Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ampeg combot, mitä mieltä..?
1
Basseli
28.02.2011 20:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aikeissa hankkia jomman kumman combon sen helpon roudattavuuden takia treeneistä treeneihin.
 
Mitä mieltä olette näistä:
 
Ampegin 220wattinen combo:
http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba115hpt/index.html
 
Ja ampegin 300wattinen combo:
http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba300/115.html
 
Mitä toi 300wattisessa olevamerkintä: 300w Class-D vaikuttaa tohon comboon.
Yritin ottaa selvää mitä se Class-D tarkoittaa. Ei oikein auennut.
Jotain hakkurivirtalähde asiaa se oli.
Mutta tekeekö se vahvistimesta jotenkin huonomman tai heikomman..?
 
Kertokaa kumpaan comboon kallistuisitte jos rahalla ei olisi väliä.
 
Ja ole lukenut että ampegin pilli tuottaisi ongelmia suhinallaan tai jotain..
Miten näissä kun pilli on säädettävissä, onko sitä ongelmaa..?
 
Ja vielä saundipuoli. Soitan suomirock-iskelmää, sekä AC/DC rokkia, sopiiko combo saundillisesti molempiin..?
 
Kertokaa kokemuksia ja ajatuksia..Kiitos !!
 
poppamies
28.02.2011 21:03:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basseli: Olen aikeissa hankkia jomman kumman combon sen helpon roudattavuuden takia treeneistä treeneihin.
 
Mitä mieltä olette näistä:
 
Ampegin 220wattinen combo:
http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba115hpt/index.html
 
Ja ampegin 300wattinen combo:
http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba300/115.html
 

 
Minä en laittaisi rahani kumpaankaan. Ei ole näillä mitään yhteistä sen Ampegin kanssa mitä ihmiset hehkuttaa muuta kuin tämä nimi. Olen yhden keikan soittanut yhdellä tuollaisella combolla ja se soundi oli pelkkää muhjua. Nää on jotain kiinanpaskoja eikä, niin kuin sanottua, ole mitään tekemistä sen real thingin kanssa.
 
G strings are for strippers
Dropped C
28.02.2011 21:20:30 (muokattu 28.02.2011 21:24:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basseli: Mitä toi 300wattisessa olevamerkintä: 300w Class-D vaikuttaa tohon comboon.
Yritin ottaa selvää mitä se Class-D tarkoittaa. Ei oikein auennut.
Jotain hakkurivirtalähde asiaa se oli.

 
No se tarkottaa juurikin tätä. Eli vahvistimessa on hakkuriteholähde. Eli wanhan liiton miesten mielestä toi laite on jo pelkälteen ton takia täyttä sontaa. Itse en ole kokeillut.
 
Tosin noiden hintaan saa varmasti jo vaikka mitä käytettynä.
 
poppamies
28.02.2011 21:34:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: No se tarkottaa juurikin tätä. Eli vahvistimessa on hakkuriteholähde. Eli wanhan liiton miesten mielestä toi laite on jo pelkälteen ton takia täyttä sontaa. Itse en ole kokeillut.
 
Tosin noiden hintaan saa varmasti jo vaikka mitä käytettynä.

 
Ei se hakkuri välttämättä tee siitä paskaa. Mulla on itsellä Gallien Krueger MB150E'ssä hakkuri ja se on ihan hyvä pikku nuppi. Siinä on jotain muuta mikä tekee siitä kelvottoman.
Suosittelisin itse hankkimaan käytettynä vaikkapa jonkun Tracen combon.
 
G strings are for strippers
okabass
28.02.2011 22:56:10 (muokattu 28.02.2011 23:09:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Eli vahvistimessa on hakkuriteholähde. Eli wanhan liiton miesten mielestä toi laite on jo pelkälteen ton takia täyttä sontaa. Itse en ole kokeillut.
 
Höpöä. Toi on ihan sun omaa kuvitelmaa. Ei "class D" tuota tarkoita. Se on ehkä lähinnä vahvistinluokka.
http://en.wikipedia.org/wiki/Class_D_Amplifier
Monasti niissä kyllä on hakkuri PSU, mutta ei välttämättä.
 
Minun kokemuksen mukaan ne ovat ei "täyttä sontaa", mutta isoon putkikoneeseen verrattuina eh...soundirajoitteisia. Uskoakseni se johtuu ihan käytetyistä peruskomponenteista ja -tekniikasta eli puolijohdevetoinen suristin. Ja niissäkin on eroja. Eli nekin voidaan tehdä hyvin tai huonosti. Hyvä putkietunen auttaa kummasti. Mm tässä:
http://www.okabass.suntuubi.com/dat … ery/1/Kirppusirkuskone%20valmis.jpg
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Gary oin
28.02.2011 23:23:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Höpöä. Toi on ihan sun omaa kuvitelmaa. Ei "class D" tuota tarkoita. Se on ehkä lähinnä vahvistinluokka.
http://en.wikipedia.org/wiki/Class_D_Amplifier
Monasti niissä kyllä on hakkuri PSU, mutta ei välttämättä.
 
Minun kokemuksen mukaan ne ovat ei "täyttä sontaa", mutta isoon putkikoneeseen verrattuina eh...soundirajoitteisia. Uskoakseni se johtuu ihan käytetyistä peruskomponenteista ja -tekniikasta eli puolijohdevetoinen suristin. Ja niissäkin on eroja. Eli nekin voidaan tehdä hyvin tai huonosti. Hyvä putkietunen auttaa kummasti. Mm tässä:
http://www.okabass.suntuubi.com/dat … ery/1/Kirppusirkuskone%20valmis.jpg

 
Kyllähän juuri Wikipedian ensimmäinen lause vahvistaa sen hakkuriperiaatteen. Ei siis vahvistin, jossa on hakkuriteholähde, vaan vahvistin joka toimii hakkuriperiaatteella - pääteasteelle ajetaan kanttiaaltoa pulssinleveysmodulaatiolla.
 
Dropped C
28.02.2011 23:24:49 (muokattu 28.02.2011 23:27:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Höpöä. Toi on ihan sun omaa kuvitelmaa. Ei "class D" tuota tarkoita. Se on ehkä lähinnä vahvistinluokka.
http://en.wikipedia.org/wiki/Class_D_Amplifier
Monasti niissä kyllä on hakkuri PSU, mutta ei välttämättä.
 
Minun kokemuksen mukaan ne ovat ei "täyttä sontaa", mutta isoon putkikoneeseen verrattuina eh...soundirajoitteisia. Uskoakseni se johtuu ihan käytetyistä peruskomponenteista ja -tekniikasta eli puolijohdevetoinen suristin. Ja niissäkin on eroja. Eli nekin voidaan tehdä hyvin tai huonosti. Hyvä putkietunen auttaa kummasti. Mm tässä:
http://www.okabass.suntuubi.com/dat … ery/1/Kirppusirkuskone%20valmis.jpg

 
Oke, ei oo tullu kyllä vastaan millään muulla kun hakkuripowerilla. Varmasti toki saundi olisi paljon parempi ilman sitä hakkuripoweria...
 
Itelle tosin riittää ihan hyvin nää kirppusirkusvehkeet, tosin särö täytyy olla, putki tai ei.
 
Mut ei tästä enempää mun osalta. Ite sijottaisin vieläkin noi rahat johkin käytettyyn.
 
kingnothing
01.03.2011 00:01:34 (muokattu 01.03.2011 00:23:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heittäisin aloittajalle että (käytetyillä) GKn Backline-sarjan tai Trace Elliotin comboilla saat enemmän vastinetta rahalle. En muista tarkkaan combon mallia mutta tommonen saman näköinen Ampeg oli eräällä koululla jossa sijaistin musiikinopettajaa ja välitunneilla kun mielenkiinnosta sitä joskus kokeilin niin häiritsi huomattavasti se saundin "läsnäolemattomuus". Eli jotenkin koko ajan semmoinen fiilis että saundi tulee jostain seinän takaa.
 
GKn backline-sarjasta mulla on kokemusta nupin muodossa joka on kyllä aivan käypä peli etenkin hintaisekseen. Tracen jollakin combolla soittelin joskus jonkun pikkukeikan ja samat sanat tästä, jämäkkä ja tukeva saundi. Jos en ihan väärin muista niin ilmeisesti joitakin samoja tyyppejä ollut molemmilla firmoilla töissä?
 
Tilanteessasi harkitsisin vielä myös jonkun pikkunupin ja erillisen kaapin hankkimista. Nää nykyiset pikkunupit (ja ei niin pienetkin niinkuin toi GKn backline 600...) huljahtaa helposti vaikka reppuun. Kaveriksi loppurahoilla joku kevyt kaappi. Lisänä tässä setupissa tietysti on vielä kaikki nupin edut, keikoille ei aina tarvi välttämättä koko settiä raijata mukana jne...
 
Rock punk alternative: Janesaw Sludge post-metal: Burweed
okabass
01.03.2011 07:39:47 (muokattu 01.03.2011 07:41:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turisas: Kyllähän juuri Wikipedian ensimmäinen lause vahvistaa sen hakkuriperiaatteen. Ei siis vahvistin, jossa on hakkuriteholähde, vaan vahvistin joka toimii hakkuriperiaatteella - pääteasteelle ajetaan kanttiaaltoa pulssinleveysmodulaatiolla.
 
Kun kysymys oli mitä class D tarkoittaa, ja vastaus oli hakkuriteholähdettä (PSU), niin vastaus oli yksiselitteisesti väärin. Kyllähän joka kombossa on kaiutinkin, mutta ei class Ö sitä tarkoita :)
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
poppamies
01.03.2011 07:56:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Kun kysymys oli mitä class D tarkoittaa, ja vastaus oli hakkuriteholähdettä (PSU), niin vastaus oli yksiselitteisesti väärin. Kyllähän joka kombossa on kaiutinkin, mutta ei class Ö sitä tarkoita :)
 
Tosi on! Class D vahvistimet on lähes aina mosfet laitteita jotka toimii kanttiaallolla PWM (Pulse Width Modulation) tekniikalla. Ehkä tästä johtuu tää sekannaus "hakkutilähteestä".
 
G strings are for strippers
samugee
01.03.2011 10:15:29 (muokattu 01.03.2011 10:26:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo kyllä noista em. komboista mitään kokemusta, mutta itelläni on käytössä tollanen Ampegin B100R johon oon kyllä ollu kaikin puolin kovinki tyytyväinen.
Saundi on varmasti monipuolinen, muistelisin muutaman kontrabasistinkin näitä suosineen.
Tostahan on myöski 200w versio olemassa ja ainakin hetki sitten sellanen oli torilla myynnissä. Varmasti kannattaa ainakin testata jos mahdollista.
 
Niin juu voisihan siihenkin linkin laittaa eli tällane http://www.ampeg.com/products/diamondbluebass/b100r/index.html
 
aldin
01.03.2011 10:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimenomaan nämä uudet kirppusirkusampegit on ensimmäiset riittävän tehokkaat kombot mitä on tullut vastaan, ja vieläpä hyväsoundiset. Kokeilkaa ken ei usko.
Näillä ei ole mitään tekemistää B100R verkkopaino-sarjan, sekä vielä siitäkin säälittävämmän BA-115hp kusetuslaitteiden kanssa.
Itsekin olin skeptinen ennen kokeilua, juurikin mainittujen soundinpaskantajien antaman kuvan johdosta, mutta soitettuani 10 keikkaa BA300/115:lla ja about 40h kovaäänisiä treenejä BA600/115:lla uskallan vilpittömästi suositella.
Soundi on mehukas ja potkiva, tehoa riittää kerrankin eikä kyykkää heti niinkuin kaikki esim. Tracen kylläkin ihan hyväsoundiset kombot. Ja paino ei päätä huimaa. Kyllä nämä pesee niin 6-0 markbassit sun muut soundin puolesta että ihmetyttää. Miksi ei ole olemassa järkeviä komboja muilta valmistajilta?
 
"There's absolutely NO money above the 5th fret!" (Duck Dunn)
Basseli
01.03.2011 17:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli Aldin on ainoa jolla on hyviä kokemuksia combosta Ampeg 300 Ba 115.?
Kun tuntuu että kaikki sanoo että tulee vaan sumeeta huminaa...
Tuntuiko että siitä tuli oikeesti 300 watin edestä potkua..?
Onko muilla oikeesti kokemusta ko. combosta, tarkoitan ettei huono arvostelu tule vaan mututuntumalla, ja siitä että se(kin) on kiinassa valmistettu.
 
Mulla on kaksi viikkoa aikaa hankkia joku combo ennen ku pääsen tosi toimiin...
Hinta kattona pidän 500 euroa.
Muita kiinnostavia en ole tohon hinta luokkaan löytänyt edes käytettynä,
mutta antakaa linkkejä jos sellaisia on...
 
aldin
01.03.2011 19:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basseli: Eli Aldin on ainoa jolla on hyviä kokemuksia combosta Ampeg 300 Ba 115.?
Kun tuntuu että kaikki sanoo että tulee vaan sumeeta huminaa...
Tuntuiko että siitä tuli oikeesti 300 watin edestä potkua..?
Onko muilla oikeesti kokemusta ko. combosta, tarkoitan ettei huono arvostelu tule vaan mututuntumalla, ja siitä että se(kin) on kiinassa valmistettu.
 
Mulla on kaksi viikkoa aikaa hankkia joku combo ennen ku pääsen tosi toimiin...
Hinta kattona pidän 500 euroa.
Muita kiinnostavia en ole tohon hinta luokkaan löytänyt edes käytettynä,
mutta antakaa linkkejä jos sellaisia on...

 
Niin, jos vertaa muiden valmistajien komboihin niin nämä ovat vakuuttaneet eniten tähän mennessä.
 
Järkevin veto olisi venyttää budjettia hieman ja hankkia 600W versio aiheesta.
http://www.thomann.de/fi/ampeg_ba600115.htm
 
Sitä en helposti usko että eminencen neodyymi-15" olisi jonkun mielestä muhjuisen ja heikon kuuloinen. Tähdennän vielä että näillä vahvistimilla ei ole muuta yhteistä kuin logo saman firman muiden nykykombojen kanssa.
 
"There's absolutely NO money above the 5th fret!" (Duck Dunn)
m.lakkavaara
01.03.2011 19:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basseli: Eli Aldin on ainoa jolla on hyviä kokemuksia combosta Ampeg 300 Ba 115.?
 
Ettei tässä nyt menisi sekaisin kaksi eri laitetta. Eli BA115 on vanhempaa sukupolvea ja teholtaan 100w. BA300/115 on uudempaa tuotantoa ja teholtaan 300w.
 
Itselläni oli tuollaianen BA115 joitakin vuosia sitten. Ihan hyvä harjoitusvahvari jos volyymit pysyy kohtuullisella tasolla treeneissä. Jos tuollaisen parilla satasella saisi käytettynä, niin voisin suositella - mutta vain treenivahvistimeksi tai tosi hiljaisiin juttuihin. Kovin monipuolinen laite ei mielestäni ollut.
 
Noista BA300 tai BA600 sarjoista ei ole mitään kokemusta. Sen sijaan Gallien Krueger Backline 210 combosta on. Siinä on juuri tuo hinta/laatusuhteeltaan paljonkin kehuttu Backline 600 vahvistin. Soundivalikoima on mielestäni varsin monipuolinen ja äänenlaatu hyvä. Kaiuttimet eivät vaan tunnu jaksavan isoilla volumetasoilla.
 
Itseäni kiinnostaisi hurjasti Gallien Kruegerin uusi MB-sarja:
 
http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_mb210.htm
 
Tuossa olisi hinta/paino/tehosuhde kunnosa ja ainakin jenkkifoorumeilla on kovasti kehuttu.
 
Ku sain niin halvalla...
joukojacosti
01.03.2011 20:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aldin: Tähdennän vielä että näillä vahvistimilla ei ole muuta yhteistä kuin logo saman firman muiden nykykombojen kanssa.
 
En ymmärtänyt mitä tällä tarkoitit..?
 
aldin
01.03.2011 20:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukojacosti: En ymmärtänyt mitä tällä tarkoitit..?
 
Sitä että BA300- sekä BA600-kombot ovat käyttökelpoisia kun taas B100R ja ba115 kombot eivät ole. Äänenlaadun ja -paineen puolesta siis.
 
"There's absolutely NO money above the 5th fret!" (Duck Dunn)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «