Aihe: Stratocasterin volume-nupin sijoitus
1 2 3
perkeles
27.03.2004 21:24:46
paikka olisi varmasti 50-vuoden aikana vaihdettu jos se olisi huono. totuttelua ,totuttelua.
vasenkätinen strato on yhtä ruma kun jussipaitaanen neekeri.
Juzzu
28.03.2004 11:10:36
Minä taas superstratoista LP:hen siirtyneenä en voi käsittää, miksi tallamiki vola pitää olla niin saakelin kaukana, että swellejä on mahdoton tehdä :)

LP:iin voi tehdä saman modin, joka esim. PRS:n Singlecuteista löytyy vakiona - eli vaihdat talla- ja kaulamikkipotikoiden paikat keskenään. Ja kas, johan löytää pikkurilli taas volan kunhan vähän venyttää :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! (EVVK jäsen nro. tsiljoona)
Hannu H.
28.03.2004 11:12:09

LP:iin voi tehdä saman modin, joka esim. PRS:n Singlecuteista löytyy vakiona - eli vaihdat talla- ja kaulamikkipotikoiden paikat keskenään. Ja kas, johan löytää pikkurilli taas volan kunhan vähän venyttää :o)

Entäs sitten kun haluu kaulamikillä tehdä niitä swellejä? :)
"May the tone be with you"
Fortune
28.03.2004 11:12:46

Ei minulla veny tonepotikkaankaan, mutta nyt on volapedaali, problem solved.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Juzzu
28.03.2004 11:55:33
Entäs sitten kun haluu kaulamikillä tehdä niitä swellejä? :)

No sitten modaan sen PRS-tyylisen tsydeemin semmoiseksi, kun Gibsonin Lestereissä on ;o)

Noh, mutta voithan myös muuttaa tsydeemit sellaiseksi, että molempien mikkien vola on siinä tallan vieressä olevassa potikassa. Niin tyhmeliinit! ;o)
Lord of the strings
28.03.2004 11:56:37
Eipä tuo minua häiritse, olen tottunut.
"Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi.
Fortune
28.03.2004 11:57:30

Noh, mutta voithan myös muuttaa tsydeemit sellaiseksi, että molempien mikkien vola on siinä tallan vieressä olevassa potikassa. Niin tyhmeliinit! ;o)

Ei o kiva, jos haluaa eri volan kaula- ja tallamikeille :)

Tai Morello-kopteriefektin (kaulamikistä vola pois ja runkkaamaan mikinvalitsinta).

Pedaali on hyvä ratkaisu.
Juzzu
28.03.2004 11:58:53
Ei o kiva, jos haluaa eri volan kaula- ja tallamikeille :)

No woe rähmä! Mä en ala enää!!! ;o)
E.Q
28.03.2004 13:11:19
No huhhuh ! Kylläpäs tästäkin aiheesta sitten saatiin melkonen "kyllä mun on paras" väittely aikaan.
Ainakin sellanen maku tosta jää kun lukee noita kommentteja.
No ilmeisesti se vola potikan paikka on ihan jees jos se on aina ollu siinä missä on totuttu, eli jos on alunperinkin soittanu strato-mallisella niin se ei häiritse kun siihen on tottunu.
Mulla taas on Lp-mallisesta tullut semmoinen soittotapa että oon tottunu demppaamaan kieliä kämmensyrjällä justiinsa tietenkin siinä kohtaa missä se volapotu sijaitsee ja se vähän haittaa mutta ei ole mikään ongelma. Tossa mittasin just niin esim. JEM:issä se on vaan 5mm. alempana ja siinä se ei haittaa ollenkaan ja varmaan pystyy niitä swellejä heittään kehiin köyhemmätkin.
Siihen tottumis kysymykseen, niin ei siihen totu.
Kolme vuotta oon yrittänyt mutta aina se potikka on vaan siinä tiellä
Mutta olkoon, onhan se ollu siinä jo ennen kuin oon kitaraa nähnykkään joten vika lienee minussa.
Ja sitten vielä niin ei se mitään hyödytä että vola ja tone vaihtaa paikkaa kun se pötikkä on edelleen siinä demppauskohdassa.
Mutta yksi pieni konsti mulla on että laittaa siihen vola potikan alle sellasen huonekaluhuopa-tarran niin se potikka ei kääntyile niin herkästi vahingossa.
X
mikko1
28.03.2004 14:51:28
Tai Morello-kopteriefektin (kaulamikistä vola pois ja runkkaamaan mikinvalitsinta).

eipä taida tuo kikka olla Morellon keksimä.
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
Pitkavirta
28.03.2004 16:07:47
niin ja onhan noita potikoita erilaisia. hommatkaa vaan jäyheemmät potskut! :)
Fortune
28.03.2004 21:35:28
eipä taida tuo kikka olla Morellon keksimä.

Yksi lysti, Morellon käyttämänä minä sen olen ensimmäistä kertaa kuullut.
Ossi
28.03.2004 23:14:48

Kyllä. Laadukkaammat, "tahmean tuntuisesti" toimivat potikat eivät vaeltele omia aikojaan kiivaammassakaan vispauksessa.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
goose
28.03.2004 23:16:27

Edullisin tapa on vaan opetella soittamaan sitä kitaraa.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
E.Q
28.03.2004 23:47:03
Ei, vaan vielä edullisempaa on olla soittamatta kokonaan :)
X
goose
28.03.2004 23:52:33
Ei, vaan vielä edullisempaa on olla soittamatta kokonaan :)

Onko semmonen edes mahdollista? Siis olla soittamatta?
...toivotaan parasta varotaan varasta..
trih
29.03.2004 00:19:58
Edullisin tapa on vaan opetella soittamaan sitä kitaraa.
Ja Stratocasterit suunniteltiin halvoiksi sarjatuotantokitaroiksi joissa volumenuppi on sijoitettu niin, että joittenkin on vaikea soittaa demppiä ylä-E:llä.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
fox
29.03.2004 11:14:08

Ja Stratocasterit suunniteltiin halvoiksi sarjatuotantokitaroiksi joissa volumenuppi on sijoitettu niin, että joittenkin on vaikea soittaa demppiä ylä-E:llä.

Niin Trih, kysyit syytä ylimmän volapotikan paikalle, se on tarkoitettu siihen, että plekukäden pikkurillillä pystyy tekemään swellejä.. Stratohan muuten täyttää tänä vuonna tasavuosia (ja joku muukin) joten "kolme suurta mallia" alkaa olla kunnioitettavassa iässä, noin soitinmalleiksi. Mutta tuon on syyksi ko. sijoituskohdalle kirjanneet useat kitaroita käsittelevät julkaisut ja teokset. Onnistunut paikka sillä swellit onnistuu vaikkei haluaisikaan tai olis tarvetta.. =)
feodorit
29.03.2004 11:41:37 (muokattu 29.03.2004 11:56:32)
Mulla tulee joskus rävittyä sen mikin vaihto tikun kanssa.

Edit: vaikka en kyllä omista stratoa...
non of you can play so bad as me...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)