Aihe: Pedaaliystävällinen vahvistin
1 2 3 4
ajs
08.03.2011 09:57:49
jipeeällä: Karkeasti ja summittaisesti ottaen: Marshall pitää palikoista särökanavan päällä, Fender Twin/Deluxe puhtaan. Riippuu toki myös, mitä palikoita syötetään.
Näissä kysmyksissä on aina se, etä jokaisen oma tätsi, maku & musiikkityyli ratkaisee. Tämä tarkoittaa, että se, mikä toimii yhdelle, ei toimi välttämättä mitenkään toiselle.

Just näin. Ja kannattaa miettiä myös sitä, miten kunkin putkityypin ominaisuudet sopii hakemaasi soundiin.

Mutta ei ole edelleenkään budjetista tietoa, joten sanon että osta Fenderin orkkis blackface Twin tai jokin sen kopio, esim. suomalainen Bluetone. Ne on tähän(kin) ihan törkeän hyviä.
"Somehow - and this may sound farfetched - I have the feeling that all notes are contained in one." - Roy Buchanan
Terry Pantheras
08.03.2011 10:40:13
Laney Lionheart L20H syö loistavasti ulkoisia särölähteitä - sekä mietoja, että ranggoja. Watteja 20, oma kaiku, efektilooppi, 2 kanavaa (clean/lead); loistava pohjasoundi.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
dropD
08.03.2011 11:01:06

Mulla on ollut keikkakoneena tuollainen http://www.thomann.de/fi/hayden_mofo_head.htm

Headroomia on riittänyt kyllä varsin hyvin (pidän siis nupin cleanina ja murot purkeista). Clean-soundit toimii hyvin ja kaikki kokeillut pedaalit on toiminut mallikkaasti. Mukavan kokoinen roudattava myös tuo.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Numb
08.03.2011 11:09:02 (muokattu 08.03.2011 11:30:19)

Ääni Hiwattille täältäkin. Juurikin tuohon aloittajan tarkoitukseen sen hommasin.

baba o riley: Mun mielestä 100 syö 50stäkin hienommin pedaaleja. 50 säröytyy aikasemmin ja sekottuu varsinin säröpedaalien kanssa erilailla silloin.

Säröytyy aiemmin... Juu, mutta se "aiemmin" on Hiwattin tapauksessa kuiteskin hinputin myähään :D

Mulla on viiskymppisessä cleanilla pre-amp -volat lähes kello kolmessa. Siinä ei kone vielä varsinaisesti säröydy, mutta cleaniin tulee isommalla kädellä pikkuisen reunaa, ja miedommalla tatsilla sitä shimmeriä. Masteri onkin sitten jossain kello kasin paikkeilla, ja mökää on jo varsin riittävästi.

Torilla sattuupi myös olemaan yksi Music Man 65 Reverb -nuppi. _Muistaakseni_ siinä on aivan mainio cleani, mutta en ole polkusinystävällisyyttä testannut. Trankkuetunen, putkipääte.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
baba o riley
08.03.2011 11:29:51
Numb: Ääni Hiwattille täältäkin. Juurikin tuohon aloittajan tarkoitukseen sen hommasin.

Säröytyy aiemmin... Juu, mutta se "aiemmin" on Hiwattin tapauksessa kuiteskin hinputin myähään :D

Mulla on viiskymppisessä cleanilla pre-amp -volat lähes kello kolmessa. Siinä ei kone vielä varsinaisesti säröydy, mutta cleaniin tulee isommalla kädellä pikkuisen reunaa, ja miedommalla tatsilla sitä shimmeriä. Masteri onkin sitten jossain kello kasin paikkeilla, ja mökää on jo varsin riittävästi.

No siinä olet oikeessa :) Lähinnä niissä on vähän erillainen soundi. 50 on kyllä törkeen hieno, jossain vaiheessa pitää hommata sellanenkin.

Mulla on yleensä perusasetuksena 103sessa linkitetyt etuset, molemmat n. klo 13 ja masteri n. klo 11-13. se on ihan kliininä siinä viel. sitten jos vien toisen etusen kello kolmeen saan hienot rouheet. Mutta jos ihan särölle haluaa niin kyllä ne etuset joo saa olla aika tuutissa. Mutta masteri on niin helvetin toimiva siinä että olen voinut crunchilla soittaa humppabändikeikallakin ilman suurempia valituksia.
Mike Stand
08.03.2011 11:52:57
Usein varjoon jäänyt vahvistin-/combomerkki on myös Music Man, joiden valmistus on lopetettu lähes 30 vuotta sitten, mutta joita liikkuu käytettynä kohtuuhintaan.

Musarithan eivät ole täysputkivahvistimia, mutta popsivat pedaaleita kuin leipää. Varsinkin mallintavat etuset toimivat Musarin kanssa hyvin, koska Musarilla ei ole itsessään kovinkaan persoonallista sointia, joka puskisi kaiken muun yli.

Itse olen käyttänyt Musarin 65 wattista comboa syöttäen mallintavan multiefektin suoraan vahvistimen päätesisäänmenoon, jolloin Musarin oma etuaste on poissa pelistä, ja Musari toimii ikäänkuin putkipäätteenä. Ainakin omiin korviini homma pelaa hyvin, sillä Musarissa kyllä riittää tehoa, jonka senkin voi haluttaessa puolittaa kytkimellä.

Pedaalit syötän normaalisti Musarin etuasteeseen, jossa pohjalla on täysin puhdas soundi. Säröt otan pedaaleista erilaisten tarpeiden mukaan.
Parempi susi kukassa, kuin kusi sukassa.
baba o riley
08.03.2011 13:17:16
Kitarapajalta orangen 120 pa joka on modattu kitaravahvistimeksi ja siihen vaikka orangen tai custom soundsilta matampin 4x12 ja sulla on hieno "pedal deepthroat" kehissä.
PJS
08.03.2011 13:21:29 (muokattu 08.03.2011 13:23:31)

baba o riley: No siinä olet oikeessa :) Lähinnä niissä on vähän erillainen soundi. 50 on kyllä törkeen hieno, jossain vaiheessa pitää hommata sellanenkin.

Mut 50 taitaa olla ainoo vaihtoehto jos haluaa comboa. Joskin ainakin oman 2x12 combon roudaaminen olisi ihan hemmetin raskasta jos en olis asennellut tuohon pyöriä ja semmoisia fender henkisiä nostokahvoja. Nytkin sen kanniskelu on hiton työlästä ku 30x60x70 vanerikotelon, kahden elementin ja yksinäänkin hiton painavan vahvistinosan yhteispaino ei oikein ole mitoitettu tämmöisen hintelän popparin selälle...

Ite voisin ehkä aloittajan ominaisuudessa katella mm. Fenkun Deluxe Reverbiä, tai Pro Reverbiä joista lähtee kyl ihan suht kliiniä saundia vielä (kevyemmällä) bändivolalla. Ja mikkiä eteen silloin kun ei riitä. Mielummin kuitenkin ostaisin nyt ehkä just sen tehoisen vahvarin, jota voi soittaa bändivolalla vähän ruvelle väännettynä ja niin että päätekin saa työskennellä semmoisella optimialueella. Saundista tulee paksumpi ja mm. monet säröpedaalit (eritoten fuzzit) pelittää parhaiten vähän ruvella olevaan vahvariin.
Peace!
Arttuonline
08.03.2011 15:52:24
ajs: Millaisella budjetilla olet liikkeellä?

Ja aiotko laittaa purkeista kunnon rokkisäröä vai jotain hienovaraisempia efektejä?

Tonnin paikkeille, ehkä hieman reilummallakin tulisi irrota. Tarkoituksena olisi ottaa ihan kunnon särötkin purkeista (lukuun ottamatta mättöjä).

Hiwatt olisi varmaan paras, mutta on kyllä yli meikäläisen rahanvenymisrajan. Deluxe Reverbiä jotkut ovat kehuneet.. Se saattaisi olla yksi vaihtoehto! Mistähän noita Carlsbron pelejä löytää?
Numb
08.03.2011 15:56:12 (muokattu 08.03.2011 15:58:03)

Arttuonline: Hiwatt olisi varmaan paras, mutta on kyllä yli meikäläisen rahanvenymisrajan.

Mulle tuli jotain 1200 euroa rahteineen toi Hiwatt käytettynä Briteistä reilu vuosi sitten. Aika halapa munsta oli, mutta se on tietty hänessään miten niitä löytyy.

Ja tätä ei sitten saa käyttää mua vastaan, jos joskus laitan myyntiin ;)

Tossa olis torilla yxi aika halpa Carlsbro: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=502313

*edit* Siistin näköinen peli on, kun kuvat kattoin.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
baba o riley
08.03.2011 16:54:41
jos 1300 löytyy niin ad80 combo wintagee http://www.kitarapaja.com/pics/ampor801_1024_768.JPG

toi marlboro äskeisessä viestissäei myöskään ole huono idis.

Muista että jos nuppikaappiin päädyt niin se kaapin osuus on merkittävä.
ilopertti
08.03.2011 17:15:35

+1 Hiwatt -kerholle, omaa custom 100w:tä ajelen 50w:nä, päätemurinat irtoaa todella myöhään, eli siinä kohtaa muut ovat jo paenneet paikalta :D

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Arttuonline
08.03.2011 17:20:42
Numb: Mulle tuli jotain 1200 euroa rahteineen toi Hiwatt käytettynä Briteistä reilu vuosi sitten. Aika halapa munsta oli, mutta se on tietty hänessään miten niitä löytyy.

Ja tätä ei sitten saa käyttää mua vastaan, jos joskus laitan myyntiin ;)

Tossa olis torilla yxi aika halpa Carlsbro: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=502313

*edit* Siistin näköinen peli on, kun kuvat kattoin.

Eipä ollut ollenkaan pahan hintainen, mutta tosiaan tuon löytyminen on sitte toinen juttu!

Kiitos vinkkauksesta, tuo Carlsbro näyttää lupaavalta!
black-dog
08.03.2011 17:39:18
Fender Blues Deville on kyllä syöny kaikki mitä eteen on laittanu ihan kiitettävästi. Fuzz purkitkin on saanu poikkeuksetta toimimaan pienen eq ruuvauksen jälkeen. Looppiki siitä löytyis mutta eipä oo tullu käytettyä
hallu
08.03.2011 17:40:40
Mike Stand: Usein varjoon jäänyt vahvistin-/combomerkki on myös Music Man, joiden valmistus on lopetettu lähes 30 vuotta sitten, mutta joita liikkuu käytettynä kohtuuhintaan.

Musarithan eivät ole täysputkivahvistimia, mutta popsivat pedaaleita kuin leipää. Varsinkin mallintavat etuset toimivat Musarin kanssa hyvin, koska Musarilla ei ole itsessään kovinkaan persoonallista sointia, joka puskisi kaiken muun yli.

Itse olen käyttänyt Musarin 65 wattista comboa syöttäen mallintavan multiefektin suoraan vahvistimen päätesisäänmenoon, jolloin Musarin oma etuaste on poissa pelistä, ja Musari toimii ikäänkuin putkipäätteenä. Ainakin omiin korviini homma pelaa hyvin, sillä Musarissa kyllä riittää tehoa, jonka senkin voi haluttaessa puolittaa kytkimellä.

Pedaalit syötän normaalisti Musarin etuasteeseen, jossa pohjalla on täysin puhdas soundi. Säröt otan pedaaleista erilaisten tarpeiden mukaan.

Kyllä ja ihan turhaan aliarvostettu. Muista kun skidinä noita musareita palvottiin. Itselleni tuli uutena tietona se, että MusicMan oli Leo Fenderin seitkytluvulla perustama firma sen jälkeen kun se myi Fenderin CBS:le eli "oikeita" Fendereitä sai vuoden -78 jälkeen juurikin MusicMan nimellä. Musarihan tekee edelleen aivan oivallisia bassoja, mutta en tiedä onko sekään enää aito Fenderi;-).

Yhtä kaikki hienoja kamppeita ne on aina olleet ja itse arvostan kovasti. Mä vähän luulen, että tämä meiidän heavylandia on se kun ei oikein arvosta näitä soinnikkaita kamppeita ja nykyisin penskojen saundi ihanne on kyllä muuttunut raskaampaan suuntaan kautta linjan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
baba o riley
08.03.2011 18:53:48
the Gas Fuzz: Ihan orginaalissa kuosissa on.

Tosta joku saa ihan törkeen hienon pelin kun vaan tajuaa ostaa pois :)

Tuntuu usein siltä ettei suomalaiset muusikot osaa arvostaa hienoja vempeleitä ja hienoja soundeja.
the Gas Fuzz
08.03.2011 20:42:15
baba o riley: Tosta joku saa ihan törkeen hienon pelin kun vaan tajuaa ostaa pois :)

Tuntuu usein siltä ettei suomalaiset muusikot osaa arvostaa hienoja vempeleitä ja hienoja soundeja.

Niinpä. Kyllähän noi muusikot arvostaa, harrastelijat ja puolmuusikot ei. Onhan noita "renkaan potkijoita" ollu ja yks humoristi ehdotti et vaihtaisin johonkin halpaan Line6 nuppiin päittäin, purkka pysähty mulla suussa :D

Mulla ois kaapitkin tohon nuppiin, makee setti.
Houlama Mama tsäst ö sviit tsärönana.
baba o riley
08.03.2011 21:17:51
Joo, mä huomasin ne skobet, alko jo ittellä kutisee. Se on hieno persoonallinen fullstäcki ku tollasen tööttää lavalle. Täytyypä ihan miettiä jos tekisin sulle tarjouksen :)
oiva tumpeloinen
08.03.2011 21:23:20
the Gas Fuzz: Niinpä. Kyllähän noi muusikot arvostaa, harrastelijat ja puolmuusikot ei. Onhan noita "renkaan potkijoita" ollu ja yks humoristi ehdotti et vaihtaisin johonkin halpaan Line6 nuppiin päittäin, purkka pysähty mulla suussa :D

Mulla ois kaapitkin tohon nuppiin, makee setti.

Niitä ostajia vaan tuntuu löytyvän kovasti helpommin, jos hintapyynnössä on ihan rahaakin, eikä pelkkiä tähtiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)