Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
vanaha kettu
06.03.2011 22:08:58
moderndrummer88: Ridesoundi siinä on hyvä, mutta omaan makuun liian paksu crashaily-käyttöön

Kiva olisi kyllä jos krässäisi. Mitenkähän olisi Paiste Twenty?
moderndrummer88
06.03.2011 22:12:14
vanaha kettu: Kiva olisi kyllä jos krässäisi. Mitenkähän olisi Paiste Twenty?

Kyllä se crashaa, mutta silloin pitää jo lyödä sen verran kovaa, että ihan kaikkialla sitä ei voi mättää.
vanaha kettu
06.03.2011 22:18:56
moderndrummer88: Kyllä se crashaa, mutta silloin pitää jo lyödä sen verran kovaa, että ihan kaikkialla sitä ei voi mättää.

Vastaako vanhan 602:sen soundi uutta sarjaa? Tuossa olisi uudesta ridestä pientä näytettä ja kuulostaa kyllä hyvältä. Alkaa kohdasta 0:41

http://www.youtube.com/watch?v=gH5cyyczrXo
moderndrummer88
06.03.2011 22:53:13
vanaha kettu: Vastaako vanhan 602:sen soundi uutta sarjaa? Tuossa olisi uudesta ridestä pientä näytettä ja kuulostaa kyllä hyvältä. Alkaa kohdasta 0:41

http://www.youtube.com/watch?v=gH5cyyczrXo

Paha sanoa noin lyhyen klipin perusteella, mutta ehkä tuo tuntu himppasen ohuemmalta kuin ne pari 602 medium rideä, tosin ne oli sinileimoja, kun nuohan on mustaleimoja. Tietääkö kukaan, oliko noissa symbaaleissa eroja, riippuen leimasta?
zak69
06.03.2011 23:14:48
Pitäis laittaa 14" lattarille jalat kun se eläminen/huojuminen ripustuksella alkaa ärsyttämään.
Eli aika pitkät jalat saisi olla, tukevatkin muhveineen eli olisko jotain suosituksia?
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
mattjuha
06.03.2011 23:25:11
zak69: Pitäis laittaa 14" lattarille jalat kun se eläminen/huojuminen ripustuksella alkaa ärsyttämään.
Eli aika pitkät jalat saisi olla, tukevatkin muhveineen eli olisko jotain suosituksia?

Tuolta valitsemaan. http://www.stdrums.de/shop/index.ph … omlegs---brackets-Floortomlegs.html
Vaihdoin nimimerkkini luolamies5:stä mattjuhaksi, jos joku ihmettelee.
EJ84
07.03.2011 08:07:57

vanaha kettu: Ok. Harmi kun ei kovinkaan hyviä ääninäytteitä löydy mistään.

Katoppa paisteen sivuilta. Siellä pitäs olla sarjan palattua taas tuotantoon. Toki yksilöitähän nekin sit on, että jotain suuntaa siitä varmaan saat.
Itekin pidän ridesoundista, muttei välttämättä crashailyyn toimi.
vanaha kettu
07.03.2011 12:08:22
EJ84: Katoppa paisteen sivuilta. Siellä pitäs olla sarjan palattua taas tuotantoon. Toki yksilöitähän nekin sit on, että jotain suuntaa siitä varmaan saat.
Itekin pidän ridesoundista, muttei välttämättä crashailyyn toimi.

Niinhän tuolla oli aika kattavat näytteet koko sarjasta, kiitos! Mun korvaan crashas nätin kuuloisesti, en sitten tiedä miten rankalla kädellä joutuu piiskaamaan että krässää. Muutenkin oikein hyväsoundinen kyllä.
JGroover
07.03.2011 19:02:57
vanaha kettu: Meneekö Paisteen 602 Formula medium ride pop/rock musassa? Tässä on taas kissojen ja koirien kanssa etsitty sopivaa rideä, mutta ei mieleistä oikein ole tullut vastaan. Sabian AAX stage ride oli liian paksu ja tylsä.

Jälkimmäinen lause osui kyllä naulan kantaan. 20" AAX Stage Ride brillianttina on tylsin ride ikinä. Siinä yhdistyy kaikki ominaisuudet, jotka ei saa mitään viisaria värähtämään. Niin niin yllätykseton ja mustavalkonen. Torillakin on jatkuvasti niitä muutama kipale...

21" trad. versio onkin jo aivan toista maata... Tosi hyvä vaihtoehto Zildjianin Sweet ridelle.
Rough'n tough. Tä?
Epämuusikko
08.03.2011 11:36:45
AAX Stage (vai oliko se Studio) ride lähti keikalla kiertämään. keikan jälkeen se lähti kiertämään maailmaa.
6-stroke troll.
Bullitt
08.03.2011 16:46:20
Mikä olisi kaikista kätevin ja edullisin keino lähettää 22", 16", 13", 12" kokoinen shellsetti toiselle puolen maata? Kolmehan nuista saisi sisäkkäin mutta 12" ja 13" tomien sisäkkäinasettelu voisi olla verrattavissa väkisinmakuuseen. Entä minkä puljun mitä palvelua itse kuljetukseen raati suosittelisi?
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
joonama
08.03.2011 22:38:49

Tää on puhdasta arvuuttelua, mutta jos tomit on vaikkapa 9 ja 10 tuumaa syvät, niin nehän voi pistää päällekkäin (joku riittävän jäykkä / riittävän monta kerrosta pahvia väliin. Sittenhän ne menisi kaikki sisäkkäin, ja lootan koko olisi vaikkapa 23"x23"x20"...
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
tomboarmageddon
09.03.2011 11:11:07
JGroover: Jälkimmäinen lause osui kyllä naulan kantaan. 20" AAX Stage Ride brillianttina on tylsin ride ikinä. Siinä yhdistyy kaikki ominaisuudet, jotka ei saa mitään viisaria värähtämään. Niin niin yllätykseton ja mustavalkonen. Torillakin on jatkuvasti niitä muutama kipale...

21" trad. versio onkin jo aivan toista maata... Tosi hyvä vaihtoehto Zildjianin Sweet ridelle.

Mä oon taas tykänny, eikä oo tullu mieleenkään vaihtaa. Tuo on musta niin monikäyttöinen yleispeli etten oo toiseen törmänny. Ihan hyvin voi humpat ja jazzit(hiljaisemmat) soitella ja myös rokit,metallit ja stonerit oon vääntäny,eikä jää jalkoihin. Tota pystyy siis soittaa millä vaan volalla. Cräshäämäänkin saa aika helposti.
No joo ei oo älyttömän persoonallinen,mutta hyvä "työkalu" ja aika halpakin.
Tuo mun aaxä on kyllä älyttömän vanha ja likanen,että jos se on vaikka parantanu sitä. Tai sitte oon itte vaan niin tylsä,että se kelpaa;)
joonama
10.03.2011 14:37:59

Moro. Minkä paksuiset ovat alkuperäisen Sonor S-Class rungot? Lähinnä tomeista siis kysymys. Jostain olen keksinyt, että olisivat noin 5-milliset, mutta en keksinyt tälle nyt mitään tukea.

Näistä kysymys: http://www.sonormuseum.com/1995+/sclass/sclass.html
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
mattjuha
10.03.2011 15:16:45
joonama: Moro. Minkä paksuiset ovat alkuperäisen Sonor S-Class rungot? Lähinnä tomeista siis kysymys. Jostain olen keksinyt, että olisivat noin 5-milliset, mutta en keksinyt tälle nyt mitään tukea.

Näistä kysymys: http://www.sonormuseum.com/1995+/sclass/sclass.html

Bilteman työntömitalla mitattuna 8mm. S-Class Maplessa taas on 4,8mm. Molemmat mitatut rummut ovat 13"x11".
joonama
10.03.2011 16:02:31

mattjuha: Bilteman työntömitalla mitattuna 8mm. S-Class Maplessa taas on 4,8mm. Molemmat mitatut rummut ovat 13"x11".

Se on varmaan sitten Maplesta joskus tullut vastaan tuo 5mm (onko siinä muuten vahvikerenkaita?).

Kiitos ja plops!
mattjuha
10.03.2011 16:21:51
joonama: Se on varmaan sitten Maplesta joskus tullut vastaan tuo 5mm (onko siinä muuten vahvikerenkaita?).

Kiitos ja plops!

Kiitos. Ei ole vahvikerenkaita.
JGroover
10.03.2011 20:15:06
tomboarmageddon: Mä oon taas tykänny, eikä oo tullu mieleenkään vaihtaa. Tuo on musta niin monikäyttöinen yleispeli etten oo toiseen törmänny. Ihan hyvin voi humpat ja jazzit(hiljaisemmat) soitella ja myös rokit,metallit ja stonerit oon vääntäny,eikä jää jalkoihin. Tota pystyy siis soittaa millä vaan volalla. Cräshäämäänkin saa aika helposti.
No joo ei oo älyttömän persoonallinen,mutta hyvä "työkalu" ja aika halpakin.
Tuo mun aaxä on kyllä älyttömän vanha ja likanen,että jos se on vaikka parantanu sitä. Tai sitte oon itte vaan niin tylsä,että se kelpaa;)

No joo, ei ollut tarkotus olla liian ehdoton. :) Omaan korvaan se soundi ei vaan oo sopinut, jotenkin on tullut sellanen yhden soundin laite mieleen. Mutta tuo ikä on eittämättä tehnyt hyvää sun pellille..

Ride-politiikassa oon sitä mieltä, että siinä täytyy olla jotain "omaa", vähän erikoista ja sopivasti persoonallista soundia. Itellä on ollut hyvän aikaa kaks eri rideä käytössä tilanteen mukaan, 20" HHX Evolution ride ja 21" HH RBDR... maukkaita soittimia vaikka ovat ihan toistensa vastakohdat. Yhteistä vaan se, että kapulasoundi on molemmissa harvinaisen selkeä. Emmä tiä.. :)
Rough'n tough. Tä?
MxS
10.03.2011 22:57:41
Menin ja ostin Sonorin Force 18"x18" lattiatomista tehdyn basarin pikkusettiin. Nyt olisi tarkoitus yrittää saada siitä ulos soiva mutta mahdollisimman lyhyt DUMM. Soivalla tarkoitan siis sitä, etten halua mitään flöp-ääntä löysäämällä muutenkin löysän lyöntikalvon yläruuveja tms konstilla. Voisiko Powerstroke 4 Coated Bass lyöntikalvona ja Powerstroke 3 Ebony Bass reiällisenä etukalvona olla kokeilemisen arvoinen kalvosetti? Jos ei niin mitä ehdottaisitte? PS3 molemmille puolille?

Etukalvon reiän teen joka tapauksessa soittotuntuman takia. Kalvovalintojen lisäksi voi sitten tietenkin tarpeen mukaan demppailla vielä jollain pyyhkeellä tms.

Mitä äänelle tapahtuisi jos siihen etukalvon reikään laittaisi vielä Kick Portin..?
Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)