Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä äänikortti musiikin äänitykseen?
1
päre
15.12.2010 00:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitsisin uuden äänikortin koneeseen musiikin äänittämistä varten. Etuasteena on Behringerin MIC100 tube ultragain ja mikkinä Sennheiser E822S. Liitäntänä PCI-E ja hintaa saisi olla maksimissaan reilu 100€.
 
Grugi
15.12.2010 08:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päre: Tarvitsisin uuden äänikortin koneeseen musiikin äänittämistä varten. Etuasteena on Behringerin MIC100 tube ultragain ja mikkinä Sennheiser E822S. Liitäntänä PCI-E ja hintaa saisi olla maksimissaan reilu 100€.
 
Ei taida tolla rahalla kummosta korttia saada musiikin äänitykseen varsinkin kun siinä tulisis olla ASIO tuki että latenssit ei nouse ihan mahdottomiksi.
 
Äkkiseltään toi oli ainoa alle 100€ kortti.
 
http://www.thomann.de/fi/emu_0404_pci_express.htm
 
SDMF
JPQ
15.12.2010 09:41:16 (muokattu 15.12.2010 09:50:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo minusta vaikka onkin eka kunnon korttini niin minusta ihan hyvä tuote jopa erinomainen no onhan mulla antiikkinen paljon kalliimpi aikoinaan kunnon kortti mutta se on rikki ja sen äänenlaatu häviää (se toinen värittää selvästi ja sitten kohisee enempi nämä siis vian lisäksi siinä). mulla kylläkin pci versio jos tuo on joku muu versio eli kun tuossa minusta lukee pci express...
ps. toka kunnon kortti vasta tulossa tai no interface (koska tällä kertaa ulkoinen). osana numeroina ehkä jopa hieman heikompi tulee mutta koska jos kaikki numerot haluaisin lupauksissa edes samalle tasolle niin ilmeisesti joutuisin maksamaan ihan liikaa. Tosin kortti korvaakin samalla mikserin eli moniraita äänittelyihin siirryn...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ballfish
15.12.2010 12:33:35 (muokattu 15.12.2010 12:34:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Tuo minusta vaikka onkin eka kunnon korttini niin minusta ihan hyvä tuote jopa erinomainen no onhan mulla antiikkinen paljon kalliimpi aikoinaan kunnon kortti mutta se on rikki ja sen äänenlaatu häviää (se toinen värittää selvästi ja sitten kohisee enempi nämä siis vian lisäksi siinä). mulla kylläkin pci versio jos tuo on joku muu versio eli kun tuossa minusta lukee pci express...
ps. toka kunnon kortti vasta tulossa tai no interface (koska tällä kertaa ulkoinen). osana numeroina ehkä jopa hieman heikompi tulee mutta koska jos kaikki numerot haluaisin lupauksissa edes samalle tasolle niin ilmeisesti joutuisin maksamaan ihan liikaa. Tosin kortti korvaakin samalla mikserin eli moniraita äänittelyihin siirryn...

 
Lisää pari välimerkkiä tai jotain. Ei tuosta ota mitään selvää.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
CPU
15.12.2010 13:35:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E-mu on hyvä merkki, hintaansa nähden. Eli komppaan.
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
päre
17.12.2010 17:07:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelpaako tuo E-MUn kortti muuhunkin kuin musiikin äänittämiseen? Eli siis pelien pelaamiseen, leffojen katseluun sun muuhun. Koneen koppa on niin helvetin ahdas, ettei ole tilaa tunkea sinne useampaa korttia.
 
Ja kyllä, olen täysin käsi näiden kanssa.
 
Ukkovaari
17.12.2010 22:17:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päre: Tarvitsisin uuden äänikortin koneeseen musiikin äänittämistä varten. Etuasteena on Behringerin MIC100 tube ultragain ja mikkinä Sennheiser E822S. Liitäntänä PCI-E ja hintaa saisi olla maksimissaan reilu 100€.
 
Mulla on ainakin ihan tuiki tavallinen Creative X-fi audio PCI-E äänikortti, jolla sitten musiikit, leffakuuntelut ja pelit myös.
 
Eihän tuo varmaan ole musantekoon mitään lähellekään parhaimmistoa mutta tällä olen kuitenkin pärjännyt.
 
Ohjelmistoja mulla on FL studio ja Pro Tools Le 8 8.04 versio.
 
Jos meinaat kunnolla tehdä musiikkia ja haet korttia jossa on hyvä valikoima liittimiä niin tuo ei liene kyllä ehkä hyvä vaihtoehto kun tuossa on mm. mic/line in samassa liitännässä.
 
Itellä tuo nyt on mennyt kun myös pelaan ja siksi tuon valitsin kun tiesin että mun tarpeisiin riittää.
 
Tuo tukee ASIO ajureita ja niitä mulla on mm. ASIO4ALL ja Digidesign ASIO ja ovat toimineet.
 
Mieti tosiaan mikä sun tarve on ja kumpaan puoleen haluat satsata enempi eli musiikki vai pelaaminen ja jos musiikki niin tietysti zekkaa että kortti toimii peleissäkin, miltein voisin kuvitella kyllä, että musiikin tekoon tarkoitetut kortit toimisivat myös peleissäkin ihan OK, joskaan peleihin ei ehkä ne ole parhaimmat mahdolliset, aivan kuten tuo mun X-fi audio kortti, joka ei ole musiikin tekoon varsinaisesti vaan sellainen yleiskortti ja enempi musiikin kuunteluun, elokuvan katseluun ja pelaamiseen tarkoitettu, mutta toiminut kuitenkin myös musantekemisessä.
 
Sellainen seikka loppuun, että mulla on käyttis Win7 64 bit ja ainakaan itellä tuossa äänikortissa ei ole ns. "what you hear" ominaisuutta, tämä on yksi mitä olisin joskus kaivannut musan tekemisessä.
 
Muut kertoo sulle varmaan sitten noista musiikin tekemiseen ja äänittämiseen ym. parempia vaihtoehtoja.
 
JPQ
17.12.2010 23:15:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päre: Kelpaako tuo E-MUn kortti muuhunkin kuin musiikin äänittämiseen? Eli siis pelien pelaamiseen, leffojen katseluun sun muuhun. Koneen koppa on niin helvetin ahdas, ettei ole tilaa tunkea sinne useampaa korttia.
 
Ja kyllä, olen täysin käsi näiden kanssa.

 
Kyllä katselin pceelläni emu 0404 kortin kanssa paria dvdeetä ainoa pulma tuossa oli että mulla oli eräs syy miski en pahemmin niitä pceellä katsellut joka ei johtunut äänikortista. ja kyllä windowsinkin työpöytä äänet ja winamp toimi hyvin ja minusta myös jotkut pikkupelit jota pelasin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
18.12.2010 00:33:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Mulla on ainakin ihan tuiki tavallinen Creative X-fi audio PCI-E äänikortti, jolla sitten musiikit, leffakuuntelut ja pelit myös.
 
Ohjelmistoja mulla on FL studio ja Pro Tools Le 8 8.04 versio.

 
Kräkätty Protari. Ei kandeis mainostaa jos käyttää piraatteja. Ostettu kasiversio ei toimi ilman Digin/Avidin omaa rautaa, tiedoks nyt vaan...
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Ukkovaari
18.12.2010 01:24:23 (muokattu 18.12.2010 17:04:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Kräkätty Protari. Ei kandeis mainostaa jos käyttää piraatteja. Ostettu kasiversio ei toimi ilman Digin/Avidin omaa rautaa, tiedoks nyt vaan...
 
Mitä helvettiä sä minua leimaat piraatin käyttäjäksi.
 
Minulla on Pro Tools Le 8 versio, joka on päivitetty 8.04 versioon.
Kyseinen softa on tullut minulle ostamani raudan Eleven Rackin kanssa.
Kyseisen laitteen ostin ihan laillisesti kaupasta.
 
http://www.slsx.com/sumuCMS/sivu/c_slsx_tuotetiedot/tuote_id/17239
 
Ensinnäkin aloittajan aihe oli äänikortti eikä minun mainitsemani softa jota käytän ja jonka olen laillisesti hankkinut linkissä olevasta Soitin Laineen sisarfirmasta. Minulla on tietokoneessa kiinni tuo X-fi audio kortti ja Eleven on USB:n välityksellä kiinni. Äänet tietyissä tapauksissa kierrätän ulos Eleven Rackiin, josta sitten sisään X-fi audio korttiin tietokoneelle.
 
Mun mielestä pitäis pitää suu kiinni eikä syytellä tietämättä asian todellista laitaa ja varsinkaan kun et minua edes tunne.
 
Tekis mieli sanoa muutama kirosana mutta maltan vielä mieleni ja odottelen anteeksi pyyntöäsi, joka muuten toivon mukaan tulee tähän samaiseen ketjuun.
 
Aloittajalle pahoittelen off topic kirjoitustani, mutta en nyt vaan voinut ohittaa jäsen Janie Jonesin perätöntä väittämää, johon oli pakko antaa vastaus ja oikaisu.
 
Harrastelija
18.12.2010 18:21:15 (muokattu 18.12.2010 18:31:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Minulla on tietokoneessa kiinni tuo X-fi audio kortti ja Eleven on USB:n välityksellä kiinni. Äänet tietyissä tapauksissa kierrätän ulos Eleven Rackiin, josta sitten sisään X-fi audio korttiin tietokoneelle.
 
Tällä kohtaa ihmettelen ainoastaan sitä, miksi käytät SounBlasteria musiikin teossa, kun sinulla on Eleven Rack itsessään audiointerface/ulkoinen äänikortti?
 
Musiikin tekoon ehkä hiukan laadukkaampi kuitenkin kuin Blaster.
 
Suo Janie Jonesille kuitenkin anteeksi, hän ei varmaan ole seuraillut niin tiiviisti kitarakama palstaa että olisi huomannut esim. esittelyjäsi 11rackista :)
 
Edit: Niin ja sitä asiaakin piti kirjoitella... Eli itselläni oli joskus viitisen vuotta sitten Pci Emu 0404 ja ihan laadukas ja moneen pystyvä kortti oli se. Liitäntöjä ei liikoja ollut, mutta kotimuusikolle riittivät vallan mainiosti. Kortti on vieläkin kaverillani käytössä ja kyllä sillä kummasti musaa syntyy edelleen.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
Ukkovaari
18.12.2010 21:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: Tällä kohtaa ihmettelen ainoastaan sitä, miksi käytät SounBlasteria musiikin teossa, kun sinulla on Eleven Rack itsessään audiointerface/ulkoinen äänikortti?
 
Tuo miksi käytän välillä SoundBlasteria johtuu ihan siitä, kun ja jos haluaa tehdä omaa soittovideointia niin nuo video-käsittely/kaappaus softat ei jostain syystä ostaa ottaa ääntä mikä tulee Elevenin USBin kautta sisään. Vaikka sen saa jopa valittua niistä eri videosoftien valikoista niin homma ei pelitä (ongelma lienee kait jotenkin käytettävän ajurin suhteen joita noissa videosoftissa ei ole tai ne niitä ei tueta).
 
Toki sitten jos en räpellä noiden videoiden kanssa niin äänet otan Eleven Rackista täysin kokonaan.
 
Janie Jones
18.12.2010 21:12:06 (muokattu 18.12.2010 21:29:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Ukkovaari, nöyrä anteeksipyyntöni ilman muuta. Toivottavasti et kanna kaunaa.
 
Ei tullut tämä Eleven Rack -mahdollisuus mieleen. Harvinaista noin.
 
edit: Lisättäköön vielä, että syytöksessäni ei tietenkään ollut mitään henkilökohtaista sinua kohtaan.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Ukkovaari
18.12.2010 22:24:29 (muokattu 18.12.2010 22:40:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Joo, Ukkovaari, nöyrä anteeksipyyntöni ilman muuta. Toivottavasti et kanna kaunaa.
 
Ei tullut tämä Eleven Rack -mahdollisuus mieleen. Harvinaista noin.
 
edit: Lisättäköön vielä, että syytöksessäni ei tietenkään ollut mitään henkilökohtaista sinua kohtaan.

 
Kiitos ja anteeksipyynön hyväksyn hyvillä mielin, joten saat anteeksi.
En myöskään kanna kaunaa sinua kohtaan ja arvostan anteeksipyyntöäsi.
 
Tekevälle sattuu ja enkä minäkään ole tästä poikkeus ;-)
 
Pahoittelen omalta puoleltani eilisessä kirjoituksessani olevaa kovahkoa tekstiä.
 
Hieno homma ja itsellä ei ole yhtään paha mieli vaan kiva fiilis, joten toivon, että myöskään sinulla ei ole kenkku olo vaan hyvä mieli.
 
Janie Jones
18.12.2010 22:51:41 (muokattu 18.12.2010 22:51:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä, jatketaan :)
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
lindo
18.12.2010 23:18:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Tuo miksi käytän välillä SoundBlasteria johtuu ihan siitä, kun ja jos haluaa tehdä omaa soittovideointia niin nuo video-käsittely/kaappaus softat ei jostain syystä ostaa ottaa ääntä mikä tulee Elevenin USBin kautta sisään. Vaikka sen saa jopa valittua niistä eri videosoftien valikoista niin homma ei pelitä (ongelma lienee kait jotenkin käytettävän ajurin suhteen joita noissa videosoftissa ei ole tai ne niitä ei tueta).
 
Toki sitten jos en räpellä noiden videoiden kanssa niin äänet otan Eleven Rackista täysin kokonaan.

 
Tämä sama ongelma on myös Mboxien (mini ainakin) kanssa. Siksi käytänkin sitä vain ja pelkästään äänittämiseen ... tai sanotaanko jos tosissaan teen äänityksiä. Biisi-ideat ym äänitän koneen integroidulla. Nopeampaa ja vähemmän sähläämistä.
Yritin aluksi käyttää Mboxia kaikkeen mutta siihen se ei taivu.
 
Rok rok
JPQ
19.12.2010 09:20:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka aiheen ohi meneekin ymmärrän piratismi pelon koska ikävän moni harrastaja sortuu niihin ja ammattilainen myös niissäkin ollut piraatteja tietääkseni...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
päre
20.12.2010 21:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kaikille vastauksista! Pistin tuon E-MUn kortin tilaukseen, toivottavasti on hintansa väärti. =)
 
Leij0na
10.03.2011 19:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MItä eroa näillä korteilla on?
 
http://www.thomann.de/fi/emu_1212m_pci_express.htm
 
http://www.thomann.de/fi/esi_esp1010e.htm
 
http://www.thomann.de/fi/emu_0404_pci_express.htm
 
Grugi
10.03.2011 20:04:03 (muokattu 10.03.2011 20:05:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leij0na: MItä eroa näillä korteilla on?
 
http://www.thomann.de/fi/emu_1212m_pci_express.htm
 
http://www.thomann.de/fi/esi_esp1010e.htm
 
http://www.thomann.de/fi/emu_0404_pci_express.htm

 
Kyllähän se käy ilmi noista spekseistä mutta hinnan lisäksi oikeastaan I/O määrät ja ESI:ssä tuo räkkimoduli.
 
Oleellista on nyt se mitä sinä tarvitset ja siltä kantilta katella noita.
 
SDMF
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «