Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CD paperi
1
bbenjamin
15.02.2011 16:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon suunnitellu tekeväni 2 kappaletta CD levyjä omalle musiikkiprojektilleni ja kysynkin, tietääkö kukaan, onko jossain myytävinä sellaisia valmiita CD paperiarkkeja, johon voisi kansitaiteen tulostaa? Olen joskus kuullut olevan sellasia esireijitettyjä arkkeja, jotka on sitten kätevä tulostamisen jälkeen repäistä irti ja taitella oikeaan muotoon. En ole näitä kuitenkaan löytänyt mistään.
 
Toisekseen, tietääkö joku mitä paperilaatua ammattimaisissa CD:n monistusfirmoissa käytetään?
 
Kukkis 77
15.02.2011 17:48:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bbenjamin: Oon suunnitellu tekeväni 2 kappaletta CD levyjä omalle musiikkiprojektilleni ja kysynkin, tietääkö kukaan, onko jossain myytävinä sellaisia valmiita CD paperiarkkeja, johon voisi kansitaiteen tulostaa? Olen joskus kuullut olevan sellasia esireijitettyjä arkkeja, jotka on sitten kätevä tulostamisen jälkeen repäistä irti ja taitella oikeaan muotoon. En ole näitä kuitenkaan löytänyt mistään.
 
Toisekseen, tietääkö joku mitä paperilaatua ammattimaisissa CD:n monistusfirmoissa käytetään?

 
Jos kyseessä on kokonaista kahden kappaleen painos, niin itse ehkä mittaisin CD-kotelosta tai penkoisin netistä (koska netti is the best) mitat ja tekisin niiden mukaan kansitaiteen jonka sitten printtaisin jollekin passelille paperille. Kahden kansilärpäkkeen taittelu koteloon ei liene vallan mahdoton urakka.
 
Itse levyyn saa kätevästi kuvitusta LightScribe-tekniikalla.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Johnson D
16.02.2011 13:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bbenjamin: Toisekseen, tietääkö joku mitä paperilaatua ammattimaisissa CD:n monistusfirmoissa käytetään?
 
Mm. G-print 130-170 g/m2
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
HArVa
25.02.2011 11:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Xerox myy noita valmiita arkkeja joissa on preeglattuna se kansivihkonen. mut hintakin on varmasti kohdallaan.
 
Digiboard on malliston nimi...
 
"Elämä ilman murhaa on kuin elämä ilman ruokaa" (toimii sarjamurhaajan sekä lihansyöjän mottona)
Co.
02.03.2011 10:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En näe kovinkaan tarpeellisena ostaa jotain repäisyvalmista paperia noin pientä erää varten. Viivotin ja mattoveitsi käteen, sillä lähtee edullisemmin ja tulee usein nätimpi reunakin :P
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «