Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sibelius lisenssi/asennus yleishyödyllinen kysymys
1
nisumaka
09.03.2011 08:27:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska tiedän täällä olevan asiallisia alan harrastajia ja ammattilaisia, niin käännyn palstan puoleen. Eli perjantaina latasin verkosta 30 päivän trialversion Sibelius Firstistä, onpa muutoin hyvä ohjelmisto. Ja eilen tiistaina sitten ostin F-Musiikista CD:llä ko tuotteen. Eli mun kokoonpano on pöytäkone ja läppäri.
 
1) asentuuko CD:ltä ohjelmisto vanhan trialin päälle vai pitäisikö ensin purkaa kaikki vanha (myös se netissä tehty ohjelmistotoimittajan sitelle tehty rekisteröinti??) eli miten asennan tästä nyt sitten virallisen version pöytäkoneeseeni (on netissä koko ajan)
 
2) saako lisenssiehtojen mukaan asentaa Sibelius Fistin sama käyttäjä sekä PC:hen (pöytäkoneeseen), että läppäriin ??, koetin pikaisesti tutkailla asiaa, mutta myös sellainen kävi silmään, että paketissa oli vain tuo CD, ei mitään sellaista lisenssiavainta tms.
 
3) edelliseen viittoillen, onko siis käyttöoikeus teknisesti suojattu vain tällai sopimuksella, eli periaatteessa softan voisi asentaa vaikka sataan koneeseen??, mitä en toki ajattele tehdä, vaan siis vain itse käyttää tätä henk koht, mutta se että saisin sävellyksen miniläppäriini ja voisin siis soittaa niitä harjoituksissa, niin tuo ajatus houkuttaa, siis sibeliuksen kautta, jos jotain pitää sitten sovittaa, niin voisi tehdä pieniä korjauksia harjoitusteatterimme tiloissa harjoitusten yhteydessä, tolla on mulla suuri merkitys
 
4) mitä vielä tulisi mieleenne, joka kannattaa tähän kirjata ylös
 
4xx) Meikäläistä koskeva lisäkysymys on tällainen, että mun miniläppärissä ei ole CD:tä ollenkaan, eli voinko kopioida ton CD:n muistitikulle ja asentaa sitä kautta softan miniläppäriin, vai pitääkö ostaa ulkoinen CD (joka sekään nyt ei ole pois suljettu).
 
Eli yritin tohon vähän kuvata käyttötapaustani ja yleistä asiaa siitä, että miten tämän ohjelmiston kanssa kannattaa elelllä. Varmasti kaikki tämä löytyy, mutta tässä tulis esille vähän kuin "quick reference for dummies". Kiitokset jo etukäteen asiallisesta keskustelusta.
 
nisumaka
09.03.2011 11:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässähän pääseekin itse vastaamaan omaan kysymykseensä. Joo selvisikin netin kautta se, että lisenssioikeus on yksityiseen käyttöön kahteen koneeseen. Mutta vielä toi asennus vähän mietityttää, hmm.
 
jyrkkis
09.03.2011 13:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo kahteen koneesees asennuksen oikeus taitaa koskea vain Sibeliuksen täysversiota, ei Sibelius First-versiota. (ks linkki)
 
http://www.sibelius.com/products/sibelius_first/features.html
 
nisumaka
10.03.2011 13:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aargh, joo, kiitos tiedostoa. Tässä on nimittäin nyt asia tullut esille kahdella eri tavalla. Nimittäin siellä CD:n (itse asiassa DVD) levyn kanssa paketissa olleessa installaatio-ohjeessa on taas kerran asiat eri lailla,, mutta tää installaatio ohje kattaa kaikki versiot. Joopa joo, no onneksi läppärillä voi toistaa noita teoksia, ja se on jo riittävä mun käyttöön.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «