Aihe: Ei basistia
1 2 3 4 5 6
hönttämäki fäts
08.03.2011 14:03:57
me soitetaan välillä ilman bassoa, tyylihän on hound dog taylorilta napattu,kun toinen kitara sooloilee niin ensimmäinen kitara soittaa alarekisteristä ja bassorumpua pintaan korvaamaan bassoa.
Tähän tyyliin keikalla on soiteltu..
http://www.youtube.com/watch?v=0pTQKfCnKKs

http://www.youtube.com/watch?v=laNgrDfcMd4&feature=related
Teijo K.
08.03.2011 20:20:51

Juicefani11: Ray taisi soittaa Doorsissa bassopianoa. :)

Livenä joo, kunnes loppuaikoina oli ilmeisesti livenäkin basisti. Levyillä edelleenkin monessa biisissä on ihan bassokitaralla soitettu bassot, ja Doors edeelleen käytti siihen useampaa sessiomuusikkoa.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
Peoplez
10.03.2011 16:10:14
No moni metallibändi pärjäis kyllä ihan ilman basistiakin, kerta biisit on sovitettu silleen että kitarat rohmuaa koko alarekisterin joka tapauksessa. Se on itse asiassa sellainen juttu, mikä mua eniten tässä nykyajan raskaammassa musassa ärsyttää. Sitten sitä kompensoidaan sillä, että annetaan basistin soittaa välillä BASSOSOOLO, eli maailmankaikkeuden typerin asia. Antakaa bassolle tilaa olla se, mitä sen kuuluukin olla niin on kitaristeillakin kivempaa tiluttaa sitten ja ilmaista itseään vapaammin.
Commoni
10.03.2011 16:25:30
Peoplez: BASSOSOOLO, eli maailmankaikkeuden typerin asia. Antakaa bassolle tilaa olla se, mitä sen kuuluukin olla

Löytyykö halua kertoa mikä basso on sitten on jos sillä ei kerran soolota saa?
Soitat aika hyvin tyypiksi jolla ei ole oikeita ongelmia.
burdon
10.03.2011 18:29:11
Doorsin kosketinsoittaja kyl tosiaan hyvin veteli vasurilla bassokuviot ainakin jollain livellä. Käyttääks nykyään mikään bändi ja ei taideta edes valmistaa sellasia pieniä kosketinsoitinbassoja, onks niille oma nimityskin?
4-track 4 life !
Zarmo
10.03.2011 18:33:09

Commoni: Löytyykö halua kertoa mikä basso on sitten on jos sillä ei kerran soolota saa?

Koriste-esine autokuskin kaulassa.
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys.
Ostakaa muinaissoitinfolkia
Vapinamonologeja
Dropped C
11.03.2011 02:21:41
Semmoset polkimet on ainakin olemassa. John Paul Jones:i ainakin tais Zepukassa moisilla välillä vedellä kun soitteli kiippareita.
Matti
11.03.2011 09:24:27
Nää polkimet on siis bassopedaaleja (vrt. urun jalkio). Ilmeisesti ainakin Fender ja Moog valmistaneet moisia.
Ray Manzarek Doorsista soitteli Fenderin Rhodes Piano Bassilla.
reos
14.03.2011 14:18:19
Hanson ja Skeptisism, ihan sama mitä soittimia on, ei sil oo välii ku vaa rockkaa!
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
crestfall
17.03.2011 13:58:10

Dropped C: Semmoset polkimet on ainakin olemassa. John Paul Jones:i ainakin tais Zepukassa moisilla välillä vedellä kun soitteli kiippareita.

Moog Tauruksella ftw. En muista onko se justiinsa tämä peli jolla Rushin Tom Sawyer potkaistaan käyntiin, mutta aika samalta kuulostaa. Ja semmoistakin oon ollut huomaavinani että Tuvalun keikoilla basisti näyttää tuuttaavan tällaisella silloin tällöin mukavaa lisäalapörinää biiseihin.

Päästää kyllä ilmoille läskeimmät bassosaundit ikinä.
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
Hannu H.
17.03.2011 21:59:10

Jaakko & Jay toimii komiasti ilman bassoa.
http://www.youtube.com/watch?v=ViWznEhm_fk
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Sinfactor:MySpace Youtube
juzzz
21.03.2011 20:03:04

Kaikissa bändeissä missä mä olen soittanut on ollut kitaristi basistina.

Itse meinasin yläasteella alkaa soittamaan bassoa mutta kaveri sanoi ettei siinä ole mitään järkeä. "Ala soittaan kitaraa, jos osaat soittaa kitaraa ni osaat kyllä soittaa bassooki." :)
Vessajono
21.03.2011 23:03:43
juzzz: Kaikissa bändeissä missä mä olen soittanut on ollut kitaristi basistina.

Itse meinasin yläasteella alkaa soittamaan bassoa mutta kaveri sanoi ettei siinä ole mitään järkeä. "Ala soittaan kitaraa, jos osaat soittaa kitaraa ni osaat kyllä soittaa bassooki." :)

Niinhän sitä aina sanotaan.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Zarmo
22.03.2011 14:46:50

Meilläkin oli kerran yhellä keikalla kitaristin tuuraajana basisti. Jälkeenpäin se totes, että "ihan ku bassolla pistelis, mut vaan useemmalla kielellä".
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys.
Ostakaa muinaissoitinfolkia
Vapinamonologeja
Vessajono
24.03.2011 00:00:58
crestfall: Moog Tauruksella ftw. En muista onko se justiinsa tämä peli jolla Rushin Tom Sawyer potkaistaan käyntiin, mutta aika samalta kuulostaa. Ja semmoistakin oon ollut huomaavinani että Tuvalun keikoilla basisti näyttää tuuttaavan tällaisella silloin tällöin mukavaa lisäalapörinää biiseihin.

Päästää kyllä ilmoille läskeimmät bassosaundit ikinä.

Taurushan se. Ja nykyään voi tehä helposti budjettitaurusratkaisun - Rolandin samanpituinen midi-jalkio maksaa vissiin jotain reilun kolme hunttia ja sen kun lyö johonkin perus va-synaan kiinni niin vot.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Juicefani11
14.04.2011 22:14:37
burdon: Doorsin kosketinsoittaja kyl tosiaan hyvin veteli vasurilla bassokuviot ainakin jollain livellä. Käyttääks nykyään mikään bändi ja ei taideta edes valmistaa sellasia pieniä kosketinsoitinbassoja, onks niille oma nimityskin?

Manzarek, vai miten se kirjoitetaan, taisi käyttää Fender Rhodes -bassopianoa. Nykyisissä kosketinsoittimissa on splittitoiminto, jotenka ei tarvita enää bassopianoita, vaikka onhan niissä hauska ääni. :)
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
juici
04.05.2011 00:48:04

Juicefani11: Manzarek, vai miten se kirjoitetaan, taisi käyttää Fender Rhodes -bassopianoa. Nykyisissä kosketinsoittimissa on splittitoiminto, jotenka ei tarvita enää bassopianoita, vaikka onhan niissä hauska ääni. :)

Ehkäpä erillislaite oli tarpeellisempi, kun pääinstrumenttina oli urut.

Mistä tuli mieleen että Niemisellä & Litmasella ei ole basistia vaan Nieminen hoitaa kaikki basso-osiot uruilla.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
juici
04.05.2011 00:58:29

Kailis: Light My Fire biisin soittaa Carol Kaye

http://www.carolkaye.com/www/library/basshits.htm

Mä olen edelleen tätä vastaan, missään virallisissa saati epävirallisissa The Doors -yhteyksissä ei Kayestä mainita halkaistua sanaakaan. Jos hän on soittanut, niin korkeintaan siinä Buickin mainosta varten ostetussa "Light my firessä" mutta ei millään muotoa alkuperäisellä albumilla/sinkulla.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
juici
04.05.2011 01:00:19

burdon: Doorsin kosketinsoittaja kyl tosiaan hyvin veteli vasurilla bassokuviot ainakin jollain livellä. Käyttääks nykyään mikään bändi ja ei taideta edes valmistaa sellasia pieniä kosketinsoitinbassoja, onks niille oma nimityskin?

Pianobasso.

Ainakin The Micragirlsin urkurilla oli yhteen väliin sellainen. Hohnerin valistama.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)