigistä ei voi edes puhua noiden kanssa samaan aikaan kun puhutaan hyvästä soundista. Omaan korvaani kasarin digi-innostus oli nimenomaan taantumusta synasoundien osalta, kamalaa ylikirkasta digikilkettä tungettiin joka suunnasta ja niillä korvattiin hienot, vanhat analogisyntikat. Jos taas puhutaan samplatuista soitinäänistä, kannattaa pää ottaa pois sieltä kasarilaatikosta ja katsoa ihan oikeasti nykyistä tarjontaa. Rolan Juno Di (598e) pesee äm-ykkösen, DX7:sta puhumattakaan helposti kun puhutaan aidoista soitinäänistä. Voihan siitä kasarikorgin soundista tykätä, mutta ei se tee siitä pianosoundista pianon kuuloista.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
arauramo
14.03.2011 08:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Nykypäivänä hinnat on katossa, ja taso ei sillä tasolla kuin mitä pitäisi rahalla saada.
 
Mitä ihmettä?! En varmaan osaa tehdä hintojen suhteuttamista oikein, mutta jos Yamaha DX-7 maksoi uutena Ameriikassa n. US$2000 eli reilut 11000 Suomen markkaa (Suomenmaassa varmaan vielä enemmän) ja uusi Toyota Corolla ehkä noin 50000 markkaa, niin tuollaisen paljon myyvän hittisyntikanhan pitäisi maksaa yli 4500 euroa että hinta olisi vastaava kuin ennen?? Oberheim OB-X maksoi 30000 markkaa mikä vastaisi 60% uuden toitsun hinnasta eli n. 11000 euroa.
 
...että ei ne nykyään nyt niin kovin kalliita ole... :)
 
pekka montin
14.03.2011 10:10:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Katsoitko edes hintoja? DSI Mopho-moduuli alle neljäänsataan. Kiippariversiokin maksaa noin 650e. Doepfer Dark Energy 385e, Vermona Lancet 420e. Kaikki nuo ovat aitoja analogeja ja mielestäni homma kääntyy tässä toisinpäin, jostain M-ykkösestä tai muusta kasaridigistä ei voi edes puhua noiden kanssa samaan aikaan kun puhutaan hyvästä soundista. Omaan korvaani kasarin digi-innostus oli nimenomaan taantumusta synasoundien osalta, kamalaa ylikirkasta digikilkettä tungettiin joka suunnasta ja niillä korvattiin hienot, vanhat analogisyntikat. Jos taas puhutaan samplatuista soitinäänistä, kannattaa pää ottaa pois sieltä kasarilaatikosta ja katsoa ihan oikeasti nykyistä tarjontaa. Rolan Juno Di (598e) pesee äm-ykkösen, DX7:sta puhumattakaan helposti kun puhutaan aidoista soitinäänistä. Voihan siitä kasarikorgin soundista tykätä, mutta ei se tee siitä pianosoundista pianon kuuloista.
 
Mulla on itellä valitettavasti moduleista hieman huonoja kokemuksia, mutta ne liittyvät lähinnä urkumoduleihin, joten, it's not the same. Mulle on yritetty kaupata paljon moduleita mutta en ole oikein syttynyt niistä, enkä ole väittämässä että huonoja olisivat, joten uskon sinua :) Mun kokemus on moduleista ei kuitenkaan ole täysin positiivista, ja tietämys ei ole 100%, joten siinä myös syy miksi en lähde niitä ostamaan kuin sikaa säkissä(kaupattu on paljon esim. DX7 modulia).
 
Mun periaate on lähinnä se, että mä tykkään ostaa sitä mistä voin olla varma. DX7 voin olla varma mitä saan, ja historia siitä todisteena, eli olen tuolloin saanut vakuuden sen toimivuudesta, ja tottakai olen kyseistä soitin myös itse soitellut paljon jo aikaisemmin vaikka vielä se oma puuttuu(Laite ostettu aina ennen minua kovan kysynnän takia). Maailmahan on täynnä soittimia, kuin myös eriäviä mielipiteitä niistä. Mä olen omalla kohdalla huomannut erittäin onnistuneeksi valinnaksi sen, että ostan keikka/nauhoituskäyttöön paljon erilaisia koskettimia, joista mulla on jo tarpeeksi tietoa, ja että pystyn käyttämään niitä nopeasti ja vaivattomasti niin studiossa kuin keikoilla. Jos ja kun kyse on taas ns. perinteisestä Humppakeikasta, niin sinne ei taas paljon muuta kannata roudata kuin se sähköpiano.
 
Kasarisoittimien suhteen silti tiedän varmuudella sen, mitä saan, ja mihin hintaan. Mitä noihin moduleihin tulee edelleen, niin varmasti ovat toimivia, mutta kummasti jengillä on suuria ongelmia saada myydyksi eteenpäin sopivaan hintaan...mistäköhän sitten johtuu...
 
pekka montin
14.03.2011 10:11:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arauramo: Mitä ihmettä?! En varmaan osaa tehdä hintojen suhteuttamista oikein, mutta jos Yamaha DX-7 maksoi uutena Ameriikassa n. US$2000 eli reilut 11000 Suomen markkaa (Suomenmaassa varmaan vielä enemmän) ja uusi Toyota Corolla ehkä noin 50000 markkaa, niin tuollaisen paljon myyvän hittisyntikanhan pitäisi maksaa yli 4500 euroa että hinta olisi vastaava kuin ennen?? Oberheim OB-X maksoi 30000 markkaa mikä vastaisi 60% uuden toitsun hinnasta eli n. 11000 euroa.
 
...että ei ne nykyään nyt niin kovin kalliita ole... :)

 
Kauheesti numeroita ja laskelmia. Mulla oli matikka 4, mercy. Tarvii kahvia ennen kuin tuon kaiken osaa laskea päässä maanantai aamusta! : P
 
spaze
26.03.2011 20:54:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mitäs Depeche Mode teki SOTU levyllään? Hankki lähän analogivehkeitä kirpputoreilta ja väänsi uuden levyn niiden pohjalta. Tosin äänet samplattiin ja nauhoitettiin softien kautta mutta väsäämisen henki oli aikalailla 80-luvulla.
 
Juho L
29.03.2011 12:23:53 (muokattu 29.03.2011 12:28:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.rahamuseo.fi/multimediat … pimateriaalit_rahanarvolaskuri.html
 
Tuo on ihan mielenkiintoinen softa. Saa vähän käsitystä näihin hintavertailuihin. Laskelmat perustuvat siis Suomen Pankin tietoihin, eli aika luotettavia laskelmia tuottaa.
 
Eli noiden tietojen mukaan vuoden 1983 11 000 mk on nykyrahassa 3728 euroa. Onhan se selvää, että elektroniikka oli 80-luvulla saakutasti kalliimpaa kuin nykyään.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
CPU
29.03.2011 12:55:52 (muokattu 29.03.2011 15:44:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pekka pekka, jätkä on aika kujalla jätkän juttujen kanssa. Ei pahalla mut:
 
Noi kasari starat elää tällä hetkellä tommosta retro suosiota, esimerkkinä depeche mode, joka muuten on retroillut saudissaankin kahdella viimeisimmällä levyllään. Se "häpeilyn" aika oli tossa 90-luvun lopulla. Ja toisaalta häpelyä voisi kutsua myös taiteelliseksi kehitykseksi, koska epäilen, että yli pari vuosikymmentä kun tekee samaa alkaa homman mielekkyys hieman kadota.
 
Ootko muuten ajatellut, että toi "identiteetittömyys" saattaa johtua enemmänkin siitä, että nyt on nyt? Tuskin tämä hetki siis sen identiteettömämäpää on kuin aiemman ajat, tätä hetkeä ei vaan voi katsella nostalgialasien läpi.
 
Mitä syniin tulee, niin ehkä vammasin ostos minkä voit tehdä on ostaa joku m1, about mikä tahansa workstation pesee sen mennen tullen, jos ostat korgin saat vielä ne samat saundit, ja ei sillä moottorilla ei ole väliä, ainakaan niin päin, että m1 olisi parempi.
 
Moduulit on ihan samoja syniä, kuin koskettimellisetkin, jos et osaa niitä käyttää, ne eivät sovi sovi sinulle muusta syystä tai et pidä niistä, ei tee moduuleista mitenkään lähtökohtaisesti huonoja. Mitä dx7:n tulee, niin vaikka sound on sound ja muut sitä hehkuttaa klassikkosynänä, se hehkutus perustuu lähinnä nostalgiaan ja koviin myyntilukuihin. Itse synä on melko keskinkertainen fm-synäksi ja vittumaisen vaikea ohjelmoida, tosin tolla jälkimmäisellä ei ole mitään väliä jos ei ohjelmoi itse.
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «