Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nordista hävisi pianoäänet
1
baron
07.03.2011 17:29:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on puoli vuotta vanha Nord Electro 3 73.
Viime treeneissä kun vähän hössäsin nappuloiden kanssa, onnistuin hävittämään siitä sekä piano- että sound lib äänet, urkuäänet säilyi.
 
Oon tehnyt factory resetin mutta ei auttanut.
Kun uusi laite, vien sen takuuhuoltoon mutta osaisiko joku arvuutella mikä siinä on?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
M.i.k.key
07.03.2011 17:52:09 (muokattu 07.03.2011 17:52:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erikoiselta kuulostaa, en edes tiennyt että niitä voi poistaa ilman että tietokone on kytketty ja sieltä sound managerilla ne poistetaan.
 
Tietty voisit ladata Clavian sivuilta tuon softan, päivittää samalla OS 3.00:aan ja asentaa soundit uudestaan.
 
möllisty
baron
07.03.2011 21:13:49 (muokattu 07.03.2011 21:18:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: erikoiselta kuulostaa, en edes tiennyt että niitä voi poistaa ilman että tietokone on kytketty ja sieltä sound managerilla ne poistetaan.
 
Tietty voisit ladata Clavian sivuilta tuon softan, päivittää samalla OS 3.00:aan ja asentaa soundit uudestaan.

 
Ei noin helppo ratkaisu toimi. Mulla on käyttöjärjestelmä päivitetty, sound manager päivitetty, USB driver päivitetty ja yritin palauttaa tehdasasetukset ja ilmoitti että onnistui ja siitä huolimatta vain urkusoundit toimii.
 
Siis sound bankin mukaan kaikki pianosoundit on tallella ja samoin sound library soundit on tallella, ne eivät vain soi!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Rantsu
08.03.2011 09:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ei noin helppo ratkaisu toimi. Mulla on käyttöjärjestelmä päivitetty, sound manager päivitetty, USB driver päivitetty ja yritin palauttaa tehdasasetukset ja ilmoitti että onnistui ja siitä huolimatta vain urkusoundit toimii.
 
Siis sound bankin mukaan kaikki pianosoundit on tallella ja samoin sound library soundit on tallella, ne eivät vain soi!

 
Mulle on pari kertaa käynyt sama homma. En tiedä mistä johtuu, jotenkin se sisäinen flash-muisti tuntuu lakkaavan "näkymästä" käyttikselle. Ekalla kerralla mulla oli läppäri mukana, kytkin Electron siihen ja latasin sisään jonkun soundin, sit alkoi pelittää. Sit tokalla kerralla laittelin vain virtoja päälle ja pois ja painelin hirveessä hädässä kaikkia nappuloita, alkoi toimia. Ehkä kävi vaan hyvä tsägä. :)
 
baron
08.03.2011 09:11:04 (muokattu 08.03.2011 09:13:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rantsu: Mulle on pari kertaa käynyt sama homma. En tiedä mistä johtuu, jotenkin se sisäinen flash-muisti tuntuu lakkaavan "näkymästä" käyttikselle. Ekalla kerralla mulla oli läppäri mukana, kytkin Electron siihen ja latasin sisään jonkun soundin, sit alkoi pelittää. Sit tokalla kerralla laittelin vain virtoja päälle ja pois ja painelin hirveessä hädässä kaikkia nappuloita, alkoi toimia. Ehkä kävi vaan hyvä tsägä. :)
 
Kyllä mä oon noi kaikki yrittänyt.
Ei mun ensimmäinen reaktio ollut että kappas vain, laite hajosi, kyllä mä oon kaikkia mahdollisia yrittänyt, bootannut, painellut kaikkia nappeja, päivittänyt käyttöjärjestelmän, sound managerin, soundit, ei silti vain muuta kuin urkuääntä lähde.
 
(Meillä oli menossa keikkatreenit, jossa mun oli tarkoitus soittaa pianoa, Nord oli treeneissä mukana sen takia että se on kätevä kantaa kun kevyt ja selkäreppu.
Treenit meni vähän poskelleen kun piti pianomusiikkia soittaa urkusoundeilla)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Rantsu
08.03.2011 09:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Kyllä mä oon noi kaikki yrittänyt.
Ei mun ensimmäinen reaktio ollut että kappas vain, laite hajosi, kyllä mä oon kaikkia mahdollisia yrittänyt, bootannut, painellut kaikkia nappeja, päivittänyt käyttöjärjestelmän, sound managerin, soundit, ei silti vain muuta kuin urkuääntä lähde.

 
Joo, uskon. Kuulostaa vähän pelottavalta, eli toi mikä mulle on ohimenevästi käynyt pari kertaa, voikin muuttua ihan oikeaksi viaksi.
 
poppamies
08.03.2011 09:33:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mulla on puoli vuotta vanha Nord Electro 3 73.
Viime treeneissä kun vähän hössäsin nappuloiden kanssa, onnistuin hävittämään siitä sekä piano- että sound lib äänet, urkuäänet säilyi...

 
"recovering: there are 64 different programs on your keys.. normal is 1A...
you pressed some button and joined the another setting group... (1B f.ex.)
read the manual how to change this settings to 1A"
 
G strings are for strippers
baron
08.03.2011 09:52:04 (muokattu 08.03.2011 09:56:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: "recovering: there are 64 different programs on your keys.. normal is 1A...
you pressed some button and joined the another setting group... (1B f.ex.)
read the manual how to change this settings to 1A"

 
Kun panen virrat päälle, avautuu 1A ja grand piano 1 kuten kuuluukin.
Ei missään muussakaan ohjelmassa pianot kuulu.
 
Edit: Itseassa ohjelmia on 128 (1-64A ja 1-64B).
Kävin ne kaikki läpi ja ne joissa oli urkusoundit, kuuluivat ja muut olivat hiljaisia
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
08.03.2011 10:15:18 (muokattu 08.03.2011 10:24:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keksin!
 
Mä oon joteskin onnistunut sössimään niin että urkusoundit tulevat vain vasemmalta ja muut soundit oikealta.
Kun vaihdoin piuhan right outputtiin niin johan alkoi kaunis staikkarin ääni kuulua.
 
Mä uskon että tää on muutettavissa takaisin kunhan luen manuaalia.
 
Edit:
Output Routing:
Normaali on St (stereo) eli kaikki soundit vasemmalta ja oikealta)
Separated Output (SO) urut vasemmalta ja muut oikealta.
Mä olin vahingossa valinnut sen kun yritin transponoida.
 
No oppia ikä kaikki.
Suurella vaivalla eilen löysin takuutodistuksen ja olin lähdössä viemään ostopaikkaan takuuhuoltoon.
(Ja olisin tuntenut itseni tosi tyhmäksi)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Rantsu
08.03.2011 10:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Keksin!
 
Mä oon joteskin onnistunut sössimään niin että urkusoundit tulevat vain vasemmalta ja muut soundit oikealta.
Kun vaihdoin piuhan right outputtiin niin johan alkoi kaunis staikkarin ääni kuulua.
 
Mä uskon että tää on muutettavissa takaisin kunhan luen manuaalia.

 
Mulla oli kyllä molemmat lähdöt käytössä eikä tullut kummastakaan, eikä luurilähdöstäkään. Kumma juttu.
 
M.i.k.key
08.03.2011 10:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Keksin!
 
Mä oon joteskin onnistunut sössimään niin että urkusoundit tulevat vain vasemmalta ja muut soundit oikealta.
Kun vaihdoin piuhan right outputtiin niin johan alkoi kaunis staikkarin ääni kuulua.
 
Mä uskon että tää on muutettavissa takaisin kunhan luen manuaalia.

Mulla kävi tuo mielessä, mutta kun sanoit palauttaneesi tehdasasetukset ajattelin että tästä ei ole kyse. Toihan on hyvä toiminto, kun haluaa vetää esim. Leslien kanssa, urut sinne ja pianot omaan linjaansa.
 
möllisty
baron
08.03.2011 11:02:45 (muokattu 08.03.2011 11:03:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Mulla kävi tuo mielessä, mutta kun sanoit palauttaneesi tehdasasetukset ajattelin että tästä ei ole kyse. Toihan on hyvä toiminto, kun haluaa vetää esim. Leslien kanssa, urut sinne ja pianot omaan linjaansa.
 
Ilmeisesti se factory reset palauttaa vain soundit?
Kyllä mä olin ajanut käyttöjärjestelmän päivityksen mutta ilmeisesti se vain totesi että on siellä valmiina eikä muuttanut asetuksia?
 
Sen takia se separate output tietysti onkin.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
musamies
08.03.2011 11:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treenit meni vähän poskelleen kun piti pianomusiikkia soittaa urkusoundeilla)
 
Kävipä teikäläiselle ohrasesti kun on jäänyt mieleen, että aikaisemmin nimenomaan et halunnut soittaa urkusaundeilla ;-) Näin ne asiat kääntyy nurinkurin.
 
Saakohan tuohon Electro III:seen ladata samoja pianosaundeja kuin Nord Pianoon vai onko siihen omansa? Kokeilin nimittäin Nord Pianoa musaliikkeessä ja se oli aika hyvä. Tähän sai myös kolme pedaalia yhdistettyä ja sekin vaikutti hyvältä.
 
baron
08.03.2011 11:32:38 (muokattu 08.03.2011 11:33:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Kävipä teikäläiselle ohrasesti kun on jäänyt mieleen, että aikaisemmin nimenomaan et halunnut soittaa urkusaundeilla ;-) Näin ne asiat kääntyy nurinkurin.
 
Saakohan tuohon Electro III:seen ladata samoja pianosaundeja kuin Nord Pianoon vai onko siihen omansa? Kokeilin nimittäin Nord Pianoa musaliikkeessä ja se oli aika hyvä. Tähän sai myös kolme pedaalia yhdistettyä ja sekin vaikutti hyvältä.

 
En tiedä saako samoja mutta ainaskin hyvin sämplättyjä Steinway-flyygeleitä.
Pianosoundit on ihan toisesta maailmasta kuin NE II:lla.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Casse
08.03.2011 22:25:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Saakohan tuohon Electro III:seen ladata samoja pianosaundeja kuin Nord Pianoon vai onko siihen omansa? Kokeilin nimittäin Nord Pianoa musaliikkeessä ja se oli aika hyvä. Tähän sai myös kolme pedaalia yhdistettyä ja sekin vaikutti hyvältä.
 
Saa nimenomaan samat soundit lataamalla ne Nord Piano Library v5:sesta. Uusinta Grand Imperial extra large samplea lukuunottamatta kaikki myös mahtuu tarvittaessa Electroon. Tuolla on kyllä ihan komeita pianosoundeja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «