Vladi 10.03.2011 11:34:01 | |
---|
Wespa: Ihan peruskauraa, eli päätteeseen nelikko JJ:tä ja etuseen kolme Tung-Solin 12AX7:aa. Sen orkkis 12AT7:n tilalle mulla olikin jo ennestään laittaa Telefunkenin ECC801S ja sitten vaiheenkääntöön meni JG:n 5751. Eiköhän näillä jo pärise jos on päristäkseen.. =) Hetkinen, mikä vahvari sulla oikeen on? Thunderissa ku on mun mielestä vaan 2 etusputkea plus yks efektiloopille. |
Vladi: Hetkinen, mikä vahvari sulla oikeen on? Thunderissa ku on mun mielestä vaan 2 etusputkea plus yks efektiloopille. Ei, kyl siellä on neljä päätekynttilää ja viis etuastekynttilää. Tai sit mulla on joku spessuversio. :D Edit. Kyl mm. Toomanninkin sivuilla aika selkeästi ilmoitetaan että putkia Thunder syö yhteensä 9 kpl.. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
s8na 10.03.2011 11:47:27 | |
---|
Isommassa thunderissa on 3 gainstagea / kanava joten tuo tekis jo 3 etulamppua. Lisäks looppi + vaiheenkääntäjä ni eikse oo se 5. Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi" |
Vladi 10.03.2011 13:47:52 | |
---|
Wespa: Ei, kyl siellä on neljä päätekynttilää ja viis etuastekynttilää. Tai sit mulla on joku spessuversio. :D Edit. Kyl mm. Toomanninkin sivuilla aika selkeästi ilmoitetaan että putkia Thunder syö yhteensä 9 kpl.. Eiku sulla on se 100wattinen Thunder? |
Wespa 10.03.2011 13:58:39 | |
---|
Vladi: Eiku sulla on se 100wattinen Thunder? Ei toki, ja sehän on tarkalleen ottaen mallinimeltään Thunderverb eikä tavan Thunder. Kyllä mulla on ihan tää 30-wattinen nuppi joka kantaa nimeä TH-30 Thunder. Etuastehan sekä Thunderissa että Thunderverbissä lienee sama, erot ovat lähinnä päätteessä? "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Vladi 10.03.2011 14:03:26 | |
---|
Wespa: Ei toki, ja sehän on tarkalleen ottaen mallinimeltään Thunderverb eikä tavan Thunder. Kyllä mulla on ihan tää 30-wattinen nuppi joka kantaa nimeä TH-30 Thunder. Etuastehan sekä Thunderissa että Thunderverbissä lienee sama, erot ovat lähinnä päätteessä? Nii sulla on Thunderverb, ei Thunder. Ne kun on eri malli. Itse asiassa Thunderissa taitaa olla Rockerverbin etuaste, Dual Terrorin EL84-pääte ja Thunderverbistä lainattu shape-potikka. Kunnon äpärälapsi siis. :) |
Celeb 10.03.2011 14:03:46 | |
---|
|
H053 10.03.2011 14:11:15 | |
---|
|
Wespa 10.03.2011 14:50:08 | |
---|
Vladi: Nii sulla on Thunderverb, ei Thunder. Ne kun on eri malli. Itse asiassa Thunderissa taitaa olla Rockerverbin etuaste, Dual Terrorin EL84-pääte ja Thunderverbistä lainattu shape-potikka. Kunnon äpärälapsi siis. :) Ei ei ei, kyllä mulla on juurikin Thunder 30W, usko pois. :D Ja yhteensä yhdeksän putkea on siinä. :) "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Wespa 10.03.2011 14:50:50 | |
---|
Celeb: Thunderistakin on tullut muuten 100W nuppi (ei Thunderverb) ja siinä on päätteessä EL34, ei EL84. Ylläolevaan keskusteluun liittyen. http://www.thomann.de/fi/orange_th100h.htm No tää oli kyllä menny multa ihan ohi, selittää kyllä tuota sekoilua hieman. :) "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Vladi 10.03.2011 15:17:46 | |
---|
Wespa: Ei ei ei, kyllä mulla on juurikin Thunder 30W, usko pois. :D Ja yhteensä yhdeksän putkea on siinä. :) Jaha, Orangen omat sivut loistaa siinä tapauksessa: http://www.orangeamps.com/th30-head/ Minä kun luulin, että valmistajan sivuilla olis luotettavimmat tiedot niin siksi ihmettelinkin. :D |
A.O.K. 10.03.2011 15:21:21 (muokattu 10.03.2011 15:37:05) | |
---|
Vladi: Jaha, Orangen omat sivut loistaa siinä tapauksessa: http://www.orangeamps.com/th30-head/ Minä kun luulin, että valmistajan sivuilla olis luotettavimmat tiedot niin siksi ihmettelinkin. :D Orangen sivut on muuten mitä sattuu. Rockerverb nupin tiedoissa on AD30:n kuvat... |
Celeb 10.03.2011 17:26:40 | |
---|
Oranssiin liittyen: Orange on tehnyt selväksi sen ettei hirveän saittinsa takia ainakaan webissä erotu edukseen muista. :) |
Riksu89 15.03.2011 10:16:38 | |
---|
Päädyin myös edellisellä viikolla tuon Thunder 30 -nupin omistajaksi. Oman yksilöni työnjäljessä ei suurempia virheitä näkynyt ja muutenkin työn jälki näytti hyvältä vahvistimeksi joka on teetetty halvalla. Vakioputkilla ei clean kanavan headroom ole kovin korkea vaan alkaa säröytyä ainakin 15W modissa bändisoitossa. Tuon clean-kanavan pieni overdrive tosin kuulostaa todella hyvältä, että jossei täysin puhtaita tarvi niin tuosta saa otettua lievemmät säröt ilman pedaaleita. Dirty-kanavasta lähteekin ruttua ihan riittämiin, mutta kyllä siitä pienemmätkin säröt yhtä hyvin lähtevät. Todella monipuolinen kanava tämä. Shape-potikka toimii myös tehtävässään ilman suurempaa tarvetta lisä-EQ:lle. Todella laadukas vahvari noin halpaan hintaan. Tietääkö joku, että pitääkö näiden vahvistimien pääteputkia biasoida niitä vaihdettaessa? |
Vladi 15.03.2011 13:23:56 | |
---|
Meikäläisen musta nuppi saapui tänään. Tässä vaihtelen just etusputkia ja pohdin, että mitä tuohon 12AT7:n paikalle voi oikein laittaa? Kannattaako olla nimenomaan tuo 12AT7-putki siihen vai meneekö esim. ihan toi Tung-sol hyvin siihen? Pikaisen testin perusteella kiinaputkillakin kuulostaa hyvältä, mitä nyt sellainen pistävä treble löytyy. Luulenpa että putkien vaihdolla ongelma korjaantuu. Toinen kaiutinliitäntä on ilmeisesti sökönä. Tökkäsin ensiksi 8ohmisen kaapin keskimmäiseen liitäntään(8ohm, 8ohm ja 16ohm) ja ihmettelin kun volume on täysilläkin ihan olematon. Kokeilin putkien puolituksen ja tehonpuolituksen, ei vaikutusta. Sen jälkeen vaihdoin vasemmanpuoleiseen 8ohmin liitäntään ja johan alkoi toimia. |
Wespa 15.03.2011 13:47:17 | |
---|
Vladi: Meikäläisen musta nuppi saapui tänään. Tässä vaihtelen just etusputkia ja pohdin, että mitä tuohon 12AT7:n paikalle voi oikein laittaa? Kannattaako olla nimenomaan tuo 12AT7-putki siihen vai meneekö esim. ihan toi Tung-sol hyvin siihen? Ainakin mulla siihen passas ihan hyvin 12AX7:kin, ei mitään ongelmia siinä suhteessa. Nyt on omassa Oranssissa uudet tuubit ja ei enää vingu ja pauku. Yhdet lyhkäset reenit vasta takana ja vain yhdellä kitaralla, joten kovin kummoista analyysia on vielä turha lähteä tekemään. Tulevana viikonloppuna sitten tulee paritkin pitkät reenit niin varmaan vähän paremmin alkaa vahvuudet ja heikkoudet hahmottua. Mutta ihan lupaavalta vaikuttaa ainakin tähän mennessä. =) "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
aristoteles666 15.03.2011 17:58:36 | |
---|
s8na: Isommassa thunderissa on 3 gainstagea / kanava joten tuo tekis jo 3 etulamppua. Lisäks looppi + vaiheenkääntäjä ni eikse oo se 5. yhdessä 12ax7 on kaksi triodia kussakin, eli ei siihen tarvitse tuohon kolmeen gainstageen kuin puolitoista putkea. |
tommiot 15.03.2011 17:59:49 | |
---|
aristoteles666: yhdessä 12ax7 on kaksi triodia kussakin, eli ei siihen tarvitse tuohon kolmeen gainstageen kuin puolitoista putkea. Jep, mut kun niitä kanavia on kaks? |
aristoteles666 15.03.2011 18:02:29 (muokattu 15.03.2011 18:03:21) | |
---|
Moridin: Jep, mut kun niitä kanavia on kaks? no eipä olisi ensimmäinen vahvistin jossa samoja putkia käytetään eri kanavissa. vai voiko niitä kanavia käyttää samaan aikaan. |
Vladi 15.03.2011 19:42:32 | |
---|
Oiskohan mulla pääteputket paskana tässä? Äsken yritin ruveta soittelemaan, niin särökanavalla alkoi kuulua koko ajan voimistuva suhina, johon volumella ei ollut vaikutusta. Pistin varsin vauhdilla koko pelin pois päältä, ennen sitä kerkesi kuulumaan jo korviin ottava vinkuva poks-ääni. Annoin jäähtyä hetken ja koitin käynnistää uudestaan. Nyt oli samaa ilmiötä kuin toisen 8ohmin liitännän kanssa, eli kaikki toimii muuten, mutta volume on olemattoman pieni eikä suurene vaikka volapotikka olis täysillä. Pääteputket vaihtoon siis? |