Miikathebest 03.03.2011 00:55:02 | |
---|
Gibsonin kielet toimitetaan antikorroosiopakkauksessam. Liikaa säröä! |
mattim 03.03.2011 01:24:15 | |
---|
Jester 5,6: Siinäpä pulma, jos joutilaana seisoo pitkät ajat, sanotaan vaikka vuoden päivät tai vaikka pidempäänkin kielisetti orkkispussissaan, vanhenevatko ne millään muotoa.. Ei taida pilaantumisen vaaraa olla kun ei parasta ennen päiväyksiä näy =) Olipa aika tyhmä kysymys mutta kun kirjoitin niin julkaistaan nyt.. Niistä tulee vintagea noin 10 vuodessa kuten viineistä, tai sitten ne ruostuu, tai joutuu väärään käyttöön Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. |
GrooverMan 03.03.2011 08:59:57 | |
---|
Sängynlaitasoittajat erikseen: nehän vaihtavat kielen vain silloin, kuin se katkeaa - ja siis vain sen kielen. Sellasiahan ne kaikki sängynlaitasoittajat on. Siitä huolimatta ne saattaa olla kelpo ihmisiä ja hyviä soittajia. Lisäksi niillä on joissain tapauksissa myös elämä ja siten ei aikaa pöllöillä mnetissä funtsailemassa ja arvailemassa toisten kitaristien kielenvaihtosuuntautuneisuutta. Ite en selvästi (valitettavasti) kuulu heihin kun on aikaa täällä skrivailla. Enduropyörä, vaikea pyörä. |
Rämppy 03.03.2011 12:25:35 | |
---|
Tuossa taannoin löysin kaapin kätköistä muutaman paketin iskemättömiä joskus ysärin alkupuolella ostettuja kieliä: Dean Markleyta ja Daddariota. Eivät olleet pilaantuneet. Kaikin puolin priimaa. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Jucciz 03.03.2011 13:18:57 (muokattu 03.03.2011 13:19:05) | |
---|
GrooverMan: Sellasiahan ne kaikki sängynlaitasoittajat on. Siitä huolimatta ne saattaa olla kelpo ihmisiä ja hyviä soittajia. Lisäksi niillä on joissain tapauksissa myös elämä ja siten ei aikaa pöllöillä mnetissä funtsailemassa ja arvailemassa toisten kitaristien kielenvaihtosuuntautuneisuutta. Ite en selvästi (valitettavasti) kuulu heihin kun on aikaa täällä skrivailla. Juuri näin. Takaisin sohvan laidalle soittamaan... -> Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 03.03.2011 13:20:03 | |
---|
Rämppy: Tuossa taannoin löysin kaapin kätköistä muutaman paketin iskemättömiä joskus ysärin alkupuolella ostettuja kieliä: Dean Markleyta ja Daddariota. Eivät olleet pilaantuneet. Kaikin puolin priimaa. Tosta tuli mieleen, että R-kioskeilla myytävässä pullovedessä on "parasta ennen"-päiväys. Kuinka hiton monta tuhatta vuotta tälläkin pallolla on vesi virrannut ja yhtäkkiä se on jotenkin menossa huonoksi tiettyyn päivämäärään mennessä? :D Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
GrooverMan 03.03.2011 13:24:58 | |
---|
Jucciz: Tosta tuli mieleen, että R-kioskeilla myytävässä pullovedessä on "parasta ennen"-päiväys. Kuinka hiton monta tuhatta vuotta tälläkin pallolla on vesi virrannut ja yhtäkkiä se on jotenkin menossa huonoksi tiettyyn päivämäärään mennessä? :D Tämä varmaan oli jotain huumoria? Vertaat virtaavaa ja normaalissa kiertosyklissä olevaa vettä pulloveteen? Enduropyörä, vaikea pyörä. |
GrooverMan 03.03.2011 13:25:30 | |
---|
Jucciz: Juuri näin. Takaisin sohvan laidalle soittamaan... -> Juu ole hyvä vain :) Enduropyörä, vaikea pyörä. |
GrooverMan: Tämä varmaan oli jotain huumoria? Vertaat virtaavaa ja normaalissa kiertosyklissä olevaa vettä pulloveteen? Tämä hyvin sanottu. Juoppas Jucciz kaks vuotta yli päiväyksen olevaa pullovettä. I dare ya. ;) Soundi lähtee tabulatuureista. |
Victor Helldriver 03.03.2011 16:14:13 | |
---|
aiheeseen sinänsä liittymättä...mulla on kokemus kahesta blue steel setistä täs lähiaikoina et vaihdoin kielet skebaan nauhotusta varten jota ei sit käytetty. kitara oli kjuukauden pari seinällä sen jälkeen ja kun otin hanskaan ni kielet oli ruosteessa. eli soitettu muutama nuotti vaan... joskus aiemmin kävi sama homma...no more blue steel for me! Bigger man is ALWAYS better than the little man... |
Joees 03.03.2011 16:26:46 | |
---|
Karvamammutti: Tämä hyvin sanottu. Juoppas Jucciz kaks vuotta yli päiväyksen olevaa pullovettä. I dare ya. ;) Minen suurimmaksi osaksi ymmärrä ostettua pullovettä suomessa. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Imper 03.03.2011 17:51:04 (muokattu 03.03.2011 17:53:35) | |
---|
Methis: Minen suurimmaksi osaksi ymmärrä ostettua pullovettä suomessa. Minä ymmärrän pulloveden erittäin hyvin, mutta yhtään niiden hintaa Suomessa. En oo huomannut, että kielet vanhenis avaamattomassa paketissa, mutta jos vaikka 2h soittamani kielet on sen jälkeen soittamattomana kitarassa vaikka pari viikkoa ni ne on menneet jo ihan vaihtokuntoon. Mutta mä oonkin tahmanäppineni mä! Joskus kaverilla oli ollut jonkun vuoden kielet kitarassa kiinni ja ne oli ihan kuin uudet, vaikka se oli soittanut sillä paljon. Sitten soittelin sillä about puol tuntia ja ne oli ihan pilalla!:) EDIT: Näitä (2,09e/setti) kehtaa vaihtaa joka keikalle: http://www.banzaimusic.com/Martin-Darco-DP9150-Custom-Light.htmlOikeesti tykkään soundista ja tatsista - on vaan bonusta että ne on noin överihalpoja. Everyone is a per-son |
Jester44 03.03.2011 19:40:15 | |
---|
Alfauros: Oikeastaan taisit tietää ettei ne asianmukaisesti säilytettynä pusseissaan pilaannu ja silti päätit kysellä Oikeastaan en itseasiassa tiennyt, mistähän sellainen vaikutelma syntyi... siksi siis kysyin. Stay Metal! |
suoperkele 04.03.2011 23:36:43 | |
---|
Siistiä että täällä ei voi kysyä mitään ettei joku idiootti ala vittuilemaan.. Jos ei ole mitään asiaa,joka auttaa asiaa, niin ei tarvitse kirjoittaa. |
Volcom 05.03.2011 20:29:11 | |
---|
Imper: Kyllä niitä vaan kuluu. Minäkin vaihdan joka keikalle molempiin keikkakitaraan kielet, joten kyllä niitä vallan paljon menee. Onko tosiaan näin että tuo keikkailu noin kovasti kuluttaa kieliä? Tietty ymmärtäisin tuon vaihtamisen tiheyden jos niitä keikkoja olisi 1-2/kk tai jos kohtelet kitaroitasi samalla tavallu kun mr. Cobain aikoinaan. Mjoo, mä palailenkin soittamaan sängyn laidalle. "Teenage angst has paid off well, now Im bored and old" |
Swan 05.03.2011 21:19:28 | |
---|
Volcom: Onko tosiaan näin että tuo keikkailu noin kovasti kuluttaa kieliä? Tietty ymmärtäisin tuon vaihtamisen tiheyden jos niitä keikkoja olisi 1-2/kk tai jos kohtelet kitaroitasi samalla tavallu kun mr. Cobain aikoinaan. Mjoo, mä palailenkin soittamaan sängyn laidalle. Riippuu vahvasti soittajan eritteiden määrästä ja laadusta. Jäsen Imper on todistetusti tahmanäppi, joten kieltenvaihdon tiheys on helposti selitettävissä. Meikäläisellä taas tavalliset kielet on saattaneet parhaimmillaan puolenkymmentä keikkaa kestää ennen vaihtokuntoa, mutta koska käytän Elixiriä nykyään, todella paljon kauemmin. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Rämppy 06.03.2011 19:12:01 | |
---|
Volcom: Onko tosiaan näin että tuo keikkailu noin kovasti kuluttaa kieliä? Tietty ymmärtäisin tuon vaihtamisen tiheyden jos niitä keikkoja olisi 1-2/kk tai jos kohtelet kitaroitasi samalla tavallu kun mr. Cobain aikoinaan. Mjoo, mä palailenkin soittamaan sängyn laidalle. Ainakin mulla keikka syö kieliä eri tavalla kuin treenailu. Keikkaolosuhteet on yleensä hikiset, on kuuma ja painetaan paita märkänä. Kyllä mä yleensä vaihdaan uuden setin skittaan keikalle. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Imper 07.03.2011 02:22:03 (muokattu 07.03.2011 23:30:53) | |
---|
Volcom: Onko tosiaan näin että tuo keikkailu noin kovasti kuluttaa kieliä? Tietty ymmärtäisin tuon vaihtamisen tiheyden jos niitä keikkoja olisi 1-2/kk tai jos kohtelet kitaroitasi samalla tavallu kun mr. Cobain aikoinaan. Mjoo, mä palailenkin soittamaan sängyn laidalle. Minä en halua että keikalla katkeaa kieli sen takia että se on vanha ja ruosteinen. Kielten vaihtotarve riippuu paljon soittajasta ja siitä, tykkääkö tunkkasesta soundista vai ei. Minä en. Kotona reenatessa sillä soundilla ei oo niin väliä, eikä haittaa vaikka katkee kieli kesken reenin. Mutta ei ne keikkaolosuhteet (kuumuus, kylmyys, hiki, kalja) siihen mun kohdallani mitenkään vaikuta. Everyone is a per-son |
duc 07.03.2011 09:47:13 | |
---|
Tuo kielten vaihtotarve tosiaankin riippuu hyvin paljon siitä kuinka paljon sormet hikoavat. Itse olen huomannut, ettei oman näpit hikoa lähimainkaan niin paljon kuin useilla muilla, ja eipä ite tarvikaan vaihtaa kieliä kovin usein. Taannoin kun tilasin Thomannilta Fender American Deluxe Stratocasterin, eli ei ihan halvimmasta päästä ollut kitara, nin siinä oli kielet ruosteessa melkein kauttaaltaan. Varmaan jonkin aikaa oli ollut kitara varaston perukoilla... itse kitara oli onneksi hyvässä kunnossa kun kielet vaihtoi, mutta vähän aikaa piti ihmetellä että mitä romurautaa se postisetä kotiin kantoi. |