Krice: Setupissa ei ole kuin yksi vaihtoehto eli Windowsin äänet. Eipä tuo ohjelma muuten edes tunnista Tonelab ST:tä, joten aika turhake tuntuu olevan. Vai onko tuo vain midi-vekottimille tarkoitettu? En sanoisi softaa turhaksi sillä perusteella että joku multimuljutin ei siinä tunnistu, kyseinen softa kun ei taida kuitenkaan olla suunniteltu alustaksi multiefektille vaikka sellainen audio-facen pitääkin sisällään. Kunnon interface koneeseen niin alkaa homma pelittää ja laatukin on parempaa. SDMF |
Krice 05.03.2011 13:22:45 (muokattu 05.03.2011 13:24:07) | |
---|
Grugi: Kunnon interface koneeseen niin alkaa homma pelittää ja laatukin on parempaa. Tonelab ST on ihan normaali usb-interfeissi. Toimii mm. Audacityssä automaattisesti. Huvittaa vaan taas niin v.. usti kun Behringerin kökkösoftassa toimii nuo Realtekin (sis. äänipiiri) äänet, mutta ei Presonuksessa tai Reaperissa, josta en ole myöskään saanut inahdustakaan ulos. Reaper sentään tunnistaa Tonelab ST:n, mutta ilmoittaa, että siinä on jokin virhe (ei sitä mikä virhe). Ei ole virhettä kun se toimii Audacityssäkin. Onpa taas helppoa tämä homma jälleen kerran.. ilmeisesti on purtava hammasta ja ostettava ulkoinen äänikortti. |
JPQ 05.03.2011 14:15:07 | |
---|
Krice: Tonelab ST on ihan normaali usb-interfeissi. Toimii mm. Audacityssä automaattisesti. Huvittaa vaan taas niin v.. usti kun Behringerin kökkösoftassa toimii nuo Realtekin (sis. äänipiiri) äänet, mutta ei Presonuksessa tai Reaperissa, josta en ole myöskään saanut inahdustakaan ulos. Reaper sentään tunnistaa Tonelab ST:n, mutta ilmoittaa, että siinä on jokin virhe (ei sitä mikä virhe). Ei ole virhettä kun se toimii Audacityssäkin. Onpa taas helppoa tämä homma jälleen kerran.. ilmeisesti on purtava hammasta ja ostettava ulkoinen äänikortti. joku virhe voi olla täällä mac puolella Audacityssa kanavat sekaisin Logiciin nähden Rolandin Octa-Capture interfacen kanssa. logicin numerot on samat kuin laitteen. Audacityssä jotenkin tosi oudosti sekaisin kait näin 1,2,eka ja toka kokonais miksaus,3,4,5,6,7,8. logicissa siis 1,2,3,4,5,6,7,8,eka ja toka kokonais miksi. Eli en sulkisi mahdollisuutta mutta virhe voi olla sellainen Reaper on ongelmoija itse eli toimii epänormaalisti joltain osin... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
CarlosJones 05.03.2011 15:23:31 (muokattu 05.03.2011 15:25:04) | |
---|
Krice: Kyllä sulla on joku ajuriongelma jos Studio One tai Reaper ei tunnista sitä kunnolla. Turha alkaa softaa haukkumaan. Tsekkaappa VOX ajurit olisko päivityksiä mitkä korjaa asian. Ja HUOM!, mulla toimii just läppärissä ne realtekin kökköajurit Studio One:in kanssa heittämällä. Ymmärrän kyllä, että säätäminen noiden juttujen kanssa ärsyttää. |
Krice 05.03.2011 18:24:31 | |
---|
CarlosJones: Krice: Kyllä sulla on joku ajuriongelma jos Studio One tai Reaper ei tunnista sitä kunnolla. Turha alkaa softaa haukkumaan. Kokeilin Reason 5:n demoa ja siinä toimii äänet ja myös nanopad ilman ihmeellistä säätämistä. Vielä pitää kokeilla mitä se sanoo Tonelabista, mutta eiköhän tässä löytynyt se oikea softa. Vähän kallishan tuo on tosin, mutta jos ei muut softat osaa hommaa niin otetaan sitten tämä. |
Grugi 05.03.2011 19:07:29 | |
---|
Krice: Kokeilin Reason 5:n demoa ja siinä toimii äänet ja myös nanopad ilman ihmeellistä säätämistä. Vielä pitää kokeilla mitä se sanoo Tonelabista, mutta eiköhän tässä löytynyt se oikea softa. Vähän kallishan tuo on tosin, mutta jos ei muut softat osaa hommaa niin otetaan sitten tämä. Mun mielestä tässä on "vika" ihan VOX:in puolella jos ei toimi laite haluamalla DAW:illa kuten ne sivuillaan väittää, saati että eivät ole osittaneet yhtään DAW:ia joka olisi tuettu. SDMF |
Krice 05.03.2011 20:46:27 | |
---|
Grugi: Mun mielestä tässä on "vika" ihan VOX:in puolella jos ei toimi laite haluamalla DAW:illa kuten ne sivuillaan väittää No kyllä ne äänet kuuluu Tonelabin kautta kun Reason 5:lla kokeilee. Ongelma on vaan siinä, että Reason 5:ssa ei voi äänittää kitaraa. FUUUUUUuuuu... millä hitolla ihmiset yleensä tekee musiikkia? Pitääkö ne kitarat äänittää sitten Audacityssä. |
Grugi 05.03.2011 21:06:51 | |
---|
Krice: No kyllä ne äänet kuuluu Tonelabin kautta kun Reason 5:lla kokeilee. Ongelma on vaan siinä, että Reason 5:ssa ei voi äänittää kitaraa. FUUUUUUuuuu... millä hitolla ihmiset yleensä tekee musiikkia? Pitääkö ne kitarat äänittää sitten Audacityssä. No siis mulla on kitaraa varten vaffari josta menee piuha M-Audion fast track ultraan tai vaihtoehtosesti Eleven Rack josta Pro toolsiin tai sitten tolla M-Audiolla Garagebandiin tai mihin DAW:iin nyt sitten tarvii. SDMF |
JPQ 05.03.2011 22:00:07 | |
---|
Mulla on Macissa Roland Octa-Capture ja Logic Pro 9. pc aikaan oli Emu 0404 pci versio ja Sonar Homestudio 6 xl.Muistakin systeemeistä on kokemusta koskaan ei muuta outoa ole ollut siis outoa (ongelmia kylläkin) kuin tuo Audacity juttu ja eräällä vanhalla kortilla satunnainen n. 4db heitto toisen kanavan voimakkuudessa. Kaikelle muulle ilmeisesti löytyi järkisyyt. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
passe 11.05.2011 11:29:06 (muokattu 11.05.2011 11:30:15) | |
---|
Olen nyt käyttänyt Studio One Artist versiota muutaman kuukauden ajan. Olen amatöörihiplaaja, jolle tärkeintä on saada bändin biisit demoteltua ja siinä sivussa sitten vähän opeteltua miksaustakin. Siihen hommaan tämä on kyllä ehdottomasti mukavin softa mitä olen kokeillut. Vertailukohtaa itselläni löytyy lähinnä Cubase SX2, Cubase LE, Kristal. Reaperiä ja Audacityä olen vasemmalla kädellä testaillut. Studio One:ssa on omaan makuuni ylivoimaisesti paras layout, suorastaan seksikäs! Kaikki oleellinen löytyy helposti. Softa tuntuu pyörivän todella kepeästi eikä mitään ongelmia ole esiintynyt, vaikka Vistalla mennään. Suosittelen kyllä kokeilemaan! Kuinka tämä sitten soveltuu ammattistudioon, siihen en osaa sanoa oikein mitään. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |