Aihe: Kuulo, Tinnitus+ Klikki
1
JoeCreb
01.03.2011 11:11:45
Nyt rupee kuulo huononee.. On kuulokkeina thomannin rumpukuulokkeet, mutta silti tinnittää aina sessioiden jälkeen. Miten olette ratkaiseet ongelman, kun pitää kuulua musa, mahd. klikki + oma soitto?
ThnX JC
kimizu
01.03.2011 13:39:18
tulpat alle ja luurit päälle, luureihin sopivasti rumpuja (jos tarvitsee) muita soittajia ja klikki. Toimii ainakin itselläni, käytössä Elacin -25 db hifi-tulpat
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
Kailis
01.03.2011 14:29:22

Ehkä myös paremmat rumpukuulokkeet?
Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss
keitiiem
01.03.2011 19:04:16

Kailis: Ehkä myös paremmat rumpukuulokkeet?

Jep, voinpa suositella ainakin Beyerdynamicin DT770M-kuuloketta, se on yks hyvä vaihtoehto noiden murheiden ratkasuun. Vaimentavat sopivasti ja äänenlaatukin on helposti siedettävällä tasolla. Keikalla kaikki ei ehkä halua esiintyä noin näkyvät vehkeet päässä, mutta ei se noista huonompia tee. Nappeihin verrattuna ite tykkään siitä kun noi sentään pysyy päässä. Mulla ei meinaa mitkään ääntä eristävät napit tosiaan korvissa pysyä ja vaikka ne tulisivat ankaran fillin päätteeksi korvista ulospäin vain parin millin verran, muuttuu kuulokkeiden toiminta täysin..
Kailis
02.03.2011 13:15:30

OPJ1974: Näihin taisi Kailis taisikin viitata rivien välistä - hänellä kun muistaakseni moiset kapistukset myös ovat. Ja itsellänikin, loistopelit.

Joo, täältä kaapista aina silloin tällöin siroa kättäni heilutan =D
Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss
greene
06.04.2011 19:55:43

Kävin tänään testaamassa näitä, innostuneena niille ilmoitetusta 35dB:n vaimennuksesta. Tähän asti olen käyttänyt Vic Firthin SIH1 -kuulokkeita, jotka vaimentavat 24dB. Mutta kyllä vaan Beyerdynamicin läpi tulivat rummut kovempaa, joten en ostanut. Harmi, sillä varmasti olisi parempi äänenlaatu kuin Firtheissä. Beyerdynamicissahan ilmoitettu vaimennus onkin 35 dBA, eli A-painotuskäyrän (vai mikä lienee suomeksi, englanniksi weighting curve) mukaan.

keitiiem: Jep, voinpa suositella ainakin Beyerdynamicin DT770M-kuuloketta, se on yks hyvä vaihtoehto noiden murheiden ratkasuun. Vaimentavat sopivasti ja äänenlaatukin on helposti siedettävällä tasolla. Keikalla kaikki ei ehkä halua esiintyä noin näkyvät vehkeet päässä, mutta ei se noista huonompia tee. Nappeihin verrattuna ite tykkään siitä kun noi sentään pysyy päässä. Mulla ei meinaa mitkään ääntä eristävät napit tosiaan korvissa pysyä ja vaikka ne tulisivat ankaran fillin päätteeksi korvista ulospäin vain parin millin verran, muuttuu kuulokkeiden toiminta täysin..
mukis
07.04.2011 19:28:18

greene: Kävin tänään testaamassa näitä, innostuneena niille ilmoitetusta 35dB:n vaimennuksesta. Tähän asti olen käyttänyt Vic Firthin SIH1 -kuulokkeita, jotka vaimentavat 24dB. Mutta kyllä vaan Beyerdynamicin läpi tulivat rummut kovempaa, joten en ostanut. Harmi, sillä varmasti olisi parempi äänenlaatu kuin Firtheissä. Beyerdynamicissahan ilmoitettu vaimennus onkin 35 dBA, eli A-painotuskäyrän (vai mikä lienee suomeksi, englanniksi weighting curve) mukaan.

Mä soitan Sennheiserin HD-25:silla, eikä mitään ongelmaa, vaikkei vaimennus olekaan Vic Firth tasoa. Äänen laatu on luokkaa erinomainen.
kimizu
12.04.2011 09:40:16
Piti oikein tarkistaa mitkä nuo omat luurit on, eli Sennheiser HD 280 Pro (64 Ohm)
Näille luvataan 32 dB vaimennus ulkoisille äänille, siis erinomaiset rumpuluurit ja hyvät myös lapsiperheessä jos haluaa kuunnella musiikkia tai katsella telkkaria =)

http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
Ruutikallo
12.04.2011 11:59:51 (muokattu 12.04.2011 12:00:29)
SAATANA, sanon minä.
Minulle puski TAAS korvatulehduksen molempiin korviin, pitkittyneen flunssan päätteeksi.
Nyt ollut parin vuoden sisään jo 3-4 krt, lähes aina rajumman räkätaudin lisukkeeksi.

Korva-,nenä-,kurkkuspesialisti on tullut siis tutuksi ja polyyppeja on ruopattu sekä onteloita punktrattu pariin otteeseen.
Kuulossani on pieni alenema 4000-5000Hz kieppeillä, tapaturman takia niin voin kertoa että tällaista olotilaa en soisi kenellekään.
Kumpikin korva täysin lukossa, ylä-ääniä ei juuri kuule, alaäänetkin melkoista muhjua. Ikäänkuin olisit oman pääsi sisällä, ilman yhtäkään "tuuletuskanavaa". Voisin veikata että pää pullossa-fiilis olisi jotain vastaavaa.

Ei mulla muuta. Suojatkaa kuulonne, pikku-pikku-kekkereissäkin, tai niissä "kyllä mä nämä treenit voin ilmankin soittaa" tilanteissa. Sitä kuuloaistia et juuri ehkä osaa arvostaa riittävästi ennenkuin se on mennyttä, tai oleellisesti heikentynyt. Usein jo pienikin suojaus riittää, vaikkapa ne kuusitulpat korvakäytävän suulle työnnettynä, ovat parempi kuin ilman.

Pienen treenin koitin tuossa soitella finfonicit+napit korvissa ja kyllä täytyy sanoa että oli se karmeaa. Yhtään ei osaa realistisesti arvioida miten kovaa ne korvaan tuuttaavat.
Toki tiedän potikasta miten lujalla ne normaalisti ovat ja soittovolyyminkin tutussa paikassa, mutta helvetillistä puuroa tuntuu tällä hetkellä olevan.
Nyanssit, mitä ne olivatkaan taas, hä???
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
hollmi-5
14.04.2011 16:07:10
Tarkistin kuulon itse :) iPhoneen saa ohjelman, joka mittaa kuulon helposti. Ainoa ongelma on, että niin hiljaista tilaa ei tahdo löytyä, etteikö jotain ääniä kuuluisi lähiympäristöstä tai ulkoa. Tämän testin mukaan kuuloni on normaali, vaikka itse epäilen alenemaa. Tosin mittauskäyrissä on hienoista vaimentumaa oikeassa korvassa 4000 Hz ja vasemmassa 6000 Hz kohdilla.

uHear on ohjelman nimi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
welho
14.04.2011 19:18:21

noitten vic firthien soundi on muistaakseni niin kauheeta kuraa että..
paremmat luurit=parempi soundi=ei tarvi luukuttaa niin lujaa=vähemmän melua korviin?
mukis
14.04.2011 19:24:24

kimizu: Piti oikein tarkistaa mitkä nuo omat luurit on, eli Sennheiser HD 280 Pro (64 Ohm)
Näille luvataan 32 dB vaimennus ulkoisille äänille, siis erinomaiset rumpuluurit ja hyvät myös lapsiperheessä jos haluaa kuunnella musiikkia tai katsella telkkaria =)

http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm

Heh, suljettujen luurien edut perhe-elämässä on kiistattomat: pysyy lasten äänet kivasti kurissa ja lisäksi musiikkihommia alati vaaniva hellasärö häipyy olemattomiin.

Mainio käyttösovellus on myös imurin, tuon helvetin koneen, vaimentaminen. Itsellä sattui hauska episodi, kun olin kantamassa vaatimatonta korttani perheen kekoon ja suorittamassa imurointioperaatiota - teen kyseisen työ yleensä letkeän groovemusan tahdissa, mutta tällä kertaa kyrpäotsassakerroin oli kohdassa 11 ja olin varustautunut räyhäkkäämmällä rockmusalla, joka poisti ulkopuoliset äänet totaalisesti. No siinä hinkatessani olohuoneen mattoa isolla kiukulla vaimoni sisko istui sohvalla ja ihmetteli monttu auki miksi hieron mattoa imurilla, joka ei ole päällä lainkaan..
greene
15.04.2011 18:07:37

welho: noitten vic firthien soundi on muistaakseni niin kauheeta kuraa että..
paremmat luurit=parempi soundi=ei tarvi luukuttaa niin lujaa=vähemmän melua korviin?

Mielelläni ottaisin paremmat luurit, mutta torjuttava melu tulee rummuista, ja en ole kohdannut parempaa (=suurempaa) vaimennusta kuin Firtheissä. Toki otantakin on ollut pieni, ei ole kokemusta esim. valetuista tulpista.
Tarthur_
06.05.2011 11:26:24
Hei, tinnituksesta sen verran, että käykää ihmeessä lukemassa www.tinnitus.org sivustoa. Sivut ovat rumat, tiedän kyllä, mutta tavara siellä on täyttä asiaa.

Tähän tyyliin erikoistunut lääkäri Oulussa paransi isoveljeltäni tinnituksen.
PARANSI.
Sairauden, jota ei tähän asti ole osattu parantaa.

Rakkain terveisin tinnituksesta mielenterveydensä menettäneille,
Tarthur
ÄM
08.05.2011 12:03:27

greene: Mielelläni ottaisin paremmat luurit, mutta torjuttava melu tulee rummuista, ja en ole kohdannut parempaa (=suurempaa) vaimennusta kuin Firtheissä. Toki otantakin on ollut pieni, ei ole kokemusta esim. valetuista tulpista.

Jos pitää tosissaan sulkea, ni meikä tekee näin:
On Sonyn puhelimen mukana tulleet nappikuulokkeet, joihin sopii shuren "joulukuusi"-tulppa kiinni. (Helvetin paljon parempi soundi, kuin toisissa sonyn napeissa, jotka ostin kaupasta 30-40e)
Noi sulkee jo ihan pirusti, mutta siihen vielä kuulosuojaimet päälle, ni AVOT.
Tommosella systeemillä etsiskelen esim äänittäessä mikin paikkaa, kitaravahvistimelle; vahvistin pauhaa melko kovaa ja meikä touhuaa siinä edessä toi systeemi päässä, kuunnellen mikiä. Eikä tarvii hirveesti edes luukuttaa niitä luureja, että saa sen jo hyvin vaimeana läpi tulevan kitaraäänen peittymään, mikin soundilla.

Luulis toimivan rummuissakin, mutta siinä hommassa itselle riittää vallan mainiosti noi pelkät napit.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Kailis
09.05.2011 05:21:45

On Sonyn puhelimen mukana tulleet nappikuulokkeet...

Tää on parasta.
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
malaco
14.05.2011 15:03:13 (muokattu 16.05.2011 18:49:31)
Olen ostamassa ääntä eristävät kuulokkeet rumpukäyttöön ja mielessä on ollut noi Beyerdynamic DT770M ja Sennheiser HD280 -mallit. Kummissa eristävyys on parempi? Entä äänenlaatu? Niin ja käyttäisin siis kannettavan tietokoneen tai iPodin kanssa, joten toimiiko noi kuulokkeet tollasten laitteiden heikoilla vahvistusasteilla? Suosittelisitteko joitakin muita kuulokkeita?
rockid
01.06.2011 06:12:37
JoeCreb: Nyt rupee kuulo huononee.. On kuulokkeina thomannin rumpukuulokkeet, mutta silti tinnittää aina sessioiden jälkeen. Miten olette ratkaiseet ongelman, kun pitää kuulua musa, mahd. klikki + oma soitto?
ThnX JC

Mä käytän Prismasta saatavia Sonyn Mdr XD200 kuulokkeita. Tulpat alle vaan ni toimii ainakin mulle tosi hyvin. En ole tosin studiossa käyttänyt, mutta klikin sekä taustanauhojen kanssa soitto sujuu vaivattomasti. Hinta niillä taitaa pyöriä siin 40-50e.
Yamaha on Yamaha vaikka ne voirasvassa paistais!
Pieni rumpalipoika
03.06.2011 10:39:18

Sellainen havainto jos ei ole tullut ilmi, että sillä on todella paljon merkitystä mitä soundia klikissä käyttää.

Ainakin itsellä nimenomaan tietyntyyppiset lehmänkello-klikit meinasivat saada pään räjähtämään.

Eli sopivan klikkisoundin etsintä ja opettelu siihen että se klikki tulee mahdollisimman hiljaa, on avain onneen monta kertaa.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)