Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muljuttimet lautaan
1
Jarzki
26.02.2011 00:43:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs suosituksia olisi.. Danelectron Danecho, Boss TU-2, Boss SD-1 ja Boss DC-2 tarvisi pistää ketjuun..Mahdollisesti lisääntyvät vielä purkilla parilla lähitulevaisuudessa.
 
Taidot riittää kyllä ihan omankin salkun nysväämiseen mutta maksaako vaivaa eli ostaisko valmiin laukun missä on virtalähdekkin mukana? Jos näin niin mitä suosittelette ?
 
Jos väsään ite boardin niin mikäs olisi päivän sana virtalähteissä? Ja vielä viimeisenä ..mihin järjestykseen laittaisitte kyseiset muljuttimet ?
 
Monta kysymystä vailla vastauksia..Laphroiag laittaa aajatukset liikkeelle..Cheers :)
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
sepisti
26.02.2011 05:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueppas toi FAQ kyseisestä aiheesta tosta muutama rivi ylempää.
 
Itse vannon Pedaltrainin ja erillisen muuntajan nimeen. Niin tekee moni muukin.
 
Indican Jenny on ihana...
SiwamieS
26.02.2011 05:52:18 (muokattu 26.02.2011 05:53:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarzki: Taidot riittää kyllä ihan omankin salkun nysväämiseen mutta maksaako vaivaa eli ostaisko valmiin laukun missä on virtalähdekkin mukana? Jos näin niin mitä suosittelette ?
 
Jos väsään ite boardin niin mikäs olisi päivän sana virtalähteissä? Ja vielä viimeisenä ..mihin järjestykseen laittaisitte kyseiset muljuttimet ?
 
Monta kysymystä vailla vastauksia..Laphroiag laittaa aajatukset liikkeelle..Cheers :)

 
Valmiiks virtalähteellä varustetut laudat on yleisen mielipiteen mukaan aika saibelia. Siis yleensä ne halvat rimpulat, en tiiä onko kalliimpia lautoja powerin kanssa.. Monet investoi kalliimpiin virtalähteisiin, monelle riittää 1-spot. Kuten myös allekirjoittaneelle, no problemos so far.. Ja se on muuten Laphroaig ;)
 
E: Olipas ympäripyöreä viesti. Noh, semmosta se o näin semiseipäissä...
 
I wanna see movies of my dreams
the-Antero
26.02.2011 08:43:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarzki:Taidot riittää kyllä ihan omankin salkun nysväämiseen mutta maksaako vaivaa
 
Jos teet itse niin saat sen omantekemisen ilon siihen mukaan + saat just sellaisen kun haluat.
 
eli ostaisko valmiin laukun missä on virtalähdekkin mukana? Jos näin niin mitä suosittelette ?
 
http://www.trailertrashpedalboards.com/main_scroll.htm
 
Noi sitten maksaa ;)
 
Jos väsään ite boardin niin mikäs olisi päivän sana virtalähteissä?
 
Samaa mietin ite :D
 
mihin järjestykseen laittaisitte kyseiset muljuttimet ?
 
Oisko esim näin? TU-2 -> SD-1 -> DC-2 -> Danecho? Kannattaa kokeilla mikä miellyttää itseään.
 
Monta kysymystä vailla vastauksia..Laphroiag laittaa aajatukset liikkeelle..Cheers :)
 
Minkä ikäistä Laphroaigia?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Jarzki
28.02.2011 15:10:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quarter Caskia vaan...
 
Varmaan tää jää omille hartioille väsätä joku laukku noille.
 
Olisko tuo http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant.htm mitään virtalähteeksi vai onko ihan sheibea ? Oli se myydyin Tompan virtalähdelistoilla...hinta ei oo paha.
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Alfauros
28.02.2011 17:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos single malt viskeihin on rahaa niin osta parasta ;)
 
Jarzki
28.02.2011 21:15:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alfauros: Jos single malt viskeihin on rahaa niin osta parasta ;)
 
Niin...mut tossakin jäis sitten enempi rahaa viskiin laitettavaksi :)
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
juikkipuikki
28.02.2011 21:21:09 (muokattu 28.02.2011 21:24:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voodoo labin pedal power 2 plussa vaan kehiin.
 
t-rexillä ja pedaltrainilta saat hyviä ja vankkoja lautoja. sittenhän on kans noi case-firmat(Bluescase, smartcase, transitcase...), jotka tekee sun antamien mittojen mukaan.
 
Ja kun tarkemmin katsoin niin nappaa torilt viel kun kerkee:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=500154
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
JLM
01.03.2011 16:49:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos katsot pärjääväsi vähemmän järeällä laukulla, niin Electro-Harmonixin pedal bag kannattaa ehkä huomioida myös:
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_pedalbag.htm
 
Omistan, ja hyvin on kestänyt. Jämäkkää tekoa on.
 
Itsekin muuten kuulisin mielelläni kommentteja tuosta Harley-Bentonin virtalähteestä? Itse olen harkinnut tätä virran antajaksi pedaaleille: http://www.thomann.de/fi/bbe_supa_charger.htm
 
Insane Kane
01.03.2011 17:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli tuollainen hb:n powerplant.
Suhisi ja lähetin takasin.
Kun oli takuun alainen tuote niin en viittiny sen enempiä tutkia, kun avasin vaan ja silmämääräisesti yksi diodi näytti olevan aika oudosti.
Tänään näköjään lähettäneet uuden tilalle, eli nähtäväksi jää...
 
Debitille?
J.RA
01.03.2011 17:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23000a.htm
 
Jos et ammatiksesi kierrä ja osaat edes vähän hellästi käsitellä niin noi ajaa asian ihan varmasti. Itellä ainakin ihan ok kestänyt. Ei ole kallis ja varmasti parempi kuin suurin osa itse tehdyistä (mitä ainakin itelle vastaan tullut).
 
Ei tuolla rahalla saa kunnolla edes kamppeita omiin tarpeisiin. Plussana kaupan tavaralle on vielä keveys. Itse kun tekee niin tuppaa vaneri olla materiaalina niin siitä kertyy painoa äkkiä.
 
Yksivaihtoehto on tietysti jonkun aselaukun tai vastaavan modaaminen.. Mutta aika paljon vaivaa(saranoiden vaihto) joten kyllä mä rockcaseen päätyisin, ja oon päätynytkin!
 
www.circusnecropolis.com
wilo
01.03.2011 20:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JLM: Itsekin muuten kuulisin mielelläni kommentteja tuosta Harley-Bentonin virtalähteestä? Itse olen harkinnut tätä virran antajaksi pedaaleille: http://www.thomann.de/fi/bbe_supa_charger.htm
 
Harley Bentonista ei ole kokemusta, mutta Supa Charger on ollu käytössä reilut pari vuotta ja on toiminu erinomaisen hyvin. Laudassa on ollu parhaimmillaan toista tusinaa pedaalia ja hurinattomat virrat on saanu taiottua kaikkiin.
 
Auryn
01.03.2011 22:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytä luovuutta ja tee ite.Saa ainaki sellasen ku haluu. Ite ostin Jyskistä säleiköllisen kenkähyllyn hintaan 14,90€, K-Raudasta pätkän koivulevyä 17,90€, mattamusta spray maali 6,90€ ja kahvat harjattua terästä 4,90€.
 
Kenkä hyllyn jalat sahasin 25 asteen kulmaan ja ruuvasin koivulevyyn kiinni ja koko hoito mustaks maalattu ja levyn molempii päihin kahvat kiinni.
 
Kustannukset 44,60€ ja on simppeli sekä rouheen näkönen...
Kuvan voi laittaa jos kiinnostusta löytyy.
 
Corto
02.03.2011 12:13:06 (muokattu 03.03.2011 07:56:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi myös harkita Gatorin pussillisia pedaalilautoja GPT ja GPT Pro. Ovat halpoja, kestäviä ja niitä saa tarvittaessa myös sekä Gatorin omalla virtalähteellä (Gator G-Bus-8) että ilman:
 
http://www.thomann.de/fi/search_dir … itaraefekteille&sw=gator+pedal+case
 
Mulla on noi molemmat Gatorin laudat, pieni ja se isompi Pro-malli. Pienempi on kaikin puolin näppärä ja kevyehkö, isompi taas julmetun kokoinen ja raskas kantaa mutta jämerää tekoa sekin. Eikä tule kalliiksi. Gatorin oman virtalähteen saa ilmeisesti ruuvattua lankun alle piiloon, jos äityy ostamaan mallin jossa se tulee mukana. G-bus-8:n laatuun virtalähteenä en kuitenkaan ota kantaa, kun sellaista en omista. Eristämättömiä sen lähdöt ainakin ovat (mikä virtalähteen hinnan huomioiden ei varsinaisesti yllätäkään).
 
edit: Olen muuten itse käyttänyt sitä Harley Bentonin Powerplant-halppisvirtalähdettä GPT Pro:ssa nyt muutaman kuukauden ajan. Se syöttää virtaa seitsemälle 9V pedaalille, eikä ole mulla tullut ylimääräisiä hurinoita tai muitakaan probleemeja ainakaan vielä.
 
edit2: kuva meikän GPT Prosta profiilin omissa kuvissa.
 
Mites musta nyt yhtäkkiä stratomies tuli..?
karikko
02.03.2011 16:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Auryn. Laitatko kuvan laudastasi.
Mulla on vanha attasea-salkku kirpparilta,missä on sentin solu-muovi pohjalla,ja siihen upotettuna pedaalit. Ei mikään kaunis näky,niin et voisin päivittää sen.
Eli matkin ,jos sun lauta on hyvä.
T: Kari
 
Siepauttaja
02.03.2011 16:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarzki: Mitäs suosituksia olisi.. Danelectron Danecho, Boss TU-2, Boss SD-1 ja Boss DC-2 tarvisi pistää ketjuun..Mahdollisesti lisääntyvät vielä purkilla parilla lähitulevaisuudessa.
 
Taidot riittää kyllä ihan omankin salkun nysväämiseen mutta maksaako vaivaa eli ostaisko valmiin laukun missä on virtalähdekkin mukana? Jos näin niin mitä suosittelette ?
 
Jos väsään ite boardin niin mikäs olisi päivän sana virtalähteissä? Ja vielä viimeisenä ..mihin järjestykseen laittaisitte kyseiset muljuttimet ?
 
Monta kysymystä vailla vastauksia..Laphroiag laittaa aajatukset liikkeelle..Cheers :)

 
Moi. Realisoin tuossa nurkkiini kertyneitä soittokamoja rahaksi, joten ajattelin tarjota sinulle ylimääräiseksi jäänyttä entistä pedaalicaseani. Laukku on alumiininen läppärilaukku, josta olen saranat modaillut, niin että kannen saa irti salkusta vetosokilla. Laukussa on kanto kahva ja numeroyhdistelmällä toimivat lukot. Sisään mahtuu wah + 5-6 boss/mxr kokoista pedaalia riippuen vähän välipiuhoista ja virransyötöstä. Tuohon voi joko laittaa suoraan velcroa kiinni tai sitten laittaa sisälle nukkapintaista kynnysmattoa johon pedaalit saa hyvin kiinni siten, että velcro on kiinni vain pedaalin pohjassa. Jälkimmäistä metodia olen itse suosinut, koska näin saa pedaalit kiinni mihinkä vain kohti lautaa ja menee vähemmän rahaa kalliiseen velcroon. Hinta 20€ +postit ja kuvia voin laittaa jos panet e-mail osoitteesi tulemaan. Voin myös annella vinkkejä laudan rakenteluun liittyen jos on jotain kysymyksiä. -S-
 
Siepauttaja
02.03.2011 16:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siepauttaja: Moi. Realisoin tuossa nurkkiini kertyneitä soittokamoja rahaksi, joten ajattelin tarjota sinulle ylimääräiseksi jäänyttä entistä pedaalicaseani. Laukku on alumiininen läppärilaukku, josta olen saranat modaillut, niin että kannen saa irti salkusta vetosokilla. Laukussa on kanto kahva ja numeroyhdistelmällä toimivat lukot. Sisään mahtuu wah + 5-6 boss/mxr kokoista pedaalia riippuen vähän välipiuhoista ja virransyötöstä. Tuohon voi joko laittaa suoraan velcroa kiinni tai sitten laittaa sisälle nukkapintaista kynnysmattoa johon pedaalit saa hyvin kiinni siten, että velcro on kiinni vain pedaalin pohjassa. Jälkimmäistä metodia olen itse suosinut, koska näin saa pedaalit kiinni mihinkä vain kohti lautaa ja menee vähemmän rahaa kalliiseen velcroon. Hinta 20€ +postit ja kuvia voin laittaa jos panet e-mail osoitteesi tulemaan. Voin myös annella vinkkejä laudan rakenteluun liittyen jos on jotain kysymyksiä. -S-
 
Piti laittaa yksityisenä, saapi poistaa tämän.
 
Deepfreeze
02.03.2011 17:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockcasen ceissi, T-Rexin fuel tankki, piuhat ja velcroa = win !
 
Insane Kane
02.03.2011 18:23:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto:
 
edit: Olen muuten itse käyttänyt sitä Harley Bentonin Powerplant-halppisvirtalähdettä GPT Pro:ssa nyt muutaman kuukauden ajan. Se syöttää virtaa seitsemälle 9V pedaalille, eikä ole mulla tullut ylimääräisiä hurinoita tai muitakaan probleemeja ainakaan vielä.

 
Hyvä tietää. Eli tod näk se oli viallinen pirulainen mulla.
 
Debitille?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «