Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jälleen kerran, 5 way switch 3 way switchin tilalle
1
*Tazka*
06.03.2011 15:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Olen tätä ennenkin kysellyt huonolla menestyksellä, joten jos joku nyt viittis tyhmää sivistää että miten saan kolvattua tuohon 5 way switchiin piuhat niin että se toimittaa 3 way switchin virkaa.
 
Eli Yammuun tulossa kahet aktiivihumbuckerit (tesla ah-1) ja idea olis saada pelaamaan talla - talla&kaula - kaula -vaihtoehdoilla.
 
Tämmöinen valitsin kyseessä:
 
http://www.axetec.co.uk/sw001%20diagram%20view%20800.gif
 
ja tällä kaaviolla liikenteessä:
 
http://www.teslapickups.com/wp-cont … umbuckers-1-Volume-1-Tone-3-Way.pdf
 
Itse ymmärtäisin, että keskimmäisestä napista piuha volume kanteen, minne tulee rungon maapiuha, toiseen "yläkulmaan" kaulamikin mustavalkonen piuha ja vastakkaisen puolen "alakulmasta" piuha volumepotikan reunimmaiseen jalkaan ja tallamikille sama mutta ristiin, mutta näinhän sei mennyt, eikä oikein millään muullakaan tavalla, kun aloin syrjää myöten erilaisia vaihtoehtoja kokeilemaan.
 
Kaikenlaiset "käytä hakua" kommentit ovat turhia, koitettu on.
 
Sole poka mikhään...
mvirta
06.03.2011 16:00:44 (muokattu 06.03.2011 16:09:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Itse ymmärtäisin, että keskimmäisestä napista piuha volume kanteen, minne tulee rungon maapiuha,

 
Mä en sotkis maapiuhaa tohon nyt ollenkaan.. keskinapista laittasin lähtevän signalin, mhin volapotikalle nyt sitten meneekään.
 
Sitten vaikka kekselle alas tallamikin kuuma karva ja keskelle ylös kaulamikin signaali. Tää ois niinku se molemmat mikit käytössä -asento.
 
Sitten vaikka alas vasemmalle tallamikin signaali ja alas oikealle kaulamikin signaali niin nää olisi ne erityisasennot. Eikös tää mene ihan tolla? Sori jos puhun pehmoisia mutta flunssa jyrää ja pää ei toimi sitäkään vähää mitä yleensä.
 
E:siis tottakai maakin pitää kytkeä, se menee potikankuoria pitkin lopulta jakin runkoon
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
VIPMetal
06.03.2011 16:05:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*Tazka*: Terve!
 
Olen tätä ennenkin kysellyt huonolla menestyksellä, joten jos joku nyt viittis tyhmää sivistää että miten saan kolvattua tuohon 5 way switchiin piuhat niin että se toimittaa 3 way switchin virkaa.
 
Eli Yammuun tulossa kahet aktiivihumbuckerit (tesla ah-1) ja idea olis saada pelaamaan talla - talla&kaula - kaula -vaihtoehdoilla.
 
Tämmöinen valitsin kyseessä:
 
http://www.axetec.co.uk/sw001%20diagram%20view%20800.gif
 
ja tällä kaaviolla liikenteessä:
 
http://www.teslapickups.com/wp-cont … umbuckers-1-Volume-1-Tone-3-Way.pdf
 
Itse ymmärtäisin, että keskimmäisestä napista piuha volume kanteen, minne tulee rungon maapiuha, toiseen "yläkulmaan" kaulamikin mustavalkonen piuha ja vastakkaisen puolen "alakulmasta" piuha volumepotikan reunimmaiseen jalkaan ja tallamikille sama mutta ristiin, mutta näinhän sei mennyt, eikä oikein millään muullakaan tavalla, kun aloin syrjää myöten erilaisia vaihtoehtoja kokeilemaan.
 
Kaikenlaiset "käytä hakua" kommentit ovat turhia, koitettu on.

 
Kannattaa kysellä tuolta soitinrakennuspuolelta. Sieltä saa yleensä apua näihin.
 
"Jag har gammal faster, som heter Ingeborg..."
*Tazka*
06.03.2011 18:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: Mä en sotkis maapiuhaa tohon nyt ollenkaan.. keskinapista laittasin lähtevän signalin, mhin volapotikalle nyt sitten meneekään.
 
Sitten vaikka kekselle alas tallamikin kuuma karva ja keskelle ylös kaulamikin signaali. Tää ois niinku se molemmat mikit käytössä -asento.
 
Sitten vaikka alas vasemmalle tallamikin signaali ja alas oikealle kaulamikin signaali niin nää olisi ne erityisasennot. Eikös tää mene ihan tolla? Sori jos puhun pehmoisia mutta flunssa jyrää ja pää ei toimi sitäkään vähää mitä yleensä.
 
E:siis tottakai maakin pitää kytkeä, se menee potikankuoria pitkin lopulta jakin runkoon

 
Joo, otin maapiuhan pois ja vedin keskinavasta piuhan volapotikkaan ja singlaanit nuihin mihin neuvot ja tadaa, sehän pellaa! En kyllä nyt ihan hiffaa että miten ilman tuota maapiuhaa mutta väliäkö sillä ko kuiteki toimii.
 
Kiitoksia oikein paljon, vihdoinki Yammuni on aktiivinen.
 
Sole poka mikhään...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «