Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 4x12 Kitarakaapin lähettäminen matkahuollolla.
1 2
Riksu89
10.03.2011 15:32:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko lähetelleet isoja kaappeja matkahuollon välityksellä?
 
Pitäisi tuo Peaveyn kaappi lähetellä ja mitin pitäisikö se paketoida jotenkin vai kelpaako sellasenaan. Pohdin myös ottavatko ne noin isosta lähteyksestä mitään lisäkuluja.
 
Spike
10.03.2011 15:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa laittaa jotain elementtien eteen suojaksi. Ja jos pelottaa, että tolexit ottaa osumaa, niille kanssa. Muutenhan tollanen on helpoin roudata omilla pyörillään ja omilla kahvoillaan. Joku 40,- tais tulla maksamaan lähetys.
 
Dropped C
10.03.2011 15:35:23 (muokattu 10.03.2011 15:38:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähetin kerran 4x10" bassokaapin, koko abaut samaa kaliiberia kun 4x12" kitaraskobella. Tosin toki huomattavasti emenpi kuutio oli tämä. En paketoinut mitenkään, kuulemma saapu ehjänä ja hintaa tais tulla joku pari kyssää. Paino oli siinä jotain rapiat 35 kiloo muistaakseni.
 
Tosin siinä skobessa oli metalligrilli.
 
oiva tumpeloinen
10.03.2011 15:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahvinpalat kulmiin ja kelmua koko komeuden ympärille. Sillä tavalla noita on tullut läheteltyä, eikä ole ongelmia ollut. Killti kaveri jättää kelmuttamatta/leikkaa kantokahvan kohdat, jotta niistä voi kantaa.
 
Toinen vaihtoehto on laittaa koko komeus pahviin, mutta kovin usein se tuntuu kovin turhalta. Kelmua käyttäessä jää kaappiin ilmarako, kun vetää tiukasti niiden kulmapahvien läpi. Pahvia ja kelmua mä olen saanut käyttööni aina Matkahuollosta.
 
Maksuista sen verran, että kitaran lähettäminen matkiksessa maksaa jo yli kaksi kymppiä nykyisin, niin tuskinpa menee kaappi samalla rahalla. Painon mukaanhan nuo siellä laskee ja onkohan se muistaakseni kolme painoasteikkoa lisää maksua noin isosta paketista.
Karvamammutti
10.03.2011 16:14:46 (muokattu 10.03.2011 16:19:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Pahvinpalat kulmiin ja kelmua koko komeuden ympärille. Sillä tavalla noita on tullut läheteltyä, eikä ole ongelmia ollut. Killti kaveri jättää kelmuttamatta/leikkaa kantokahvan kohdat, jotta niistä voi kantaa.
 
Toinen vaihtoehto on laittaa koko komeus pahviin, mutta kovin usein se tuntuu kovin turhalta. Kelmua käyttäessä jää kaappiin ilmarako, kun vetää tiukasti niiden kulmapahvien läpi. Pahvia ja kelmua mä olen saanut käyttööni aina Matkahuollosta.
 
Maksuista sen verran, että kitaran lähettäminen matkiksessa maksaa jo yli kaksi kymppiä nykyisin, niin tuskinpa menee kaappi samalla rahalla. Painon mukaanhan nuo siellä laskee ja onkohan se muistaakseni kolme painoasteikkoa lisää maksua noin isosta paketista.

 
Tuon kokoiset komootit menevät matkahuollossa kuutioehdolla, ei painon mukaan.
 
E: "Paketti hinnoitellaan painon mukaan. Tilavuudeltaan yli 0,07 m_ lähetyksille lasketaan tilavuuspaino, (leveys x pituus x korkeus x 250 kg)."
 
Soundi lähtee tabulatuureista.
oiva tumpeloinen
10.03.2011 19:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Tuon kokoiset komootit menevät matkahuollossa kuutioehdolla, ei painon mukaan.
 
E: "Paketti hinnoitellaan painon mukaan. Tilavuudeltaan yli 0,07 m_ lähetyksille lasketaan tilavuuspaino, (leveys x pituus x korkeus x 250 kg)."

 
Ok. Taisipa siitä olla jotain puhettakin jossain kolossa. En ole itse tuolla hinnoittelulla lähettänyt mitään. Metreissä ilmeisesti nuo mitat?
Karvamammutti
10.03.2011 19:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Ok. Taisipa siitä olla jotain puhettakin jossain kolossa. En ole itse tuolla hinnoittelulla lähettänyt mitään. Metreissä ilmeisesti nuo mitat?
 
Juum, metrisellä mitoituksella. www.matkahuolto.fi
Sieltä löytyy jonkinlaista laskuriakin.
 
Soundi lähtee tabulatuureista.
Dropped C
10.03.2011 19:56:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli normiskoben (0,75*0,75*0,36) tilavuuspainoksi tulee yli 50 kiloa. Mikä on enemmän kun se oikeasti painaa.... Ja hintaa näköjään pukkaa 38,60 €. Aika kallista, sanon mä.
 
Morri
10.03.2011 21:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Eli normiskoben (0,75*0,75*0,36) tilavuuspainoksi tulee yli 50 kiloa. Mikä on enemmän kun se oikeasti painaa.... Ja hintaa näköjään pukkaa 38,60 €. Aika kallista, sanon mä.
 
Eipä tuo välttämättä aina pidä paikkaansa. Eilen lähetin Thomannin pahvilaatikossa keihäään Kaakkois-Suomeen ja mittojen mukaan laskettuna paketista Matkahuollon laskuri näytti pitkälti päälle 30 eskoa ja lopullinen kulu oli 16,80 pelimerkkiä...
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
VeryHumis
10.03.2011 23:40:26 (muokattu 11.03.2011 17:57:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin täältä m.netin torilta behkun 4x12 kaapin, ja matkahuollon kulut oli noin 35€, oliko Oulusta Lohjalle..
 
Edit: Ei ollu pakattu mitenkään, tuli ehjänä perille...
 
"Ei se väärin oo!"
Eemil
11.03.2011 09:14:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran lähetin 4x12 kaapin matkahuollossa. Tarkoituksella jätin pakkaamatta. Ei tullut vaurioita.
 
Christeraser
11.03.2011 09:16:47 (muokattu 11.03.2011 09:17:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain kerran myös H&K 4x12 kaapin MHn kautta, oli jopa kierros kelmua ympärillä. Keskellä. No, ehjänä tuli kuitenkin eikä ollu tolexikaan repeilly.
oiva tumpeloinen
11.03.2011 11:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Sain kerran myös H&K 4x12 kaapin MHn kautta, oli jopa kierros kelmua ympärillä. Keskellä. No, ehjänä tuli kuitenkin eikä ollu tolexikaan repeilly.
 
Montako kerrosta kelmua pitäisi kierittää ympärille noin lähtökohtaisesti?
Christeraser
11.03.2011 11:51:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellattes ilmatiiviisti, ettei pilaannu
Andy J.
11.03.2011 14:39:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Montako kerrosta kelmua pitäisi kierittää ympärille noin lähtökohtaisesti?
 
No jos sen kelmun laittaa siihen suojaamaan sitä skobea, eli lähinnä siis tolexia ja etukangasta, niin kyllä siihen useampi kerros vaaditaan; musta tollainen heppoinen kelmutus menee melkein v***uilun piikkiin... Oon vastaanottanut ihan sellaisenaankin, ilman pahveja tahi kelmuja matkiksen kautta lähetetyn vahvistimen ihan ongelmitta, mutta itse ainakin myyjänä/lähettäjänä mieluummin varmistan, että ostaja saa tuotteen mahdollisimman vaurioitumattomana: jos se on vaurioitunut huonon pakkauksen seurauksena, niin eihän sen lähtökohtaisesti tulisi olla ostajan tappio.
 
Hyviä kauppakumppaneita: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski
Painajaismainen
11.03.2011 17:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen yhden 4x12-kaapin lähettänyt matkahuollon kauttta. Pahvia siihen grillin eteen ja sitten kaupasta 140m rulla elmukelmua ja eikun rullaamaan sekä vaaka- että pystysuunnassa ympäri.
 
oiva tumpeloinen
11.03.2011 17:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy J.: No jos sen kelmun laittaa siihen suojaamaan sitä skobea, eli lähinnä siis tolexia ja etukangasta, niin kyllä siihen useampi kerros vaaditaan; musta tollainen heppoinen kelmutus menee melkein v***uilun piikkiin... Oon vastaanottanut ihan sellaisenaankin, ilman pahveja tahi kelmuja matkiksen kautta lähetetyn vahvistimen ihan ongelmitta, mutta itse ainakin myyjänä/lähettäjänä mieluummin varmistan, että ostaja saa tuotteen mahdollisimman vaurioitumattomana: jos se on vaurioitunut huonon pakkauksen seurauksena, niin eihän sen lähtökohtaisesti tulisi olla ostajan tappio.
 
Mä olen kahta tapausta lukuunottamatta lähettänyt kaapit käärimällä kulmat pahviin ja kelmuttamalla. Enkä mä ole koskaan laittanut kelmua yli kahta rundia. Johonkin kohtaan voi vahingossa mennä kyllä kolmaskin. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia noiden kanssa. En kyllä joka viikko ole lähettänyt kaappia, mutta kaipa noita jonninmoinen läkä on tullut lähetettyä. Pari kerrosta kyllä tekee semmoisen suojan siihen päälle, että se suojaa kaikilta, paitsi kovilta/teräviltä iskuilta. Jos semmoinen taas tulee, ei kelmusta ole mitään iloa, vaikka sitä olisi paksumminkin. Ennemmin mä ottaisin vittuiluna, jos joutuisin leikkelemään auki toistakymmentä kerrosta kelmua. Joskus duunissakin pakattu aika kasa kolleja, eikä siihen kyllä montaa kerrosta sitä vedetä.
 
Jos haluaa ottaa varmemman päälle, niin sitten kannattanee paketoida kamat pahviin.
KooAa
11.03.2011 17:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos laittaa "särkyvää" tarrat niin varmemmin ehjänä perille, maksaa hieman ekstraa.
 
Linja tiukkenee.
KimmoH
11.03.2011 18:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KooAa: Jos laittaa "särkyvää" tarrat niin varmemmin ehjänä perille, maksaa hieman ekstraa.
 
Mulle on vuosien mittaan muodostunut sellainen mielikuva että "särkyvää" tarroilla varustettu paketti saa sikaa oikein kunnolla :(
 
Eemil
11.03.2011 19:28:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KimmoH: Mulle on vuosien mittaan muodostunut sellainen mielikuva että "särkyvää" tarroilla varustettu paketti saa sikaa oikein kunnolla :(
 
Jep, itsekin noita hommia jonkin verran nähneenä niihin sitä vitutusta puretaan jostain syystä mieluiten. Hellin käsin sitten kohdellaan esimerkiksi pakkaamatonta kaappia kun nähdään mikä se on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «