Muusikoiden.net
10.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saako suomesta Vintagen, Indien tai Wolf:n kitaroita? Mistä?
1 2 3
DivineDistraction
11.03.2011 13:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep hep. En tiedä onko aihetta jo käsitelty joskus tai sivuttu jossain mutta heitetään nyt tällänen kysymys;
 
Olen kovasti kiinnostunut ns. vaihtoehto/ "halppis" merkkisistä sähkökitaroista ja niiden jälleenmyyjistä suomessa. Onko niitä??
Vai toimiiko esim. otsikon merkkien edustajia vain suomen rajojen ulkopuolella??
Itse olen törmännyt satunnaisesti lähinnä käytettyjen puolella kyseisiin merkkeihin. Tällä hetkellä omistan yhden Vintagen Les Paul V100IT:n joka on vanhaa "tzekkiläistä" tuotantoa ja on osoittautunut varsin kelpo soittimeksi.
 
Kokemuksia ulkomailta (mistä ja miten?) tilaamisesta ja sen vaikeudesta, maksutavat yms?? (Thomann on tuttu myös minulle ja toimii hienosti)
 
Olen pitkän kitaristi/kitarantuunaja urani aikana havainnut, että kyseisien merkkien tuotteet ovat asiallisia ja suht laadukkaita ja äärimmäisen hyviä hintalaatu suhteeltaan (lähinnä puuosat yms. ovat pitkälti samoja kuin ns.kalliissa merkeissä).
 
Tapanani kun on kuitenkin "räjäyttää" kaikki kitarani paloiksi ja kasailla, säätää ja viimeistellä uudestaan ja vaihtaa tietyt osat (yleensä virittimet ja sähköpuoli ja joskus myös muut metalliosat) hyväksi todettuihin ja laadukkaampiin joten otsikossa mainitut merkit toimisivat todella oivallisina "aihioina".
 
..Ai tähän viivalle vai??
calluna
11.03.2011 13:29:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.custom-sounds.com/fi_FI ainakin myy Vintagea Suomessa.
 
Aikoinaan itse tilasin Englannista dolphinmusic.co.uk yhden Vintage straton. Helppoa oli ja toimi tilaus hyvin. Visalla.
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
McNulty
11.03.2011 13:39:59 (muokattu 11.03.2011 13:40:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä saa... ainakin Vintagea ja Indietä.
- Vintage on tosiaan Custom-Soundsilla ( www.customshop.fi )
- Indie löytyy ex-Hellakselta eli Suomen Musiikkilaitetukku Oy:ltä ( www.musiikkilaitetukku.fi )
- Wolfit ovat sitten kimppatilaus-huoneessa järkätyillä tilauksilla maahantuotuja. Niille ei ole virallista maahantuojaa tai jälleenmyyjää. Ehkä jäsen Twinkle voisi Wolfien osalta sanoa sanan tai kaksi.
 
What the fuck did I do?
fox
11.03.2011 13:52:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna: http://www.custom-sounds.com/fi_FI ainakin myy Vintagea Suomessa.
 
Aikoinaan itse tilasin Englannista dolphinmusic.co.uk yhden Vintage straton. Helppoa oli ja toimi tilaus hyvin. Visalla.

 
Tuota ihmettelen, että Vintagea olis Tsekeissä tehty? Onko siihen mitään ns. "kovaa faktaa" olemassa? Ihan mielenkiinnosta, ei muuten. Vintagehan on brittiläisen JHS-musalaitemyymäläketjun JHS:n "oma brändi".. (JHS = John Hornby Skewes)
Varsinaisesti noitten soittimien alkuperästä tuli joskus eräällä foorumilla tietoa, kun oli eräs englantilainen sitä tuolta JHS:ltä tiedustellut, että tilaavat soittimet itäisiltä mailta.. kyseisellä foorumilla oli joku jopa sitä mieltä, että osa voi tulla samoista tehtaista kuin saksmannien "omat halpamerkit" HB, Taurus ym.
Wolffeja taitaa löytyä Ruotsista Woodolta, Suomessa oli aikoinaan Worna Guitars joka niitä toi. Ulkomailla samoja Wolffeja on mm. brändillä RavenWest.
 
Tuossa viikonlopun iloksi ja huviksi Ravenwestin tyttö- ja kitaragalleriaa.. =)
http://www.ravenwestguitar.com/ravenwestgirls.html
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
McNulty
11.03.2011 14:25:59 (muokattu 11.03.2011 14:37:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Tuota ihmettelen, että Vintagea olis Tsekeissä tehty? Onko siihen mitään ns. "kovaa faktaa" olemassa? Ihan mielenkiinnosta, ei muuten. Vintagehan on brittiläisen JHS-musalaitemyymäläketjun JHS:n "oma brändi".. (JHS = John Hornby Skewes)
Varsinaisesti noitten soittimien alkuperästä tuli joskus eräällä foorumilla tietoa, kun oli eräs englantilainen sitä tuolta JHS:ltä tiedustellut, että tilaavat soittimet itäisiltä mailta.. kyseisellä foorumilla oli joku jopa sitä mieltä, että osa voi tulla samoista tehtaista kuin saksmannien "omat halpamerkit" HB, Taurus ym.
Wolffeja taitaa löytyä Ruotsista Woodolta, Suomessa oli aikoinaan Worna Guitars joka niitä toi. Ulkomailla samoja Wolffeja on mm. brändillä RavenWest.
 
Tuossa viikonlopun iloksi ja huviksi Ravenwestin tyttö- ja kitaragalleriaa.. =)
http://www.ravenwestguitar.com/ravenwestgirls.html

 
Ettei menis puurot sekaisin jollakulla tuosta merkistä ja valmistusmaasta? Gewa Musicilla on Tsekeissä alihankkija, joka tekee muutamia V.G.S. merkin Europe-tuotteita. Esim. VGS Eruption Europe.
http://www.gewamusic.com/uk/marken/ … s-eruption-europe-faded-cherry.html
 
Vintaget tulevat kaikki kaukoidästä... ainakin ne mitä tästä meitin putiikin läpi onpi kulkenut.
 
What the fuck did I do?
Space_Ace
11.03.2011 14:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Indiee taitaapi myydä ainakin beatman.fi
 
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
DivineDistraction
11.03.2011 14:51:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitos kaikille nopeasta reagoinnista aiheeseen. Paljon tuli apuja ja uutta tietoa. Kovin suppeasti vain oli tarjolla varsinkin tuota Vintage mallistoa. Pitänee sit kuitenkin tilailla ulkomailta mieluinen malli :)
 
..Ai tähän viivalle vai??
McNulty
11.03.2011 14:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DivineDistraction: Ok, kiitos kaikille nopeasta reagoinnista aiheeseen. Paljon tuli apuja ja uutta tietoa. Kovin suppeasti vain oli tarjolla varsinkin tuota Vintage mallistoa. Pitänee sit kuitenkin tilailla ulkomailta mieluinen malli :)
 
Tai soitat Janille tahi Harrille Customshoppiin ja kysyt mitä saa tilaamalla. Tilaamaan joudut joka tapauksessa ja odottelemaan :)
 
What the fuck did I do?
fox
11.03.2011 14:53:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Ettei menis puurot sekaisin jollakulla tuosta merkistä ja valmistusmaasta? Gewa Musicilla on Tsekeissä alihankkija, joka tekee muutamia V.G.S. merkin Europe-tuotteita. Esim. VGS Eruption Europe.
http://www.gewamusic.com/uk/marken/ … s-eruption-europe-faded-cherry.html

 
Tuota minäkin ihan ensimmäiseks epäilin.. ;) Mutta ajattelin kysästä, nimittäin eihän se sinällään mikään "mahdottomuus" olisi, jos/kun hinnoista olisivat sopuun päässeet.. =)
 
Vintaget tulevat kaikki kaukoidästä... ainakin ne mitä tästä meitin putiikin läpi onpi kulkenut.
 
Näin itekin olen tuossa uskossa, vaikka en oo itsekään päässyt selvyyteen siit lopullisesta "oikeasta" valmistajasta, eikä tuolle tutulle Englannissa onnistunut sen paremmin tiedonhankinta..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
11.03.2011 14:55:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Tai soitat Janille tahi Harrille Customshoppiin ja kysyt mitä saa tilaamalla. Tilaamaan joudut joka tapauksessa ja odottelemaan :)
 
Myös mahdollisuus on siihen, ettei JHS enää teetä kovin laajaa valikoimaa?? Kas kun tuota kilpailua on riittämiin tuollakin alalla noissa halvemmissa soittimissa.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rokiroki
11.03.2011 15:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin aikanaan ( voisikohan olla jo 3v sitten)Vintage V100 ,Paulin kopio Top-soundista,ei kjoelta vaan Nurmon pääliikkeestä. Ei niitä sielläkään silloin läjäpäin ollut. Stratoa ja paulia, yhtä väriä kumpaakin. Alussa merkki myi kai ihan sujuvasti.
Yritettiin luoda mielikuvaa, että silloin olisi ollut ainoa paikka, jossa myynnissä.
Tosin Kokkolan musiikkiliikkeen nettisivuilla oli paljon aiemmin esillä.
En tiedä minkälaista valikoimaa Topissa nyt Vintage-merkkiä on.
Puoliakustista voisin kyllä itselleni harkita joskus.
 
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
mattim
11.03.2011 17:17:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta tai tietoa esim noista vintagen 52 telemallien kaulojen profiilista. Ovatko solakoita vaiko muhkumpia ?
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
Victor Helldriver
11.03.2011 18:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei kyssäri...kaveri väitti että Indietä tehdään Englannissa.
onks tää totta?
mä kun oon aina kuvitellu et nekin on idän ihmeitä
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
morgga
11.03.2011 18:47:44 (muokattu 11.03.2011 18:51:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: hei kyssäri...kaveri väitti että Indietä tehdään Englannissa.
onks tää totta?
mä kun oon aina kuvitellu et nekin on idän ihmeitä

 
Muistaakseni joitakin kalliimpia vehkeitä tehään siellä, vai olikohan niin että kaikki mallit oli koreaosastoa. Joku brittiyhteys niillä tais olla.
 
E: Ei vissiin tehä briteissä. Ei aianakaan nettisivun perusteella siitä mitään löytyny. Varmaan jääny noista maalauksista mieleen se.
 
wänkkään sitä bluesskaalaa jonkun massateinibluesin päälle.
McNulty
11.03.2011 19:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: hei kyssäri...kaveri väitti että Indietä tehdään Englannissa.
onks tää totta?
mä kun oon aina kuvitellu et nekin on idän ihmeitä

 
Idästä tulevat kyllä. Yhteys britteihin on ehkä harhaa tuon malliston (design ja brändäys) pohjalta. Kanadassahan tuon firman varsinaiset juuret sijaitsevat... vanhan Maverick-merkin pohjaltahan tuo Indie hyvin pitkälti ponnistaa.
 
What the fuck did I do?
fox
11.03.2011 21:42:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Idästä tulevat kyllä. Yhteys britteihin on ehkä harhaa tuon malliston (design ja brändäys) pohjalta. Kanadassahan tuon firman varsinaiset juuret sijaitsevat... vanhan Maverick-merkin pohjaltahan tuo Indie hyvin pitkälti ponnistaa.
 
Kun riittävän epäselvästi ilmoitetaan se alkuperäinen valmistaja, on mahdollista saada tietyn sortin huhuista hivenen "nostetta" myyntiin.. Soittajat kun on huomattavankin "konservatiivista" porukkaa, tuntien enempi vähempi vetoa länsimaisen soitinrakennuksen tuotteisiin perinteisesti.
Mutta kuitenkaan se ei sitä asiaa muuta että eipä sitä Indiee sentään Englannissa ole tehty..vaikka sitä kaikenmoista huhua ja kuulopuheita kiertää.. =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
RamoQ
12.03.2011 21:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Indietä löytyy myös Jyväskylän Musapörssistä.
 
Tilutus on yliarvostettua.
pekurides
13.03.2011 00:18:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DivineDistraction:
 
Olen pitkän kitaristi/kitarantuunaja urani aikana havainnut, että kyseisien merkkien tuotteet ovat asiallisia ja suht laadukkaita ja äärimmäisen hyviä hintalaatu suhteeltaan (lähinnä puuosat yms. ovat pitkälti samoja kuin ns.kalliissa merkeissä).

 
Ikävä kyllä minun on pakko dumata tuo viimeinen puista kertova osuus täysin lyttyyn!
 
Omien ja muidenkin kertomien kokemuksien mukaan juuri nuo puuosat ovat se kitaran "sielu ja sydän" jotka määrittävät miltä se saundaa,
 
(nyt puhun pelkästään saundista en soitettavuudesta koska se pitää olla jo lähtökohtaisesti kohdallaan kun kitaraa edes aletaan harkita.)
 
vaikka kuinka timanteilla varustettuja rautoja vaihdetaan kiinan pojan lespauliin ja kaikki osat päivitetään gibsonin spekseihin se ei koskaan pääse lähellekkään jenkkigibsonin saundia koska ne on tehty täysin eri puista vaikka samaa sukua ovatkin,
idän tuotoksissä käytetään idän mahonkia jne.
 
tämän homman olen itsekin monesti omakohtaisesti todennut ja sille ei vaan mahda mitään...
 
Toki halvemmat kiinan pelit ihan soittokelpoisia ovat ja joukkoon hyviäkin yksilöitä tupsahtelee, ei siinä mitään jos itselle kelpaa mutta jos vertaa päikseen vaikka jenkkipeliin niin itku pääsee, ei kannata verrata:=)
 
They see me rollin, they hatin.
DivineDistraction
13.03.2011 09:08:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pekurides;
 
Onhan se tietysti jännä, että aina puhutaan esim. jenkki Gibsonin ylivertaisuudesta jossa ei oikeasti ole mitään ihmeellistä mutta pitkäaikainen "propaganda" ja "juhlapuheet" viimeistelystä yms. luovat sellaisen kuvan että soitin on lähes Jumalan itsensä tekemä!! Toki Gibsonin viimeistely on keskitasoa parempaa mutta kyllä sen ylittäjiäkin löytyy esimerkkinä nyt vaikka Ibanez, joka tekee todella laadukasta jälkeä kohtuulliseen hintaan.
 
Ja ainahan on toki poikkeuksia ja ns. maanantai painoksia mukana kaikilla merkeillä.
 
Itse myöskin Puualan Artesaanin oppejani hyödyntäen olen vain tullut siihen tulokseen, että esim. nuo mahonkilaatujen tiheyserot vaikuttavat tietysti osaltaan kitaran luonnolliseen resonointiin ja sitä kautta antavat pohjaa soundille. Vahvistimen kautta soitettaessa kuitenkin nämä erot eivät juurikaan ole huomattavia ja aivan yhtäsuuri merkitys on mikityksellä sekä kaiuttimella ja vahvistimella jota käytetään. Suurin ja huomattavin ero on pelkästään soittimen painossa.
 
Toisin sanoen AIKA HIFISTELYÄ!!
 
Itse en ole valmis siis maksamaan pelkästä Brändistä ja statuksesta 1000-3500€ ylimääräistä jos voin saada "lähes saman" muutamalla satasella!!
 
Ja tämähän on tietysti vain minun mielipiteeni. :)
 
..Ai tähän viivalle vai??
Karvamammutti
13.03.2011 09:37:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DivineDistraction:
Itse en ole valmis siis maksamaan pelkästä Brändistä ja statuksesta 1000-3500€ ylimääräistä jos voin saada "lähes saman" muutamalla satasella!!

 
Minä oon kyllä valmis maksamaan brändistä ja statuksesta ylimääräistä. Ei miulla imago kestä soitella Tokain taikka ESP:n explorereilla. Vaikkapa Espit saattaa ylittää sekä hinnassa että laadussa Gibsonin, niin kopio on kopio. Tokain Exploa oon testannutkin ja hyvä soitin olikin. Se vaan ei ollu Gibson.
 
Soundi lähtee tabulatuureista. Minkä sormi heittää, sen wahi peittää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «