Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Meinl Byzance Dark vs. Istanbul Agop Signature
1
Grizzley
10.03.2011 18:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tähän asti tykänny kirkkaasta soinnista ja vedelly Sabianeilla, kattauksessa on kasalla Paragonia (hatut), Vaultia (rässit) ja HHX:ää (efektiosasto). Nyt on kuitenkin mieli muuttunu ja tummempi soundi on kehitteillä.
 
Sitä varten kiikarissa on ollu Meinlin Byzance Darkit ja Istanbulin Agop Signaturet. Aika niukasti vaan löytyy näistä arvioita intterwebin ihmeellisestä maailmasta. Olisko täällä kellään siis kokemuksia kyseisistä sarjoista? Eli meniskö vaihdossa laatu huonompaan / parempaan suuntaan ja miten soundin puolesta sopis kohtuu raskaskätisen ukon raskaamman rokin soittamiseen? Mistään kuolometallista ei oo kyse, pysytään kuitenkin siis rockin puolella.
 
Tavoitteissa olis löytää jotain sen suuntaista kohinaa kuin Kypckin uudella levyllä, eli bonuskysymys kuuluu sattuuko joku tietämään millä ko. lätty on pantu purkkiin?
 
Weetoz
10.03.2011 19:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osoitteesta http://www.cymbalsonly.com/ löytyy melko hyviä ääninäytteitä noista molemmista sarjoista, ja monista muistakin. Eihän nuo mitään halpiskuraa ole kummatkaan, mutta sitä ei voi luonnollisesti kukaan täällä tietää, mitä sinä niistä tykkäät. Siksi jonkun arvostelujen metsästäminen on ainakin minun mielestäni aika turhaa tämmösissä asioissa, omilla korvilla ne päätökset pitää tehdä. Parasta siis olisi, jos pääsisit johonkin itse testailemaan eri vaihtoehtoja, mielellään setin kanssa.
 
BanZai88
10.03.2011 19:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Byzance darkit ja Agop Signaturet on painoiltaan aikalailla eri kastia! Signaturet on tosi ohkasia ja "likaisia" soundiltaan kun taas byzancen darkit on yllättävän painavia symbaaleita (medium osastoa).
 
Grizzley
11.03.2011 07:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: sitä ei voi luonnollisesti kukaan täällä tietää, mitä sinä niistä tykkäät. Siksi jonkun arvostelujen metsästäminen on ainakin minun mielestäni aika turhaa tämmösissä asioissa, omilla korvilla ne päätökset pitää tehdä. Parasta siis olisi, jos pääsisit johonkin itse testailemaan eri vaihtoehtoja, mielellään setin kanssa.
 
Tämä on häikäisevän itsestäänselvää. Tarkennetaan siis hivenen:
 
Vielä ei ole tullut vastaan paikkaa joka antaa lainata kokonaisen kattauksen kokeiltavaksi livetilanteessa bändin kanssa. Pellit kuitenkin soundaavat totaalisen erilaiselta musiikkikaupan kellarissa, ja yhtäkkiä se kaupassa hyvältä kuulostanut vekotin ei kuulukaan mihinkään tai ainakin sen sävyt häviävät särökitaroiden taajuuksien taakse ja jäljelle jää pelkkä läsäys.
 
Siksi omasta mielestäni "arvostelujen metsästäminen" ei ole "turhaa". Päinvastoin, jos jollakulla on aidosti kokemuksia pitemmältä ajalta mainittujen satsien eri pelleistä ja vielä suunnilleen saman tyyppisen genren bändin kanssa livenä, niin ne on harvinaisen arvokkaita kokemuksia. Tällaisella henkilöllä olisi paljonkin annettavaa.
 
Weetoz
11.03.2011 09:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grizzley: Siksi omasta mielestäni "arvostelujen metsästäminen" ei ole "turhaa". Päinvastoin, jos jollakulla on aidosti kokemuksia pitemmältä ajalta mainittujen satsien eri pelleistä ja vielä suunnilleen saman tyyppisen genren bändin kanssa livenä, niin ne on harvinaisen arvokkaita kokemuksia. Tällaisella henkilöllä olisi paljonkin annettavaa.
 
Mutta siis pointtinani olikin juuri se, että vaikka löytäisitkin tällaisen henkilön, niin ne kokemukset mistä se kertoisi olisi sen korvilla tehtyjä eikä sinun, ja siksi niiden perusteella on minusta hullua tehdä ostopäätöksiä. Minulla on itselläni melko tummia ja ohuita peltejä käytössäni, mikä on hyvin epätyypillistä toisen bändini musiikissa, mutta minä tykkään niistä ja siksi käytän niitä. Silti suurin osa kyseisen genren rummuttelijoista sanoisi että sellaiset pellit ei toimi siinä musassa, joten "arvostelut" olisivat hyvin suurella todennäköisyydellä valintojani vastaan tässä asiassa. Kun siis yhdistetään minun aikaisemman viestini itsestäänselvyys tähän arvosteluajatukseen, saadaan minusta lopputulokseksi ristiriita. Mutta ei tämä niin vakavaa ole, ja sinun asiahan se kuitenkin on millä perusteella tavaraa ostat, joten en puutu tähän tämän enempää. Toivottavasti saat lopulta itseäsi miellyttävät pellit, tavalla tai toisella. Peace.
 
OPJ1974
11.03.2011 09:43:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grizzley: Tämä on häikäisevän itsestäänselvää. Tarkennetaan siis hivenen:
 
Vielä ei ole tullut vastaan paikkaa joka antaa lainata kokonaisen kattauksen kokeiltavaksi livetilanteessa bändin kanssa.

 
Itse olen roudannut viime aikoina jo settiin hankkimani pellit mukaan musakauppaan, kun halunnut kartoittaa mahdollisia uusia peltejä ja niiden saundia. On ollut ainakin jonkinlainen vertailupohja.
 
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
totomiettinen
11.03.2011 11:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Agop Signatureja en lähtisi soveltamaan raskaskätiseen rokkiin. Alkavat huutaa lujaa, jos niille antaa kovaa kyytiä.
 
-I like my sugar with coffee and cream-
Aekuinen Naenen
11.03.2011 11:24:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kokemuksia Byzance dark-sarjan ridestä ja cräshistä. Symbaalit olivat juuri sitä mitä mainostettiinkin eli tummia, mutta omaan käyttööni olivat aivan liian raskaita ja lyhytsointisia. Soitan kuitenkin "kevyellä" kädellä.
 
Mut kuten aiemmin jo todettiin, vertailemasi byzancet ja istanbulit ovat luonteeltaan/soinniltaan/painoiltaan hyvin erilaisia. Vaikka valitsisit jommat kummat, en usko että laadun kanssa mentäisiin juurikaan huonompaan suuntaan.
 
Olen huomannut, että sellaista tummien peltien kultaista keskitietä ei ole olemassa. Sitä ostaa joko, tummasaundisen ja "normaali-painoisen" kattauksen joka soi (byzance, hhx stage, k-dark) tai sitten todella tumman ja raskaan sarjan joka ei soi. Itse lähtisin etsimään tummaa pöhinää hivenen ohkaisimmista, mutta isommista symbaaleista.
 
Grizzley
11.03.2011 16:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Mutta siis pointtinani olikin juuri se, että vaikka löytäisitkin tällaisen henkilön, niin ne kokemukset mistä se kertoisi olisi sen korvilla tehtyjä eikä sinun, ja siksi niiden perusteella on minusta hullua tehdä ostopäätöksiä.
Tästä ollaan tismalleen samaa mieltä, enkä tosiaankaan ole ostopäätöksiä tekemässä näillä perusteilla. Hullu olen kyllä, mutten tyhmä :D Haen vaan muiden kokemuksia.
 
Grizzley
11.03.2011 16:58:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aekuinen Naenen: Itse lähtisin etsimään tummaa pöhinää hivenen ohkaisimmista, mutta isommista symbaaleista.
 
Hmm...tossa voiskin olla ajatusta. Jotenkin sitä fiksoutuu tiettyihin kokoihin kun ne on kerran toiminu jossain kattauksessa. Kiitos näistä kommenteista, meni korvan taakse ja kokeiluun!
 
Grizzley
11.03.2011 17:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Itse olen roudannut viime aikoina jo settiin hankkimani pellit mukaan musakauppaan, kun halunnut kartoittaa mahdollisia uusia peltejä ja niiden saundia. On ollut ainakin jonkinlainen vertailupohja.
 
Samoin. Kerran (onneks vaan kerran) on vaan käyny niin, että se pelti jonka kannoin kämpille hävis aika tehokkaasti bändin alle. Eli soundas kyllä h**vetin hyvältä mutta jotenkin taajuus oli sellanen että decay oli kitaroiden kanssa millisekunnin luokkaa.
 
OPJ1974
11.03.2011 18:10:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grizzley: Samoin. Kerran (onneks vaan kerran) on vaan käyny niin, että se pelti jonka kannoin kämpille hävis aika tehokkaasti bändin alle. Eli soundas kyllä h**vetin hyvältä mutta jotenkin taajuus oli sellanen että decay oli kitaroiden kanssa millisekunnin luokkaa.
 
Mulla kävi 17" A Customin crashin kanssa sama. Kaikki muut pellit soundasivat niin kuin piti, mutta tämä kyseinen lätty oli jotenkin hengetön, ei soinut. Semmoinen messinkinen meininki. Ihmettelin, uusi pelti kuitenkin. Tarkistin pellin varmaan parikymmentä kertaa, että olisiko uran suuntaisia halkeamia yms. shittiä. Moitteettomassa kunnossa oli.
 
Vein musaliikkeeseen ihmettelyjen kera ja vertailtiin samanlaisen lätyn kanssa. Soivat pikkuisen eri taajuudelta, mutta kuitenkin samalla tavalla. Pelti oli siis kunnossa, mutta kämpässä ko. taajuus vaan kuoleentui.
 
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «