Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1. kitaraksi: Yamaha Pacifica 112 vs. Stagg S300 vs. jotainmuuta
1 2
Haltsi
05.03.2011 11:37:36 (muokattu 05.03.2011 14:33:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens, nyt on taas semmoinen kutina, että tekisi mieleni lähteä kokeilemaan kitaransoittoa.
 
Käsittääkseni mm. Yamaha Pacifica 112 on suosittu vaihtoehto ensimmäiseksi kitaraksi. Thomannistahan tuota saisi suht edullisesti, ja nimenomaan vasurimallia haeskelen (tämä rajoittaakin valikoimaa aika reippaanlaisesti). Kyselin ihan mukavuussyistä paikallisesta musiikkiliikkestä tuosta Pacificasta (ja Rolandin Microcubesta), vastasivat etteivät myy Yamahoita. Sen sijaan minulle suositeltiin Stagg S300 -kitaraa, ja vahvariksi VOX Mini 3:sta Microcuben tilalle. (Stagg S300 eli siis tämmöinen: http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … tekoodi=S300LH-BK&tuoteryhma_id=285)
 
Kysymykseni, kuten otsikostakin jo käy ilmi, on, että kumpaa suosittelette? En ollut itse Staggista kuullutkaan aikaisemmin, ja koska tuota Yammua näkyy suositeltavan monessakin paikassa, olen kyllä sen puoleen kallistumassa. Samalla voi tietysti heittää kokemuksia VOXista vs. Microcube. VOXissa kuulemma mikkiliitäntä, mutta itselleni moiselle ei ainakaan ensi alkuun ole tarvetta.
 
Ja sanotaan nyt se vielä, että budjetti ei ole mitenkään älyttömän tiukka, eli jos esim. 500 eurolla (mielellään toki halvemmalla) löytyy joku näppärä vasuri-kitara + vahvari, niin otan ehdotuksia vastaan. Tuo Yammu + Microcubehan jää tuosta hintatasosta reippaasti alemmaksi, ei sinänsä paha kun huomioidaan että täysin aloittelijasta on kyse. Toki tiedostan ettei paskaa kannata ostaa, eikä moinen harjoittelumotivaatioita ainakaan paranna.
 
PS. Mitä eroa (onko aloittelijalle käytännössä mitään?) on Pacifica 112 ja 112V malleissa?
 
EDIT: Mitens tämmöinen Vintage V100 Les Pauli -kopio: http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=31024
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
RamoQ
05.03.2011 20:02:04 (muokattu 05.03.2011 20:05:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haltsi: Morjens, nyt on taas semmoinen kutina, että tekisi mieleni lähteä kokeilemaan kitaransoittoa.
 
Käsittääkseni mm. Yamaha Pacifica 112 on suosittu vaihtoehto ensimmäiseksi kitaraksi. Thomannistahan tuota saisi suht edullisesti, ja nimenomaan vasurimallia haeskelen (tämä rajoittaakin valikoimaa aika reippaanlaisesti). Kyselin ihan mukavuussyistä paikallisesta musiikkiliikkestä tuosta Pacificasta (ja Rolandin Microcubesta), vastasivat etteivät myy Yamahoita. Sen sijaan minulle suositeltiin Stagg S300 -kitaraa, ja vahvariksi VOX Mini 3:sta Microcuben tilalle. (Stagg S300 eli siis tämmöinen: http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … tekoodi=S300LH-BK&tuoteryhma_id=285)
 
Kysymykseni, kuten otsikostakin jo käy ilmi, on, että kumpaa suosittelette? En ollut itse Staggista kuullutkaan aikaisemmin, ja koska tuota Yammua näkyy suositeltavan monessakin paikassa, olen kyllä sen puoleen kallistumassa. Samalla voi tietysti heittää kokemuksia VOXista vs. Microcube. VOXissa kuulemma mikkiliitäntä, mutta itselleni moiselle ei ainakaan ensi alkuun ole tarvetta.
 
Ja sanotaan nyt se vielä, että budjetti ei ole mitenkään älyttömän tiukka, eli jos esim. 500 eurolla (mielellään toki halvemmalla) löytyy joku näppärä vasuri-kitara + vahvari, niin otan ehdotuksia vastaan. Tuo Yammu + Microcubehan jää tuosta hintatasosta reippaasti alemmaksi, ei sinänsä paha kun huomioidaan että täysin aloittelijasta on kyse. Toki tiedostan ettei paskaa kannata ostaa, eikä moinen harjoittelumotivaatioita ainakaan paranna.
 
PS. Mitä eroa (onko aloittelijalle käytännössä mitään?) on Pacifica 112 ja 112V malleissa?
 
EDIT: Mitens tämmöinen Vintage V100 Les Pauli -kopio: http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=31024

 
Itsellä on Staggin "Telecaster"
Menee samaan sarjaan Harley Benttoneiden kanssa. Hyvällä onnella saat hyvää ja huonolla onnella paskaa. Omassa kitarassani on hyvät puut ja hyvä työnjälki mutta metalliosat ovat arvatenkin aika huonot.
 
Minkälaista musiikkia meinaat soittaa?
Onko kitaran ulkonäöllä väliä?
 
Kannattaa katsoa käytettyä sekä kitaroissa että vahvistimissa. Tuolla summalla alkaa saamaan jo hyviäkin soittimia.
 
Tuo Pacifa on kyllä aika varma vaihtoehto.
Vintaget ovat omien kokemuksieni perusteella olleet kaikki soitettavia kitaroita.
Epiphonen SG400 on myös ihan hyvä kitara. Samoin kun saman puljun LP
 
Cubea ja Voxia saa alle satasella. Niistä on paha sanoa kumpi on parempi. Riippuu ihan ihmisestä. Itse ottaisin Voxin. Käy kokeilemassa.
 
E: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=498629 Torin antia. tokait ovat ainakin hyviä. halvimmissa mikit ovat vähän ponnettomat mutta muuten. Tuostakin kannattaa tosin selvittää tarkka malli ennen ostamista.
 
Tilutus on yliarvostettua.
Ukkovaari
05.03.2011 20:19:54 (muokattu 05.03.2011 20:21:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista Yamahasta ja Stagista ite ottaisin kyllä Yamahan.
 
Vahvariksi on kyllä aika monta eri mahdollisuutta kuten tuo mainittu Roland Cube.
 
Aika mielenkiintoinen tuttavuus vahvariksi joka kandee testia on Fender Mustang II
 
Eli käyppä vaikka MusaFasulla testaamassa Yamahan Pasifica 112 VBL ja Mustang II vahvari ja voithan sä kysyä mihinkä hintaan nuo lähtee, käteisellä kun maksaa niin kyllä tuosta voi saada sellaiset 5-10 pojoa pois hinnasta.
 
Tuo Yamahan 112 sarja taitaa olla kait sama kuin 212 sarja mutta 212 saapi vähän nätimmällä ulkonäöllä mutta hintakin on vähän kalliimpi joten kandeeko ulkonäöstä maksaa niin on jo eri juttu. (korjatkaa jos olen väärässä 112 ja 212 suhteen noissa tiedoissani).
 
Itse olen tyypänny tuon Fenderin Mustangin ja oli positiivinen yllätys, senhän mukana tulee se tietsika softa jolla voi soundeja väsätä ja saapi USB:la kiinni tietsikaan. Ja tuota Yamahaa on tullut tyypättyä useampaakin otteeseen Musafasulla ja hyvä on ollut.
 
Mutta vaihtoehtoja on noiden lisäksi muitakin ja merkeissä löytyy esim. Ibanez ym.
 
Haltsi
05.03.2011 21:20:24 (muokattu 05.03.2011 22:07:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, olikin sellainen fiilis että Pacifica on tod. näk. varmempi valinta näistä kahdesta.
 
Minkälaista musiikkia meinaat soittaa?
Onko kitaran ulkonäöllä väliä?

Varmaan vähän monenlaista, painottuen kumminkin tuonne rock-heavy -akselille. En mitään hirveätä hevi-/metallijyystöä, Maidenia ehkä joskus jos osaa. Tykkään itse esim. Mark Knopflerin ja David Gilmourin tyylistä (sooloissa), eli fiilis ennen nopeutta. :) Varmaan myös alussa tulee harjoiteltua jotain vähän "yksinkertaisempia" biisejä, esim. jotain Dylania tai Oasista tai jotain jossa pärjäilee jo säestyksellä pitkälle. Cleani-soundeilla varmaan enimmäkseen, ainakin alkuun (ettei tule haudattua omaa paskaa soitantaa säröihin.. ;). Missä vahvarissa olisi hyvät cleanit?
 
Ulkonäöllä on jonkin verran väliä, ainakin näin alkuvaiheessa uskoisin ettei haittaa vaikka kitara miellyttäisi silmää(kin). Tykkään erityisesti Straton (ja miksei myös Les Paulin) muotoilusta.
 
Kauppoihin en uskalla kyllä vielä mennä testailemaan, koska en oikeasti osaa soittaa mitään.. :P Eli ehkä etsiskelen jotain turvallista sokkohankintaa ensimmäiseksi kitaraksi, jos yhteen lauseesen kiteyttää. Tässä tuo Pac 112 tuntuu olevan vahvoilla. Toisaalta, kuten sanoin, budjettia on vara kasvattaa reilumminkin, joten jos löytyy 200-700e haarukasta muita ns. "varmoja valintoja" (nyypälle!) niin hihkaiskaa. :) Ovatko esim. Mexico-Stratot huonoja ekaksi soittopeliksi? Toisaalta liian kallistakaan ei kehtaisi ostaa näin nyyppänä..?
 
Kyllä minä todennäköisesti tuohon Pacificaan kallistun, ellen keksi jotain muuta. Säästyypä rahaa samalla. :) Pahus vieköön vain, kun noita vasurimalleja on niin harvassa (esim. väreissä ei hirveästi ole yleensä valinnanvaraa)...
 
EDIT: Oisko tommoinen Hägström Swede (tai Super Swede, näytti olevan samanhintaisia T-kaupassa) jo yliampuva aloittelijalle? ( http://www.thomann.de/fi/hagstrom_swede_bk_lh.htm )
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
RamoQ
05.03.2011 22:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haltsi:Kauppoihin en uskalla kyllä vielä mennä testailemaan, koska en oikeasti osaa soittaa mitään.. :P Eli ehkä etsiskelen jotain turvallista sokkohankintaa ensimmäiseksi kitaraksi, jos yhteen lauseesen kiteyttää. Tässä tuo Pac 112 tuntuu olevan vahvoilla. Toisaalta, kuten sanoin, budjettia on vara kasvattaa reilumminkin, joten jos löytyy 200-700e haarukasta muita ns. "varmoja valintoja" (nyypälle!) niin hihkaiskaa. :) Ovatko esim. Mexico-Stratot huonoja ekaksi soittopeliksi? Toisaalta liian kallistakaan ei kehtaisi ostaa näin nyyppänä..?
 
Kyllä minä todennäköisesti tuohon Pacificaan kallistun, ellen keksi jotain muuta. Säästyypä rahaa samalla. :) Pahus vieköön vain, kun noita vasurimalleja on niin harvassa (esim. väreissä ei hirveästi ole yleensä valinnanvaraa)...
 
EDIT: Oisko tommoinen Hägström Swede (tai Super Swede, näytti olevan samanhintaisia T-kaupassa) jo yliampuva aloittelijalle? ( http://www.thomann.de/fi/hagstrom_swede_bk_lh.htm )

 
Ei tuo Swede ole minusta yhtään yliampuva. Kaveri osti ensimmäiseksi kitarakseen Hagströmin Vikingin ja myöhemmin Sweden. Molemmat on kyllä hyviä, mutta niin paljoa en ole soittanut niillä että voisin syväluotaavaa analyysia antaa. Hyvä maku kuitenkin jäi. Jos tykkäät niin osta ihmeessä.
 
Mexico-Fendereissä on taas havaittavissa pientä heittelyä. Soitettava peli sieltä kuitenkin tulee. Itse kun olin Teleä hommaamassa päädyin lopulta meksikolaiseen kun soi omaan korvaan parhaiten liikkeen kitaroista. Kitarathan on yksilöitä.
 
Tilutus on yliarvostettua.
Haltsi
06.03.2011 14:59:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Vox 3 Mini vaikutti ainakin 'Tube-videoiden perusteella mukavalta, taidan päätyä siihen Micro cuben sijaan. Cleanit lähti minusta paremmin kuin Microlla. Mustang II on vielä katsastamatta, tosin.
 
Kitaran osalta on edelleen täysin auki. Ehkä kumminkin silmää miellyttää Strato-mallinen enemmän kuin LP. Tämmöisiä vaihtoehtoja löysin Strato-klooneista:
 
- Vintage Strato V6 ( http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=32804 )
- Tokai AST-38 ( http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12101001 )
- Tokai AST-50 ( http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12103430 )
- ja wanha kunnon Yamaha Pacifica 112
 
Tokai AST-50 näyttäisi olevan reilusti kalliimpi, olisiko kannatusta satsata tuohon vai pärjääkö noilla muillakin? Yammu olisi perusvarma valinta (ja halvin), mutta (ei kovin iso mutta, tosin) sitä ei perhana saa kuin mustana tai naturaalina, vasureissa siis. Sunbursti miellyttää kaikista eniten omaa (ja myös vaimon!) silmää.. :)
 
Tokaita ja Vintagea ei näemmä löydy T-kaupasta, mutta pitää tilailla sitten jostain muualta.
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
RamoQ
06.03.2011 15:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tokain AST 50 on tehty Japanissa, jolloin työnjälki ja osat ovat paljon parempia kuin halvemmissa malleissa Kitara ei häviä Fendereillekkään mielestäni yhtään. Itsellä on ollut 2 japanin Tokaita ja yksi kiinalainen Kaikki ovat olleet mukavia.
Halvemmatkin Tokait ovat ihan hyviä. Niiden huonona puolena on heikohkot mikit, joka yleensä ovatkin halpojen kitaroiden ongelmana. On ne silti niin hyvät etteikö menisi aloittelijan soitteluun paremmin kuin hyvin.
 
Kallistuisin ehkä itse jommankumman Tokain puoleen.
 
Tilutus on yliarvostettua.
Haltsi
06.03.2011 17:35:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, kiitoksia hyvästä infosta so far. :) Voisiko myös olettaa, että jaappani-Tokaissa on säädöt mahdollisesti paremmalla tolalla kuin halvemmissa? Vai meneekö enemmän tuuripeliin, missä säädöissä sattuu olemaan? (Disclaimer: En tiedä kitaran säädöistä yhtikäs mitään, mutta muistelen lukeneeni että vaihtelua on.. Ilmeisesti kielten korkeutta ym. voidaan vekslata?)
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
Ukkovaari
06.03.2011 18:24:05 (muokattu 06.03.2011 18:26:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haltsi: Jees, kiitoksia hyvästä infosta so far. :) Voisiko myös olettaa, että jaappani-Tokaissa on säädöt mahdollisesti paremmalla tolalla kuin halvemmissa? Vai meneekö enemmän tuuripeliin, missä säädöissä sattuu olemaan? (Disclaimer: En tiedä kitaran säädöistä yhtikäs mitään, mutta muistelen lukeneeni että vaihtelua on.. Ilmeisesti kielten korkeutta ym. voidaan vekslata?)
 
Noi säädöt vaihtelee ihan jokaisessa merkissä ja mallissa niin halvoissa kuin kalliimmissakin kitaroissa, joten säätämiseen kandee tutustua ja joka tapauksessa milteinpä aina noita joutuu säätämään tai säädätyttämään kun uutena hankkii ja kyllähän noita joutuu säätämään muutenkin, joko vähemmän tai enemmän riippuen miten se kitara elää tässä Suomen ilmastossa, kitaroissakin on eroja tuon elämisen suhteen ja kyllähän tietysti noissa ajansaatossa tulee kulumisia kuten että otelaudan nauhat kuluu ja tallan jouset ei ole niin terhakkaat kuin uutena jne.
 
Pääasia on, että kitara on soittajalleen tarpeeksi laadukas ja siinä ei ole laadun suhteen vikoja ja että se pitää vireensä ja tietysti että se on juurikin säädettu soittajansa tarpeiden mukaan ja että tykkää sen soundista.
 
Kieleten korkeutta toki voi säätää ja vähän muutakin ;-)
 
Haltsi
06.03.2011 19:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Noi säädöt vaihtelee ihan jokaisessa merkissä ja mallissa niin halvoissa kuin kalliimmissakin kitaroissa, joten säätämiseen kandee tutustua ja joka tapauksessa milteinpä aina noita joutuu säätämään tai säädätyttämään kun uutena hankkii ja kyllähän noita joutuu säätämään muutenkin, joko vähemmän tai enemmän riippuen miten se kitara elää tässä Suomen ilmastossa, kitaroissakin on eroja tuon elämisen suhteen ja kyllähän tietysti noissa ajansaatossa tulee kulumisia kuten että otelaudan nauhat kuluu ja tallan jouset ei ole niin terhakkaat kuin uutena jne.
No varmasti näin. Täytyy perehtyä tuohon jossain vaiheessa tarkemmin. :)
 
Voi hittolainen kun en osaa päättää. Olin itse asiassa kolme vuotta sitten samassa tilanteessa, ja olin hyvin lähellä ostaa Pac 112 + Micro cube -setin. Ainoastaan todella tiukalla ollut budjetti (= persaukinen opiskelija) ja hieman hiipunut innostus ratkaisi sen, etten lopulta ostanut mitään. Sanoisin kyllä, että osasyynä innostukseen loppumiseen oli käytössäni ollut akustinen kitara, 3/4 kokoinen nailonkielinen halpis, mikälie Serena SQ-100 olikaan. Ei ollut mukavasoittoinen alkuunkaan, kielet oli toki käännetty vasuriksi mutta työnjälki ei ollut kummoinen (= itse käänsin :D). Jonkun verran sointujen alkeita kerkesin opetella, mutta olen jo senkin vähän unohtanut. Eli alusta lähdetään taas liikkelle.
 
Sähkökitara on kuitenkin kiehtonut aina jossain määrin enemmän. Nyt on taas kitaransoiton opettelukuume palannut, ja tällä kertaa budjetti ei ole olematon. Vaan en silti saa päätöstä tehtyä. Olisikin helppoa jos vaan tilaisi tyytyväisenä tuon Pacifican, ei olisi paha investointi vaikka soittoinnostus taas laantuisikin. Koskapa aina kummittelee takaraivossa ajatus, että ei kannata ostaa liian kalliita pelejä, jos ei tule sitten soiteltuakaan... Ikääkin on jo 25v, että jos ei nyt lähde sujumaan niin olkoot sitten, perhana. :P
 
Valintoja, valintoja...
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
Ukkovaari
06.03.2011 19:34:16 (muokattu 06.03.2011 19:36:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haltsi: No varmasti näin. Täytyy perehtyä tuohon jossain vaiheessa tarkemmin. :)
 
Voi hittolainen kun en osaa päättää. Olin itse asiassa kolme vuotta sitten samassa tilanteessa, ja olin hyvin lähellä ostaa Pac 112 + Micro cube -setin. Ainoastaan todella tiukalla ollut budjetti (= persaukinen opiskelija) ja hieman hiipunut innostus ratkaisi sen, etten lopulta ostanut mitään. Sanoisin kyllä, että osasyynä innostukseen loppumiseen oli käytössäni ollut akustinen kitara, 3/4 kokoinen nailonkielinen halpis, mikälie Serena SQ-100 olikaan. Ei ollut mukavasoittoinen alkuunkaan, kielet oli toki käännetty vasuriksi mutta työnjälki ei ollut kummoinen (= itse käänsin :D). Jonkun verran sointujen alkeita kerkesin opetella, mutta olen jo senkin vähän unohtanut. Eli alusta lähdetään taas liikkelle.
 
Sähkökitara on kuitenkin kiehtonut aina jossain määrin enemmän. Nyt on taas kitaransoiton opettelukuume palannut, ja tällä kertaa budjetti ei ole olematon. Vaan en silti saa päätöstä tehtyä. Olisikin helppoa jos vaan tilaisi tyytyväisenä tuon Pacifican, ei olisi paha investointi vaikka soittoinnostus taas laantuisikin. Koskapa aina kummittelee takaraivossa ajatus, että ei kannata ostaa liian kalliita pelejä, jos ei tule sitten soiteltuakaan... Ikääkin on jo 25v, että jos ei nyt lähde sujumaan niin olkoot sitten, perhana. :P
 
Valintoja, valintoja...

 
Heh, parempi sitä miettiä eneminkin kuin ostaa hätäseen, hiljaa hyvää tulee joten nouhätä ;-)
 
Sellaisen pointin sulle laitan, että päädytpä mihinkä tahansa vaihtoehtoon niin jatkossahan voi vaikka vaihtaa mikityksen jos tarvii toisenlaista soundia, tälläisestä tuunaamisesta Pasifica 812 suhteen linkki sulle Youtubeen http://www.youtube.com/watch?v=eyvG-J8hiLc (sanoisin että aika makeet soundit noilla mikeillä). Eli siis jälkikäteen voi aina tuunata mikkejä ja vaikuttaa soundiin, tosin Pasifican vakkarimikeilläkin soittelee mutta jatkossa ei välttämäti tarvi kitaraa vaihtaa jos muuten tykkää ja haluu vaan erillaista soundia.
 
Haltsi
06.03.2011 20:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Sellaisen pointin sulle laitan, että päädytpä mihinkä tahansa vaihtoehtoon niin jatkossahan voi vaikka vaihtaa mikityksen jos tarvii toisenlaista soundia, tälläisestä tuunaamisesta Pasifica 812 suhteen linkki sulle Youtubeen http://www.youtube.com/watch?v=eyvG-J8hiLc (sanoisin että aika makeet soundit noilla mikeillä). Eli siis jälkikäteen voi aina tuunata mikkejä ja vaikuttaa soundiin, tosin Pasifican vakkarimikeilläkin soittelee mutta jatkossa ei välttämäti tarvi kitaraa vaihtaa jos muuten tykkää ja haluu vaan erillaista soundia.
Mukavalta kyllä kuulostaa. Omalta osaltani veikkaan, että jää tuunaukset tekemättä (mikä on kun ei taidot riitä, jne.), mutta opetellaan nyt soittamaan jotain ensin ja mietitään sitten. Suattaapi olla, että ostan tuon Pacifican kuten alunperin meinasinkin. Eiköhän sillä soittele ihan mielikseen jonkun vuoden, olettaen että innostus pysyy yllä. :)
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
hola gibson
06.03.2011 21:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En joutanut nyt hyvin tarkkaan lukemaan tätä viestiketjua mutta ehdottomasti haluan väliin huudella. Mulla oli ensimmäisenä kitaran nimenomaan juuri tuollainen Stagg. Loistava kitara aluksi, siinä vaiheessa mulle oli ihan sama onko kitara alle 200 euron Stagg vai kolmen tonnin Gibson.
 
Reilun vuoden soittelin Staggilla, kunnes huomasin että nauhat ovat kuluneet suorastaan "urille", satulasta oli lohjennut murunen (E-kieli ei pysynyt paikallaan) ja talla oli yllättävän lerppu.
 
Vaihdoin kiinteätallaiseen Vintageen, joka mulla on edelleen. Kertaalleen olen siitä nauhat hiotuttanut, säilyttää vireen ja tulee varmaan palvelemaan minua vielä pitkään. Ei ole tosin nykyään ainoa kitarani.
 
Haltsi
07.03.2011 10:55:40 (muokattu 07.03.2011 15:43:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle tarjottiin Blade Texas Standard Prota, vasurina tietenkin, 3-tone sunburst (jee!). Hintapyyntö 521,5 e, koska se on kuulemma jonkun asiakkaan kolhima (maali lähtenyt parista kohtaa). Uusi muuten, ja kunnossa. Onko kannatusta? Pyysin kuvia, kun en pääse nyt viikolla sitä katsomaankaan. Ainakin tuo malli ehjänä näyttää kuvissa hienolta, noin yleisesti. :)
 
EDIT: Tämmöinen siis: http://www.bladeguitars.com/guitars/texas-series/texas-standard-pro/
 
EDIT 2: Kuvia lommoista. Ovatko mielestänne liian pahoja pyydettyyn hintaan nähden? Vaimo oli sitä mieltä, ettei kannata ottaa. Itse olen vielä kahden vaiheilla. Hienon näköinen olisi noin muuten. Lähinnä tuo isoin kolhu, eli 1. kuva, häiritsee (vähän).
http://db.tt/f49CLVo
http://db.tt/rPcZH9o
http://db.tt/letK35I
http://db.tt/1piD7t6 ( entäs tämä iso naarmu, lähteekö maali lohkeilemaan pois?)
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
Vilta
07.03.2011 19:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo naarmu näyttää kyllä vähän halkeamalta, en ostaisi.
 
WnbPunk
07.03.2011 20:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilta: Tuo naarmu näyttää kyllä vähän halkeamalta, en ostaisi.
 
Juu kyllä tuo aika pahalta näyttää tuo skraadu... Oletko siis itse päässyt tarkastelemaan kitaraa?
 
Siitä voit sitten itse miettiä että onko tuo skraadu niin paha kun kuvassa näyttää olevan.
 
Onko näin?
Haltsi
07.03.2011 20:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieltämättä se halkeamalta näyttää, nyt kun sanoitte. En tosiaan ole kitaraa livenä nähnyt, kun en ole maisemissa nyt viikolla. Ehkä minä sitten tyydyn "tylsän mustavalkoiseen", joskin edulliseen Pacificaan..
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
RamoQ
07.03.2011 21:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haltsi: Kieltämättä se halkeamalta näyttää, nyt kun sanoitte. En tosiaan ole kitaraa livenä nähnyt, kun en ole maisemissa nyt viikolla. Ehkä minä sitten tyydyn "tylsän mustavalkoiseen", joskin edulliseen Pacificaan..
 
Kyllä sitä kitarakamaa on sitten koko loppuelämä aikaa hankkia. :)
 
Tilutus on yliarvostettua.
Vilta
07.03.2011 21:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä yksi ehdotus, jos mahtuu budjettiin.
 
http://www.musicstore.de/en_EN/FIM/ … nburst-inkl.-Bag/art-GIT0014862-000
 
Haltsi
07.03.2011 21:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Totta tuokin tietysti. :)
 
Onkos tuo Strato nyt sitten Mexico-tekoa vai kuinka tuon hintainen?
 
Onko kellään kokemuksia sekä Micro cubesta että VOX Mini 3:sta? Lähinnä nuo cleanisoundit kiinnostavat, kumpi vai kampi? Oon Voxiin kallistumassa todennäköisesti, mutta vielä voi vaihtaa. :)
 
This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «