Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotiin pikkustudio
1
VHurtta
07.02.2011 20:17:48 (muokattu 07.02.2011 20:34:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paremmat laitteet ja studio löytyy, mutta matkaa on 150km, niin aattelin kotiin iltojen ratoksi hommata myös vehkeet tänne Tampereelle.
 
Tuota T-Bone rm-700 mikkiä on kehuttu täällä, niin löytyiskö jollain kokemusta miten se toimii vokaalien kanssa? Riittääkö ton usb-äänikortin gain? Ajattelin rm700:aa vaihtoehdoksi NT2A:lle, jonka voisin lainata tuolta "ykkösmestasta":).
 
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_rm700.htm
 
Lisäksi sellainen, että kun täällä luukussa ei ole mitään akustointia, niin toi kasihan on ihan hyvä suuntakuvio, etten saa koko kerrostalokämppäsoundia nauhalle tietokoneen hurinan lisäksi?
 
Vai pitäiskö vaan ottaa suosiolla konkkamikki? Hinta 150e max.
 
Miltäs näyttää:
1_K&M 27105_
1_THE T.BONE RM700_
1_THE T.BONE MS 280_
1_ALESIS IO2 EXPRESS_
1_Lähetyskulut_
Loppusumma:_236 EUR
 
Ei noilla kuuhun pääse, mutta varmistaisin vain, että paketti on riittävä eikä ala vaan vituttamaan?:)
 
Danko
07.02.2011 20:39:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VHurtta: Tuota T-Bone rm-700 mikkiä on kehuttu täällä, niin löytyiskö jollain kokemusta miten se toimii vokaalien kanssa? Ajattelin vaihtoehdoksi NT2A:lle, jonka voisin lainata tuolta "ykkösmestasta":).
 
Voihan sitä laulussakin käyttää, jos näkee vaivaa hetken sijoittelun kanssa (puhkusuoja ostoslistassa jo näytti olevan), ja on varma että Alesiksen etuasteissa riittää hönkää. Mut vielä jos akustointeja ei ole, niin sanoisin et helpoimmalla pääset dynaamisella - vaikka sit sillä viiskasilla.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
VHurtta
07.02.2011 20:59:46 (muokattu 07.02.2011 21:10:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Voihan sitä laulussakin käyttää, jos näkee vaivaa hetken sijoittelun kanssa (puhkusuoja ostoslistassa jo näytti olevan), ja on varma että Alesiksen etuasteissa riittää hönkää. Mut vielä jos akustointeja ei ole, niin sanoisin et helpoimmalla pääset dynaamisella - vaikka sit sillä viiskasilla.
 
Hmm... joku mulla pistää vastaan noissa dynaamisissa mikeissä vokaaleja nauhoteltaessa. En osaa selittää, mutta en vaan tykkää soundista (vaikka siis 58:n) ja sitten tuntuu että diskanttia puuttuu ja sitä sitten laitetaan niin kauan lisää että lopputulos on ontto. (Mut en oo mikään studioammattilainen, antakaa anteeksi nämä mutut).
 
Gain siis riittää. Joo, mä olen käsittänyt niin, että tuo on ihan kelpo etuaste?
 
Toinen vaihtoehto olis tylsä (mutta ei ihan kamala vaikka t-bone onkin):
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc450.htm
 
Edit: Niijuu, puhuit tosta akustoinnista, että akustoimattomaan tilaan dynaamiset olis parempia. Mullakin on sellainen mutu, että esim. konkkamikit herkempinä poimivat herkemmin ympäristön melua/seinäheijastuksia, mutta nyt kun tarkemmin ajattelen niin ei herkkyys ole kuin luku jonka voi kompensoida sitten etuasteen gainissä. Täytyy olla kyse siis jostain suuntakuvioista tms.?
 
Danko
07.02.2011 21:15:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VHurtta: Hmm... joku mulla pistää vastaan noissa dynaamisissa mikeissä vokaaleja nauhoteltaessa. En osaa selittää, mutta en vaan tykkää soundista (vaikka siis 58:n) ja sitten tuntuu että diskanttia puuttuu ja sitä sitten laitetaan niin kauan lisää että lopputulos on ontto.
 
Jos oot viiskasista tota mieltä, niin voit kyllä suosiolla unohtaa vielä tummempisoundisen ribbonin.
 
Konkkamikeillä tarkemman soundin kääntöpuolena tulee tietysti myös tarkempi häiriöäänten poiminta, jota voi yrittää ehkäistä kaikenmaailman reflexion filtereillä, mut siinä tulee mun nähdäkseni ajatusvirhe. Jos tila soundaa kauhelta, sitä ei äänitetä.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
Viocress
07.02.2011 21:16:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin siis tuo T.Bone RM700:han on dynaaminen mikrofoni :)
 
astralsleep.net -Atmospheric ancient doom metal with space elements-
VHurtta
07.02.2011 21:21:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viocress: Niin siis tuo T.Bone RM700:han on dynaaminen mikrofoni :)
 
Hehe... joo, totta kai:) Eihän noihin edes saa laittaa phantomia.
 
Danko
07.02.2011 21:22:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VHurtta: Hehe... joo, totta kai:) Eihän noihin edes saa laittaa phantomia.
 
ei nykyribbonit phantomista kuole, mutta toimivat ilmankin.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
VHurtta
07.02.2011 21:30:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Jos oot viiskasista tota mieltä, niin voit kyllä suosiolla unohtaa vielä tummempisoundisen ribbonin.
 
Konkkamikeillä tarkemman soundin kääntöpuolena tulee tietysti myös tarkempi häiriöäänten poiminta, jota voi yrittää ehkäistä kaikenmaailman reflexion filtereillä, mut siinä tulee mun nähdäkseni ajatusvirhe. Jos tila soundaa kauhelta, sitä ei äänitetä.

 
Okei, no nää vähän kyllä ehkä vähensi mun halua kokeilla tota. Kaveri vain suositteli, ja sitten käytin täälläkin hakua ja siitä oli ollut puhetta paljonkin. Toisaalta eikös thomannilla ole 30-pävän palautusoikeus.
 
Laitan huomenna tilauksen menemään, kai se on toi nauha tai sitten t-bone 450. Ei tämä mitään liian vakavaa ole, kunhan iltojen ratoksi vähän ajanvietettä tässä pohdin.
 
Danko
07.02.2011 21:34:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VHurtta: Okei, no nää vähän kyllä ehkä vähensi mun halua kokeilla tota. Kaveri vain suositteli, ja sitten käytin täälläkin hakua ja siitä oli ollut puhetta paljonkin. Toisaalta eikös thomannilla ole 30-pävän palautusoikeus.
 
Laitan huomenna tilauksen menemään, kai se on toi nauha tai sitten t-bone 450. Ei tämä mitään liian vakavaa ole, kunhan iltojen ratoksi vähän ajanvietettä tässä pohdin.

 
Toisaalta, mikset tilais samalla molempia ja vertailisit itse kumpi sopii paremmin? Palautetun mikin rahat tulee toki takaisin pienellä viiveellä.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
VHurtta
07.02.2011 21:59:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Toisaalta, mikset tilais samalla molempia ja vertailisit itse kumpi sopii paremmin? Palautetun mikin rahat tulee toki takaisin pienellä viiveellä.
 
Hehe, totta:) Itseasiassa taidan jopa tehdäkin niin. Yks toinenkin kaveri on kiinnostunut tosta nauhamikistä, niin tilataan, testataan ja katsotaan sitten.
 
Vaikuttais siltä ettei mitään ongelmaa olisi:
http://www.thomann.de/fi/helpdesk_moneyback.html
 
tnt1234
07.02.2011 22:29:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minkälaiset kamppeet tarvis jos muut instrumentit on tehnyt studiolla, mutta haluas kotona työstää laulujen äänityksen. itellä on mäkin läppäri jossa digidesignin äänikortti joka maksoi about 150 euroa. pärjääkö noilla jos hommais jonkun hyvän mikin vai pitäskö alkaa laittaan kalliimpaa etuastetta yms ?
 
VHurtta
08.02.2011 18:51:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinne lähti tilaus. Muun sälän kanssa yhteensä 640e:n sijoitus itseeni, joka ei tule ikinä maksamaan itseänsä rahallisesti takaisin:D
 
VHurtta
05.03.2011 23:49:48 (muokattu 05.03.2011 23:52:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätin pitää molemmat mikit.
 
Kaveri lauloi mikkitestiksi Hectorin mandoliinimiehen. Kaikki ykkösellä putkeen, ei haittaa vaikka vähän menee soitto tai stemmat väärin.
 
Täysin käsittelemättömät vokaalit TC-450
http://www.zshare.net/audio/874247999806973f/
 
Täysin käsittelemättömät vokaalit, nauhamikki
http://www.zshare.net/audio/87424788cdbf6947/
 
Kuuleeko kokeneet studiokonkarit, että nauhoitus on tehty betonisessa pienessä kerrostaloluukussa, jossa ei ole seinillä mitään pehmentävää eikä edes mattoa? Mun mielestä olosuhteisin nähden, ei toi ihan karmee ole.
 
Mun amatöörinä kyykkyyn kompressoitu master (tc-450)
http://www.zshare.net/audio/874247584beb6110/
 
Mun amatöörinä kyykkyyn kompressoitu master (nauhamikki)
http://www.zshare.net/audio/874245347b52599c/
 
Tässä tapauksessa voittaja on nauha, tc-450 kuulostaa Joel Hallikaiselta:D
 
Danko
08.03.2011 15:29:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VHurtta: Kuuleeko kokeneet studiokonkarit, että nauhoitus on tehty betonisessa pienessä kerrostaloluukussa, jossa ei ole seinillä mitään pehmentävää eikä edes mattoa? Mun mielestä olosuhteisin nähden, ei toi ihan karmee ole.
 
Jos toi mulle tulis miksattavaks, niin joutuis kyllä viimeistään ostamaan SPL DeVerbin, tai pyytäisin vetämään uudelleen dempimmässä tilassa. Ellei huoneheijasteita lasketa, niin sc450:n soundi oli yllättävän hyvä, perään kuunneltu rm700 vaikutti lähinnä kuin joku olis pitänyt kättä mikin edessä. Mut jos prosessointi tulee olemaan tuota luokkaa, niin sehän on sitten melko sama kummalla vetää vaikka missä tilassa.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
VHurtta
09.03.2011 17:54:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Jos toi mulle tulis miksattavaks, niin joutuis kyllä viimeistään ostamaan SPL DeVerbin, tai pyytäisin vetämään uudelleen dempimmässä tilassa. Ellei huoneheijasteita lasketa, niin sc450:n soundi oli yllättävän hyvä, perään kuunneltu rm700 vaikutti lähinnä kuin joku olis pitänyt kättä mikin edessä. Mut jos prosessointi tulee olemaan tuota luokkaa, niin sehän on sitten melko sama kummalla vetää vaikka missä tilassa.
 
Hehe, noin oisin voinut veikatakkin:) Mut jos ei välitetä joista nopeesti kasaan hutaistuista miksauksista, niin kai olennaisinta täs on, että saa jotain pientä demoa aikaiseks. Vielä paksu matto lattialle ja jotain kamaa seinään, niin taso on ihan juuri mulle riittävä.. ammattilaisstudiot sit erikseen.
 
Toi rm700 oli kyllä TODELLA tummasoundinen, niinkuin sanoitkin tuolla aikaisemmin noista nauhamikeista, mutta kyllä mä tykkäsin sen vähän epätarkemmasta mutta lämpimämmästä soundista (joihinkin tapauksiin siis).
 
konehes
09.03.2011 20:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VHurtta: Vielä paksu matto lattialle ja jotain kamaa seinään, niin taso on ihan juuri mulle riittävä.. ammattilaisstudiot sit erikseen.
 
Kyllä joka kotiin saa kyhättyä väliaikaisen ja toimivan "laulukopin" ihan vaan kodin tavaroista ja huonekaluista rakentamalla. Jos on vaatehuone, niin sitä kannattaa hyödyntää. Ei ole vaikeaa, eikä maksa mitään.
 
cherub with heavy metal machine
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «