Aihe: Omat coverit/biisit/soittovideot
1 2 3 4 536 37 38 39 40221 222 223 224 225
Eddie
02.03.2011 22:08:34

Vladi: http://dl.dropbox.com/u/5209543/Insanity-trash.mp3

Pari sivua takaperin pyysin jäsen Tender.Insanitylta tämän biisiä uudelleenmiksattavaksi ja tässä on lopputulos. Oli ainakin sangen opettavaista tämä, tuo masterointipuoli kun on ollut vähän hämärä ennen tätä. Antakaahan palautetta jälkityöstöpuolesta, sitä tarvittais! :)

Mastervolaa vois hinata selkeästi ylöspäin, biisi soi toidella hiljaa. Rumpuihin ehkä laittaisin snadisti enemmän kaikua. Sooloa vähän kovemmalle.

Näin äkkiseltään kuunneltuna.
Ostetaan soittotaito.
Vladi
02.03.2011 22:10:29
Eddie: Mastervolaa vois hinata selkeästi ylöspäin, biisi soi toidella hiljaa. Rumpuihin ehkä laittaisin snadisti enemmän kaikua. Sooloa vähän kovemmalle.

Näin äkkiseltään kuunneltuna.

Noni, tämä on sitä asiallista palautetta. Kiitän!

Lisää kaikua rumpuihin kokonaisuutena vai johonkin tiettyyn osaan? Virvelissä on jo aika paljon, vois ehkä tuota kaiun tilaa suurentaa niin tulee eeppisempi sen jälkeen.
sympxgtr
02.03.2011 22:14:10 (muokattu 02.03.2011 22:14:38)
Vladi: http://dl.dropbox.com/u/5209543/Insanity-trash.mp3

Pari sivua takaperin pyysin jäsen Tender.Insanitylta tämän biisiä uudelleenmiksattavaksi ja tässä on lopputulos. Oli ainakin sangen opettavaista tämä, tuo masterointipuoli kun on ollut vähän hämärä ennen tätä. Antakaahan palautetta jälkityöstöpuolesta, sitä tarvittais! :)

Tosi hyvän kuuloista. Eipä tuosta hirveästi osaa rakentavaa palautetta antaa tosiaan muuta kuin, että hyvältä kuulostaa :) (Sen verta omat miksaustaidot alkutekijöissään.) Pitänee pistää seuraavan kerran omatkin tuotokset jätkän kautta :D

Jos jotakin, niin olisko basso tai siinä joku alataajuus hitusen kovalla? Omat kajarit kyllä ylitoistaa bassoa, mutta olin huomaavinani saman myös kuulokkeilla. Semmoinen huminan tuntuinen soundi.

Edit: joo sama täällä, notta soolo vois olla myös kovemmalla
Eddie
02.03.2011 22:14:29

Vladi: Noni, tämä on sitä asiallista palautetta. Kiitän!

Lisää kaikua rumpuihin kokonaisuutena vai johonkin tiettyyn osaan? Virvelissä on jo aika paljon, vois ehkä tuota kaiun tilaa suurentaa niin tulee eeppisempi sen jälkeen.

Kokonaisuutena, vähän turhan kuiva saundi vielä tällä hetkellä.
Ostetaan soittotaito.
Vladi
02.03.2011 23:16:40 (muokattu 02.03.2011 23:18:49)
Kiitos palautteesta!

Rummut on tosiaan konemaiset koska ne on tehty koneella. Superior Drummer siinä rummuttaa. Biisi ei tosiaan ole mun oma, vaan jäsen tender.insanityn.

Pari miksausta vaikeuttavaa juttua tossa oli. Ekaks, noi kitarat oli nauhotettu neljään raitaan niin, että yhdellä otolla meni kaks kertaa nauhalle stereona. Tender.insanity selittääkin asian tuolla pari sivua taaksepäin. Miksatessa huomasin, että vaikka noita neljää raitaa panorois mitenpäin, lopputuloksena oli aina vaihevirheitä ja flanger-efekti. Karsin raidat kahteen joita sitten monistin muutaman kerran.

Toinen, aika paljonkin vaikeuttava kohta, oli tuo "basso", joka on siis kitara vedettynä oktaavin alemmas digitaalisesti. Nauhoittaessa olisi pitänyt käyttää reilusti kompressointia. Muuten käy niin, että oktaavitiputuksen jälkeen "basson" dynamiikanvaihtelut korostuu moninkertaisesti eikä asialle pysty kompressoreilla ainakaan mun taidoilla tekemään paljoa mitään, ilman että soundi olis täysin eloton. Nykyinen bassosoundi on kompromissi dynamiikan paljouden ja soundin elävyyden välillä.

Ei siinä, oishan tossa korjattavaa mun miksauksen osalta vaikka kuinka. Kiitos tender.insanitylle vielä kerran, tämä materiaali oli oikein mainiota harjoituskamaa mulle. Seuraavaks vois äänitellä omaa materiaalia pikkuhiljaa. :)

E: Tässä muuten mainio artikkeli basson äänittämisestä kitaralla: http://audio.tutsplus.com/tutorials … ur-guitar-into-a-bass-with-logic-8/
Ianuarius
03.03.2011 01:09:34

No piru, heitetääs tännekki sitten ku kerran kommenttihuora oon. :D

http://fawm.org/fawmers/ianuarius/

14 biisiä tuli siis tekastua tohon fawmiin. Hokasin ton vaan 3 viikkoo myöhässä, eli pikku kiireellä tuli tehtyä, mutta esim. Candlessa ja Trustissa oli hyvät soolot mun mielestä.

What are your thoughts? Leave your comments below.
Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience
tender.insanity
03.03.2011 07:21:33
Vladi: Kiitos palautteesta!

Rummut on tosiaan konemaiset koska ne on tehty koneella. Superior Drummer siinä rummuttaa. Biisi ei tosiaan ole mun oma, vaan jäsen tender.insanityn.

En ole vielä tuota itsekään kuunnellut. Flunssaa pukkaa ja korvat niin tukossa, että turha mitään kuunnella.

Pari miksausta vaikeuttavaa juttua tossa oli. Ekaks, noi kitarat oli nauhotettu neljään raitaan niin, että yhdellä otolla meni kaks kertaa nauhalle stereona.

Joo, mä en tiedä miksi olen jämähtänyt tuolle 4-raitaa-kahdella-otolla -taktiikkaan. Kai sitä jotenkin kuvittelee, että tulee massiivisempi soundi oikomalla, kun ei taidot riitä usean samanlaisen raidan soittoon =)

Toinen, aika paljonkin vaikeuttava kohta, oli tuo "basso", joka on siis kitara vedettynä oktaavin alemmas digitaalisesti. Nauhoittaessa olisi pitänyt käyttää reilusti kompressointia. Muuten käy niin, että oktaavitiputuksen jälkeen "basson" dynamiikanvaihtelut korostuu moninkertaisesti eikä asialle pysty kompressoreilla ainakaan mun taidoilla tekemään paljoa mitään, ilman että soundi olis täysin eloton. Nykyinen bassosoundi on kompromissi dynamiikan paljouden ja soundin elävyyden välillä.

Toi mun basso-presetti on väsätty vain hetken mielijohteesta. Jossain vaiheessa vain aloin sillä soittelemaan joitain bassoraitoja sen kummemmin säätämättä, kun ei siitäkään asiasta tajua pätkääkään.

Ei siinä, oishan tossa korjattavaa mun miksauksen osalta vaikka kuinka. Kiitos tender.insanitylle vielä kerran, tämä materiaali oli oikein mainiota harjoituskamaa mulle. Seuraavaks vois äänitellä omaa materiaalia pikkuhiljaa. :)

Jep. Hienoa, että kelpasi =)
hevikukko
03.03.2011 16:31:53
Jep. Hienoa, että kelpasi =)

Hyvältä kuulostaa! Jos omia taitojani yrittäisin tuohon lopputulokseen verrata, niin on kuin kilpikonnasta koittais saada delfiiniä :D Pitäis noita masterointeja treenailla, ei luulis olevan haittaa ollenkaan.
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Spiral
06.03.2011 12:24:00

Paul Gilbertin Rusty Old Boatin riffiä opettelin/jammailin:
http://www.youtube.com/watch?v=gg_ljLwSoAo&hd=1
Guitar_87
06.03.2011 15:15:43 (muokattu 06.03.2011 15:57:49)
Tässä on oma parin minuutin instrumentaali "Vaish & Satrianish" -hengessä. Kommenttia saa laittaa.

http://dl.dropbox.com/u/4665522/Blue_Moon_Fantasy.mp3
ekikoo
06.03.2011 16:12:44
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Christeraser
06.03.2011 18:36:17

sympxgtr
07.03.2011 02:25:43
Tonski
07.03.2011 03:31:21

sympxgtr: Uutta omaa matskua, teemana avaruus:

http://www.mikseri.net/artists/syylaperse/journey-to-sirius/462105/

Jotenkin tuli välittömästi mieleen jo biisin nimestä jotenkin oliks se Jzci:n lyydinen avaruushillo.. :D Ennen 4min tuleva osa toi kivasti mieleen DT:n (count of tuscanyn fiilistelyt), enkä jaksa nyt kirjottaa tekstimuuria ylistääkseni sun tekniikkaas ja tiluistisia näkemyksiäsi, sillä kaikki toimii.
Vladi
07.03.2011 09:28:44

Ohhoh, joku on kuunnellu Petruccia ainakin kerran. ;) Tämä siis kehuna, vaikutteet kuuluu mutta et sä Petruccilta kuulosta kuitenkaan.

Vaikken itse mikään kummoinen soittaja olekaan, niin ajattelin silti antaa myös vähän rakentavaa palautetta. Eli let us begin:

Ihan ekaks, intron synaosuus/alkuleadit on kovemmalla kun sen jälkeen alkava riffittely, mikä syö riffittelyosiolta vähän tehoa. Ihmiskorvaan kun kaikki kovemmalla soiva kuulostaa paremmalta. Itse levittäisin riffittelyosassa stereokuvaa vähän lisää. Kompit vielä enemmän laidoille ja leadikitaralle/synalle tilaa. Tää stereokuvan levitys auttais varsinkin seuraavassa kohdassa, jossa tulee myös wahikitaraa taustalle. Tulis kaikki soundit ja soitot selkeämmin läpi tuolta.

Omaan korvaan särähtää hieman tuo 03:45 alkava eeppinen fiilistelyosuus, tai siis siihen siirtyminen. Hyppäät mielestäni ehkä vähän liian nopeasti fiiliksestä toiseen. Oisko pikkasen rauhallisempi siirtymä riffittelystä tuohon hitaaseen fiilistelyyn? Käytä referenssinä just tuota Tonskin mainitsemaa Count of Tuscanya, kuuntele miten siinä biisissä on se siirtymä tehty.

Rumpusoundi vois olla ärhäkämpi, virvelirumpu on vähän "kuiva" ja eloton. Millä nää rummut on tehty?

Kaikenkaikkiaan todella kovaa kamaa. Kuten huomaat, soitannollisesti ja tai musiikillisesti mulla ei ole hirveästi pahaa sanottavaa. ;) Ihan älyttömän hyvä soittotekniikka ja todella hyvällä maulla tehdyt leadien tuplaukset. Muutenkin biisi toimii.

Toivottavasti tästä on jotain apua. :)

-Vladi
sympxgtr
07.03.2011 10:27:29 (muokattu 07.03.2011 10:56:29)
Kiitoksia jätkät näin nopsasta palautteesta! :)

Vladi: Ohhoh, joku on kuunnellu Petruccia ainakin kerran. ;) Tämä siis kehuna, vaikutteet kuuluu mutta et sä Petruccilta kuulosta kuitenkaan.

Vaikken itse mikään kummoinen soittaja olekaan, niin ajattelin silti antaa myös vähän rakentavaa palautetta. Eli let us begin:

Ihan ekaks, intron synaosuus/alkuleadit on kovemmalla kun sen jälkeen alkava riffittely, mikä syö riffittelyosiolta vähän tehoa. Ihmiskorvaan kun kaikki kovemmalla soiva kuulostaa paremmalta. Itse levittäisin riffittelyosassa stereokuvaa vähän lisää. Kompit vielä enemmän laidoille ja leadikitaralle/synalle tilaa. Tää stereokuvan levitys auttais varsinkin seuraavassa kohdassa, jossa tulee myös wahikitaraa taustalle. Tulis kaikki soundit ja soitot selkeämmin läpi tuolta.

Omaan korvaan särähtää hieman tuo 03:45 alkava eeppinen fiilistelyosuus, tai siis siihen siirtyminen. Hyppäät mielestäni ehkä vähän liian nopeasti fiiliksestä toiseen. Oisko pikkasen rauhallisempi siirtymä riffittelystä tuohon hitaaseen fiilistelyyn? Käytä referenssinä just tuota Tonskin mainitsemaa Count of Tuscanya, kuuntele miten siinä biisissä on se siirtymä tehty.

Rumpusoundi vois olla ärhäkämpi, virvelirumpu on vähän "kuiva" ja eloton. Millä nää rummut on tehty?

Kaikenkaikkiaan todella kovaa kamaa. Kuten huomaat, soitannollisesti ja tai musiikillisesti mulla ei ole hirveästi pahaa sanottavaa. ;) Ihan älyttömän hyvä soittotekniikka ja todella hyvällä maulla tehdyt leadien tuplaukset. Muutenkin biisi toimii.

Toivottavasti tästä on jotain apua. :)

-Vladi

Tällainen rakentava palaute on aina ehdottomasti tervetullutta!

Pitää yrittää laskea suoraan intron volaa hiemasen. En saanut muutenkaan siitä riffittelyyn lähdöstä kunnon räjähtävää meininkiä oikein millään. Komppikitaroita miksauksessa oli tuossa versiossa kolme (100%/center/100%), ehkä tuo levennys onnistuisi (osittain) suorilta, jos poistan center-kitaran tukkimasta keskustaa.

Fiilistelykohta lähtee kyllä liian pikaisesti liikkeelle, varsinkin teeman osalta. Huomasin sen itsekin miksausvaiheessa, jolloin liian laiskana en tietenkään jaksanut tehdä sille enää mitään :) Yritin nyt pehmentää sitä hieman pidentämällä sekä taustan että liidin fade in:ia.

Rummut on tehty Superior Drummer 2 perusversiolla, en niitä hirveästi alkanut hiomaan, koska se puoli (niinkuin muukin miksaus) on vielä aika nollatasolla. Olisko mitään "maallista" nopsaa keinoa saada virveliin hieman enemmän potkua ja eloa?

Tosiaan todella hyvää palautetta. Tätä biisiä tuskin enää soitannollisesti jaksan lähteä muuttamaan, niin häsläystä tuon Reaperin kanssa, mutta hyviä neuvoja tulevaisuudenkin varalle. Miksausta voi kyllä hioa vaikka kuinka paljon.

PS. Nyt on päivitetty versio mikserissä (sama linkki), johon yritin korjailla noita Vladin osoittamia kohtia.
Vladi
07.03.2011 11:04:06
sympxgtr:
PS. Nyt on päivitetty versio mikserissä (sama linkki), johon yritin korjailla noita Vladin osoittamia kohtia.

Jes, kuulostaa jo paremmalta!

Ja eipä mitään, itsekin aina toivon hyvää asiallista palautetta. Omat korvat kuuroutuu jossain vaiheessa omille tuotoksille ja siinä vaiheessa ulkopuolinen apu on must. :)
hevikukko
07.03.2011 16:45:14

Terve vaan =) Tällaiset musat aina herättää koomapäiväunien jälkeisestä sekotilasta, univelkojen jälkeen. Tänäänkin oikein alkoi aivoissa soimaan, ku kuuntelin tätä. Alun avaruus-soundi on toimiva ja siten kokonaisuus on jo kasassa nimeensä nähden. Itse soitannallisesti komppaus-osasto on juuri sopivan kikkaileva ja hyvä niin.
Analyysi:

0m 00s > 2m 12s
Alku lähtee liikkeelle mainiosti galaksien läpi ja auringon heijastamien säteiden kera. Ekat likit ovat totta tosiaan Petrukkis-henkiset henkoset ja kivaa melodista ja iloista nuotintaa halki tähtien ja huiman palavan lentonopeuden. Kuvio toimii.

2m 13s > 2m 21s
Hyvä johdatus ennen sooloa.

2m 21 > 3m 30s
Ei kaipaa mitään ylimääräistä taustan juoksevan melodian kanssa, vaan hyvä näin wahwahilla ja pitkillä nuoteilla, bendauksilla / pehmennyksillä. Teemasi on tässä ja tämä antaa biisille oman ulkonäkönsä kokonaisuutena alun sekä lopun tyylin mukaan. Space!

3m 31 > 3m 50s
Hieno jarrutus raketilla tai millä vempaimella sitten lennetäänkään =) Tämä kohta on suora lopetus teemasi tuomaan soitantaan ja jarrutus onnistuneella soundikokonaisuudella. Tässä kohtaa ilmeisemmin laskeuduttiin jonnekin??

3m 51s > 5m 09s
The Spirit Carries On vai miten se menikään?? :DD Todella nätti välispiikki ja Petrukkis tuli kylään ja otti mukaansa sympxgtr:n ajatukset. Heh, ei saatttannna paras kohta koko biisissä, melkeen sanoisin. Todella kiva lempeä idea tähän!

5m 10s > to the End...
Hyvä lopetus, joka antoi raketille jälleen nousuvauhdin laskeutumisen jälkeen ja matka taas alkoi.

Hienoa sovitusta ja aina ilo kuulla tällaisia biisejä, kuten alussa sanoinkin =) Soundi oli hyvä ja balanssissa kauttaaltaan. Good Job!!!!!!!
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
sympxgtr
07.03.2011 17:19:32 (muokattu 07.03.2011 17:19:59)
hevikukko: Terve vaan =) Tällaiset musat aina herättää koomapäiväunien jälkeisestä sekotilasta, univelkojen jälkeen. Tänäänkin oikein alkoi aivoissa soimaan, ku kuuntelin tätä. Alun avaruus-soundi on toimiva ja siten kokonaisuus on jo kasassa nimeensä nähden. Itse soitannallisesti komppaus-osasto on juuri sopivan kikkaileva ja hyvä niin.
Analyysi:

0m 00s > 2m 12s
Alku lähtee liikkeelle mainiosti galaksien läpi ja auringon heijastamien säteiden kera. Ekat likit ovat totta tosiaan Petrukkis-henkiset henkoset ja kivaa melodista ja iloista nuotintaa halki tähtien ja huiman palavan lentonopeuden. Kuvio toimii.

2m 13s > 2m 21s
Hyvä johdatus ennen sooloa.

2m 21 > 3m 30s
Ei kaipaa mitään ylimääräistä taustan juoksevan melodian kanssa, vaan hyvä näin wahwahilla ja pitkillä nuoteilla, bendauksilla / pehmennyksillä. Teemasi on tässä ja tämä antaa biisille oman ulkonäkönsä kokonaisuutena alun sekä lopun tyylin mukaan. Space!

3m 31 > 3m 50s
Hieno jarrutus raketilla tai millä vempaimella sitten lennetäänkään =) Tämä kohta on suora lopetus teemasi tuomaan soitantaan ja jarrutus onnistuneella soundikokonaisuudella. Tässä kohtaa ilmeisemmin laskeuduttiin jonnekin??

3m 51s > 5m 09s
The Spirit Carries On vai miten se menikään?? :DD Todella nätti välispiikki ja Petrukkis tuli kylään ja otti mukaansa sympxgtr:n ajatukset. Heh, ei saatttannna paras kohta koko biisissä, melkeen sanoisin. Todella kiva lempeä idea tähän!

5m 10s > to the End...
Hyvä lopetus, joka antoi raketille jälleen nousuvauhdin laskeutumisen jälkeen ja matka taas alkoi.

Hienoa sovitusta ja aina ilo kuulla tällaisia biisejä, kuten alussa sanoinkin =) Soundi oli hyvä ja balanssissa kauttaaltaan. Good Job!!!!!!!

Hehe, jätkähän teki kunnon syväluotauksen :) Noinhan tuo biisi voisi kulkea visuaalisesti. Hienoa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)