Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 590 91 92 93 94122 123 124 125 126
DJKaaos
09.03.2011 18:02:41
Uefa tutkii Wengerin ja Arsenal pelaajien lausuntoja. Arvattavissahan tämä oli noiden purkauksien jälkeen.

Sen sijaan tämä Wengerin lause räjäytti kyllä päivän huutonaurut:

"Olimme päässeet juuri mukaan peliin ja olen varma, että olisimme voittaneet ottelun."
Minä olen minä.
Funkånaut
09.03.2011 18:06:16

djKaaos: Sen sijaan tämä Wengerin lause räjäytti kyllä päivän huutonaurut:

"Olimme päässeet juuri mukaan peliin ja olen varma, että olisimme voittaneet ottelun."

Mahtokoha Wenger puhua samasta ottelusta ku se, mikä eilen telkkarista näytettiin?
Lisätään vielä sellainen tieto, että tähän ketjuun rölötteleviä tähdätään vuoden jäähyaseella ja liipaisinsormi on herkässä. - Moderaattori
Petrukki
09.03.2011 18:44:45
Funkonaut: Mahtokoha Wenger puhua samasta ottelusta ku se, mikä eilen telkkarista näytettiin?

Joukkueita erotti loppujen lopuksi vain yksi maali. Jos minulta kysytään niin melko oikeutetusti valittavatkin.
pekkap82
09.03.2011 18:53:51 (muokattu 09.03.2011 19:10:57)
Mestarien liigan tuomarit ovat alkaneet viheltämään Valioliigajoukkueita vastaan 2008 finaalin Chelsea-ManU jälkeen.

2009 kevät:
Välierä Chelsea-Barcelona. Toisella jaksolla Chelsealle olisi voinut puhaltaa useamman rankkarin ja Barcelonalle pari punaista alimpana pelaajana kaatamisesta. Mutta ei mitään.

2010 kevät:
Neljännesvälierä Inter-Chelsea. Ensimmäisellä jaksolla Chelsea-pelaaja yksin läpi ja kaadetaan takaa päin rangaistusalueella niin selvästi kuin vain voi. Ei mitään.

Puolivälierä Manu-Bayern. Kovaotteisessa pelissä Rafael ajetaan ulos melko kevyesti.

2011 kevät:
Milan-Tottenham. Sekä Flaminin että Gattuson olisi voinut ajaa ulos.

Barcelona-Arsenal. Van Persie.
DJKaaos
09.03.2011 18:55:15
Mä oon sitä mieltä, että tuomareita pitäisi saada kritisoida, jos siihen on ihan oikeasti aihetta. Mutta oman joukkueen surkeuden ja saamattomuuden vierittäminen tuomaritoiminnan piikkiin ei ole hyväksyttävää. Esimerkiksi Alex Fergusonia pidän erittäin huonona häviäjänä, joka turvautuu usein tuomareiden kritisoimiseen, vaikka vastustaja olisi ollut ihan selkeästi luokkaa parempi. Tuollainen käytös on erittäin typerää, naurettavaa, noloa ja hävettävää. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei Ferguson ole ollenkaan ainoa, joka tätä harrastaa, mutta varmasti niitä näkyvimpiä. Mutta ainahan voitetaan, että hävitään tuomarin takia - kommentoijasta riippuen.

Arsene Wenger lähinnä kritisoi jatkuvasti muiden joukkueiden liian fyysistä peliä ja sitä, miten Arsenalia vastaan pelataan tarkoitushakuisesti ylikovaa. Hauskaahan tässä on juuri se, että mies itse luotsasi aikoinaan vuosituhannen vaihteen Arsenalia, joka pelasi vuosia liigan ruminta rappaus- ja taklauspeliä. Tony Adams, Lee Dixon, Martin Keown, Steve Bould, Nigel Winterburn ja Patrick Vieira olivat Arsenalissa sen pelitavan tunnetuimmat edustajat silloin. Nykyisestä Arsenalista ei paria pelaajaa lukuun ottamatta ole fyysiseen peliin, ja siten on myös Wengerin suhtautuminen asiaan "yllättäen" muuttunut. Fabregas, Walcott, Rosicky, Van Persie, kaikki heistä ovat jatkuvasti loukkaantuneina, mutta kukaan heistä ei rehellisyyden nimissä ole vastustajan liian kovan pelitavan uhreja, vaan syitä täytyy hakea lähinnä pelaajan omasta fysiikasta.

Palataan vielä hetkeksi tuohon eiliseen peliin ja Van Persien ulosajoon. Ulosajoon ei ole kuin yksi syyllinen: Van Persie itse. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että tuskin kukaan olisi jäänyt huutelemaan varoituksen perään, vaikka tuomari olisi jättänyt varoituksen antamatta. Moni nyt jeesustelee täällä tuomarin ratkaisua, mutta minä lähinnä hämmästelen kokeneen pelaajan typerää temppua ja ennen kaikkea; missä tilanteessa!? Arsenalilla oli jatkopaikka omissa käsissä ja kaikki olisi ollut teoriassa mahdollista. Vihellyksen kuulemattomuuteen en usko hetkeäkään. Jos Arsenalin henkiset liiderit, joita Van Persie joukkueessa edustaa, ovat tätä tasoa kovissa peleissä, niin ei tarvitse ihmetellä joukkueen munattomuutta. Alleviivaa karmealla tavalla Arsenalin joukkueen henkistä tasoa.

Uskon tuon ulosajon syvän tuomitsemisen keskustelijoiden keskuudessa johtuvan yksinkertaisesti siitä, että moni ei-barcalainen olisi halunnut ison, vahvan ja vaarallisen Barcan ulos tästä kilpailusta. Myönsitte sitä tai ette. Hyvin harvoin näitä tilanteita osataan (halutaan) nähdä mitenkään objektiivisesti.
Minä olen minä.
Secreterial
09.03.2011 19:13:47 (muokattu 09.03.2011 19:16:43)
djKaaos: Esimerkiksi Alex Fergusonia pidän erittäin huonona häviäjänä, joka turvautuu usein tuomareiden kritisoimiseen, vaikka vastustaja olisi ollut ihan selkeästi luokkaa parempi. Tuollainen käytös on erittäin typerää, naurettavaa, noloa ja hävettävää. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei Ferguson ole ollenkaan ainoa, joka tätä harrastaa, mutta varmasti niitä näkyvimpiä. Mutta ainahan voitetaan, että hävitään tuomarin takia - kommentoijasta riippuen.

Ferguson on huono häviäjä, mutta toisaalta Unitedia vastaan valitetaan jokaisen hävityn pelin jälkeen samalla tavalla.

djKaaos:Ulosajoon ei ole kuin yksi syyllinen: Van Persie itse. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava, että tuskin kukaan olisi jäänyt huutelemaan varoituksen perään, vaikka tuomari olisi jättänyt varoituksen antamatta. Moni nyt jeesustelee täällä tuomarin ratkaisua, mutta minä lähinnä hämmästelen kokeneen pelaajan typerää temppua ja ennen kaikkea; missä tilanteessa!? Arsenalilla oli jatkopaikka omissa käsissä ja kaikki olisi ollut teoriassa mahdollista. Vihellyksen kuulemattomuuteen en usko hetkeäkään. Jos Arsenalin henkiset liiderit, joita Van Persie joukkueessa edustaa, ovat tätä tasoa kovissa peleissä, niin ei tarvitse ihmetellä joukkueen munattomuutta. Alleviivaa karmealla tavalla Arsenalin joukkueen henkistä tasoa.

Uskon tuon ulosajon syvän tuomitsemisen keskustelijoiden keskuudessa johtuvan yksinkertaisesti siitä, että moni ei-barcalainen olisi halunnut ison, vahvan ja vaarallisen Barcan ulos tästä kilpailusta. Myönsitte sitä tai ette. Hyvin harvoin näitä tilanteita osataan (halutaan) nähdä mitenkään objektiivisesti.

Itse en ole ikinä nähnyt, enkä tule ikinä näkemään van Persietä "johtohahmona". Kaveri on vuosi toisensa jälkeen samanlainen pelle kentällä. Itkee, valittaa ja rottailee aina. En ole ikinä kaverista pitänyt, enkä tule pitämään. Sanat, jotka mulle tulee mieleen v.Persiestä ovat "ylimielinen mulkku"

Silti tuomio oli mun mielestä liian kova tälläiseen peliin. Ei missään nimessä Howard Webin "ninjapotkut on ok"-linjalla saa mennä, mutta korttia mahdollisimman vähän ja puheella pelaajat kuriin. Ja jos tuollaiselle linjalle lähdetään, niin se pitäisi koskea kaikkia. Sagna sai ekalla puoliajalla kortin, joten linja V.Persien kohdalla piti, mutta kyllä siellä Barcan pojatkin aikaa pelasi, eikä korttia näkynyt.

Ja varmasti ääni stadionilla oli melko kova, koska "asialliset" fanit buuasivat aina kun Arsenalilla oli pallo.

Mun mielestä tuo tuomio oli edelleen liian kova, vaikka peli ei siihen ratkennut. Kyllä käytännössä jokaisessa pelissä on tilanteita, jossa hyökkääjä vie tilanteen loppuun. Ja sitähän heidät on palkattu tekemään. Tavallisesti noista selvitään keskustelulla ja huomautukselle. Nykyään vaan tuntuu monella tuomarilla olevan se linja, että pyritään korteilla pitämään peli kurissa.
DJKaaos
09.03.2011 19:23:02 (muokattu 09.03.2011 19:30:29)
Secreterial: Itse en ole ikinä nähnyt, enkä tule ikinä näkemään van Persietä "johtohahmona".

Näkipä tai ei, niin fakta nyt vaan on se, että Persie on Arsenalin henkisiä johtajia ja edustaa sitä harvinaista kokemusta tuossa ryhmässä. Ehkä tämä kertoo enemmän Arsenalista kuin Van Persien johtamiskyvystä.

Kaveri on vuosi toisensa jälkeen samanlainen pelle kentällä. Itkee, valittaa ja rottailee aina. En ole ikinä kaverista pitänyt, enkä tule pitämään.

Takavuosina kaveri oli ehkä liigan vittumaisin pelaaja ja on vittumainen edelleen, mutta ihan eri pelaaja kuin vaikka vuosina 2004 - 2006.

E: Kyllähän tuomarin ratkaisu oli äärimmäisen kova, mutta edelleen kuulutan näissä tilanteissa pelaajan vastuuta.
Minä olen minä.
Secreterial
09.03.2011 19:50:10 (muokattu 09.03.2011 19:50:19)
djKaaos: Näkipä tai ei, niin fakta nyt vaan on se, että Persie on Arsenalin henkisiä johtajia ja edustaa sitä harvinaista kokemusta tuossa ryhmässä. Ehkä tämä kertoo enemmän Arsenalista kuin Van Persien johtamiskyvystä.

Kokemus ja "johtamiskyky" eivät kuitenkaan kulje käsi kädessä. Persie on kokenut pelaaja Arsun nykyryhmässä. Silti, ei monesta kokeneestaakaan pelaajasta ole ikinä "johtajahahmoksi".

djKaaos:Takavuosina kaveri oli ehkä liigan vittumaisin pelaaja ja on vittumainen edelleen, mutta ihan eri pelaaja kuin vaikka vuosina 2004 - 2006.

Onhan Persie rauhottunut, mutta aika selväähän se on kun ikää tulee. Aikuistuminen ja järjen käyttö lisääntyy, mutta edelleen se on mun mielestä "ylimielinen mulkku", eikä MM-kisat ainakaan muuttaneet mun mielipidettä.

djKaaos:E: Kyllähän tuomarin ratkaisu oli äärimmäisen kova, mutta edelleen kuulutan näissä tilanteissa pelaajan vastuuta.

Tottakai pelaajalla on vastuu omista tekemisistään, ei kai kukaan muuta ole väittänytkään? Tai en minä ainakaan sitä mieltä ole. Mutta en myös halua, että peli muuttuu sellaiseksi, että hyökkääjä oottelee vihellystä, ennenkuin uskaltaa tehdä mitään. Noilla stadioneilla kuitenkin on melkonen mekkala.
DJKaaos
09.03.2011 19:58:46
Secreterial: Kokemus ja "johtamiskyky" eivät kuitenkaan kulje käsi kädessä. Persie on kokenut pelaaja Arsun nykyryhmässä. Silti, ei monesta kokeneestaakaan pelaajasta ole ikinä "johtajahahmoksi".

Minähän en ole Persien johtamiskykyjä kehunut missään vaiheessa, mutta fakta on edelleen se, että Persie kuuluu joukkueen henkisiin liidereihin ja tsemppareihin - oltiinpa me Van Persien kyvyistä mitä mieltä tahansa. Arsenalin tasoisessa poikaporukassa voi päästä liideriksi tuolla kapasiteetilla, mutta esimerkiksi Manchester Unitedissa Van Persie naurettaisiin pukukopista pihalle tuolla olemuksella.

Mä en myöskään sano, että se tuomarin ratkaisu oli ehdottoman oikea, mutta hyväksyn ja tiedostan sen, että tuollaisesta tilanteesta voi kortti nousta. Siinäpä se.
Minä olen minä.
loituma
09.03.2011 20:50:03
Tänään voisi väijyä Tottenham - Milan. Edellinen osa oli pelillisesti tuhottoman tylsä, ja Tottenham saisi puolestani selviytyä tästä parista jatkoon. Valencian soisin myös voittavan tänään, sillä olisi mukava nähdä vaihteeksi Barcan ja Realin lisäksi muunkin espanjalaisen joukkueen pärjäävän. Vaikka tosin Realillakin riittää vielä työtä kahdeksan parhaan joukkoon.

Eilisestä vain sen verran, että parempi jatkaa.
http://maihinnousu.net/a/1885
touhis
09.03.2011 21:57:20
Tuossa tota yhtä hidastusta katsellessa tuli kyllä semmoinen tunne, että pääpalloista tappeleminen crouchia vastaan on aika ylikäymätön homma. Ja kyllähän noi sitä asetta yrittääkin käyttää.

Spurs-faneilta taitaa tulla buuaukset flaminille joka kerta kun koskee palloon, ihan oikein sille. :)
Wradlin
09.03.2011 22:29:06 (muokattu 09.03.2011 22:32:54)
Petrukki: Joukkueita erotti loppujen lopuksi vain yksi maali. Jos minulta kysytään niin melko oikeutetusti valittavatkin.

Mutta silti laukaustilasto 17-0 kertoo aika hyvin sen, miten Arsenal oli pelissä mukana. Ja futiksessa tuo yks maalikin on jo aika paljon.

E: laukaukset eikä maalit 17-0 :D
DJKaaos
09.03.2011 22:32:46
Robinholta kunnon brassilärvifilmaus kehiin näköjään jo ekalla jaksolla.
Minä olen minä.
Secreterial
09.03.2011 22:36:30
djKaaos: Robinholta kunnon brassilärvifilmaus kehiin näköjään jo ekalla jaksolla.

Ei kai se muuta teekään? Paitsi stepovereita.

Ei mutta, ihan hyvin Robinhokin pelasi, pitkästä aikaa jäi ne turhat stepit ja maassa makailut välistä. Normaalisti kaveri viettää enemmän aikaa maassa...

Milanilta melko vahvaa peliä, muutaman kerran onnistui puolustuksen murtaminenkin nätisti. Ja kun Gomes on taas oma itsensä (=epävarma), niin luvassa hyvä peli.

Toivottavasti Milan tekisi maalin, niin saataisiin peliin vielä kunnon loppu! Avautuisi pelikin kunnolla, ja tempo nousisi kivasti.
touhis
09.03.2011 22:44:46 (muokattu 09.03.2011 23:09:38)
Edit: taitaa Bale tulla kohta sisään ja Pienaar varmaan ulos..?

Eipä ollutkaan näin vaan VDV tuli ulos. Bale laidalle ja Pienaar taisi siirtyä kymppipaikalle.
Petrukki
09.03.2011 22:56:33
Wradlin: Mutta silti laukaustilasto 17-0 kertoo aika hyvin sen, miten Arsenal oli pelissä mukana. Ja futiksessa tuo yks maalikin on jo aika paljon.

E: laukaukset eikä maalit 17-0 :D

Jalkapallo on kuitenkin peli, jossa maalit ratkaisee. Maalin ei tarvita kuin se yksi tilanne. Ja kun joukkueelta otetaan se todennäköisin maalintekijä pois, tietenkin se pienentää mahdollisuuksia voittoon. Voisin jopa väittää, että RVP olisi Bendtnerin paikasta maalin tehnyt... ;)
touhis
09.03.2011 23:35:58
Näin valkomustin lasein katsottuna, hyvä matsi ja lopputulos. Come on you spurs!
DJKaaos
09.03.2011 23:36:25
Hieno homma, että Tottenham meni jatkoon! Joukkue on kyllä ollut todella tervetullut ja raikas tuulahdus tähän liigaan.
Minä olen minä.
Secreterial
09.03.2011 23:42:08
Tottenham on tuonut tällä kaudella Valioliigaankin jotain uutta!

Meikän makuun Spurs pelaa parhaimmillaan Valioliigan parasta futista. Modric - Van der Vart kaksikon keskikentän dominointia ja Bale-Lennon kaksikon hurjat laitanousut. Ahh, meikän silmä lepää! Juuri tollasta on kunnon futis! Keskikenttää pystytään hallitsemaan taidolla, liikkuvuudella ja pelinlukutaidolla. Nopeat laiturit haastaa ja laittaa palloa boksiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)