Aihe: Pieni putkinuppi metallin takomiseen?
1 2
asoini
03.03.2011 18:41:32 (muokattu 03.03.2011 18:51:45)
Tuo kuvaus äänestä, Brittiläinen Soundi classiseen rockiin ei vain oikein kuulosta siltä, että tuo olisi ihan speksien mukainen kampe.
Billsner
03.03.2011 22:35:09
Itsehän käyttäisn metallin takomiseen mielummin pajavasaraa ja alasinta.

Ja aiheeseen.

Kuten tuolla aikaisemminkin on huudeltu. ENGL:in vahvarit kuulostavat hyviltä pienillä äänenvoimakkuuksilla metallia soitettaessa. Itse painin ihan saman ongelman kanssa ihan vähän aikaa sitten ja ratkaisin ongelman ENGL Screameer nupilla. Scremerissä on tehoa on 50W, mutta tämä kuulostaa paljon paremmalta pienemmällä äänenvoimakkuudella kuin esim. reenikämpällä makaava Craten blue voodoo nuppi (joka myöskin 50W).
Supreme General Of Evil
Christeraser
03.03.2011 23:14:04

Blackstar HT1 ja HT5 huudettu, myöskin ehdotettu Englit ovat hyviä... Tosin tuo Gigmaster on enempi rock henkinen peli mielestäni.
Hillboy
04.03.2011 17:21:22 (muokattu 04.03.2011 17:24:55)

Christeraser: Blackstar HT1 ja HT5 huudettu, myöskin ehdotettu Englit ovat hyviä... Tosin tuo Gigmaster on enempi rock henkinen peli mielestäni.

Jep. Kannatan itekin HTvitosta, miksei ykköstäkin, säätövaraa vaan ei ihan kamalasti ole. HT5 oli itsellänikin reilun puolisen vuotta ja olin ok tyytyväinen. Säröpuoli on äkäinen, jokseenkin mössö, mutta kohtuu monenlaista särösössöä saa irti. Halpakin...

e: kyllä Bläkkikselläkin kuulovaurion saa, se on varma. Herkillä elementeillä ainakin.

Joku huuteli F-30:n puolesta aiemmin... (?) Meikäläiseltä löytyy 1x12" kombo, johon oon kyllä erittäin tyytyväinen. Kaikkee löytyy. Tosin. Siitä laitoksesta lähtee ääntä aivan helvetisti(!)... tosin pienelläkin volalla varovaisesti kuulostaa järkyttävän hyvältä. Kalliskin on Mesa/Boogie. Siinä ois kyllä vahvistinta kaikkeen musaan, mitä hiukan kasvettuaan mahdollisesti haluaa soittaa. Mulla se nuoruuden hevi/vauhti-innostus loppui aikanaan, joillakin tosin ei lopu. ;)

- L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Juicy
04.03.2011 17:26:28

Oma F-30 nuppi lähti eteenpäin 650€, mikä ei minusta kyllä kallis ole.
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Hillboy
06.03.2011 18:20:24

Juicy: Oma F-30 nuppi lähti eteenpäin 650€, mikä ei minusta kyllä kallis ole.

No mitä kukakin pitää kalliina. Itse ostin toissa viikolla F-30 kombon 650€, mikä oli mielestäni hyvä hinta. Meikäläisen opiskelijabudjetti on ainakin niin tiukilla, että +-0 suhteilla pitää pystyä kamakauppaa tekemään. Tietysti noin hyvästä pelistä tuo on hyvä hinta, on sitten nuppi tai kombo, mutta henk.koht.tilanne merkkaa jonkin verran... ; )

- L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
panche
06.03.2011 19:32:23
Minkälaiset säröt tuosta F-30 lähtee?
Terry Pantheras
07.03.2011 09:51:58
Orange Tiny Terror. Testattu ja todettu mainioksi peliksi! Hyvät säröt ja pikkumurot, tiukka yleisilme soundissa.

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/491236
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Humanoid
07.03.2011 11:18:42
Luulisi, että kotikäyttöön MicroCube (tai isompi Cube) on ihan hyvä valinta. Kyllä siitä metallisaundiakin saa. Vaihtoehtoisesti vahvistimeksi käy mikä vaan, jos hakee särön pedaalin kautta. Esimerkiksi Bossin Metal Zone saa ääneni. Todella monipuolinen vehje, vaikka täällä useat parjaa sitä pelkkänä sirkkelipurkkina.
Sami / Ääniportti
Antroid
07.03.2011 11:39:50 (muokattu 07.03.2011 11:41:24)
Ostatte suoraan vaan kunnollisen 100w putkinupin. Ainakaan mitään kallista pientä putkivehjettä ei kannata laittaa, kun 1W:kin on jo kotiin liikaa (ainakin kerrostalossa), että siitä mitään kunnon päätesäröfiilistelyä saisi. Nykyisissä hiivijyrissä on useimmiten toimiva master, joten himavolumeillakin pystyy soittelemaan. Teillä on kuitenkin erillinen soittotila, niin siellä voi luukutella jo vähän paremmin ja nautittavammalla volalla. Korvatulpat ja/tai sopivan volatason merkityksen korostaminen jannulle, niin hyvä siitä tulee. Esim. Engl Blackmorea saa aika halvalla. Hyvä peli on se.
hevuorenmaa
07.03.2011 11:47:28 (muokattu 07.03.2011 11:57:37)
Myynnissä Blackmore. Toimii tosiaan todella hyvin volumeilla jotka ei naapureita häiritse. Ja voi viedä reenikselle ja keikalle, ei tarvii monia eri kamoja ostaa.
Metallimusiikissahan haluttu soundi muodostuu pitkälti etuasteessa, joten wateilla ei ole väliä kunhan löytyy kunnollinen mastervolume. ENGLit on kaikki tähän asiaan hyviä. Se on sitten käyttäjän asia kuinka kovalle sen pistää. Isompi wattiset kuulostaa yleensä myös hiljaisella hieman "isommilta":)
asoini
07.03.2011 18:21:13
Paljon hyviä kommentteja, kiitos niistä!

Perjantaina testataan Tiny Terror ja HT5. Jos ei miellytä, niin sitten katsotaan jotain muuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)