Aihe: Suomen Idols 2011
1 2 3 4 512 13 14 15 1661 62 63 64 65
mr.bungle
04.03.2011 09:39:27

Jeszse: Aika näppärä veto. Jengi tykkää, bändi saa huomioo eikä tarvi kestää sitä idolsin väkisin tuomaa kokopäiväisjulkisuutta. Ei paha. :)

Lol.

Siinä jäi jätkällä ainakin satatonnia hilloo nyt väliin, tuotuna tarjottimella. Biisit ja studiot ja muusikot ja kaikki valmiina. Tuskin olis tarvinnu ees päästä kolmen kärkeen.

Oman bändin kanssa tosta ei kuulla mitään. Fail.
tjugo kilo tursk aer mycket tursk
Jeszse
04.03.2011 09:40:00
mr.bungle: Lol.

Siinä jäi jätkällä ainakin satatonnia hilloo nyt väliin, tuotuna tarjottimella. Biisit ja studiot ja muusikot ja kaikki valmiina. Tuskin olis tarvinnu ees päästä kolmen kärkeen.

Ehkä se ei oman bändin kans kiinnosta?
Keltanen superhedelmäpimppimutantti. Yhyy äiti.
jazzmies
04.03.2011 09:52:35
PsychedelicWarlord: Mitkä ihmeen rock-laulajat?

Pahempana Jusu ja monipuolisempana Martti ovat niistä vielä mukana, mutta teatteriviikonloppuna heistä putosi suurin osa. Rocklaulamisella tässä tarkoitan tapaa ajaa saundia särölle kuullun keinotekoisesti, tehdä "miesshh"-alaniekkuja ja laulaa kuin toisen äänellä. Siinä Lassin saundissa ja laulutavassa oli sellaista rentoutta, mitä harvoin kuulee ja näkee, mutta pitkällä kellarikomennuksella tulkintaan alkaa kasautua epäilyttäviä piirteitä. Fatima ja Stina kyllä tänä vuonna näyttävät muille laulamisen mallia.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
JCM
04.03.2011 10:00:11

Nyt pitäis melkein painaa jo varoitusta! Saatanan kapitalistisika:D
Musta Arkipyhä
04.03.2011 10:34:22
jazzmies: Pahempana Jusu ja monipuolisempana Martti ovat niistä vielä mukana, mutta teatteriviikonloppuna heistä putosi suurin osa. Rocklaulamisella tässä tarkoitan tapaa ajaa saundia särölle kuullun keinotekoisesti, tehdä "miesshh"-alaniekkuja ja laulaa kuin toisen äänellä.

Ok.Mulle nuo ei edusta rock-laulajia ,mutta olen huomannut samoja juttuja.

Siinä Lassin saundissa ja laulutavassa oli sellaista rentoutta, mitä harvoin kuulee ja näkee, mutta pitkällä kellarikomennuksella tulkintaan alkaa kasautua epäilyttäviä piirteitä. Fatima ja Stina kyllä tänä vuonna näyttävät muille laulamisen mallia.

Lassissa oli potentiaalia uudeksi Irwiniksi,Baddingiksi jne.Rohkea veto sanoa "ei" tuossa vaiheessa.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
oulukyllosa
04.03.2011 10:38:56

Ei kyllä minä nyt lopetan Suomen Idolsin katsomisen.Paitsi että tuntuu että taso on nyt erittäin heikko, niin koko formaatti on ottanu taka-askelia.Miten siihen eiliseen jaksoon oli saatu niin masentavan alakuloinen hautajaistunnelma? Ja ne biisivalinnat, ei ei ei.....miten se Tervomaan biisi pyörii kuvioissa vuodesta toiseen....ei tällä ohjelmalla ole näin toteutetuna minkäänlaista viihdearvoa.Vittu ku vituttaa ku ohjelmassahan ois potentiaalia kun osattais tehä. Ja ois laulajia :-) Maikkarilta paha moka näyttää Suomen Idolsia samaan aikaan kuin Sub Amerikan versiota.
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
vital
04.03.2011 10:45:38 (muokattu 04.03.2011 10:46:04)
oulukyllosa: Ei kyllä minä nyt lopetan Suomen Idolsin katsomisen.Paitsi että tuntuu että taso on nyt erittäin heikko, niin koko formaatti on ottanu taka-askelia.Miten siihen eiliseen jaksoon oli saatu niin masentavan alakuloinen hautajaistunnelma? Ja ne biisivalinnat, ei ei ei.....miten se Tervomaan biisi pyörii kuvioissa vuodesta toiseen....ei tällä ohjelmalla ole näin toteutetuna minkäänlaista viihdearvoa.Vittu ku vituttaa ku ohjelmassahan ois potentiaalia kun osattais tehä. Ja ois laulajia :-) Maikkarilta paha moka näyttää Suomen Idolsia samaan aikaan kuin Sub Amerikan versiota.

Se on osittainen syy miksi en jaksa katsoa suomen idolsia...väsyttävän masentavan synkkä tunnelma. Tämä on ensimmäinen kerta kun seuraan suomen idolsia, en tiedä onko joka vuosi samaa meininkiä?
Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live
Rhesus
04.03.2011 11:08:23
Toihan oli mahtavata että Lassi kävi näyttämässä skilssit ja lähti pois.

Sillee että moi mä oon aika vitun hyvä, mutta ette saa mua talutushihnaanne, nännnänännnänää.

Vähän kyllä ihmettyttänytkin kuinka tuollainen hippi tuonne eksyi, mutta hyvä näin. Kaikki voitti.
Zed
04.03.2011 11:46:24

Ehkäpä on vielä jäljellä ihmisiä, joille on olemassa muitakin arvoja kuin "hilloo" tässä maailmassa.
"Mä oon pannut..." -jussimus
jazzmies
04.03.2011 12:01:00
PsychedelicWarlord: Ok.Mulle nuo ei edusta rock-laulajia ,mutta olen huomannut samoja juttuja.

Olen samaa mieltä kanssasi - he ovat napanneet rocklaulamisesta vain pinnan, mutta sitten se ydin jää ohueksi.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Robert
04.03.2011 12:24:41
jigsore: http://www.myspace.com/tentaclepillow
http://www.youtube.com/watch?v=Fd37Pvau_0A

Youtube-pätkä ihan jees biisinä, mutta rummutus aika karseeta.
Musta Arkipyhä
04.03.2011 12:52:08
jazzmies: Olen samaa mieltä kanssasi - he ovat napanneet rocklaulamisesta vain pinnan, mutta sitten se ydin jää ohueksi.

Aivan.Ne maneerit jotka on nykyään ns."muotia" on kopsattu.Vähän samaan tormäsin mielestäni tuossa koelauluissa naislaulajien osalta.Tosin heidän maneerinsa tulivat nykyisen r&b:n puolelta.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Mättöpiiska
04.03.2011 14:40:49
Ihan hyvin Lassi rummuttaa. Mielestäni harvinaisen epäitsekäs teko olla jatkamatta kisassa. Ehkä loppupeleissä jopa se oikea valinta...
Karipiirto
04.03.2011 15:16:19 (muokattu 04.03.2011 15:16:45)

Pohdiskelin toissapäivänä vähän, miksi se tasoero tuntuu suomen Idols-kokelaiden ja vaikkapa jenkkien vastaavien välillä on niin suuri. Tulin siihen tulokseen että suomesta puuttuu yksi osatekijä, joka tuolla on jo vuosikymmeniä vanha. Soul. Suomessa ei ole samanlaista soul-kulttuuria, missä laulajat "heittäytyvät" täysillä tulkintaan ja vetävät ns. täydellä sydämellä. Jotenkin sellainen amerikan meininki on aina täällä käsitetty kornina ylisuorittamisena. Täällä porukka laulaa ihan okei, jotkut jopa vähän fraseeraa mutta se sellainen lopullinen heittäytyminen jää pois.
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Nuages
04.03.2011 15:21:47 (muokattu 04.03.2011 15:22:40)
Karipiirto: Pohdiskelin toissapäivänä vähän, miksi se tasoero tuntuu suomen Idols-kokelaiden ja vaikkapa jenkkien vastaavien välillä on niin suuri. Tulin siihen tulokseen että suomesta puuttuu yksi osatekijä, joka tuolla on jo vuosikymmeniä vanha. Soul. Suomessa ei ole samanlaista soul-kulttuuria, missä laulajat "heittäytyvät" täysillä tulkintaan ja vetävät ns. täydellä sydämellä. Jotenkin sellainen amerikan meininki on aina täällä käsitetty kornina ylisuorittamisena. Täällä porukka laulaa ihan okei, jotkut jopa vähän fraseeraa mutta se sellainen lopullinen heittäytyminen jää pois.

Mä oon ihan tyytyväinen tähän asian laitaan. Jenkit eivät toisaalta taas ymmärrä minimalistisemman tulkinnan päälle.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
kyseinen
04.03.2011 15:24:54 (muokattu 04.03.2011 15:26:57)
Karipiirto: Pohdiskelin toissapäivänä vähän, miksi se tasoero tuntuu suomen Idols-kokelaiden ja vaikkapa jenkkien vastaavien välillä on niin suuri.

Soul. No joo. Ja sitten ihan ne yksinkertaiset perussyyt, massa ja kannustava ilmapiiri.

Lähdetään nyt ihan ensin siitä, että montako huippulaulajaa tulee jostakin asukasmäärältään suunnilleen Suomen kokoisesta amerikkalaisesta kaupungista (kuten vaikkapa Atlanta). No, okei, tulisihan sieltä silti varmaan 7 kertaa enemmän. Mutta tähän taas vaikuttaa amerikkalainen naiivejakin sävyjä paikoin saava optimistinen kehitysympäristö, jossa lapset saa laulaa niin paljon kuin sielu sietää. Eikä kukaan kritisoi, vaan surkeimpiakin kouluesityksiä kannustetaan täysillä (itse olen ollut näissä ihan riittävästi läsnä nauramassa kyyniseen partaani). Sieltä on niin paljon helpompi tai ainakin mukavampi yrittää ponnistaa kuin latistavasta suomalaisesta kouluympäristöstä, jossa lähtökohta on se, että sä et osaa mitään.

Kerran opiskeluaikoina yks englantilainen maikka piirteli taululle suomalaisen koulujärjestelmän pisteytysrakenteen verraten sitä brittien vastaavaan. Suomessa arvosanat jaetaan pyramidina, jossa huipulla on muutama ja pohjalla hitosti massaa. Briteissä pyramidi on käännetty ylösalaisin. Kannustavaa? Ehkä.
War, come with us home!
Karipiirto
04.03.2011 15:53:01

kyseinen: Soul. No joo. Ja sitten ihan ne yksinkertaiset perussyyt, massa ja kannustava ilmapiiri.

Lähdetään nyt ihan ensin siitä, että montako huippulaulajaa tulee jostakin asukasmäärältään suunnilleen Suomen kokoisesta amerikkalaisesta kaupungista (kuten vaikkapa Atlanta). No, okei, tulisihan sieltä silti varmaan 7 kertaa enemmän. Mutta tähän taas vaikuttaa amerikkalainen naiivejakin sävyjä paikoin saava optimistinen kehitysympäristö, jossa lapset saa laulaa niin paljon kuin sielu sietää. Eikä kukaan kritisoi, vaan surkeimpiakin kouluesityksiä kannustetaan täysillä (itse olen ollut näissä ihan riittävästi läsnä nauramassa kyyniseen partaani). Sieltä on niin paljon helpompi tai ainakin mukavampi yrittää ponnistaa kuin latistavasta suomalaisesta kouluympäristöstä, jossa lähtökohta on se, että sä et osaa mitään.

Kerran opiskeluaikoina yks englantilainen maikka piirteli taululle suomalaisen koulujärjestelmän pisteytysrakenteen verraten sitä brittien vastaavaan. Suomessa arvosanat jaetaan pyramidina, jossa huipulla on muutama ja pohjalla hitosti massaa. Briteissä pyramidi on käännetty ylösalaisin. Kannustavaa? Ehkä.

Tuo on kyllä totta. Jenkeissä kyllä toisaalta on paljon sitten niitä, joilla on suorastaan megalomaaniset käsitykset omasta erinomaisuudestaan mutta täällä päässä taas aika moni muusikonalku on joutunut tilanteeseen, missä koko ympäristö pyrkii "palauttamaan jalat takaisin maan pinnalle". Realismi on hyvä olla matkassa mutta ei minusta sekään oikein ole hyvä että koko ajatusmalli on että "ei tule mitään".
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Folcce
04.03.2011 16:22:51 (muokattu 04.03.2011 16:26:49)
Hargon: Näin. Eiköhän joku levy-yhtiö tarjoa diiliä Lassille. Nyt hänen ei tarvitse mennä Idols-formaatin tuotteena laulamaan levyllistä Kolehmainen-Lipp -klassikoita.

Veikkaisin että Lassilla on laulajana kaikkien semifinalistien tapaan levytyssopimus Sony Musicin kanssa. Laulaahan Lassi tällä tulevalla Idols-kokoelmallakin. Ei Sony niin tyhmä ole että päästäisi heppua mihinkään muualle levyttämään sooloartistina.

Lassin oma bändi on eri asia ja eri asia on varmaan sekin minkälaista kiinnostusta herättää yhtye missä Idols-Lassi on rumpalina.
Music's my life, Moxey.
Scrobble
04.03.2011 16:40:40
Mä taas mietin suomalaisten ja jenkkien tasoeron syytä.

Jenkeissä asuu 300 miljoonaa, Suomessa 5
Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)