Aihe: Mikä bändi Nordlandialla
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lennu
03.03.2011 12:16:47

isojussi: Aletaan suureen ääneen keuhkota värikkäin sanankääntein siitä toisesta äärilaidasta, niin kuin ei mitään välimallia olisi olemassakaan....

...Jos tuntuu niin helvetin vaikeelta, niin parempi, asioitte automaateilla ja imuroitte internetistä - kuhan pysytte poissa ihmisten ilmoilta levittämässä epäsosiaalisuuttanne.

Huomaatko?
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
baron
03.03.2011 12:18:45

isojussi: Kaikista ala-arvosista ja mauttomista tempuista... vetää ny jumalauta vanha sairas äitee tämmöseen keskusteluun...

Ai, mun fatsi kuoli toissapäivänä, saako sen vetää?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WanhaWetäjä
03.03.2011 13:17:52 (muokattu 03.03.2011 13:57:09)

isojussi: Kaikista ala-arvosista ja mauttomista tempuista... vetää ny jumalauta vanha sairas äitee tämmöseen keskusteluun...
Olen todella pahoillani hirveästä ja epäkorrektista käytöksestäni jolla olen sinua loukannut. Eipä nuo sairaudet ja omaisten ja tuttujen kuolemat tosiaankaan kellekkään kuulu, niitä nyt on vaan tullut omalle kohdalle vähän turhan monta viimesen vuoden aikana. Se siitä.

No, mitä muuta voi odottaa tyypiltä, joka puukottelee täällä avoimetsi bändikavereitaan selkään.
Etkö enää muuta keksi? Olisko sulla nyt ns huono päivä kun pitää ruveta vanhoja kaiveleen? Missä on se lämmin suhtautumisesi lähimmäisiisi jota jaksat mainostaa? Sä esität fiksua ja filmaattista kaveria, olet mielipiteissäsi
todella jyrkkä ja aina mielestäsi oikeassa, kuitenkin haukut joitakin jopa kusipääidiooteiksi???
Kaikenlaista on tullut sanottua, se on totta, olen saanut niistä ansioni mukaan ja moneen kertaan, ehkä olen niistä jotain jopa oppinut ja kyllähän nuo tuttujen ja läheisten kuolemat ja sairaudet opettavat jos ei muuta niin
nöyrtymään väistämättömän edessä ja turhilla asioilla jeesustelu ja taivastelu vähenee kun on tärkeämpääkin ajateltavaa.

Kaikilla meillä on omat surumme ja murheemme joskus isommat, joskus pienemmät ja ne pitää toki saada surra pois, mutta ei niitä tarvitse viattomiin kanssaihmisiimme purkaa.
Kuka niin tekee ja missä? Norsunveet Nordlandiallako? Hymyttömät kassat?

Kokemuksesta tiedä, että mitä suurempi suru sen enemmän itseä helpottaa, mitä ystävällisemmin lähimmäisiinsä suhtautuu.
Joo, mutta jos ei vaan aina jaksa? Ja se lähimmäinenkin saattaa olla joskus huonolla tuulella, ihmisistähän tässä on kyse, ei koneista.

Ainahan se on sama juttu, jos joku kehtaa huomauttaa "ammatti"bändin murjottamisesta: Aletaan suureen ääneen keuhkota värikkäin sanankääntein siitä toisesta äärilaidasta, niin kuin ei mitään välimallia olisi olemassakaan....
Murjottaminen ja normaali oleminen lienee kaksi ihan eri asiaa?

Tässä kukaan mitään tanhuirvistyksiä kaipaa, kunhan bändi näyttää siltä, ettei asiakas koe oloaan vaivautuneeksi.
Kieltämättä kun on joskus itse ollut asiakkaana laivalla ja siellä on joku trio raksuttanut niin kyllähän siihen ulkoiseen olemukseen kiinnittää huomioo, vaan eipä noita tule yleensä kuunneltua jos ei nyt joku aivan erikoisen hyvä trio ole kyseessä. Ne on nähty ja kuultu, hyvät, huonot ja kaikki siltä väliltä. Asiaan osaa suhtautua erilailla kun on itekkin tuota hommaa tehnyt, kyllähän sen näkee että äijät ovat töissä, harva jaksaa innostua tyhjille saleille soittamista jos sitä on tehnyt vuosikausia esim laivoilla. No Nordlandialla ei tarvi soitella juurikaan yksikseen, tanssiporukkaa on ollut eri malliin kuin esim Turun laivoilla.

Siks toisekseen tosta kaupan kassa - asiasta, joka aina tässä kohden vedetään mukaan keskusteluun....

Henkilökohtaisessa palvelutilanteessa tervehtiminen ja arkipäivän kohteliaisuus kuuluu asiaan. Olit sitten kaupan kassa tai aivokirurgi.

Kohteliaisuus ja normaali käytös kuuluu tietty asiaan.

Kokeilkaas jossain Keski-Euroopan vanhemmissa sivistysvaltioissa saada minkäänlaista palvelua, jos ette asiakkaana mieluummin ensin tervehdi asiakaspalvelijaa.
No ihan sama asiahan se on Suomessa sellaisissa paikoissa missä ollaan ns myyjän kanssa tekemisissä, useinhan myyjä tulee asiakkaan luo esim kodinkoneliikkeissä "miten voin palvella"- tyyliin, kuuluu varmasti ko ammatin koulutukseen, rautakauppa ja autokauppa poislukien...no onhan noissakin asiakaspalvelun taso noussut .

Jos tuntuu niin helvetin vaikeelta, niin parempi, asioitte automaateilla ja imuroitte internetistä - kuhan pysytte poissa ihmisten ilmoilta levittämässä epäsosiaalisuuttanne.
Muuten onnistuu mutta ruokaa ei taida saada vielä kotiovelle tilattuna muuta kuin jostain ateriapalveluista ja pizzapaikoista...

Tän ketjun vois varmaan lopetaa, turhaa jauhamista ja kärpäsestä on tehty härkänen...
KoskPaavo
03.03.2011 13:34:11
Joo, lopetetaan nyt tää. Kyllä ne nyt osaa hymyillä jo kristallinkirkkaasti.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Lennu
03.03.2011 13:36:36

KoskPaavo: Joo, lopetetaan nyt tää. Kyllä ne nyt osaa hymyillä jo kristallinkirkkaasti.

Oli kyllä kiva olla avuksi. Kaikki ei välttämättä huomaa ite, jos niille ei sano, nyt Tankerokin osaa hymyillä hamaan asti *^.^*
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
synteettinen
03.03.2011 13:41:22
isojussi:

...Jos tuntuu niin helvetin vaikeelta, niin parempi, asioitte automaateilla ja imuroitte internetistä - kuhan pysytte poissa ihmisten ilmoilta levittämässä epäsosiaalisuuttanne.
...

...nyt olkaa ihan hiljaa: IsoJ on naama norsunvitulla ja siinä on naurussa pitelemistä, itse kullakin...vaikkakin se hymynkareileva versio on enempi k.o. elintä muistuttava...
EP
03.03.2011 14:51:17
baron: Ai, mun fatsi kuoli toissapäivänä, saako sen vetää?

No voi, otan osaa.. : /
baron
03.03.2011 16:07:07

EP: No voi, otan osaa.. : /

Kiitos mutta en mä siksi sitä tänne esiin tuonut. Sattui tulemaan hyvin ajoitetusti, DNR-päätös (Do Not Resuscitate) toimi tyylikkäästi.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Ukko
03.03.2011 16:29:29

artope: Mun äiteellä (70v) sama tilanne, joten komppaan sua todella! Voimia vaan!

Mun mutsi 80 v. kävi saman läpi. Eipä tuo turhia valitellut.
COVS jäsen nro 6
Ukko
03.03.2011 16:33:29

TÄH ?

Henkilökohtaisessa palvelutilanteessa tervehtiminen ja arkipäivän kohteliaisuus kuuluu asiaan. Olit sitten kaupan kassa tai aivokirurgi.

Jos olisin esim. bussikuski niin tuntuis kohtuuttomalta hokea "huomenta, päivää, iltaa" satoja kertoja päivässä. Mulle riittää että kuski hoitaa ajo hommansa ja se siitä.
COVS jäsen nro 6
EP
03.03.2011 17:20:50
..Jos olisin esim. bussikuski niin tuntuis kohtuuttomalta hokea "huomenta, päivää, iltaa" satoja kertoja päivässä. Mulle riittää että kuski hoitaa ajo hommansa ja se siitä.

Ainakin vielä viimeksi ( n.2 vuotta sitten) kun satuin menemään pitkän matkan bussilla, niin sain nuo toivotukset.
Lisäksi keskustelin koko matkan bussikuskin kanssa Tampereelta Hämeenlinnaan.
Tuskin tavat on vielä muuttunut ..toivottavasti ei!
Ukko
03.03.2011 18:30:33

EP: Ainakin vielä viimeksi ( n.2 vuotta sitten) kun satuin menemään pitkän matkan bussilla, niin sain nuo toivotukset.
Lisäksi keskustelin koko matkan bussikuskin kanssa Tampereelta Hämeenlinnaan.
Tuskin tavat on vielä muuttunut ..toivottavasti ei!

Vertaa asiaa esim. pk-seudun liikenteeseen. Matkustajaa ramppaa sisään ja ulos jatkuvalla tahdilla ja kireessä aikataulussa tarttis pysyä kelillä kuin kelillä. Varmasti kuskille hermo hommaa eikä siinä aina takuulla jaksa olla naama virneessä jokaisen matkustajan autoon hypätessä. Kohtuus kaikessa.
COVS jäsen nro 6
Epämuusikko
03.03.2011 20:01:11
EP: "Helsinkissä ei asu enää helsinkiläisiä.." Jep, toi on totta!

Tuon kommentin voi osoittaa Astrid T:lle. Sille vähemmän kuuluisalle satutädille.
6-stroke troll.
isojussi
03.03.2011 20:30:42
baron: Ai, mun fatsi kuoli toissapäivänä, saako sen vetää?

Osanottoni.

Koetko sen tarpeelliseksi? Kun näistä nyt sitten puhutaan, niin.... Mun isäni kuoli reilut 14 vuotta sitten vasta 56-vuotiaana yllättäen aivoverenvuotoon just pikkujoulukeikka-aikaan. En mä mitenkään kokenu, että mun olis sen takia tarvinnun olla erityisen myrtsinä keikoilla tai muutenkaan. Surut surraan, kun on sen aika.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
03.03.2011 20:34:25
Ukko: ....Jos olisin esim. bussikuski niin tuntuis kohtuuttomalta hokea "huomenta, päivää, iltaa" satoja kertoja päivässä...

Onneksi et ole. Tässäkohden se tervehtimisen aloite monasti tulee asiakkaalta ja kyllä siihen pitää jaksaa asiallisesti vastata.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
03.03.2011 21:16:52

isojussi: Onneksi et ole. Tässäkohden se tervehtimisen aloite monasti tulee asiakkaalta ja kyllä siihen pitää jaksaa asiallisesti vastata.

Näinollen olen kohtelias ja huomaavainen kun en tervehdi kuskia eikä tämän ole pakko vastata vaan hän voi keskittyä ihan muuhun. Jos olisin vittumainen niin vaatisin aina kohteliaan tervehtimisen. Jos kuski olisi tuttu niin silloin tietenkin moikkaisin.
COVS jäsen nro 6
isojussi
03.03.2011 21:23:24
WanhaWetäjä: Olen todella pahoillani hirveästä ja epäkorrektista käytöksestäni jolla olen sinua loukannut.

No höpösistä...

...niitä nyt on vaan tullut omalle kohdalle vähän turhan monta viimesen vuoden aikana. Se siitä.

Jep ... koetapa jaksella. Itsellä oli kans taannoin vastaavanlainen vuosi... käy kyl voimille.

Murjottaminen ja normaali oleminen lienee kaksi ihan eri asiaa?

Kohteliaisuus ja normaali käytös kuuluu tietty asiaan.

Tätä mä ainakin oon nimenomaan ajanut takaa.
tiukkapipo
04.03.2011 00:50:51
Onko tämä oikea paikka päästä ampumaan itseään jalkaansa?

Kaivan esiin tussarin - tähän hätään ei löytynyt väljiintynyttä ilmakkoa kummempaa. (Mutta tuskin keneltäkään silti löytyy tehokkaampaa tai suurempaa kuin minulla, siitä olen varma!) (Kuten myös siitä, että ammun puhtaimmin, parhaimmin, oikeimmin, tyylinmukaisimmin, tarkimmin ja - kaiken päälle - ampuessani vielä hymyilenkin sulokkaimmin meistä kaikista, mutta jalo ja silti kansanomainen luontainen vaatimattomuuteni estää sanomaan sitä ääneen.)

Varokaa, nyt jyRÄHTÄÄ - JA NYT LÄHTEE!: "tuf"
auts
rintapek
04.03.2011 01:24:01

tiukkapipo: Onko tämä oikea paikka päästä ampumaan itseään jalkaansa?

On.

(Mutta tuskin keneltäkään silti löytyy tehokkaampaa tai suurempaa kuin minulla, siitä olen varma!)

Olet väärässä.

(Kuten myös siitä, että ammun puhtaimmin, parhaimmin, oikeimmin, tyylinmukaisimmin, tarkimmin ja -

Olet väärässä.
One kind of music only - the good kind
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)