Aihe: Jenkkistrato paljastui FUJIGENIKSI!
1 2 3 4 5 6 7
Meisseli
08.03.2011 18:55:09

No saa tietenki. mutta syy on hieman kumma minusta.
pippalot.com
trih
08.03.2011 19:05:16
Crossroad: Ei näy kuvassa ainakaan vanerin kerroksia. Ne erottaa kyllä kaulataskusta, eli vaakatasossa kulkee vanerin kerrokset parinmillin levyinä. Se voi myös olla jostain puumassasta tehty tai sitten ihan asiankuaiseti puuta. Jos se on vaneria, niin vaaka näyttänee kaulan kanssa alle 3kg.

Mulla on vanerirunkoiset olleet painavempia kuin kokopuiset. Yleensä oletan kitaran olevan vaneria jos se painaa helvetisti. Tosin on varmasti sellaista höttövaneriakin joka on kevyttä. Mulla oli Vesterin vaneristrato ja sen runko oli painava. Lisäksi on ollut yksi vaneri-lp eikä sekään ollut kokopuista kevyempi. HB:n seiskakielisen "kokopuinen" höttörunko oli melkein kuin balsaa.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Crossroad
08.03.2011 19:13:04
trih: Mulla on vanerirunkoiset olleet painavempia kuin kokopuiset. Yleensä oletan kitaran olevan vaneria jos se painaa helvetisti. Tosin on varmasti sellaista höttövaneriakin joka on kevyttä. Mulla oli Vesterin vaneristrato ja sen runko oli painava. Lisäksi on ollut yksi vaneri-lp eikä sekään ollut kokopuista kevyempi. HB:n seiskakielisen "kokopuinen" höttörunko oli melkein kuin balsaa.

Voi olla sekin, että usein vaneri-bodyt ovat kapeampia. Ne joiden kanssa olen tekemisissä ollut olivat tosi keposia. Tietysti jos miettii itse vaneria niin kyllähän se painaa pirusti, ne levyt siis.
wilo
08.03.2011 20:04:55
trih: Mulla on vanerirunkoiset olleet painavempia kuin kokopuiset. Yleensä oletan kitaran olevan vaneria jos se painaa helvetisti.

Sama juttu kokeilemissani vanerirunkoisissa. Sen sijaan eräs lastulevystä (!) tehty oli todella kevyt. Myöskin Ibanezin käyttämä resoncast eli käytännössä MDF- tai HDF- levy oli kevyehkön puun painoista.
J.RA
09.03.2011 07:11:37
Ei tässä mun mielestä mitään tietosta kusetusta ole välttämättä tehty. Aikojen saatossa vaan jäänyt jotakin sanomatta. Mulla itellä on kasattu strato mihin vuosia sitten ostin "amerikan" straton bodyn ja "japsi" kaulan. Sinällään mulle on ihan sama kyllä mitä ne oikasti ovat, koska hyvä soitin kuitenkin. Mutta tästä ketjusta innostuneena pitää alkaa kyllä purkaa ja yrittää todentaa noita... Ja joskus myyn niin en sitten ehkä kuseta...?

Mielenkiintoinen keskustelu kyllä ollut pitkästä aikaa!
www.circusnecropolis.com
Jii-Gee
09.03.2011 12:28:58 (muokattu 09.03.2011 12:29:11)

BigPapa: Fender Stratocaster 1985 Japan

BigPapa: 1987 American Standard Strat

Sulla ku noi saman aikauden USA ja Japan Stratot,niin mites vertailisit niitä ??

Eroa soundissa / tatsissa..yleisesti ottaen mikä fiilingi noissa kahdessa rinnakkain tarkasteltuna?

Ja kumman rankkaat korkeammalle..kumpi on Parempi Kitara ??! ;-D
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Andy J.
09.03.2011 16:48:33
fox: Kyllä se alkujaan on, siis 70-luvun puolelta. Ja kuten tuolla aikasemmin joku totesi, ihan hyviä trankkuvahvistimiahan nuo G- ja B- Yamahat on.
Vähän niis vuosien mittaan vaihtui esim. etukankaan lookki mutta useamman vuoden noita oli valmistuksessa. Esim. meillä on treeniksellä edelleen käytössä joku -77 vuodelta oleva G-100 nuppi, ja yhellä kaverilla oli G-112 kombo kahella 12" kajarilla, joka oli todella hyväsoundinen peli.

Meidän bändin kiipparisti soitteli Rhodesiaan tällaisen kahden kajarin kombon läpi keikalla viime perjantaina, ja helkkarin hyvällehän se kuulosti!
Hyviä kauppakumppaneita: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski
VonRichtenhof
09.03.2011 21:06:03
Andy J.: Meidän bändin kiipparisti soitteli Rhodesiaan tällaisen kahden kajarin kombon läpi keikalla viime perjantaina, ja helkkarin hyvällehän se kuulosti!

Taidanpa itekki ruveta perehtymään tähän vahvistimen saundimaailmaan enemmän. Puhdas kanava kuulostaa jonkinlaiselta mutta vahvistimen oma särö on kyllä aika jäätävä.
BigPapa
09.03.2011 21:25:55 (muokattu 09.03.2011 21:35:11)

Jii-Gee: Sulla ku noi saman aikauden USA ja Japan Stratot,niin mites vertailisit niitä ??

Eroa soundissa / tatsissa..yleisesti ottaen mikä fiilingi noissa kahdessa rinnakkain tarkasteltuna?

Ja kumman rankkaat korkeammalle..kumpi on Parempi Kitara ??! ;-D

Kyllähän niissä soundieroa on johtuen pelkästään jo mikeistä American Standardissa Lindy Fralin Blues Specialit. Sanon, että American Standard on parempi, mutta mielelläni soitan kummallakin, kas kun niillä hiukan eri funktio, Japanilainen on kelluvalla tallalla ja kampikäyttöön, mikäli tarvetta ilmenee. Yleisfiilis on melko samantapainen. Jos varakitara pitäisi American Standardille ottaa keikalle niin se olisi tuo Japan -85. Radius on sama 9.5" , virittimet saman tyyppiset. Japanilaisessa on ollut Kahlerin lukkovibra. mutta nykyään ihan normi straton mahd, Gotoh vintage tyyppinen talla.

Oma lukunsa on sitten tuo Squier JV 82tai83, en oo tarkkoja tutkimuksia vieläkään tehnyt, ja tokko sillä niin väliäkään, joka on ihan pirun hyvä, mutta radius tuottaa vähän tottumista, kun se on vintage Stratojen radius, tais oll -62:n mukainen 7.25".
Lonesome
10.03.2011 10:22:30
BigPapa:

Oma lukunsa on sitten tuo Squier JV 82tai83, en oo tarkkoja tutkimuksia vieläkään tehnyt, ja tokko sillä niin väliäkään, joka on ihan pirun hyvä, mutta radius tuottaa vähän tottumista, kun se on vintage Stratojen radius, tais oll -62:n mukainen 7.25".

Kohtuullisen tarkat päiväykset tuolta:

http://www.21frets.com/squier_jv/serialnumbersanddates.htm

Oma JV on viimeisiä sunbursteja kesältä -83. Vähän rankka se radius on, vaan "No pain, no gain", sanovat. Venytyksissä tulee välillä "nauhat vastaan", säädöistä huolimatta, eikä kovin alas siis kieliä saa. Vaan 7,25" radius ja vintage nauhat = tykkää minä. Psykoakustisesti paras yhteys blues-kitaran syvimpään olemukseen... ; )
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Crossroad
10.03.2011 10:41:17
Ekoissa JV-stratoissa oli joissain 9.5 radius, mutta pääsääntöisesti 7.25.
Crossroad
10.03.2011 10:45:28 (muokattu 10.03.2011 10:51:23)
BigPapa: Kyllähän niissä soundieroa on johtuen pelkästään jo mikeistä American Standardissa Lindy Fralin Blues Specialit. Sanon, että American Standard on parempi, mutta mielelläni soitan kummallakin, kas kun niillä hiukan eri funktio, Japanilainen on kelluvalla tallalla ja kampikäyttöön, mikäli tarvetta ilmenee. Yleisfiilis on melko samantapainen. Jos varakitara pitäisi American Standardille ottaa keikalle niin se olisi tuo Japan -85. Radius on sama 9.5" , virittimet saman tyyppiset. Japanilaisessa on ollut Kahlerin lukkovibra. mutta nykyään ihan normi straton mahd, Gotoh vintage tyyppinen talla.

Löysää kaulaa sen verran, että näkee tarkan daten, serialistakin tietysti näkee jo suunnilleen. Lisäksi kaulataskusta näkee, onko export vai domestic, nuohan kuuluu heti selvittää ensiksi :) itse puran aina kitarat täysin atomeiksi ihan uteliaisuuttani heti oston jälkeen :)
BigPapa
10.03.2011 11:01:27 (muokattu 10.03.2011 11:04:00)

Crossroad: Löysää kaulaa sen verran, että näkee tarkan daten, serialistakin tietysti näkee jo suunnilleen. Lisäksi kaulataskusta näkee, onko export vai domestic, nuohan kuuluu heti selvittää ensiksi :) itse puran aina kitarat täysin atomeiksi ihan uteliaisuuttani heti oston jälkeen :)

Ähh, ei wanha jaksa, jos muuten on hyvä. Mut tollasta on ollut ihan ostosta lähtien selvillä:

Squier JV Stratocaster -82 or -83

JV2xxxx...........Oct 1982 to Jan 1983
JV273xx-Stratocaster-White, Model -62, Date 12-82

Eli se on JV2731X
muroaivo
18.02.2012 12:42:08

Lainaan ketjua.

Harkitsen ostavani käytettyä stratoa. Kiikarissa yksilö, joka serialin mukaan valmistettu Japanissa, Fujigenissä, 80-luvun lopulla. Kitaran kaulassa pn tosin tämän lisäksi merkintä (leimamainen kaiverrus) "Made in U.S.A.". Miksi näin on?

Myyjän arvio on, että kitara on tehty Japanissa, kasattu jenkeissä. En halua kyseenalaistaa myyjää, mutta kun en itse tiedä stratoista tai varsinkaan Fendereiden historiasta mitään, haluaisin varmistaa asian enne ostoa. Onko tuo oikea seitys kauan statementille?

Kiitos avusta!
Newspaper Headline: Israel pulls out of Gaza; Gaza not pregnant. -American dad-
loner
19.02.2012 14:35:21
muroaivo: Lainaan ketjua.

Harkitsen ostavani käytettyä stratoa. Kiikarissa yksilö, joka serialin mukaan valmistettu Japanissa, Fujigenissä, 80-luvun lopulla. Kitaran kaulassa pn tosin tämän lisäksi merkintä (leimamainen kaiverrus) "Made in U.S.A.". Miksi näin on?

Myyjän arvio on, että kitara on tehty Japanissa, kasattu jenkeissä. En halua kyseenalaistaa myyjää, mutta kun en itse tiedä stratoista tai varsinkaan Fendereiden historiasta mitään, haluaisin varmistaa asian enne ostoa. Onko tuo oikea seitys kauan statementille?

Kiitos avusta!

Jenkki-stratoissa ei ole kaiverruksia. Onko tuo kitara muuten torilla pyörinyt musta strato?
muroaivo
19.02.2012 22:04:33

loner: Jenkki-stratoissa ei ole kaiverruksia. Onko tuo kitara muuten torilla pyörinyt musta strato?

Joo. Serialin mukaan siis Fujigenin tuotos, mutta kaulan tyvessä, luonnollisesti takana, puuhun painettu "Made in U.S.A.". Pitäskö miun nyt epäillä jotain hämärätä? ;)
loner
19.02.2012 22:26:33
muroaivo: Joo. Serialin mukaan siis Fujigenin tuotos, mutta kaulan tyvessä, luonnollisesti takana, puuhun painettu "Made in U.S.A.". Pitäskö miun nyt epäillä jotain hämärätä? ;)

http://acapella.harmony-central.com … Strat-says-Made-in-U.S.A.-Only-320!

Kyllä se myyjän selostus voi paikkansa pitääkin. Löysin äkkiseltään tuollaisen linkin jossa on vastaavasti stranssattu ja export kitara, tosin en jaksanut lukea edes koko juttua loppuun.
olen muutaman itse tökerösti MIU tekstin nähnyt ja tuli heti mieleen vaan että ei kai taas :)
muroaivo
19.02.2012 22:39:17

loner: http://acapella.harmony-central.com … Strat-says-Made-in-U.S.A.-Only-320!

Kyllä se myyjän selostus voi paikkansa pitääkin. Löysin äkkiseltään tuollaisen linkin jossa on vastaavasti stranssattu ja export kitara, tosin en jaksanut lukea edes koko juttua loppuun.
olen muutaman itse tökerösti MIU tekstin nähnyt ja tuli heti mieleen vaan että ei kai taas :)

Kiitti tästä linkistä! Tohon tarinaan tää keppi istuu justiin muuten, mutta serial alkaa H:lla. Ja tuo leima on kyllä ihan aidon oloinen. Laitan siitä kuvan omiin kuviin, jos kiinnostaapi vilkasta. Vaihdoin tänään kielet, mutta en vielä vilkassu kaulataskuun. En ole nimittäin koskaan semmosta tehnyt ja tänään oli niin kova himo päästä soittamaan tota, etten halunnu riskeerata semmosta "mihin mikäkin osa menee?"-hetkeä :)
loner
20.02.2012 08:40:13
I(XXXXXXX) = Limited number of these "I" series guitars were made in '89/'90.
They were made for the export market and have Made in USA
stamped on neck heel.

MIU-stanssaus kertoisi tuosta, mutta H-alkuinen serial taas Perus Japsista molemmat 88-90. KYlläöhän tuo selviäisi jos jaksaisi asiaa penkoa vähän pidempään. Jos kitara tuntuu hyvälle soittaa niin osta pois vaan, ei se varmaan huono ostos ole joka tapauksessa, olettaen ettei maksa kauheita.

H + 6 Digits = 1988 to 1989
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)