Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huijareita nyt myös Koskettimet puolella
1 2 3
pekka montin
01.03.2011 08:47:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyesti:
 
Viime aikoina olen tehnyt onnistunutta kauppaa, koska uusin pitkästä aikaa koko keeppari arsenaalin, kiitos siis siitä kollegoille ja muille hyville tuttavuuksille. Valitettavasti joudun myös samalla sanomaan että on tullut aika epämääräisiä yhteydenottoja, missä myydään puolikuntoista/rämää kuin myös yritetään preepaidin kanssa saada näitä vanhoja klassisia kauppoja aikaiseksi matkahuollon kautta. Pidemmittä puheitta, olkaa varovaisia, sillä niitä selkärangattomia ihmisiä muistuttavia kuvatuksia on taas liikkeellä, joita myös huijareiksi kutsutaan. En ole ainut jota yritetty huijata nyt, joten olkaahan varovaisia. Huijarien kaupat liikkuvat nyt sielä 200-400 eurossa, eli rima rikokseen heillä on jo aika alhaalla, ja usein nyt myös kyseessä alta 20 vuotiaat jampsterit jotka tuohon syyllistyvät, eli kyseessä ei ole aina kokeneet kehäketut.
 
Jubjub
07.03.2011 19:11:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huoh, mistä näitä huijareita oikein tulee? Ei ainakaan Saunalahdelta, sieltä ei löydy edes Siwaa, Suomen ryöstetyintä lähikauppaa.
 
Mutta oikeasti, menkää nyt jo nurkkaan häpeämään.
 
Dreckig Schurken.
 
Scheiße.
 
pekka montin
07.03.2011 19:32:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jubjub: Huoh, mistä näitä huijareita oikein tulee? Ei ainakaan Saunalahdelta, sieltä ei löydy edes Siwaa, Suomen ryöstetyintä lähikauppaa.
 
Mutta oikeasti, menkää nyt jo nurkkaan häpeämään.
 
Dreckig Schurken.
 
Scheiße.

 
On myös erikoisia osto ja myyntiehdotuksia, ja profiilinimikkeen alla joka on tehty viimeisen 7-14 päivän sisällä. Kannattaa olla nyt todella tarkka, koska dorkat(huijarit) ovat kehittyneet. Paikan päällä tehtyjä kauppoja kannattaa siis suosia.
 
musamies
08.03.2011 10:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs jos me kiipparistit otetaan ryhtiliike muusikoiden.net:in torille, ei lähetellä tai tilailla mitään, maksut pelkästään käteisellä, mennään aina paikanpäälle käymään ja testataan mitä ollaan ostamassa.
 
Tällöin on mahdollista myös tavata muita "alan miehiä" ja saada sitä kautta uusia virikkeitä.
 
pekka montin
08.03.2011 11:04:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Mitäs jos me kiipparistit otetaan ryhtiliike muusikoiden.net:in torille, ei lähetellä tai tilailla mitään, maksut pelkästään käteisellä, mennään aina paikanpäälle käymään ja testataan mitä ollaan ostamassa.
 
Tällöin on mahdollista myös tavata muita "alan miehiä" ja saada sitä kautta uusia virikkeitä.

 
Heha! : P Kannatetaan! Eeeee. Ei mulla mitään matkahuoltoa vastaan ole, posti taas on ihan paska lafka. Ihmisiin on vaikea vain nykyään enään luottaa, siinähän se pointti on, eikä enään tarvitse olla "rikollinen" että ihminen kusettaa ankarasti toista soitinkaupoissa, ja noita tarinoita kuulen koko aika. Itse olen toistaiseksi säilynyt tuolta, mutta lähteltä piti tilanne tässä taannoin oli josta minut pelasti eräs toinen, valveutuneempi muusikoiden.net sivuston jäsen. Erikoiseksi on maailma mennyt. Kun tekee paikan päällä kaupat ja ajan kanssa, tietää että mitä on ostamassa ja että kaupat aika varmasti myös tulee jos kummallakin osapuolella puhtaat jauhot pussissa.
 
musamies
08.03.2011 11:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhtenä näkökulmana tulee mieleen, että myydään mielenkiintoiset soittimet mieluummin toisille alan miehille tai naisille kuin joillekin muille, joilla laitteet ei mene hyötykäyttöön tai niitä ei osata huoltaa.
 
Kun on tullut joistain laitteista luovuttua, on uusi ostaja ollut yleensä juuri oikeanlainen tyyppi, joka nimenomaan pitää siitä. Jopa huoltoa kaipaavalle vanhalle wah-wah/fuzz pedaalille ja L-100 Hammondin kaiutinelementeille löytyi uusi innostunut omistaja.
 
Quru
08.03.2011 11:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Mitäs jos me kiipparistit otetaan ryhtiliike muusikoiden.net:in torille, ei lähetellä tai tilailla mitään, maksut pelkästään käteisellä, mennään aina paikanpäälle käymään ja testataan mitä ollaan ostamassa.
 
Tällöin on mahdollista myös tavata muita "alan miehiä" ja saada sitä kautta uusia virikkeitä.

 
Samalla myös kimppakyyti-solidaarisuusliike autottomille koskettimien kurittajille. Kävin hakemassa junalla motifin kuopiosta, ei se kauhean kivaa ollut. Mutta kai se kannatti.
 
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
pekka montin
08.03.2011 14:48:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Yhtenä näkökulmana tulee mieleen, että myydään mielenkiintoiset soittimet mieluummin toisille alan miehille tai naisille kuin joillekin muille, joilla laitteet ei mene hyötykäyttöön tai niitä ei osata huoltaa.
 
Kun on tullut joistain laitteista luovuttua, on uusi ostaja ollut yleensä juuri oikeanlainen tyyppi, joka nimenomaan pitää siitä. Jopa huoltoa kaipaavalle vanhalle wah-wah/fuzz pedaalille ja L-100 Hammondin kaiutinelementeille löytyi uusi innostunut omistaja.

 
Tosi. Masentavinta asiasta tekee se, että monesti ne analogivermeet sun muut menee niille jotka eivät niillä soita, mutta jotka niitä tykkäävät ihailla ja keräillä. Suomessa musiikinkeräilijöillä on paksu lompakko. Olin töissä 2003 musakaupassa ja sielä oli eräs myyjä jolla oli se periaate että hän ei käytettyä ja arvokasta vintagea keräilijöille myy, ja ihan vain sen takia että ne soittimet jää niille ikuisiksi ajoiksi eikä niitä tulla koskaan enään näkemään keikoilla tai hyötykäytössä. Tietty aika karu veto Ko myyjältä, mutta ymmärrän kyllä pointin tuon aatteellisuuden ja idean takana.
 
Leikari
08.03.2011 15:21:14 (muokattu 08.03.2011 15:28:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Tosi. Masentavinta asiasta tekee se, että monesti ne analogivermeet sun muut menee niille jotka eivät niillä soita, mutta jotka niitä tykkäävät ihailla ja keräillä. Suomessa musiikinkeräilijöillä on paksu lompakko. Olin töissä 2003 musakaupassa ja sielä oli eräs myyjä jolla oli se periaate että hän ei käytettyä ja arvokasta vintagea keräilijöille myy, ja ihan vain sen takia että ne soittimet jää niille ikuisiksi ajoiksi eikä niitä tulla koskaan enään näkemään keikoilla tai hyötykäytössä. Tietty aika karu veto Ko myyjältä, mutta ymmärrän kyllä pointin tuon aatteellisuuden ja idean takana.
 
turha niitä vintageja analogisyntikoita on lähteä maailmalle kylmään ja märkään retuuttamaan. Eikä niitä näy varakkaiden maailmantähtienkään keikkarigeissä. Motifit ja virtuaalianalogit pörisee keikoilla kätevämmin, luotettavammin eikä keikkapaikan äänentoistoilla soundieroja huomaa.
 
vintagesynat taitaa olla aikalailla studio ja kotistudiokäytössä. Mitä olen FutureMusic -lehteä toista kymmentä vuotta seuraillut niin pro-jäbienkin studioissa (techno etc.) löytyy pääosin tavanomaista vintagesynaa, joista sitten kommentoivat, että "kytkin sen mikseriin viimeksi viisi vuotta sitten" tai sitten on joku luottopeli johonkin tiettyyn yhteen tarkoitukseen. Pääosin hommat tehdään moderneilla digivehkeillä tai tietokonesoftalla.
 
tuskin niitä Suomessa juuri kukaan pelkästään koristeeksi ostaa - oman käsitykseni mukaan ne on kyllä käytössä. Vintagesynan vääntelyssä on nautinto siinä läsnä soundeja ruuvatessa ja soittaessa - osansa on laitteen fyysisellä habituksella ja tuntumalla. Kyllä minä nautin siitäkin, kun painaa ja niissä on oikeata rautaa ja puuta ja vanhalle tuoksuvaa elektroniikkaa. Ei siinä yleisöä tarvita eikä toinen muusikko ole asiassa sen oikeampi käyttäjä kuin toinenkaan. Lämmittää sekin kun joku on kateellinen ;-P
 
joups... olen minäkin joskus ottanut vintagesynan keikkalavalle mukaan "uskottavuutta" tuomaan, mutta soitto on pääosin lähtenyt VA:sta . ib helppo ja kevyt roudata yhtä-kahta laitetta, soundit löytyy muistipaikoilta eikä erillisiä efektipurkkeja tarvitse mikserin kautta viritellä...
 
... ja tykkäisin minä monesta muustakin vanhasta tavarasta, mikä on jonkun muun kotona eikä museossa kaikkien ihailtavana. Semmoista maailmassa vaan on...
 
JPQ
08.03.2011 15:22:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Samalla myös kimppakyyti-solidaarisuusliike autottomille koskettimien kurittajille. Kävin hakemassa junalla motifin kuopiosta, ei se kauhean kivaa ollut. Mutta kai se kannatti.
 
Minä taas bussilla vuosia sitten Yamaha Cs1xän sekin oli jo hirveää vaan osaan kuvitella Motifin tuoman lisähankaluuden. onneksi aikalailla rautapuolella ja softanakin mitä tarvitsen. Pari juttua ehkä mielessä vielä softaa mutta siinä olisi eräänkin voin välttää jos löytyy tapa kiertää asia. Loppu enempi kyvyistä kiinni.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
efe
08.03.2011 15:37:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: turha niitä vintageja analogisyntikoita on lähteä maailmalle kylmään ja märkään retuuttamaan. Eikä niitä näy varakkaiden maailmantähtienkään keikkarigeissä. Motifit ja virtuaalianalogit pörisee keikoilla kätevämmin, luotettavammin eikä keikkapaikan äänentoistoilla soundieroja huomaa.
 
vintagesynat taitaa olla aikalailla studio ja kotistudiokäytössä. Mitä olen FutureMusic -lehteä toista kymmentä vuotta seuraillut niin pro-jäbienkin studioissa (techno etc.) löytyy pääosin tavanomaista vintagesynaa, joista sitten kommentoivat, että "kytkin sen mikseriin viimeksi viisi vuotta sitten" tai sitten on joku luottopeli johonkin tiettyyn yhteen tarkoitukseen. Pääosin hommat tehdään moderneilla digivehkeillä tai tietokonesoftalla.
 
tuskin niitä Suomessa juuri kukaan pelkästään koristeeksi ostaa - oman käsitykseni mukaan ne on kyllä käytössä. Vintagesynan vääntelyssä on nautinto siinä läsnä soundeja ruuvatessa ja soittaessa - osansa on laitteen fyysisellä habituksella ja tuntumalla. Kyllä minä nautin siitäkin, kun painaa ja niissä on oikeata rautaa ja puuta ja vanhalle tuoksuvaa elektroniikkaa. Ei siinä yleisöä tarvita eikä toinen muusikko ole asiassa sen oikeampi käyttäjä kuin toinenkaan. Lämmittää sekin kun joku on kateellinen ;-P
 
joups... olen minäkin joskus ottanut vintagesynan keikkalavalle mukaan "uskottavuutta" tuomaan, mutta soitto on pääosin lähtenyt VA:sta . ib helppo ja kevyt roudata yhtä-kahta laitetta, soundit löytyy muistipaikoilta eikä erillisiä efektipurkkeja tarvitse mikserin kautta viritellä...
 
... ja tykkäisin minä monesta muustakin vanhasta tavarasta, mikä on jonkun muun kotona eikä museossa kaikkien ihailtavana. Semmoista maailmassa vaan on...

 
Juurikin näin! Kyllä tuommosen vanhemman vintageharvinaisuuden paikka on lähinnä studio\museo. Omia harvinaisuuksiani en edes möisi keikkamiehen käyttöön...
 
tepposal
08.03.2011 15:39:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noita vintage-analogiparkoja on ikävää pistää paketissa kulkemaan. Itsellekin pariin ostamaani synaan tullut vikaa kuljetuksen aiheuttaman trauman takia.
Mutta kyllä se lähettäminen on useimmiten ainoa vaihtoehto. Ei niitä ilman autoa ole kiva hakea edes matkahuollosta.
 
Toisaalta monet vehkeet on kyllä tulleet erittäin hyvin lähetettynä. Tiedä sitten meneekö sitten kalibroinnin tarpeeseen, vaikka muuten ehjänä tulisikin..
 
Ja mun Korg Delta tuli lievästi säpäleinä ranskasta, mutta kaikki oli kosmeettista ja syna kukkuu täysillä. Se oli huonosti vain pakattu. Eli pakatkaa hyvin näitä yhäti harvinaisemmaksi käyviä synia!
 
tepposal
08.03.2011 15:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Ei mulla mitään matkahuoltoa vastaan ole, posti taas on ihan paska lafka.
 
Kyllä toi sun 707 menisi tuohon hintaan ihan hyvin jos suostuisit pistämään matkahuoltoon. Se on pienehkö ja kevyt, varmasti löytyy helposti vähän pahvilaatikkoa ympärille. Tietysti vähän pehmustetta sisään ja paljon teippiä, jos ei muuten pysy kasassa;)
Tuossa 707:ssa ei ole edes kamalasti rikkoontuvia osia.
t: ostajaehdokas
 
18is9
08.03.2011 16:04:04 (muokattu 08.03.2011 16:08:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: Motifit ja virtuaalianalogit pörisee keikoilla kätevämmin, luotettavammin eikä keikkapaikan äänentoistoilla soundieroja huomaa.
 
efe: Juurikin näin! Kyllä tuommosen vanhemman vintageharvinaisuuden paikka on lähinnä studio\museo. Omia harvinaisuuksiani en edes möisi keikkamiehen käyttöön...
 
Noista lausahduksista voisi päätellä ettei Leikari ole koskaan käynyt Esa Kotilaisen (tai Wigwamin) keikalla, eikä efe möisi hänelle syntetisaattoria ;)? Kamoon! Kyllä sen minimoogin jostain virtuaalista erottaa keikallakin. Ja luulisin että juuri tuollainen vintagevehkeitä keikalla kuljettava jantteri oikeasti arvostaa niitä vehkeitä.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
pekka montin
08.03.2011 16:12:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Kyllä toi sun 707 menisi tuohon hintaan ihan hyvin jos suostuisit pistämään matkahuoltoon. Se on pienehkö ja kevyt, varmasti löytyy helposti vähän pahvilaatikkoa ympärille. Tietysti vähän pehmustetta sisään ja paljon teippiä, jos ei muuten pysy kasassa;)
Tuossa 707:ssa ei ole edes kamalasti rikkoontuvia osia.
t: ostajaehdokas

 
707 on kamala syntikka. Tai siis, mä yritän nähdä siinä kamalasti hyvää mutta en mä vain osaa. Vika on siis minussa, ja koska en osaa käyttää sitä, tai sitten vika on siinä että mä soitan vain rockia. Olen monesti ollut valmis jopa myymään tuotteen noutona halvemmalla. Kyllä mä sen voin myydä jos ostaja määrittelee miten sen pakkaan. Pieni soitinhan se on suhteessa perusmittaisiin koskettimiin, hieman MickroKorgia isompi.
 
Leikari
08.03.2011 16:52:01 (muokattu 08.03.2011 16:54:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Noista lausahduksista voisi päätellä ettei Leikari ole koskaan käynyt Esa Kotilaisen (tai Wigwamin) keikalla, eikä efe möisi hänelle syntetisaattoria ;)? Kamoon! Kyllä sen minimoogin jostain virtuaalista erottaa keikallakin. Ja luulisin että juuri tuollainen vintagevehkeitä keikalla kuljettava jantteri oikeasti arvostaa niitä vehkeitä.
 
Kotilainen nyt kuitenkin on ns. poikkeuksen muodostava erikoistapaus/vähemmistöä kuitenkin - ns. väline on viesti. *) Vaatisin minäkin rahani takaisin, mikäli kävisin Kotilaisen keikalla ja hän jotain sinistä Novationia ruuvaisi - ja siinä rajalla taitaa olla Voyagerkin. Ja uskon kyllä, että "hippi-bändin" soittaja aina tarvittaessa löytää kuosiin sopivan vintagesynankin.

pointtini ei kuitenkaan koskenut, etteikö joku niitä vintageja voisi halutessaan keikallakin käyttää vaan, että turha on lähteä jakamaan muusikoita niihin, joilla "on oikeus" ja joilla sitä ei ole vintagesyntikoiden omistamiseen ja käyttöön.
 
Enkä ole käynyt Wigujenkaan keikalla - eivät vaan satu olemaan oman kiinnostuksen kohteena, mutta Konalassa erään hallin kellarissa olen joskus takavuosina nähnyt Wigujenkin kalustoa.. Ja suhinoita puolestaan voi soitella ihan kotikellarissa kavereiden kanssa.
 
*) kyllähän sekin aina riemastuttaa kun Roxy Musicin Live at Apollo dvd:llä vedetään sooloa EMS:llä - paikallaolijat siitä tuskin tiesivät (viime kesän Helsinginkeikalle en sitten sairastelun vuoksi päässytkään...).
 
Arpit varsinkin kuullostavat itseltään, mutta ne on kortilla muutenkin ja vielä harvempi raskii studiosta ulos kuljettaa.
 
efe
08.03.2011 17:45:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellinen kirjoittaja antoikin taas aika tyhjentävän vastauksen asian tiimoilta.. Lisäisin vielä että itselläni raja "keräily" syntikan tiimoilta menee jossain muualla kuin esim. Minimoogissa (tehty kuitenkin yli 13000kpl) tai Monopolyissävastaavissa. Nuo on vielä senverran paljon käytössä nykypäivänkin seteissä että ei varmaan osaavien omistajiensa käytössä "häviä" mihinkään käytöstä, koska nykyhinnoittelun takia sijoituksena ollut omistajalleen kuitenkin iso lovi kukkarossa ja edesauttaa omistajansa myöskin huoltamaan laitteen käyttökunnossa keikkojaan varten.. Minulle "keräily" syntikka on enempi historiallisesti harvinainenmerkittävä, jonkun valmistajan aikakautensa tekele, joiden valmistusmäärä liikkuu muutamissa kymmenissä tai sadoissa yksilöissä. Tuollaista "keräilykappaletta" en todellakaan myisi mihinkään keikkasettiin.
 
JPQ
08.03.2011 17:49:36 (muokattu 08.03.2011 17:50:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: 707 on kamala syntikka. Tai siis, mä yritän nähdä siinä kamalasti hyvää mutta en mä vain osaa. Vika on siis minussa, ja koska en osaa käyttää sitä, tai sitten vika on siinä että mä soitan vain rockia. Olen monesti ollut valmis jopa myymään tuotteen noutona halvemmalla. Kyllä mä sen voin myydä jos ostaja määrittelee miten sen pakkaan. Pieni soitinhan se on suhteessa perusmittaisiin koskettimiin, hieman MickroKorgia isompi.
 
Rokin soitossa vika osin. ja sanotaan aina hieman käytäjässäkin. sentäs yksi maukkaimmista synasoundeista (basso) mitä muistan kuulleni oli joku kait 8bit sampleja käyttävä lelusoitin maukkaan analogisuotimen läpi. tarkkaan en muista siksi en tarkenna. tarkoitan vaan että moni jutu paranee oiekin käytettynä esim. minä en osaa itse käyttä oikein korgin syniä ainakaan noita mitä olen soitellut m1,01w,tr-rack,ja delta siinä ne tais ollakin. vaikein tapaus on korgin delta yllättäen omaan makuuni vaatisi aika hyvin efektiä ja sitten taas tr-rack ja m1 vaikea sanoa kumpi. ehkäpä siksi että tr-rack hankalampi jos efektit haluan pois jne tapaus niin sen takia se.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
08.03.2011 18:06:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Rokin soitossa vika osin. ja sanotaan aina hieman käytäjässäkin. sentäs yksi maukkaimmista synasoundeista (basso) mitä muistan kuulleni oli joku kait 8bit sampleja käyttävä lelusoitin maukkaan analogisuotimen läpi. tarkkaan en muista siksi en tarkenna. tarkoitan vaan että moni jutu paranee oiekin käytettynä esim. minä en osaa itse käyttä oikein korgin syniä ainakaan noita mitä olen soitellut m1,01w,tr-rack,ja delta siinä ne tais ollakin. vaikein tapaus on korgin delta yllättäen omaan makuuni vaatisi aika hyvin efektiä ja sitten taas tr-rack ja m1 vaikea sanoa kumpi. ehkäpä siksi että tr-rack hankalampi jos efektit haluan pois jne tapaus niin sen takia se.
 
Joo. Näin mä itekin kelaan. Itse olen huono hääräämään Fm synien kanssa, jota 707 myös edustaa. Tiedän kyllä paljon mitä voin milläkin saundilla tehdä, ihan lelusynista nordeihin, ja tiettyyn pisteeseen asti osaan myös muokata saundeja mieleisekseni, mutta koen sen silti olevan lasten kengissä verrattaessa alan konkareihin.
 
707 tehdas saundit ovat pääasiassa kaikki hyödyttömiä. Ne ovat täysin"kuivia"(ei kaikua) ja osa tosi lelumaisen kuuloisia. Valmis saundeissa on kaksi hyvää saundia, joista toinen "ok" (e-piano), ja toinen sitten tälläinen ketterä Brassmatto millä tykkään joskus soitella kotona Blue Bossaa(älä kysy miksi). Myös pari hyvää efektisaundia soittimeen kuuluu. Soittimen bendpuikut ovat mielestäni hyödyttömiä koska niiden on tarkoitus muokata saundia, mutta kun se käy kuitenkin paremmin ja yksityiskohtaisemmin nappien avulla. Soittimen liukupotikat taas säätelevät myös saundisävyä. Laitteen kaikki saundit tarvivat kaikua, koska ovat itsessään hyvin "kuivan" kuuloisia. Se mikä soittimessa on hyvää, että en tiedä toista soitinta jossa voi niin monipuolisesti räplätä ja muokata saundia, ja sitä varten on olemassa useita eri valikkoja ja ominaisuuksia. Bassosaundit hyviä, ja lead mahikset. Hyviä mattosaundeja tuossa soittimessa ei ole, mutta kaikenmaailman omituisuuksia kyllä, hyvässä ja pahassa. Soitinta pitää näpertää jos siitä haluaa saada jotain irti, ja itellä ei ainakaan hermo ja mielenkiinto kestäneet.
 
JPQ
08.03.2011 19:11:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Joo. Näin mä itekin kelaan. Itse olen huono hääräämään Fm synien kanssa, jota 707 myös edustaa. Tiedän kyllä paljon mitä voin milläkin saundilla tehdä, ihan lelusynista nordeihin, ja tiettyyn pisteeseen asti osaan myös muokata saundeja mieleisekseni, mutta koen sen silti olevan lasten kengissä verrattaessa alan konkareihin.
 
707 tehdas saundit ovat pääasiassa kaikki hyödyttömiä. Ne ovat täysin"kuivia"(ei kaikua) ja osa tosi lelumaisen kuuloisia. Valmis saundeissa on kaksi hyvää saundia, joista toinen "ok" (e-piano), ja toinen sitten tälläinen ketterä Brassmatto millä tykkään joskus soitella kotona Blue Bossaa(älä kysy miksi). Myös pari hyvää efektisaundia soittimeen kuuluu. Soittimen bendpuikut ovat mielestäni hyödyttömiä koska niiden on tarkoitus muokata saundia, mutta kun se käy kuitenkin paremmin ja yksityiskohtaisemmin nappien avulla. Soittimen liukupotikat taas säätelevät myös saundisävyä. Laitteen kaikki saundit tarvivat kaikua, koska ovat itsessään hyvin "kuivan" kuuloisia. Se mikä soittimessa on hyvää, että en tiedä toista soitinta jossa voi niin monipuolisesti räplätä ja muokata saundia, ja sitä varten on olemassa useita eri valikkoja ja ominaisuuksia. Bassosaundit hyviä, ja lead mahikset. Hyviä mattosaundeja tuossa soittimessa ei ole, mutta kaikenmaailman omituisuuksia kyllä, hyvässä ja pahassa. Soitinta pitää näpertää jos siitä haluaa saada jotain irti, ja itellä ei ainakaan hermo ja mielenkiinto kestäneet.

 
En kysy miksi koska kyllä minäkin eräitä soundeja tykkään soittaa. jota moni voi ihmetellä. ja sitten lisään itsellä tökkii syniin vielä yamaha s30 löytyy mutta kontrollerina käytässä itsellä. mä vaan tajua mikä vika soundeissa on varsinkin jouset jotka itselle tärkeimpiä vaatimuksia kun soitinta ostan on synteettisiä laskematta ja yhtä rajatapausta sektioissa jotain kamalaa ja pizzicatto on ok. Sello menisi vielä mutta se looppi. tykkään itse sellolla aika hitaista jutuista ja tuo looppi toistunee siinä ajssa 3-5 kertaa noin et minusta hieman kuuluva.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «