sihvoh 27.03.2004 10:29:34 | |
---|
Lähinnä Les Paulilla harjoitelleena ja uutena Straton omistajana ihmettelen sitä miksi Volume nappula on "tiellä". Soittaessa plektrakäsi osuu siihen aika helposti ja säädöt muuttuvat. Onko tuo tottumiskysymys vai..? Tuli jo mieleen ottaa koko nuppi pois :-) Onko minulla siis ns. henkilökohtainen ongelma ? I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
hjukke 27.03.2004 10:31:46 | |
---|
Tuo on tottumiskysymys. Itsekin aikoinaan tuli roiskittua sinne volumenappulaan. "- munakennot on huumorihommaa" |
G-mies 27.03.2004 10:32:58 | |
---|
Tottumiskysymys, sanoisin.. Toisaalta se on siinä hyvin saatavilla: kun vahvistinta pitää ihan feedbackin rajoilla voi pikkusormella kätevästi kontrolloida kiertoa! Main screen turn on. |
hjukke 27.03.2004 10:36:49 | |
---|
Itseasiassa jos pitemmän päälle häiritsee, voi kokeilla sellaista vaihtoehtoa että vaihtaa vaikka toisen tone- ja volume- potikan paikkoja, kesken biisin ei pieni tonen muutos häiritse niin paljon kuin volumen valahtaminen nolliin. "- munakennot on huumorihommaa" |
E.Q 27.03.2004 10:40:37 (muokattu 27.03.2004 10:43:21) | |
---|
Aivan samaa olen jo kauan ihmetellyt. Hyvä että joku muukin on samaa mieltä koska luulin jo että olen ainoa jota tämä nupin sijoitus häiritsee ja että tämä johtuu jotenkin henkilökohtaisesta soittotavasta tai jotain muuta sellaista. Joo, stratossa se volume nupin paikka on siis aivan hanurista se häiritsee sekä plekukäden työskentelyä että myös toisinpäin niin että se volume on milloin missäkin. Mikähän tohon olisi kätevä ratkaisu ? Onko kellään ideoita ? EDIT: oho ! silläaikaa kun kirjoitin tota niin olikin tullut jo kolme kirjoitusta, aikamoinen vilske täällä. X |
hjukke 27.03.2004 10:42:26 (muokattu 27.03.2004 10:43:28) | |
---|
Toinen vaihtoehto voisi olla ihan konkreettisesti siirtää sitä volapotikkaa, tekee reiän plektrasuojaan vähän sivummalle, tosin siihen jää näin yksi ylimääräinen reikä, tai tekee custom-plektrasuojan. Sisuskalujen puolesta tuossa sijoituksessa kun kuitenkin on jonninverran pelivaraa. "- munakennot on huumorihommaa" |
trih 27.03.2004 13:49:54 | |
---|
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Fortune 27.03.2004 14:07:37 | |
---|
Minä taas superstratoista LP:hen siirtyneenä en voi käsittää, miksi tallamiki vola pitää olla niin saakelin kaukana, että swellejä on mahdoton tehdä :) Tottumuskysymys, voihan sen tosiaan vaihtaa sinne taaimmaisen tonepotikan paikalle, mutta ei se tonepotikan ruuvaaminen vahingossa sen mukavampaa ole. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
ReBeat 27.03.2004 15:16:22 (muokattu 27.03.2004 15:17:02) | |
---|
Minä taas superstratoista LP:hen siirtyneenä en voi käsittää, miksi tallamiki vola pitää olla niin saakelin kaukana, että swellejä on mahdoton tehdä :) Oon aivan samaa mieltä :) Pistetään tähän nyt vielä lauantaihuviksi suurena faktana teksti "LP:ssä potikoiden sijainti on hanurista ja sopiva vain tasapaksun tuuban mättäjille, jotka eivät nyansseja kaipaa. Stratossa on volapotikka + kaikki muukin kohdallaan". *provosoi* ;D Itse kuulun sikäli vähän eri koulukuntaan, että en aio vaihtaa koskaan stratoa kokonaan pois / LP:tä tilalle. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Hannu H. 27.03.2004 15:21:35 (muokattu 27.03.2004 15:22:24) | |
---|
Kyllä se straton volapotikka vähän tiellä on etenkin kun pääosin soittelen lp:llä niin sitten ku straton ottaa käteen nii alkuun sitä volaa tulee vahingossa sorkittua... Niin ja itse olen tyytynyt lp:llä tekeen swellit volapedaalilla. Ei niin mitään ongelmaa :) "May the tone be with you" |
hjukke 27.03.2004 15:31:19 | |
---|
Itse kuulun sikäli vähän eri koulukuntaan, että en aio vaihtaa koskaan stratoa kokonaan pois / LP:tä tilalle. Ei näin saakkaan tehdä :) Pitää hammasta purren säilyttää se strato ja hommata LP.
"- munakennot on huumorihommaa" |
Numbie 27.03.2004 15:39:42 | |
---|
Tottumiskysymys tosiaan, itselläni ei mitään ongelmaa, ja tuo sijoittelu tosiaan mahdollistaa swellit köyhällekin, kun volapedaaliin ei ole rahaa. |
PoLFus 27.03.2004 15:42:34 | |
---|
Ei näin saakkaan tehdä :) Pitää hammasta purren säilyttää se strato ja hommata LP. Mulla oli juuri toise päin :) ~ 7ender $tratocaster ~ |
Zed 27.03.2004 16:10:28 | |
---|
Eipä ole moinen ongelma edes koskaan tullut mieleen, mikä johtuu tietysti osaltaan siitä, että 90% sähkökitaraurastani olen Stratolla soitellut. Tapanani on pyöritellä usein pikkurillillä volapotikkaa soiton maustamiseksi, joten minulle se on täsmälleen oikeassa paikassa. "Joka tapauksessa, sisäpiiri on perseestä. En halunnut ikinä uskoa siihen." |
Joees 27.03.2004 16:37:30 | |
---|
Minusta stratossa on paljon järkevämmin se vola siinä kuin Les Paulissa (tms missä on potikat samalla tavalla). Kun tuo Tokain ES tuli kotiin niin oli ongelmaa käyttää sitä tallamikin volaa kun oli niin saakelin kaukana. Straton tyyppisissä kitaroissa se vola on juuri sopivasti(minulle). Tottumiskysymys. Pikkuhiljaa alan tottumaan tuollaiseen LP:n potikkasijoitteluun. Plah, valaisevaa tekstiä. Joka ikinen kirjoittaja aikaisemmin sanonut samat asiat. Groooove is in heart! |
Oon aivan samaa mieltä :) Pistetään tähän nyt vielä lauantaihuviksi suurena faktana teksti "LP:ssä potikoiden sijainti on hanurista ja sopiva vain tasapaksun tuuban mättäjille, jotka eivät nyansseja kaipaa. Stratossa on volapotikka + kaikki muukin kohdallaan". *provosoi* ;D Itse kuulun sikäli vähän eri koulukuntaan, että en aio vaihtaa koskaan stratoa kokonaan pois / LP:tä tilalle. "Tuuban" soittaja on kyllä kohdannut stratossa muitakin eroja. Stratosssa täytyy sävelet nyhtää ja repiä ulos, mikään hively ei näytä tuottavan tulosta, kun sustainkin on olematon verrattuna Lespaan. Kuitenkin strato istuu paremmin kuin hyvin kotimaiseen musikkiin, ainakin vanhempaan. Sointi on tutumpi kotimaisia biisejä harjoitellessa. Sitten on taas biisejä joissa se kuulostaa aivan onnettomalta kun ei ole vielä oppinut nyhtämään :-) Täytyypä yrittää treenata tuota volapotikan säätelyä vauhdissa... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
kede 27.03.2004 19:32:44 (muokattu 27.03.2004 19:33:15) | |
---|
Sitten kun demppaa ohuimpia kieliä ja soittelee, ja pikkurilli viilettää silloin siellä alempana/pidemmällä, (kun siis pikkurilli on se, joka demppaa) niin on mahoton soittaa. Koulun squierilla kun soitteli joskus niin meni hermot aivan täysin siihen. En tiä oisko sitten paska squieri vaan? |
PoLFus 27.03.2004 20:02:37 | |
---|
Kyllä se paikka on aika, sanoisinko kakka. Sanon, kakka. ~ 7ender $tratocaster ~ |
P2 27.03.2004 20:12:35 | |
---|
Mulla ei kyllä oo ton kanssa ollu ikinä mitään vaikeuksia, mutta oon muutenkin outo. |
perkeles 27.03.2004 21:05:22 | |
---|
se on hyvä paikka. mersun rattikin on kummasti,kun tulee ladan puikoista. vasenkätinen strato on yhtä ruma kun jussipaitaanen neekeri. |