Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Bentonista aihio?
1 2
Commy
28.02.2011 17:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens,
 
Eli onko joku joskus koittanu HB:n lespoa noin niinkun aihiotarkoitukseen? Onko puuosat kelvolliset kun kuitenkin mielelläni itse laittelen kuntoon soittimia.

Sikäli kun joku ei tiedä, niin tästä voi katsoa vähän sitä kitaranmallia: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbl450cs.htm
 
Ainakin tuossa sanotaan kitaran olevan puuta, mutta HB:n tuntien maalin alta voi löytyä vaikka maahisia.
 
e0700719
28.02.2011 19:48:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Commy: Morjens,
 
Eli onko joku joskus koittanu HB:n lespoa noin niinkun aihiotarkoitukseen? Onko puuosat kelvolliset kun kuitenkin mielelläni itse laittelen kuntoon soittimia.

Sikäli kun joku ei tiedä, niin tästä voi katsoa vähän sitä kitaranmallia: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbl450cs.htm
 
Ainakin tuossa sanotaan kitaran olevan puuta, mutta HB:n tuntien maalin alta voi löytyä vaikka maahisia.

 
Leppää näyttäs body olevan. Luultavasti viidestä tai kuudesta jämäpalasta. Mahonkia lespat ravallisesti on mut haittaako se jos ei lespan sointia tavottele. Ei tuo kaulakaan ole luultavasti sitä kovinta vaahteraa.
 
Muuten. Kaverilla HB:n presaei basso ja työn jälki on uskomaton siihen hintaan, tietty kauhalla saa paljo kerralla ja CNC- jyrsimellä pääsee.
 
Hardware on kyllä HB:n tuotteis seokseltaan koneinsinöörin silmis kamalaa nikkelijätettä, mut jos ei järjetöntä sustainia hae, eikä haittaa jos ei pysy vireessä. Intonaatiota ei välttämättä saa tasan kohdalleen ja matalan aktionin pito vaatii nauhojen hionnan.
 
Ehkä joku foorumilla tekis sulle leppä/vaahtera aihion halvemmalla. Tai sit kayasta tai sapelista.
 
Mut vois sanoo ettei ehkä valmista ihan aihioks kannata :/
 
Oletan siis etttä uutta oot ostamas. Jos käytettyä niin varmaan on hyvä huoltamisen opetteluaihio
 
Commy
28.02.2011 21:17:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tarkotus oliskin repiä kaikki irti lähtevä veke ja korvata paremmilla osilla.
 
Mahonki olis toki kiva lespassa, mutta ajattelin vain että oisko näistä harley bentonin rykäsyistä pienellä laittamisella kelvolliseksi peliksi. Ilmeisesti sitten ei.
 
Ostanpa siis suorilta jonku Epiphonen hintaluokkaa 400€, pääsenpähän vähemmällä vaivalla.
 
Oon uus näillä foorumeilla eli en edes tienny että tuo mitä sanoit tuosta, että jotku täällä foorumeilla tekis paremmat aihiot, ois mahdollista. Pitänee perehtyä tähän musiikin Mekkaan vähän paremmin ;)
 
Kiitoksia vastauksesta!
 
e0700719
28.02.2011 21:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Commy: Joo tarkotus oliskin repiä kaikki irti lähtevä veke ja korvata paremmilla osilla.
 
Mahonki olis toki kiva lespassa, mutta ajattelin vain että oisko näistä harley bentonin rykäsyistä pienellä laittamisella kelvolliseksi peliksi. Ilmeisesti sitten ei.
 
Ostanpa siis suorilta jonku Epiphonen hintaluokkaa 400€, pääsenpähän vähemmällä vaivalla.
 
Oon uus näillä foorumeilla eli en edes tienny että tuo mitä sanoit tuosta, että jotku täällä foorumeilla tekis paremmat aihiot, ois mahdollista. Pitänee perehtyä tähän musiikin Mekkaan vähän paremmin ;)
 
Kiitoksia vastauksesta!

 
Katoppa ihan huvikses Tokain halvemman tehtaan, Ltd:n, indien ja hagströmminki malleja. Mielestäni pyörivät tuossa hintaluokassa ja ovat varmasti kelpo kitaroita
 
Smoked
28.02.2011 21:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on todella hyvää kokemusta HB:n laitteista, tai toisin sanoen yhdestä bassosta jonka omistan. Ei voi kun kehua soitinta, vaikka se maksoikin vain päälle sata euroa! Noista kitaroista ei ole mitään tietoa, mutta jos yhtään on samaa tasoa kun tuo mun laite niin kyllä siitä ainakin aihioks pitäs olla. Tälle omalle bassolleni en ole mitään tehnyt ja ihan sujuvasti sitä on kotiäänityksissä käytetty, enkä mitään syytä näe miksei sitä jatkossakin vielä käytettäisi.
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Commy
28.02.2011 22:45:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo-o, ymmärtääkseni harley bentonilta saa tuurilla hyvää ja huonolla tuurilla paskaa. Tän takia en oikein uskalla vielä tilata mitään. Paikan päälläkään ei ole mahdollisuuksia mennä keppejä kopeloimaan koska lähistöllä ei myydä niitä.
 
Tokailla toki ois about saman hintasia lespoja, kyllä. Paikan päällekin pääsisin Oulussa niitä testaamaan.
 
e0700719, tuosta Hagströmmistä sen verran, että mun mielestä niiden mallit on vähän oudon näkösiä verrattuna vakioihin (ainakin SG ja LP-mallit), jotenka en niistä etemmin perusta.
 
Luultavasti tipahtaa tosiaan tuonne Epiphonen puolelle sitten. Hieman halvemmalla saan sellasen kun Tokain ja ainakaan edellisestä Epiphonen Les Paulista en pahaa sanottavaa keksi.
 
e0700719
01.03.2011 00:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en myöskään löydä pahaa sanottavaa epistä. Tulee vielä tämmönen harvemmin tavattu merkki mieleen ku Carparelli. En just osaa sanoa kuinka paljo halvemman tehtaan LP:t maksaa, mutta värit on hienoja.
 
Commy
01.03.2011 01:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo itsekin aikanaan ihastelin näitä Carparelleja. Todella hienoja pelejä kyllä. Mutta hintavia. En vielä vähään aikaan ole ajatellut noin suurta summaa satsata kitaraan.
 
Kallein viidestä kitarasta jotka nyt on telineessä on Esp:n floyd rose keppi, makso sen jonku 550€ muistaakseni.
 
Twinkle
01.03.2011 15:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Commy: Mahonki olis toki kiva lespassa, mutta ajattelin vain että oisko näistä harley bentonin rykäsyistä pienellä laittamisella kelvolliseksi peliksi. Ilmeisesti sitten ei.
 
Kyllä minä olen nähnyt harrikoita joista on laittamalla saatu varsin käypäisiä soittopelejä. En tosin tiedä mitä niihin oli kaikkea tehty, mutta ollakseen parjattu harleybenton niin se oli kyllä äärimmäisen käypäinen munaleikkuri.
 
warlock
01.03.2011 19:46:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on hb:n projekti menossa. tällä hetkellä uutta osaa on jacksonin kaula ja emg mikki. täytyy kyllä sanoa että on pirun hyvä vehje. Jopa benttonin lisenssi floikka on suureksi yllätykseksi parempi ku mitä jackon floikka. pitää vireen kiitettävästi toisin ku toi jackson floikka mikä oli aikasemmin kiinni. tosin onhan se jackson floikka jo 20v vanha.
 
e0700719
01.03.2011 20:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

warlock: mulla on hb:n projekti menossa. tällä hetkellä uutta osaa on jacksonin kaula ja emg mikki. täytyy kyllä sanoa että on pirun hyvä vehje. Jopa benttonin lisenssi floikka on suureksi yllätykseksi parempi ku mitä jackon floikka. pitää vireen kiitettävästi toisin ku toi jackson floikka mikä oli aikasemmin kiinni. tosin onhan se jackson floikka jo 20v vanha.
 
Tämä saattaa olla sosiaalinen itsemurha mutta laadukkaat floikat ovan orginaali floikkka, challeri ja iban edge pro.
 
Ongelmana on se terävä reuna mitä vasten on kielien jännitys. Tämä pehmenee halvoissa lisenssifloikissa ja tulee ongelmia. Hiiliteräs on aina hiiliterästä. Lisäksi teräksen lämpökäsittely kunnolla austeniitti alueelle sekä oikeanlainen päästö sen jälkeen on ratkaiseva tekijä sen terän kestoon.
 
On myös hyviä floikkia, jotka on pilattu säätämällä korkeutta kielten ollessa jännitettyinä, kaikkeen ei muutaman mkrometrin karkasukaan pysty.
 
Commy
01.03.2011 22:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

warlock: mulla on hb:n projekti menossa. tällä hetkellä uutta osaa on jacksonin kaula ja emg mikki. täytyy kyllä sanoa että on pirun hyvä vehje. Jopa benttonin lisenssi floikka on suureksi yllätykseksi parempi ku mitä jackon floikka. pitää vireen kiitettävästi toisin ku toi jackson floikka mikä oli aikasemmin kiinni. tosin onhan se jackson floikka jo 20v vanha.
 
Hmm joo noh, liimakaula lespoon en kovin mielellään kaulaa vaihtais.. :D Se kaulahan mua suurimmilta osin tuossa bentonissa mietityttää, ei niinkään se, että onko se mahonkia se keppi vai ei. Siinä on kuitenki sitten nauhojen viilausta jne jne, tiedä jaksaako sitä kaikkea alkaa laittamaan tässä vaiheessa ku kaks muutaki projektia vähän auki. SG rojekti tosin virityskoneistoa myöten valmis, ja squierin straton kunnostuski johdotusta myöten.
 
Mutta niin, onko sulla minkälainen se HB jota kunnostat? Ei varmaankaan lespo taida olla? Tainnut vain yhden HB:n lespon nähdä jossa oli pulttikaula. Ei ollut häävi peli.
 
Twinkle
01.03.2011 22:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Tämä saattaa olla sosiaalinen itsemurha mutta laadukkaat floikat ovan orginaali floikkka, challeri ja iban edge pro.
 
Ei se nyt sosiaalinen itsemurha ole mutta osoitus tietämättömyydestä. Esim. Gotoh tekee mainioita lisenssivempeleitä jotka kelpaa tehdasasenteisina semmoiseen paskakikkareisiin kuin Suhreihin.
 
e0700719
01.03.2011 22:51:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Ei se nyt sosiaalinen itsemurha ole mutta osoitus tietämättömyydestä. Esim. Gotoh tekee mainioita lisenssivempeleitä jotka kelpaa tehdasasenteisina semmoiseen paskakikkareisiin kuin Suhreihin.
 
Puollan kyl tota
 
e0700719
01.03.2011 23:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gotoh kuuluu laadukkaisiin mut tarkotan näitä ebaystä neljällä kympillä floikkia :/
 
Zeeboo
02.03.2011 06:35:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Commy: Morjens,
 
Eli onko joku joskus koittanu HB:n lespoa noin niinkun aihiotarkoitukseen? Onko puuosat kelvolliset kun kuitenkin mielelläni itse laittelen kuntoon soittimia.

Sikäli kun joku ei tiedä, niin tästä voi katsoa vähän sitä kitaranmallia: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbl450cs.htm
 
Ainakin tuossa sanotaan kitaran olevan puuta, mutta HB:n tuntien maalin alta voi löytyä vaikka maahisia.

 
Pieni referenssi HB-laatuun:
 
https://www.facebook.com/photo.php? … =a.1095536236259.2016616.1462187956
 
White men can't Monk
Commy
02.03.2011 10:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Pieni referenssi HB-laatuun:
 
https://www.facebook.com/photo.php? … =a.1095536236259.2016616.1462187956

 
En ole, enkä tule olemaan facebookissa. Jos jollakin on asiaa ne voi soittaa. :) Voisitko laittaa kuvan muuten kuin facebookin kautta?
 
e0700719
02.03.2011 11:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Commy: En ole, enkä tule olemaan facebookissa. Jos jollakin on asiaa ne voi soittaa. :) Voisitko laittaa kuvan muuten kuin facebookin kautta?
 
Mulla sama juttu :D
 
joseplluissans
02.03.2011 11:51:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vaan raiskattu HB-body. MDF-body, ollaksemme tarkkoja...
 
e0700719
02.03.2011 12:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Se on vaan raiskattu HB-body. MDF-body, ollaksemme tarkkoja...
 
Kaverilla on epiphonen strato-tyyppinen kitara joka on vaneria =)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «