Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huijareita piisaa
1 2
hhh
09.03.2011 22:36:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin virveli kaupoissa turkulaisen tyypin kans joka osas ainaki minut vakuuttaa puheillaan.
Tavaraa ei tullu mutta pitkän painostuksen jälkeen tuli rahat takas.Kerrottuani että henkilöllisyys saadaan kyllä selville tilitiedoista poliisin toimesta
Viime hetkillä, olisin menny seuraavana päivänä poliisin puheille.
Osoite jota kannatta varoa on snus laivalta miukumauku. hotmail.fi
Kaveri esitti olevansa Jussi Erkkilä vaikka ei kyllä ole palautus tilitietojen mukaan . Lähetti kuvan virvelistä ja vielä vakuutti minut olevansa myymässä tavaraa eka kertaa.
En tiedä ottiko kaveri opiksi mutta jos ei niin toivottavasti tämä estää muita sekaantumasta.
Ainaki teki minut pirun paljon varovaisemmaksi.
 
Rotuvaari
09.03.2011 23:08:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä tuntuu nykyään piisaavan, valitettavasti. Hyvä että sait rahasi takaisin. Itse ostan virvelit Turun Pyyntivälineestä.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Ultrasonido
10.03.2011 00:55:45 (muokattu 10.03.2011 00:55:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis maksoit ennestään tuntemattomalle myyjälle ennen kuin näit saati sait tuotteen? Aika rohkea veto, vaikka eihän asia minulle kuulu.
 
It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man. -Jack Handey
Folkson
10.03.2011 10:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultrasonido: Siis maksoit ennestään tuntemattomalle myyjälle ennen kuin näit saati sait tuotteen? Aika rohkea veto, vaikka eihän asia minulle kuulu.
 
Itsekkin kaikki neljä bassoani mitä täältä olen ostanut on maksettu etukäteen tilille, näkemättä/saamatta tuotetta ensin. Pikaviestikeskustelutkin ovat menneet suurinpiiretin näin:
 
- Ois haluamasi basso myynnissä, hyvä kunto, pari kolhua siellä täällä.
 
- Pistä tulemaan postiennakolla.
 
- Laita rahat tilille, laitan sittenku näkyy maksu.
 
Olen vissiin onnekas kun ei ole huijareita sattunut kohille?
 
Miten ne sanat meni?
LaMotta
10.03.2011 10:23:49 (muokattu 10.03.2011 10:24:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Emme suosittele myynnissä olevien tavaroiden etukäteen maksamista myyjän tilille, ellei myyjä ole ennestään tuttu."
 
http://muusikoiden.net/tori/
 
?
Nazareth
10.03.2011 12:24:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: "Emme suosittele myynnissä olevien tavaroiden etukäteen maksamista myyjän tilille, ellei myyjä ole ennestään tuttu."
 
http://muusikoiden.net/tori/

 
Hankalaks menee jos esim ostaja on Helsingissä ja myyjä Rovaniemellä. Ei siinä silloin montaa vaihtoehtoa ole. Itelle on tosin sattunut kohdalle myyjiä, jotka ovat lähettäneet mulle tavarat ennenku oon ees kysyny paljo o postikulut.
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. Nää soi.
LaMotta
10.03.2011 12:31:48 (muokattu 10.03.2011 12:32:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Hankalaks menee jos esim ostaja on Helsingissä ja myyjä Rovaniemellä. Ei siinä silloin montaa vaihtoehtoa ole. Itelle on tosin sattunut kohdalle myyjiä, jotka ovat lähettäneet mulle tavarat ennenku oon ees kysyny paljo o postikulut.
 
Ei se ole hankalaa. Maksu vasta lunastuksen yhteydessä. Matkahuollossa on mahdollista lisätä rahtikirjaan lunastuksen ehdoksi paketin aukaisu/tavaran tarkastaminen ennen lunastusta. Helppoa kuin heinän teko.
 
?
Nazareth
10.03.2011 12:35:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Ei se ole hankalaa. Maksu vasta lunastuksen yhteydessä. Matkahuollossa on mahdollista lisätä rahtikirjaan lunastuksen ehdoksi paketin aukaisu/tavaran tarkastaminen ennen lunastusta. Helppoa kuin heinän teko.
 
Eiku niin joo, mä unohdin koko matkahuollon. Ei se hankalaa olekkaan..
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. Nää soi.
kimurantti1
10.03.2011 12:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Ei se ole hankalaa. Maksu vasta lunastuksen yhteydessä. Matkahuollossa on mahdollista lisätä rahtikirjaan lunastuksen ehdoksi paketin aukaisu/tavaran tarkastaminen ennen lunastusta. Helppoa kuin heinän teko.
 
Monet on myös kertoneet tapauksista, joissa postiennakolla lähetetty tavara onkin jäänyt ostajalta hakematta, tavara on lähtenyt takaisin myyjälle, joka on sitten joutunut maksamaan postikulut kahteen suuntaan. Tästä syystä jotkut ei lähetä ennakolla.
 
Itselläni ei kuitenkaan ole ollut ongelmia, kaupankäynti on ollut pääsääntöisesti oikein asiallista. Pari kertaa on huijari vastannut ostoilmoitukseen, mutta se on selvinnyt sillä, kun googletan myyjän nimen, puhelin- ja tilinumeron ym aina, jos en tunne myyjää. Huijarit ei useinkaan ole ensikertalaisia, ja näinpä netistä löytyy usein paljonkin juttuja.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
LaMotta
10.03.2011 12:40:09 (muokattu 10.03.2011 12:42:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kusetustapaukset on tietenkin aika marginaalinen osuus kaikesta kaupankäynnistä. "Huono kello kauas kuuluu."
 
Oliskohan jonkinlainen tilaus "Kiitokset Kaupoista"-ketjulle?
 
On myös mahdollista tietenkin lisätä myyjän profiiliin kommentti onnistuneista kaupoista.
 
?
Nazareth
10.03.2011 12:44:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kusetustapaukset on tietenkin aika marginaalinen osuus kaikesta kaupankäynnistä. "Huono kello kauas kuuluu."
 
Oliskohan jonkinlainen tilaus "Kiitokset Kaupoista"-ketjulle?
 
On myös mahdollista tietenkin lisätä myyjän profiiliin kommentti onnistuneista kaupoista.

 
Onhan tuola tommonen http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=136777
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. Nää soi.
LaMotta
10.03.2011 12:47:38 (muokattu 10.03.2011 12:48:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Onhan tuola tommonen http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=136777
 
Liian sekava. Ei näkyvillä.
 
Kommentin lisääminen myyjän profiiliin. Se on siinä. Tässäkin tietysti piilee se vaara, että sinne laitetaan huonoa palautetta liian heppoisin perustein.
 
?
itsy
10.03.2011 12:50:04 (muokattu 10.03.2011 12:50:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kommentin lisääminen myyjän profiiliin. Se on siinä. Tässäkin tietysti piilee se vaara, että sinne laitetaan huonoa palautetta liian heppoisin perustein.
 
Epämieluisten kommenttien, kuin myös koko kommenttikentän poistaminen käytöstä on helppoa.
 
Cucumber?
10.03.2011 12:51:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, taas kerran tällainen tapaus. Ainoa erikoinen asia tässä oli se, että rahat palautettiin. Narkkareitahan ei yleensä paljoa huominen huoleta, joten poliisilla uhkailut on melkoisen turhia...
Enkä kyllä ymmärrä miksi ihmiset maksaa etukäteen, kyllä melkein ansaitsee jo tulla kusetetuksi. Vanha virsi tiedetään, mutta niin on koko tämä tapauskin.
 
TN
10.03.2011 20:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksu: Näitä tuntuu nykyään piisaavan, valitettavasti. Hyvä että sait rahasi takaisin. Itse ostan virvelit Turun Pyyntivälineestä.
 
Pyyntivälineestä itsekin muutaman virvelin ostaneena voin suositella kyseistä liikettä. Asiantuntevaa porukkaa ja mukava palvelu.
 
Sorry off topic.
 
Buzz is on... and it's evil.
JCM
10.03.2011 20:14:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Eiku niin joo, mä unohdin koko matkahuollon. Ei se hankalaa olekkaan..
 
Toinen on postiennakko. Ei sekään ole hankalaa.
 
En maksa etukäteen koskaan ellen tiedä luotettavaksi.
Super-Jari
10.03.2011 20:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itte olen joskus ostanut kamoja niin että olen ottanut johonkin tuttuun tai aktiivikäyttäjään yhteyttä että käy tarkastamassa tavaran. On toiminu.
 
jperala
11.03.2011 23:02:26 (muokattu 11.03.2011 23:04:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimimerkki Yappis ei ainakaan tunnu kovin luotettavalta, bassocomboa myymässä. Olisi mielellään ottanut rahat etukäteen, tähän en suostunut. Lupasi laittaa postiennakolla matkahuoltoon jonka jälkeen ei vastannut viesteihin tai puhelimeen vaikka aktiivisesti pyörii palstalla ?? tavaraa ei tietenkään matkahuoltoon ilmestynyt, eikä kyselyjen perusteella oltu edes lähetetty.
 
Älkää ainakaan etukäteen maksako, oletettavasti tuotetta ei ole tai ainakaan aikomusta lähettää sitä.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=503550
 
ESP LTD EC-54
pekka montin
12.03.2011 04:26:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Nimimerkki Yappis ei ainakaan tunnu kovin luotettavalta, bassocomboa myymässä. Olisi mielellään ottanut rahat etukäteen, tähän en suostunut. Lupasi laittaa postiennakolla matkahuoltoon jonka jälkeen ei vastannut viesteihin tai puhelimeen vaikka aktiivisesti pyörii palstalla ?? tavaraa ei tietenkään matkahuoltoon ilmestynyt, eikä kyselyjen perusteella oltu edes lähetetty.
 
Älkää ainakaan etukäteen maksako, oletettavasti tuotetta ei ole tai ainakaan aikomusta lähettää sitä.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=503550

 
Joo. Samaan ilmiöön erään toiselta nimeltä mainitsemattoman henkilön suhteen. Kyseisen kaverin nimeä en viitsi mainita, koska minulla ei ole edes siitä varmuutta, oliko se tekaistu vai oikea, mutta sukunimensä se ainakin väärin kirjoitti.
 
Tyyppi myi mulle DX7 ostoilmoitukseni perusteella, kaverilla ei ollut profiilia täälä. Kaverilla oli peruspaketti ja "selitys" valmiina, mutta se rupesi rakoilemaan kun kyselin henkilötietoja jne jne.
 
Yleensä noi kaverit paljastuu siinä vaiheessa kun ja jos ei suostu maksamaan etukäteen, ja jos heidän tarinassaan rupeaa ilmenemään aukkoja jne jne. Loppuviimein heistä ei kuulu mitään, ja homma jää sille tielle.
 
Tyypillisimpiä piirteitä mistä tunnistat huijarin:
 
- Soittaa Prepaidista tai tuntemattomasta
- Ei suostu antamaan osoitetietojaan tai jos antaa, niin vain näennäisesti ja osviittaa antavia, mutta ei mitään mitä voisi varmuudella tarkistaa esim. Eniron kautta
- Kusettajat yleensä nuoria, usein n. 15-20 vuotiaita. Täysi ikäiset ovat yleensä narkkareita tai muita miehen raatoja jotka eivät muistuta miestä tai ihmistä enään millään tavalla.
- Omaavat hyvän perus selityksen/tarinan taustalleen, joka kuitenkin rupeilee rakoilemaan sitä myötä mitä syvemmälle yksityistietoja kaupoissa mennään tuotteen ja myyjän suhteen.
- Puhuessa puhelimessa kyseiset kaverit ovat usein mukavia ja kylmän rauhallisia
- Eivät koskaan vastaa yksityisviestillä tai mailiosoitteella
 
Yleinen käytäntö on mielestäni se, että rahat maksetaan myyjälle etukäteen, ja kauppaa tehdään vain luotettavien tahojen kanssa( = ovat kirjautuneet sivulle, omaavat historiaa sen tiimoilta jne jne ).
 
Olkaa ihmiset tosi tarkkoja kauppojen yhteydessä, sillä kaiken näköistä hiihtäjää on matkassa. Tällä kommentilla voin myös suututtaa jonkun, mutta, jos kyseessä on naispuolinen myyjä, kannattaa olla äärimmäisen tarkka ja varovainen, sillä tiedän omalta kohdalta heti yhden myyjän joka oli selityksissään hyvin epämääräinen ja välinpitämätön. Tiedän myös muita tapauksia joilla ei ole kovinkaan hyviä kokemuksia soitinkaupoista naisten kanssa.
 
hhh
14.03.2011 19:07:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. kyllähän se omaa tyhmyyttä on lähettää rahaa tuntemattomalle.Tunnustan. Kaikki vain ei tahdo lähettää postiennakolla ja hakeekkaan tavaraa ei aina voi.
Niin se toi kauppatavara oli snare jonka virveliksi nimesin.
No nyt kauppa tehty vastaavasta kamppeesta myös täältä löytyneen myyjän kans.
Tuli muuten postiennakkona, ja hyvin pelittää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «