Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkivahvistin 500e
1
chill
27.02.2011 20:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoituksena ostaa 500e pintaan putkikombo. Hyvä clean kanava tärkein sillä vahvistimella pitäisi pystyä soittamaan akustisen kanssakin mukavasti. Rokkiin sitten vaikka pedaalia jatkoksi. Mielellään mahdollisimman monipuolinen, esim reverb olisi kiva löytyä. Soitan fendereillä bluesia ja rokkia.
 
Olisi kiva kuulla ihmisten kokemuksista, suositella saa siis vapaasti, mielellään perustelujen kera.
 
Kiitos!
 
RamoQ
27.02.2011 21:01:02 (muokattu 27.02.2011 21:01:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Blues Junior?
Käytettynä osuu budjettiin kivasti ja itse ainakin tykkäsin kun faijalla joskus aikoinaan kyseinen pömpeli oli.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_blues_junior_iii.htm
 
Cleanit on aiankin hyvät. Rokkiin tosiaan saatat tarvita sen purkin eteen.
En tosin tiedä miltä kuulostaa akustisella soitettuna.
 
Tilutus on yliarvostettua.
chill
28.02.2011 11:29:46 (muokattu 28.02.2011 11:30:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tuota Blues junnua oon katellu, lisäksi myös blues deluxea (käytettynä voisi lähteä tuohon 500e pintaan). Olen nyt sen verran tutkinut asiaa että olen periaatteessa rajannut tällaisiin: Orange rocker/tiny terror/thunder, Vox ac30/15, Fender blues deluxe/junior/blues Deville.
 
Tässä on nyt pieni pähkinä purtavaksi, mikäköhän vahvareista ajaisi parhaiten asiaa, kuulisin mielelläni ihmisten kokemuksista kyseisistä vahvareista (toki saa muitakin ehdottaa).
Haluaisin erityisesti kuulla mitä mieltä ihmiset ovat kyseisten vahvareiden kliineistä.
 
Corto
28.02.2011 12:29:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tosiaan sulla on harkinnan alla Voxin vaffareita, niin täältä tulee yksi ääni niille. Vox AC-30:ssa on kyllä jumalaisin kliini mitä kuunaan olen kuullut: heleä ja kirkas kuin mikä.
 
Eipä mulla muuta.
 
Mites musta nyt yhtäkkiä stratomies tuli..?
nannne
28.02.2011 12:39:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chill: Joo tuota Blues junnua oon katellu, lisäksi myös blues deluxea (käytettynä voisi lähteä tuohon 500e pintaan). Olen nyt sen verran tutkinut asiaa että olen periaatteessa rajannut tällaisiin: Orange rocker/tiny terror/thunder, Vox ac30/15, Fender blues deluxe/junior/blues Deville.
 
Tässä on nyt pieni pähkinä purtavaksi, mikäköhän vahvareista ajaisi parhaiten asiaa, kuulisin mielelläni ihmisten kokemuksista kyseisistä vahvareista (toki saa muitakin ehdottaa).
Haluaisin erityisesti kuulla mitä mieltä ihmiset ovat kyseisten vahvareiden kliineistä.

 
Rockerissa on aika helppohoitoinen kliini, pelkkä volumesäätö, tottelee hyvin kitaran sävynsäätimiä. Ei ehkä heleimmästä päästä puhdas mutta käyttökelpoinen, hyvinkin.
 
Lilli
28.02.2011 12:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Jos tosiaan sulla on harkinnan alla Voxin vaffareita, niin täältä tulee yksi ääni niille. Vox AC-30:ssa on kyllä jumalaisin kliini mitä kuunaan olen kuullut: heleä ja kirkas kuin mikä.
 
Eipä mulla muuta.

 
Puhumattakaan Bugera V55:n cleaneista!
 
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
htomperi
28.02.2011 19:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos taivaallista Cleania etsii, niin tämä: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=7avbcgi5non3elnjblqla95512
 
Ja lähtee siitä myös tuo roots ja vintage särökin.
 
Todellinen blues onkin sitten tämä: http://uraltone.com/kauppa/index.ph … l&XTCsid=7avbcgi5non3elnjblqla95512
 
Jucciz
28.02.2011 20:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohon hintaan mun valinta olisi varmaankin Vox AC15. Varmasti hyvä soundi ja etenkin puhdas osasto (ja myös pienet blues- ja rock-rosot) toimii upeasti.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
kingnothing
28.02.2011 20:42:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ampegin Superjetit. Vähän one trick ponyja nämä on mutta hyviä siinä mitä tekee, eli kuulaissa cleansoundeissa. Säröä tästä ei saa irti ilman pedaalia mutta vahvistimesta löytyy hyvä reverb ja tremolo. Helppo säätääkin, potikoita vaan volume, tone, reverb ja tremolon nopeus ja syvyys. Aika käypää Jeff Buckley-helinää saa kun kääntää tonen ja reverbin melkolailla tappiin. Näitä näkyy silloin tällöin torilla 400-500 eurilla.
 
http://images.lilypix.com/albums/userpics/10467/Ampeg_J12T.jpg
 
Rock punk alternative: Janesaw Sludge post-metal: Burweed
RamoQ
28.02.2011 21:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Jos tosiaan sulla on harkinnan alla Voxin vaffareita, niin täältä tulee yksi ääni niille. Vox AC-30:ssa on kyllä jumalaisin kliini mitä kuunaan olen kuullut: heleä ja kirkas kuin mikä.
 
Eipä mulla muuta.

 
Myös säröosasto on hienoimpia ikinä.
 
Tilutus on yliarvostettua.
LaMotta
28.02.2011 21:45:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tohon hintaan mun valinta olisi varmaankin Vox AC15. Varmasti hyvä soundi ja etenkin puhdas osasto (ja myös pienet blues- ja rock-rosot) toimii upeasti.
 
Komppaan voimakkaasti.
 
Ostan VOX AC15/30!
Corto
01.03.2011 07:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kingnothing: Ampegin Superjetit. Vähän one trick ponyja nämä on mutta hyviä siinä mitä tekee, eli kuulaissa cleansoundeissa. Säröä tästä ei saa irti ilman pedaalia mutta vahvistimesta löytyy hyvä reverb ja tremolo. Helppo säätääkin, potikoita vaan volume, tone, reverb ja tremolon nopeus ja syvyys. Aika käypää Jeff Buckley-helinää saa kun kääntää tonen ja reverbin melkolailla tappiin. Näitä näkyy silloin tällöin torilla 400-500 eurilla.
 
http://images.lilypix.com/albums/userpics/10467/Ampeg_J12T.jpg

 
Hei ja hou! Mullahan on pääasiallisessa keikkakäytössä Ampeg J-20, mikä on tätä Ampegin vietnamilaista uustuotantoa. Aasialainen värkki, mutta poikkeuksellisesti kytkentä on sarjatuotanto-PCB:n sijaan tehty "oikeaoppisesti" turret-levylle, mikä lämmittää näin värkkääjän näkövinkkelistä asiaa jos joskus ongelmia tulee (on helpompi korjata).
 
On tossa aika ärhäkän kirkkaat kliinit. Bright-kanavan tonea jos erehtyy ruuvailemaan yli puolivälin niin korvan tärykalvot repeää, sen verran terävää soundia irtoaa. Ja rosoa ei tosiaan ilman pedaaleja tahdo saada.
 
http://www.ampeg.com/products/diamondblueguitar/j20/index.html
 
Mites musta nyt yhtäkkiä stratomies tuli..?
chill
01.03.2011 17:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä ehdotuksia tullut, pitää käydä piakkoin testailemassa eri vahvareita, eiköhän näiden joukosta mieleinen löydy. Vox ac15/30 kuullut kyllä paljon hyvää mutta en ole vielä päässyt testaamaan. Kauppaan siis mars! ja kiitoksia kaikille!
 
Simeonii
02.03.2011 21:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Komppaan voimakkaasti.
 
Juu, komppia!
 
"Ei ole väliä millä paskaa lapioi kunhan paska lentää" -Albert Järvinen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «