Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 5111 112 113 114 115122 123 124 125 126
MxS
10.03.2011 23:12:10 (muokattu 10.03.2011 23:39:49)
moderndrummer88: No jos sä sen reiän siihen teet niin noin pienestä basarista on kyllä turha mitään DUMMMia kaipailla...

No mulla kyllä on 24-tuumainen sitä parempaa DUMMia varten. Nyt on siis kyse siitä, että tästä 18x18 basarista pitäisi saada paras mahdollinen DUMM mitä tuonkokoisesta voi. Ja siis etureiän kanssa yritän ainakin alkuun. En odota ihmeitä, kysyin vain neuvoa, että millä kalvosetillä kannattaa lähteä ekana kokeilemaan.

Kyse on setistä, mikä on tarkoitus mahduttaa kuljetuskunnossa kokonaan 18x18 tomilaukkuun.

EDIT: pieni selvennys...
Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa.
MxS
10.03.2011 23:16:53 (muokattu 10.03.2011 23:42:55)
MxS: No mulla kyllä on 24-tuumainen sitä parempaa DUMMia varten. Nyt on siis kyse siitä, että tästä 18x18 basarista pitäisi saada paras mahdollinen DUMM mitä tuonkokoisesta voi. Ja siis etureiän kanssa yritän ainakin alkuun. En odota ihmeitä, kysyin vain neuvoa, että millä setillä kannattaa lähteä ekana kokeilemaan.

Kyse on setistä, mikä on tarkoitus mahduttaa kuljetuskunnossa kokonaan 18x18 tomilaukkuun.

16"x16" basarista sain ihan kelpo DUMMin PS4 lyöntikalvolla, coated ambassador etukalvolla (reiättömällä) ja 2-senttisellä vaahtomuovilevyllä basarin pohjalla, jonka 2 nurkkaa nousivat noin 5 cm demppaamaan molempia kalvoja.

EDIT: typo korjattu, ettei kukaan vaan siitä v****ile ;-)
Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa.
moderndrummer88
10.03.2011 23:49:45
MxS: En odota ihmeitä, kysyin vain neuvoa, että millä kalvosetillä kannattaa lähteä ekana kokeilemaan

Niin ja minä annoin melko selvän vastauksen, että miten siinä tulee melko varmasti käymään.
hollmi-5
10.03.2011 23:55:27
MxS: No mulla kyllä on 24-tuumainen sitä parempaa DUMMia varten. Nyt on siis kyse siitä, että tästä 18x18 basarista pitäisi saada paras mahdollinen DUMM mitä tuonkokoisesta voi. Ja siis etureiän kanssa yritän ainakin alkuun. En odota ihmeitä, kysyin vain neuvoa, että millä kalvosetillä kannattaa lähteä ekana kokeilemaan.

EDIT: pieni selvennys...

PS3 ja Ambassador resoksi voisi olla minun valintani. Resoreiän jos ihan välttämättä haluat, niin 4" max ja ensin ilman ylimääräistä demppiä kokeiluja...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
11.03.2011 05:58:54 (muokattu 11.03.2011 05:59:31)

moderndrummer88: No jos sä sen reiän siihen teet niin noin pienestä basarista on kyllä turha mitään DUMMMia kaipailla...

On tää myös snadisti akustiikka jutska.
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
MxS
11.03.2011 10:06:31
moderndrummer88: Niin ja minä annoin melko selvän vastauksen, että miten siinä tulee melko varmasti käymään.

Kiitos avusta.
MxS
11.03.2011 10:34:02
hollmi-5: PS3 ja Ambassador resoksi voisi olla minun valintani. Resoreiän jos ihan välttämättä haluat, niin 4" max ja ensin ilman ylimääräistä demppiä kokeiluja...

Kiitoksia ehdotuksesta! :-) En nyt millään muotoa tarkoita kyseenalaistaa sun valintaa mutta voisitko kertoa miksi laittaisit sen ambassadorin resoksi? Mun logiikka (joka saattaa hyvinnii olla täysin väärä) on, että jos tavoitteena on sointi mutta lyhyt sointi niin demppaava kalvo (PS3 tai 4?) auttaisi sen saavuttamisessa eli kalvot (tai ainakin toisen kalvon??) voi virittää niin kireälle, että alkavat soimaan mutta eivät silti soi kauaa. Onko demppaavasta kalvosta jotain haittaa sen DUMMin maksimoinnin suhteen?

Sitä kick portin kokeilua mietin sen takia, että eikös sen funktio ole tehdä se basari akustisesti isommaksi ainakin tietyille taajuuksille (samoin kuin bassorefleksiputki kaiuttimissa) eli sillä voisi yrittää vähentää sen basarin pienen koon ja etukalvon reiän aiheuttamaa "heikkoutta". Lisäksi se kick port myös varmaankin demppaa painollaan etukalvon soimista..?

Voi olla, että lopulta päädyn reiättömään resokalvoon mutta haluan ainakin kokeilla reiällistä ensin. Mulla on tässä rummutteluharrastusta uudelleen käynnistellessä muutenkin tarpeeksi opeteltavaa ja ainakin 16x16 basarin kanssa, jossa ei ole reikää resossa, mulla on liikaa hankaluuksia nuijan hallinnassa vaikken sitä kalvoon hautaakaan.

Mun logiikat ja arvelut saa kyllä teilata mutta mieluusti perusteiden kera :-)
MxS
11.03.2011 10:38:53
Kailis: On tää myös snadisti akustiikka jutska.

Selitätkö vähän tarkemmin.... :-)
sahkuifk
11.03.2011 11:00:07
Meillä on suorakaiteen muotoinen treenis, hirsirakennus ja seinien alaosat vaneria. Rummut oli ennen toisessa päässä ja Dumm ei ollut niin jykevä kuin nyt kun rummut on tilassa poikittain ja seinän ja basarin väliä noin metri.
Akustiikkajutska minusta.
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta.
totomiettinen
11.03.2011 11:13:58
Itse lähtisin sen Dumm:in nimenomaan Ambassador-resolla hakemaan. Jos laittaa dempatun reson, tuloksena on mitä luultavimmin köp.
-I like my sugar with coffee and cream-
MxS
11.03.2011 11:38:07
Löysin videonpätkän aiheeseen liittyen. Eli tuommosen äänen ovat saaneet aikaan hipgig-basarista kikck portilla:
http://www.youtube.com/watch?v=nwbma9DEXvE&NR=1

Onko tuo nyt sitten lyhyt Dum vai lähempänä sitä Köp:iä mutta ei hirveän kaukana siitä mitä ääntä etsin.
eino mutku
11.03.2011 11:43:55
Kailis: On tää myös snadisti akustiikka jutska.

Eikös se vanha viisaus mene jotakuinkin niin että ainahan se akustiikka meinaa pidemmissä treeneissä huonontua mutta paranee taas kun muistaa vähän tuulettaa välillä?
Mitä opimme tästä? Emme mitään!
Nolte
11.03.2011 16:40:31
Akustiikasta on pelkkää harmia, siksi tilasinkin Thomannilta akustiikanpoistajan. Pehringer Acoustics Remover

http://www.thomann.de/fi/akustiikkatuotteet/akustiikanpoistajat.html :-)
Tätä en allekirjoita!
Olli
11.03.2011 17:18:09

Kailis: Nyt on myös kapularintamalla uutta; Acu Sticks kepit, joissa on säädettävä kaiun pituus;
www.acusticks.com
Myös basarinuijia samalla ominaisuudella.

Uittu teidän kanssanne. Mää täällä painelen teidän tyhjiä linkkejänne. kerpele :)
Jaska
11.03.2011 20:51:29
Onko kukaan täällä koittanut poistaa anodisointia Acrolitestä?
Kun oma acro on vähän soikea yläreunastaan (koitan suoristaa) ja alkuperäisistä virityspesistä on muutamasta katkennut ruuvipaikka (eikä se edes ole 80-lukua vanhempi), niin ajattelin jossain vaiheessa vähän kunnostaa sitä. Haluaisin samalla vetästä pinnotteen pois ja kiillottaa paljaan alumiinipinnan.
Yhdeltä kemianinsinööriltä jo kyselin kodin putkimiehen lantraussuhteita ja hän käski varmistaa että runko on varmasti puhdasta alumiinia. Eli onhan se?
Kailis
11.03.2011 21:40:20 (muokattu 11.03.2011 21:41:43)

Jaska: Onko kukaan täällä koittanut poistaa anodisointia Acrolitestä?
Kun oma acro on vähän soikea yläreunastaan (koitan suoristaa) ja alkuperäisistä virityspesistä on muutamasta katkennut ruuvipaikka (eikä se edes ole 80-lukua vanhempi), niin ajattelin jossain vaiheessa vähän kunnostaa sitä. Haluaisin samalla vetästä pinnotteen pois ja kiillottaa paljaan alumiinipinnan.
Yhdeltä kemianinsinööriltä jo kyselin kodin putkimiehen lantraussuhteita ja hän käski varmistaa että runko on varmasti puhdasta alumiinia. Eli onhan se?

Noi rungot on ymmärtääkseni Ludwigin omaa Ludalloy-seosta, josta on keskusteltu paljon. Jotkut ovat sitä mieltä että seos muuttui useasti vuosien varrella. Käsittääkseni Ludwig ei ole kertonut tarkkaan mistä seoksista on kyse, joten aihetta on mystifioitu (Holestorm tietää?). Puhdasta alumiinia ei juuri käytetä. Se on liian pehmeää. Ne on lähes aina seosmetalleja. Onko se anodisointi niin huonossa kunnossa?
Niitä lug nutteja saa ihan irtotavarana.
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
jp351
11.03.2011 21:58:35 (muokattu 11.03.2011 21:59:20)

Runkomateriaali on Ludalloyta joka on yhtiön salainen metalliseos. Siinä on ainakin alumiinia, kromia ja messinkiä määrien vaihdellessa aikakaudesta ja mallista riippuen. Täysin puhdas alumiini on harvinainen materiaali missään muuallakaan vaan yleensä käytetään ainakin pieniä määriä seosmetalleja paikkaamaan alkuperäisen metallin heikkoja puolia.

E: joku ehti ensin
joonama
11.03.2011 22:23:15

Varmistan vaan... Mutta pinnoitus vaihtui maalatuksi aivan 80-luvun alkupuolella. Onhan sulla eloksoitu? Ajattelin vaan, että poistokäsittely saattaa olla noilla erilainen.

(oon kyllä perinteisesti muistanut nämä yksityiskohdat aivan väärin, mutta eiköhän taas joku korjaa tarvittaessa)
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Jaska
11.03.2011 22:34:42 (muokattu 11.03.2011 22:38:57)
Kiitos vastauksista.

Ja tunnen nyt itseni melko tyhmäksi, nimittäin kyllähän mä sen tiesin että se on sitä ludalloyta, ja että puhdas alumiinihan on tosi pehmeetä. En tajua minkä takia jo pari päivää tätä suunnitelleena en oo tota asiaa muistanut. Eli ehkä jätän sen putkimiesvaihtoehdon, ja koitan vaikka hiomista. Tai kysyn jostain pintakäsittelylafkasta.
Pinta ei kyllä vaikuta maalatulta, mutta voi olla että olen väärässä.

Pinta ei myöskään ole mitenkään kauhean huonossa kunnossa. Näin kuvia kun joku oli poistanut nikkelöinnen lm-402sta ja -400sta, ja kiillottanut paljaan pinnan. Oli niin hienon näköset että siitä sain idean. Ja haluaisin vähän jossain vaiheessa tehdä tuonkaltaista touhua, ja tämä acro kun ei ole mikään keräilykappale, niin se on hyvä työpohja kunhan runko ei tuhoudu.
Virityspesiksi ajattelin ihan perus tubelugeja, niitä kun saa mm. Jackshopista yli puolet halvemmalla kuin acro-lugeja.

EDIT: itseasiassa voi olla että se on maalattu jos vertaillaan näitä kahta kuvaa

anodisoitu ??
http://www.angliadrumcentre.co.uk/m … 9/LudwigAcrolite1966SnareDrum_1.jpg

maalattu ??
http://www.drummerworld.com/forums/ … id=32370&stc=1&d=1268057873
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)