Aihe: DSI Mopho
1 2 3
keskiorv
16.06.2010 14:26:20 (muokattu 16.06.2010 15:22:45)
Exhausted: DV tarjosi taas uutta toimituspäivää, 24.6. Pyysin refundin ja laitoin tilauksen Thomannille, mikä olisi pitänyt tehdä jo kuukausi sitten.

Joo. Ei ollut nopeata DV:n toiminta ei. Nyt on kuitenkin paketti Kööpenhaminassa, ja toivottavasti kohta kotona.

Kertokaas nyt kokemuksia te onnelliset, joilla Mopo keyboard jo on.
rantes
16.06.2010 22:08:20 (muokattu 16.06.2010 23:44:45)
Hyvä ostos. Koskettimisto yllätti jämäkyydellään. Ei voi muuta sanoa kuin hyvä analogi soundi mulla on joskus ollut Moog Rogue käytössä ja mielestäni tää hakkaa sen mennen tullen tosin ei pysty nyt vertaamaan koska ei ole Rogueta enää.

Täytynee jossain vaiheessa vertailla Oberheim OB-1 vastaan kun tässä on samalla tavalla noi sub oscit kuin Oberissa.
En ole vielä noita kaikkia toimintoja edes kokeillut enkä ihmeemmin tota editori ohjelmaakaan. Loisto vehje, tykkään.
dick.b
keskiorv
20.06.2010 15:20:13
Nyt oon itsekin päässyt viikonlopun vääntämään Mopho Kb:lla, ja todelakin: loistava ostos. Yllättävänkin hyvin pystyy soundeja vääntämään suoraan nupeista. Soundieditoriohjelmaa en ole vielä tosin edes nykäissyt. Hyvältä soundaa, kertakaikkiaan!
Exhausted
20.06.2010 16:00:16

Oma Mopho keyboard on viimeinkin lähtenyt Thomannilta, ehkä ennen juhannusta jo kotona!
Exhausted
28.06.2010 19:30:33

Exhausted: Oma Mopho keyboard on viimeinkin lähtenyt Thomannilta, ehkä ennen juhannusta jo kotona!

No tänään viimein sitten! Kyllä tuntuu vain mukavalta soittaa tuo koskettimisto.

Moduli-Mopho on sitten samantien kaupan, vink vink
keskiorv
09.07.2010 13:10:12
olettekos muuten Mopho KB:n omistajat saaneet (ilmais)editorin toimimaan?

Eilen kokeilin yhdistää Mopon ja Macbookin, muttei lähtenyt wörkkimään. Onko muilla toiminut heittämällä, vai olenko vain liian tyhmä?

Kellään omia kokemuksia? Tuleeko mieleen helppoja ratkaisuja, mistä vikaa pitäisi ensimmäisenä jäljittää? Mitään midi-asetuksia tms. en (vielä) ole alkanut ronkkimaan, kunhan löin vain piuhan kiinni.

Ja vielä kerran: Loistovehje. Pari tuntia saa milloin vaan kulumaan pelkästään nuppien vääntelyyn ja laitteen monipuolisuuden / mainioiden soundien ihmettelyyn.
rantes
10.07.2010 09:53:29
Mulla teki saman alussa mut oli väärä versio latasin uuden olikohan toi versio 2.0.1 ja nyt toimii hyvin Macilla
dick.b
Exhausted
08.10.2010 11:17:20

JMR82
22.11.2010 12:38:24

Onnistuu Mophon (desktop) ohjelmoiminen ilman sitä softaeditoriakin. :) Luurit vaa päähän ja muutaman nuotin sekvenssi soimaan. Pienen totuttelun jälkeen niit valikoita on ihan mukava plärätä läpi. :) Laitteella on sen verran vähä kokoa, et se mahtuu helposti reppuun ja kulkee mukana. Ainoana miinuksena on potikat. Niitä jos innostuu ruuvaa vähä liian innokkaasti nii vaihtuu valikot ja parametrit sellasta vauhtia, että ei ite pysy mukana. :D
Petrucciani
12.12.2010 09:54:08 (muokattu 12.12.2010 09:57:55)
Pari kyssäriä tosta Mopho-keyboardista:

Eli ymmärsinkö oikein, että tuo koskettimisto on laadukas ja soittotuntuma hyvä. Voiko tätä tarkentaa? Liian monta muovirimpulaa on ollut ja mennyt just nimenomaan surkean soittotatsin takia...

Tää on tärkeä: Voiko tollaisella mono-soittimella lähettää normaalia polyfonista midiä? Siis ts. soitella sointuja vaikka softasyntikasta.
Deedrah
12.12.2010 10:04:57
Eli ymmärsinkö oikein, että tuo koskettimisto on laadukas ja soittotuntuma hyvä. Voiko tätä tarkentaa? Liian monta muovirimpulaa on ollut ja mennyt just nimenomaan surkean soittotatsin takia...

Riippuu mitä tarkoittaa hyvä. Noissa monoanalogeissa on nykyään järjestään aika "löysä" tatsi. Vaikka en ole kys. synaa soittanut, oon aika varma, että tässä on myös. Kevyet liipasimet soveltuu hyvin monoleadien ja bassojen skulailuun. Vastaavat ei toimisi jossain romplerissa tai työasemassa ollenkaan.

Tää on tärkeä: Voiko tollaisella mono-soittimella lähettää normaalia polyfonista midiä? Siis ts. soitella sointuja vaikka softasyntikasta.

Voi lähettää.
Petrucciani
12.12.2010 11:38:00 (muokattu 12.12.2010 11:40:00)
Joo tosiaan tatsia on monenlaista ja samoin eri soittajilla mieltymyksiä. Itse en tykkää kovin löysistä/keveistä; periaatteessa toivoisin vähän enemmän vastusta. Löysyyttä ei saisi olla ainakaan sivusuunnassa. T-kaupan sivulla (muttei DSIn sivulla) Mopho KB:n tatsiin viitataan termillä semi-weighted action. Onko sitä sittenkin vähän painotettu. Sopis mulle..

Toisaalta koskettimiin liittyy muita mahdollisia probleemeja: jotkut on epätasaisia velocitykäppyröiltään (ja jotkut aivan ulkoisestikin; koskettimet eri tasossa!). Joistakin saa esim. turhan helposti tuon 127 arvon jne. Sitten on tuo aftertouch; itse en pidä siitä jousisysteemistä, jossa kosketin taipuu vielä selvästi alaspäin sen jälkeen kun se on painanut pohjaan...

Näistä toivoisin vähän kommenttia Mopho keyboardin osalta...
Deedrah
12.12.2010 11:46:03
Petrucciani: Joo tosiaan tatsia on monenlaista ja samoin eri soittajilla mieltymyksiä. Itse en tykkää kovin löysistä/keveistä; periaatteessa toivoisin vähän enemmän vastusta. Löysyyttä ei saisi olla ainakaan sivusuunnassa. T-kaupan sivulla (muttei DSIn sivulla) Mopho KB:n tatsiin viitataan termillä semi-weighted action. Onko sitä sittenkin vähän painotettu. Sopis mulle..

Oho, olin siis ihan väärässä. Vastusta löytyy. Sivulöysyydestä en osaa sanoa mitään, mutta Dave Smithin vehkeet on kyllä yleensä jämerän tuntuisia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)