Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Engl 1x12 Celestion V30 vs. V60 ?
1
Spiral
04.03.2011 17:18:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa noilla V30 ja V60 kaiuttimilla on?
http://www.thomann.de/fi/engl_e112v_gitarrenbox.htm
ja
http://www.thomann.de/fi/engl_e_112s.htm
 
Vladi
04.03.2011 17:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma neuvoni on: Kierrä V60:set kaukaa. Kyseinen elementti on suunniteltu ilmeisesti ENGL Screamer mielessä, eli kirkkaalle nupille tummasoundinen elementti. Oon omistanu 2x12:sen ENGL-kaapin V60:llä ja mun mielestä ne saa kaiken kuulostamaan tummalta, tunkkaiselta ja munattomalta. Varsinkin säröllä soundi menee pehmeäksi ja epäerottelevaksi.
 
En käyttäisi kyseistä elementtiä missään. En pidä yhtään. Joku toinen toisin.
Spiral
04.03.2011 17:42:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Oma neuvoni on: Kierrä V60:set kaukaa. Kyseinen elementti on suunniteltu ilmeisesti ENGL Screamer mielessä, eli kirkkaalle nupille tummasoundinen elementti. Oon omistanu 2x12:sen ENGL-kaapin V60:llä ja mun mielestä ne saa kaiken kuulostamaan tummalta, tunkkaiselta ja munattomalta. Varsinkin säröllä soundi menee pehmeäksi ja epäerottelevaksi.
 
Hieman samaa olen kuullut muualtakin. Kiitos vastauksesta.
 
juikkipuikki
04.03.2011 20:07:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on pari tommosta v60 v30 kavereina 4x12 kaapissa ja toimii oikein hyvin.
Ennen oli kaikki neljä v60. Sysimusta soundi kieltämättä, vaikea saada mitään selvää bändisoitossa. Mut jos yksin soittelee, niin omaan makuun kelpo soundit.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Osteri
04.03.2011 21:16:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut keikan tuolla vanhalla Laney-nupilla Engl standard kaapin kanssa ja soundasi niin hyvin, että hetken mietin jo ostamista. Siinä oli Celestion V60. V30 kajareihin en koske enää, kun edellisistä eroon pääsi.
 
Mun käsitykseni mukaan Hughes Kettnerille tehdyt Celestion Rockdriver Jr. kajarit on samoja kuin V60, onneksi löysin sitten sellaiset ja soundaa hyvälle. Tosiaan, makuasia ja varmaan just noin, että pitää miettiä minkä nuppien kanssa sopii parhaiten.
 
Celestionilta kysyttäessä kajarin spexejä ei saa sellaisissa malleissa jotka on tehty asiakkaiden tilauksesta. Vain heidän oman mallistonsa spexit on saatavilla heiltä.
Ihan ymmärrettävää ja reilua kuitenkin.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
-Rake-
04.03.2011 22:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockdrive jr:ät oli aika bassokkaat,tuhnut,muhjut ja midle scuupatut. Joku metallin veivaaja saattaa näistä tykätäkki vaikka bänditouhuihin oli mielestäni aivan liian muhjut. Siinä vaiheessa ku itse kytkin marsun nupin v30 ladattuun kaappiin sai H&K kaappi äkkilähdöt.
 
Nöyrä
05.03.2011 01:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Mitä eroa noilla V30 ja V60 kaiuttimilla on?
http://www.thomann.de/fi/engl_e112v_gitarrenbox.htm
ja
http://www.thomann.de/fi/engl_e_112s.htm

 
Yleisten keskustelujen perusteella V30 tuntuu jakavan ihmiset rakastaviin tai vihaaviin, mutta koskaan en ole nähnyt kenenkään hehkuttavan V60-elementtiä.. Itse en ole jälkimmäistä kokeillut, mutta ensimmäisestä olin tätä mieltä:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=497312
 
Anteeksi.
 
Osteri
05.03.2011 02:50:03 (muokattu 05.03.2011 02:53:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Markkinat suosivat enemmän V30 kajareita - jees, se myönnetään. Kyllähän niissä se jokin on - monille. Jotenkin vaan toivois että soittajat luottaisivat korviinsa enemmän kuin trendikkäiden nettikirjoitusten määrään. Väitän ettei saksalainen insinööri kovin usein vääriä laskelmia tee, eli kyllä siinä ENGL kaapissa V60 kajareillakin jotain älyä on. Kuten sanottu, nämähän on makuasioita.
Ilmeisesti tulin kaapista kun annan positiivista palautetta V60 kajareille ?!
Jos joku myy niin laittakaa privaviestiä.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Juicy
05.03.2011 03:09:20 (muokattu 05.03.2011 03:09:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jaa, ihte nimenomaan oon saanut käsityksen että toi V60 on oiva pari V30:lle, varsinkin Englien kanssa. =|
 
Yksinään ei ehkä kovin hyviä, kuten todettu.
 
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Nöyrä
05.03.2011 12:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Yksinään ei ehkä kovin hyviä, kuten todettu.
 
Ja siitähän tässä ketjussa sekä omassa postauksessani juuri oli kyse (jos siihen epäsuorasti viittasit), kun tuo kyseenomainen kaappi vetää vain yhden elementin. Voisi kyllä olla mielenkiintoista noita molempia kaappeja rinnakkain vertailla, kun en koskaan ole tuota toista elementtiä kokeillut. Tarkoitukseni ei siis ollut 'kuuskymppistä' millään muotoa teilata, kunhan toin esille useilta palsoilta poimitun yleisen mielipiteen, joka tässäkin ketjussa näyttäisi pääpiirteittäin vellovan.
 
Mutta hyvä että muitakin ajatuksia näemmä löytyy, ja joku kehtaa myöntääkin.
 
slapvete
06.03.2011 09:34:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Väitän ettei saksalainen insinööri kovin usein vääriä laskelmia tee.
 
Laskelmillahan se tone tehdään... kuten CBS:n insinöörit ultra linear -designilla.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Osteri
06.03.2011 14:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laski mitä laski, mutta saksalainen insinööri kuitenkin päätyi siihen lopputulokseen millaisena V60 kaapit seisoo. Tone on sitten mitä on, toiset tykkää toiset ei. Saksalainen insinööri sai lisäksi tukea kaupalliselta puolelta jossa tehtiin laskelmia ja arvioita menekistä ja siksi meillä on saatavilla ENGL kaappeja joiden menekki markkinoilla on ilmeisen onnistunutta. Saksassa ei yleisesti ottaen tehdä yhtään mitään ellei ennalta ole laskelmia.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «