Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tsekeissä tehty Epiphone?
1
oa
03.03.2011 00:32:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piruuttani kattelin guitardateprojectista minkä vuosimallin tuo mun Epin Les Paul on, tämmöinen tuli tulokseksi:
 
"Guitar Info
Serial number unrecognized
 
Bohemia Musico-Delica Plant
 
Not much is known about this factory, guitars made here are only sold in Europe. However, the production quality at this factory is said to be superior to its Chinese and Korean counterparts."
 
en tiennytkään että sielläkin on valmistettu Epiphonea, onko nämä jotenkin "harvinaisempia"?
 
Kivijalka
03.03.2011 00:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oa: en tiennytkään että sielläkin on valmistettu Epiphonea, onko nämä jotenkin "harvinaisempia"?
 
Yleisesti pidetään parhaimpina laadultaan noita Tsekkilän Epiphoneja, kaipa ne harvinaisehkojakin ovat koska valmistus loppui jo vuosia sitten.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
oa
03.03.2011 00:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä vuosina siellä on valmistettu Eiphoneja?
 
Kivijalka
03.03.2011 00:47:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oa: minä vuosina siellä on valmistettu Eiphoneja?
 
Fox tietänee tarkemmin kunhan saapuu kertomaan... Ymmärtääkseni kuitenkin tuota tuotantoa harrastettiin vain muutama vuosi.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
pekurides
03.03.2011 00:48:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oa: minä vuosina siellä on valmistettu Eiphoneja?
 
kettu taitaapi tietää enemmän näistä mutta mulla ainakin on muistaakseni 2005 malli ja aikaisemmistakin olen kuullut.
 
Aivan erituntuinen kepukka tosiaan kuin kiinan vastineet,
 
tatsi ja palikatkin päivitysten jälkeen about samaa luokka gibsonin kanssa mutta ei aivan samalla tasolle kuitenkaan puiden sointi riitä ainakaan tässä omassa.
 
-p-
 
They see me rollin, they hatin.
ReBeat
03.03.2011 00:55:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa on joku juttu tehtaasta:
http://www.nytimes.com/1996/12/02/b … worldbusiness/02iht-smallbiz.t.html
 
fox
03.03.2011 01:07:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Fox tietänee tarkemmin kunhan saapuu kertomaan... Ymmärtääkseni kuitenkin tuota tuotantoa harrastettiin vain muutama vuosi.
 
Ja kitarat meni Euroopan markkinoille, käsittääkseni? Ilmeisesti ei kuitenkaan kovin kauaa tuon 2005 jälkeen loppui sopimusvalmistus? Tekee siis suunnilleen kymmennisen vuotta, määristä mulla ei oo yhtään mittään käsitystä. Sen tiedän kumminkin, että Bohemia Musico teki, paitti noita LP-mallisia, niin myös Flying V-kitaroita, meidän bändin soolokitaristilla mm. on yks tsekki-V.
On arvailtu, että tään spottivalmistuksen syynä lähinnä oli korealaisten vapriikkien toimitusvaikeudet tms.
Hauska kuriositeetti oli sellanenkin, ettei jenkkilän asiakaspalvelussa vielä tuos 2000-luvun alussakaan ihan kaikki edes tienneet, että Tsekistäkin tuli Epiphoneja.
Erona pitäs olla seuraavat: tietenkin puut oli eurooppalaista perua, mm. loimuvaahtera on tätä täkäläistä lajiketta, mikit (ja muu rauta) pitäs olla Schalleria.
Oikein hyviä ja haluttuja kitaroita ovat, tiämmä.
Tunnistaa siitä, että sarjanumeron ensimmäinen kirjain on B.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kivijalka
03.03.2011 01:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen löytyi muusi.netin haulla:
 
nannne: Mulla kertoo että

Guitar Info
Your guitar was made at the
Bohemia Musico-Delica Plant, Czech Republic
February 1990
Production Number: 8661
 
Ja epiphonen les paul kyseessä. Kauanko noita on tehty siellä tsekissä sitten?

 
Eli ainakin 90-luvun alussa Boheemitehdas Epiphoneja väsäsi.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
mattim
03.03.2011 01:21:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Yleisesti pidetään parhaimpina laadultaan noita Tsekkilän Epiphoneja, kaipa ne harvinaisehkojakin ovat koska valmistus loppui jo vuosia sitten.
 
Pidetään melkein yhtä hyvinä kuin Japanissa valmistetut "Elitist" mallit, joihin monesti pyritään vahingossa sekoittamaan joissain keskusteluissa.
 
Matti
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
fox
03.03.2011 01:24:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Tämmöinen löytyi muusi.netin haulla:
Eli ainakin 90-luvun alussa Boheemitehdas Epiphoneja väsäsi.

 
Täytyy sit korjata: viitisentoista.. Todennäkösesti tuokin sitte on "pielessä".. ;)
Kuitenkin se on ihavvarma että Epiphonen tuotanto jenkeissä loppui 68-69 ja ensimmäiset japsi-Epipuhelimet tuli 1970.. Vuosien mittaan on sitten aina sopivin väliajoin "huhuttu" milloin mistäkin tuon ajankohdan jälkeisestä jenkki-Epiphonesta, mutta niit rupes vasta sitten jotai 80-luvulla ilmestymään, ja ihan satunnaisia malleja..
Japanissahan niit teki milloin mikin tehdas Nihon Gibson Inc. virmalle (Gibson Japan)..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
nannne
03.03.2011 02:40:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielläkin toimii muuten, viime keikalla onnistuin vaan vähän telomaan G-kielen virittimen poikki jotta se ois muuten originaalikin.
Kivijalka: Tämmöinen löytyi muusi.netin haulla:
 

 
Eli ainakin 90-luvun alussa Boheemitehdas Epiphoneja väsäsi.
 
maxillaris
03.03.2011 22:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on boheemin heritage les paul, kepakko vuodelta 1997. Kitarassa esim. pitkä kaulaliitos ja hinta/laatu kohdallaan.
 
Kimmo72
04.03.2011 09:19:03 (muokattu 04.03.2011 09:25:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans tommonen. Joskus sitä yritin selvitellä notta mikäs.., niin pääkallon paikalla ei tiedetty koko tsekkivalmisteisista kepakoista mitään, kuten Fox tossa jo turahtikin. Todella hyvä vehjes on kyllä.
 
E: Tuolta wanhoista kirjotuksista löyty tämmönen:
 
veka2: Se on kuulemma semmoinen erikoinen diili, että EM Nordic olisi saanut luvan teettää Epiphonen ( tai siis Gipsonin ) lisenssillä omiin lukuihinsa noita Heritageja tsekeissä. Siksi ne ei isossa firmassa tiedä asiasta mitään, kun ne on myyty enimmäkseen pohjoismaihin Ruotsin keskusvaraston kautta.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
jannek
04.03.2011 11:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kun Tsekki les paulin sain hommattua. Nii kyselin juuri Gibsonin asiakaspalvelusta tarkempia tietoja. He pyysivät multa kuvia ja muita tietoja. He sitten ilmoittivat että kyseessä Les Paul standard vuodelta 2001 ja Tsekissä tehty. Että kyllä ne ainaski nykyään ovat tietoisia.
 
oioioi, kitarankuvia.........
koponen
05.03.2011 10:33:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dream_eater: Mulla on kans tommonen. Joskus sitä yritin selvitellä notta mikäs.., niin pääkallon paikalla ei tiedetty koko tsekkivalmisteisista kepakoista mitään, kuten Fox tossa jo turahtikin. Todella hyvä vehjes on kyllä.
 
E: Tuolta wanhoista kirjotuksista löyty tämmönen:
 
veka2: Se on kuulemma semmoinen erikoinen diili, että EM Nordic olisi saanut luvan teettää Epiphonen ( tai siis Gipsonin ) lisenssillä omiin lukuihinsa noita Heritageja tsekeissä. Siksi ne ei isossa firmassa tiedä asiasta mitään, kun ne on myyty enimmäkseen pohjoismaihin Ruotsin keskusvaraston kautta.

 
Missäs vaiheessa EM Nordic on ollut Gibsonin maahantuoja?
 
I'm endorsed by Marshall
fox
05.03.2011 12:35:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: Missäs vaiheessa EM Nordic on ollut Gibsonin maahantuoja?
 
No, niin tuo veka2 sen on päätellyt.. ;) Kyllähän sitä tietoa itekin silloin kummastelin.
PSO oli silloin, kun ite olin aktiivinen.. :p
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
pekurides
05.03.2011 14:20:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Into-luthmannin kuvastossa näitä tsekki heritageja hehkutettiin silloin kun itse hommasin tämmösen.
 
jostain jäi sillloin sellainen kuva että skandinavian markkinoille into-luthmanin kautta järjestelty? Olisiko peräti myyjä puhunut, ei muista...
 
They see me rollin, they hatin.
Trey
14.07.2012 05:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 496 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Näin on näppylät mutta jos ei m.nettiin voi avautua niin minne sitten? Siis tässä oon viettänyt melkein 2h koneelle yrittäen hakea tietoa tsekki-epistäni, mutta kyllä on melko hyvin varjeltu salaisuus tämä Bohemia Musico-Delica tehdas. Löytysköhän täältä jeesiä? Sarjanumero on B21018409. Ton kun lyö guitar dateriin niin väittävät 1921 Tammikuussa valmistetuksi. :D Googlettamalla huomasin etten ole ainoa, joka hakee tsekkilespalle ikää. Ostin kuitenkin liikkeestä uutena kesällä 2003 ja mietinkin että voisiko tuo ensimmäinen "2" viitata 2002? Tästä artikkelista annetaan ymmärtää että tuotanto aloitettiin '96 hujakoilla. Milloinkohan tuotanto lopetettin?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «