Aihe: Mikä bändi Nordlandialla
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Rämppy
28.02.2011 09:39:03
Soittohommissa mieluummin aidosti vakava ilme kuin teennäinen opeteltu "asiakaspalveluhymy". Eli ollaan aidosti läsnä omana itsenään, muttei tietenkään kiukutella ja viestitellä yleisölle, että eikiinnostayhtään ja oottehuonoyleisö.
Rokki- ja varsinkin jatsipuolellahan soittajat ei pahemmin hymyile, vaan jotkut jopa irvistelevät ja vääntelevät naamaa soittaessaan tyyliin garymoore. Mutta sillä puolella onkin vähän erilainen tuo show-estetiikka.
En sitten malttanut olla sanomatta.
EP
28.02.2011 09:45:53 (muokattu 28.02.2011 09:54:40)
isojussi: Huomaa se - ei vaan viitti kommentoida, kun muuten viksu mies letkauttelee, mitä sattuu.

Toista se on sulla. Puheet on nimimerkin mukaset...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tankero

Hähähää!!
Tää on mulle ihan uutta, en muista kuulleeni? : ))
EP
28.02.2011 09:54:00 (muokattu 28.02.2011 10:18:59)
Soittohommissa mieluummin aidosti vakava ilme kuin teennäinen opeteltu "asiakaspalveluhymy". Eli ollaan aidosti läsnä omana itsenään, muttei tietenkään kiukutella ja viestitellä yleisölle, että eikiinnostayhtään ja oottehuonoyleisö.
Rokki- ja varsinkin jatsipuolellahan soittajat ei pahemmin hymyile, vaan jotkut jopa irvistelevät ja vääntelevät naamaa soittaessaan tyyliin garymoore. Mutta sillä puolella onkin vähän erilainen tuo show-estetiikka.

Joo, eipä tietenkään! Jos laulaa esim. "Oon köyhä laulaja mä vuan.." ..ei sovi hymyillä, menee uskottavuus.

Mä epäilen, että Moore olis ollu sukujuuriltaan osaksi suomalainen?
tarmo
28.02.2011 10:32:05
EP: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tankero

Hähähää!!

Kun elää säkissä...
EP
28.02.2011 10:56:48
tarmo: Kun elää säkissä...

Ahti oli huumorimiehiä : )
isojussi
01.03.2011 00:12:19

Hähähää!!

WTF? Etkö tosiaan?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
01.03.2011 00:14:12
Rämppy: Soittohommissa mieluummin aidosti vakava ilme kuin teennäinen opeteltu "asiakaspalveluhymy". Eli ollaan aidosti läsnä omana itsenään, muttei tietenkään kiukutella ja viestitellä yleisölle, että eikiinnostayhtään ja oottehuonoyleisö.

Niinpä. Ne onkin vaan ne yksoikoset norsunvittunaamat, jotka ei tiä ilmeelleen muuta vaihtoehtoo, kun teennäisen tekohymyn.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Rantsu
01.03.2011 09:32:21

Hähähää!!

Mutta Wikihän tuossa vääristelee historiaa. Toi eläitarhajuttu oli yksi niistä lukemattomista aiheeseen liittyvistä vitseistä, muttei jutun alkuperä todellakaan.
Tankero
01.03.2011 09:44:38
isojussi: Niinpä. Ne onkin vaan ne yksoikoset norsunvittunaamat, jotka ei tiä ilmeelleen muuta vaihtoehtoo, kun teennäisen tekohymyn.

Missäs niitä on?
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon
KoskPaavo
01.03.2011 12:32:42
isojussi: Niinpä. Ne onkin vaan ne yksoikoset norsunvittunaamat, jotka ei tiä ilmeelleen muuta vaihtoehtoo, kun teennäisen tekohymyn.

Semmoinen ammattitaitoinen välimuotokin on olemassa, mulla on semmonen 100€:n ja 500€ keskivaiheilla. Pääosin oikeata huvitusta, pikku pala sarkasmia siinä sivussa.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Sax-pappa
01.03.2011 13:11:56
Rantsu: Mutta Wikihän tuossa vääristelee historiaa. Toi eläitarhajuttu oli yksi niistä lukemattomista aiheeseen liittyvistä vitseistä, muttei jutun alkuperä todellakaan.

Mikäs se alkuperä sitten oli? Itsekin olen ollut siinä käsityksessä, että tankero on juuri tuosta eläimiin liittyvästä dangerous-sanasta peräisin.
Rantsu
01.03.2011 13:40:39
Sax-pappa: Mikäs se alkuperä sitten oli? Itsekin olen ollut siinä käsityksessä, että tankero on juuri tuosta eläimiin liittyvästä dangerous-sanasta peräisin.

Se lähti englanniksi kirjoitetusta puheesta, jonka A.K. piti jollain valtiovierailulla tai vastaavassa tilanteessa, lausuen aivan käsittämättömän huonosti, eli sanasta "dangerous" tuli todellakin "tankeros". Ulkoministerin kielitaidottomuudesta tuli sitten iso puheenaihe ja vitsailun kohde, mm. Kivikasvojen "Tankeros love", A.K. selittämässä eläintarhassa "tämä tässä on Tankero" jne. Mun muistaakseni sitä tankero-kohtaa A:n puheessa kyllä näytettiin telkkarissa kerran jos toisenkin.
tarmo
01.03.2011 14:22:28 (muokattu 01.03.2011 14:23:04)
Rantsu: Se lähti englanniksi kirjoitetusta puheesta, jonka A.K. piti jollain valtiovierailulla tai vastaavassa tilanteessa, lausuen aivan käsittämättömän huonosti, eli sanasta "dangerous" tuli todellakin "tankeros". Ulkoministerin kielitaidottomuudesta tuli sitten iso puheenaihe ja vitsailun kohde, mm. Kivikasvojen "Tankeros love", A.K. selittämässä eläintarhassa "tämä tässä on Tankero" jne. Mun muistaakseni sitä tankero-kohtaa A:n puheessa kyllä näytettiin telkkarissa kerran jos toisenkin.

Tankero-englanti taitaa olla edelleenkin melko suosittu ilmaisu, kun halutaan kuvata huonoa englannin lausumista. Jostakin syystä sitä kuulee erityisen paljon poliitikkojen puheissa...

Sanan alkuperän selvittäminen Wikipediassa on tyypillistä Wikipediaa, eli "sanan kerrotaan syntyneen...". Kerrotaan, kerrotaan, mutta vain yhdessä monista vitseistä.
EP
01.03.2011 14:35:38 (muokattu 01.03.2011 14:38:45)
Rantsu: Se lähti englanniksi kirjoitetusta puheesta, jonka A.K. piti jollain valtiovierailulla tai vastaavassa tilanteessa, lausuen aivan käsittämättömän huonosti, eli sanasta "dangerous" tuli todellakin "tankeros". Ulkoministerin kielitaidottomuudesta tuli sitten iso puheenaihe ja vitsailun kohde, mm. Kivikasvojen "Tankeros love", A.K. selittämässä eläintarhassa "tämä tässä on Tankero" jne. Mun muistaakseni sitä tankero-kohtaa A:n puheessa kyllä näytettiin telkkarissa kerran jos toisenkin.

Ai joo, hauska tietää..
Mut itse aiheesta.. varmaan missään muualla kun Suomessa Ulkoministerin huonosta kielitaidosta ei olisi noussut noin suurta "kohua", mutta mitäpä siitä..

E: Nyt mulle aukes toi Kivikasvojen biisin ideakin sitten! : ))
baron
01.03.2011 16:51:45 (muokattu 01.03.2011 16:55:29)

EP: Ai joo, hauska tietää..
Mut itse aiheesta.. varmaan missään muualla kun Suomessa Ulkoministerin huonosta kielitaidosta ei olisi noussut noin suurta "kohua", mutta mitäpä siitä..

Missään muualla kuin Suomessa ei olla huolestuneita poliitikkojen englannin ääntämisestä, pääasia että saavat sanomansa esiin.
Ja kyllä saavat: esim usalaiset on tottuneet ymmärtämään joka maailman kolkan tapaa ääntää englantia ja kyllä briteilläkin on "siirtomaalaisia" vaikka mistä.
Maissa, joissa ei nöyristellä ei edes välttämättä yritetä ääntää englantilaisittain, kuunnelkaa vaikka ranskalaisia, joilla voi olla loistava englannin taito mutta ääntävät sen periaatteessa ranskalaisittain.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
kuunsirppi
01.03.2011 19:04:43
...sitäpaitsi Tankero on hymyillyt joka kerralla, kun mä oon nähnyt ja vielä taputtaakin joka biisin jälkeen. Se on ainutlaatuista ja näyttää ja tuntuu tanssijasta mukavalta
Deccho
01.03.2011 20:35:29
kuunsirppi: ...sitäpaitsi Tankero on hymyillyt joka kerralla, kun mä oon nähnyt ja vielä taputtaakin joka biisin jälkeen. Se on ainutlaatuista ja näyttää ja tuntuu tanssijasta mukavalta

-Eiköstä rumpalit taputtele ikään kuin koko ajan? Enpä tunne tapaus 'Nordlandiaa' laingan. Onko tää jokin mainoskikka koko ketju?
rintapek
01.03.2011 22:17:57

baron: voi olla loistava englannin taito mutta ääntävät sen periaatteessa ranskalaisittain.

No tää meikäläisen lontoontaito ny taatusti ei o loistava. Se vähä mitä on tullu kierrettyä, ni tulkit vissiin tykkää, ko siin ei o mitään murretta tai kummempia krumeluureja. Ilman tulkkeja taas muut ainaki ovat ymmärtävinään, ko vaan puhuu selkeästi ja simppelisti. Ko ei se lontoo ny satu olemaan ihan jokaisen äidinkieli. Tankero rules tos mieles vallan jees.
One kind of music only - the good kind
pekkajau
01.03.2011 22:52:22
Pitäsköhän ruveta paikallisen supermarketin kassalla kyselemään kassaneideiltä tuon hymyn ja ylenpalttisen innostuksen perään?Työ ei aina ole ILOA!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)