Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikkipedagogi amk(metropolia)/muka/siban laulumusiikin osasto
1
mööm
02.03.2011 02:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Tajusin muutaman vuoden yliopisto-opiskelun jälkeen haluavani todella musiikinopettajaksi, tarkemmin (ainakin tällä hetkellä) laulunopettajaksi. En kuitenkaan saa päätöstä tehtyä, hakisinko mukalle vai musiikkipedagogiksi (klasarilaulu pääaineena) opiskelemaan.
 
Olen soittanut pianoa useita vuosia (vaikka taidot ovatkin _hieman_ ruosteessa), klassista laulua olen laulanut musaopistolla myös muutamia vuosia. Olen suorittanut klasarilaulusta vasta ekan peruskurssin, mutta pian suorittanen 2/2sen. Kävin myös musiikkilukion, jossa otin pianon vapaasäestystunteja sekä poplaulutunteja. Laulaminen on se mun juttu (musiikkipedagogi?), mutta toisaalta mukan opetussuunnitelma kuulostaa hyvin monipuoliselta muusikkouden kehittämiseltä.
Laulumusiikin koulutusohjelmaan en tässä vaiheessa edes haaveile pääseväni, sinne kun otetaan vain muutamia vuodessa. Onko tietoa, millä tasolla tulisi olla?
 
Kaipaisin kokemuksia yllä olevissa koulutusohjelmissa opiskelevilta tai muuten vain niistä tietäviltä! Millaiset työllisyysnäkymät? Millaista opiskelu? Onko opetuksen tasossa eroa? Jos olet jo valmistunut, millaista työtä teet ja millaiseksi koit koulutusohjelman?
 
Olen jo muutaman vuoden harhaillut sivuteillä (eli opiskelulla ei ole ollut mitään tekemistä musiikin kanssa;)), joskin sellaisella alalla, josta varmasti paljon hyötyä myös musiikin/laulunopettajan työssä. Nyt olisi kiva saada tarkempaa tietoa, ennen kuin valitsen mihin oppilaitokseen haen. Sen verran haluaisin olla tietoinen valinnoista, etten mene asenteella "minne ekaksi pääsen" :D
 
Kiitos erittäin paljon vastauksista! :)
 
ap78
16.05.2011 14:04:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä opiskelen sekä Sibiksen Mukalla että Metropoliassa pop/jazzlaulupedagogiksi.
 
Voin kertoa sulle sen mitä itse tiedän.
 
Mukalla saa ja pitää soittaa kaikenlaista.Jos haluat kehittää itseäsi monipuoliseksi osaajaksi joka kykenee toimimaan musiikinopettajan työssä, on se sinulle sopiva paikka.
Jos haaveilet konserteista ja muusikkoudesta, kannattaa miettiä useamman kerran. Mukalla pääpaino on pedagogiikassa ja laaja-alaisessa osaamisessa.
 
Klassinenlaulu sibiksellä.
Ei omaa kokemusta muuta kuin että varsin hyvät valmiudet tulee olla. Ainakin se D-kurssi olisi syytä olla tehtynä.
 
Metropolia.
Pop/jazz puoli on hyvä koulu. Siellä pidetään opiskelijoista hyvää huolta ja annetaan mahdollisuudet opiskella itseään kiinnostavia asioita ops:n puitteissa. Klassinen puoli on hieman taloudellisessa pulassa, sillä hakijamäärät ovat kovasti pienentyneet ja Ruoholahdella on selkeästi enemmän kilpailua Sibiksen klasariopiskelijoista kuin poppareilla muista kouluista.
 
Suosittelen hakemaan kaikkiin kouluihin ja pohtimaan samalla omaa tulevaisuuttasi, millaisena sen itse haluaisit nähdä.
 
Töitä on aina taitaville osaajille joilla on hyvä meiniki ja jaksaa yrittää. Muka on turvallinen vaihtoehto mutta ei välttämättä KAIKILLE se paras.
 
Toivottavasti auttoi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «