Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg M1 kortteja
1
pekka montin
26.02.2011 20:46:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huoh. Ovatko muut törmänneet samaan "ongelmaan"?..Ei oleeeee.
 
..ja jos on, niin pitäisi samantien ostaa koko M1 pöytä uudestaan, vaikka sellainen jo löytyy omasta takaa. Mistä ihmeestä saundikortteja saisi, ilman että tarvisi amerikkoihin asti kirjoitella? Toinen juttu sitten, onko noita edes nykyään saatavilla ja tarjolla?
 
Jungleman
26.02.2011 21:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebay. Ei noita juuri muualta löydy.
 
Minä puolestani etsiskelen Wavestationin kortteja, samaa kamaa mutta vielä hiukan harvinaisempia. Euroopassa liikkuu harvakseltaan, USAssa yhtä nihkeästi. Yksi kortti lähti tänään tulemaan Atlantin takaa, katsotaan, kuinka kauan kestää saapua perille...
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
JLord
27.02.2011 12:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyisi M1:n Brass-kortti. Koostuu kahdesta kortista: MPC-011 Prog/Combi/Demo-Seq. ja MSC-011 PCM Data. Käytin näitä brasseja aikoinaan paljon keikoilla, mutta myin M1:seni jo vuosia sitten pois, hölmösti tehty :( Erinomaisia torvi-saundeja tuossa kortilla.
 
Jos kiinnostaa, lähettele meiliä niin yritän haarukoida jonkun hinnan hihasta :)
 
Progression doesn´t just occur, "Oh God, look how we are progressing!". It takes time. - Jon Lord
tepposal
28.02.2011 13:02:36 (muokattu 28.02.2011 13:03:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legacy softan M1 ja Wavestation sisältää kaikki niille julkaistut Korgin omat lisäsaundikortit. Eikä maksa kuin n.40 euroa/syna. Voi ladata suoraan Korgin sivuilta yksittäin, eli ei tarvitse ostaa koko Legacy-pakettia.
 
Vaikka saundi on sama (ilman DA/AD -muuntimia tosin), digidynia kun ovat, niin fiilis tietty vähän eri. Mutta säästyy korttien metsästykseltä. Mutta tohon neljäänkymppiin saa ehkä yhden kortin..
 
JPQ
28.02.2011 15:15:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko nuo vasket oikeasti hyviä siis vai onko ne hyviä aika kultaa muistot tyyliin. no totta puhuen m1 synassa kunh joskus soittelin on kyllä romissakin aika paljon johonkin istuvia soundeja romin koon tuntien ja lähinnä ambientiin minusta.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Jungleman
28.02.2011 17:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepposal: Legacy softan M1 ja Wavestation sisältää kaikki niille julkaistut Korgin omat lisäsaundikortit. Eikä maksa kuin n.40 euroa/syna. Voi ladata suoraan Korgin sivuilta yksittäin, eli ei tarvitse ostaa koko Legacy-pakettia.
 
Vaikka saundi on sama (ilman DA/AD -muuntimia tosin), digidynia kun ovat, niin fiilis tietty vähän eri. Mutta säästyy korttien metsästykseltä. Mutta tohon neljäänkymppiin saa ehkä yhden kortin..

 
Nii-in, se rauta on niin eri asia... Minulla pyörähtää tyystin erilainen kela liikkeelle Wavestationin näytön himmeässä hehkussa - verrattuna tähän tympeään läppäriin jonka edessä säätää muutenkin ihan liian paljon juttuja.
 
Neljälläkympillä ei ehkä ihan edes saa yhtä korttia enää, ainakaan Wavestationiin, ainakaan niitä kiinnostavimpia...
 
Öö, tota, anteeksi aloittajalle, en mitenkään halua kaapata keskustelua ;-)
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Prophet
28.02.2011 20:35:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.synthmania.com/
 
pekka montin
28.02.2011 21:46:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: http://www.synthmania.com/
 
Heyyyy! Kiitti ihmiset!
 
pekka montin
01.03.2011 19:09:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Heyyyy! Kiitti ihmiset!
 
Kiitos Mr. Lordille kaupoista jo etukäteen, korteille tulee käyttöä.
 
Tää on hullaantunut täysin noihin kasaripöytiin, joten varma ostaja löytyy täältä jos jollakin korttia myynnissä lisää, ja myyjä tunnistautunut palvelimelle. Synth kortit kiinnostaisi.
 
CPU
01.03.2011 19:59:03 (muokattu 01.03.2011 19:59:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: kasaripöytiin
 
Siis tykkäät 80-luvun miksaupöydistä?
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
tarmo
01.03.2011 20:17:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Siis tykkäät 80-luvun miksaupöydistä?
 
K.

 
Entäpä tiski sitten? Onko noilla nyt niin väliä. Onhan kiipparisteja, jotka puhuvat ylä- ja alalaudoista... mieluummin sitten vaikka pöytä. Tai mylly, ei juma... :)
 
Jos kerta on pakko keksiä epäsanoja kuvaamaan soittimia, eikös se oo ihan yhdentekevää, miksi kukakin instrumenttiaan nimittää.
 
pekka montin
01.03.2011 21:03:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Entäpä tiski sitten? Onko noilla nyt niin väliä. Onhan kiipparisteja, jotka puhuvat ylä- ja alalaudoista... mieluummin sitten vaikka pöytä. Tai mylly, ei juma... :)
 
Jos kerta on pakko keksiä epäsanoja kuvaamaan soittimia, eikös se oo ihan yhdentekevää, miksi kukakin instrumenttiaan nimittää.

 
Haha : P Mä olen tottunut vain sanomaan "pöydäksi", vaikka tiedän että sillä tarkoitetaan täysin muuta tietyissä alan piireissä. Ei siinä mitään sen dramaattisempaa. Ehkä huijarit vielä joskus todenteolla innostuvat ja lähettävät mulle ruokapöydän, sen DX7 sijaan.
 
tepposal
04.03.2011 01:38:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Haha : P Mä olen tottunut vain sanomaan "pöydäksi", vaikka tiedän että sillä tarkoitetaan täysin muuta tietyissä alan piireissä. Ei siinä mitään sen dramaattisempaa. Ehkä huijarit vielä joskus todenteolla innostuvat ja lähettävät mulle ruokapöydän, sen DX7 sijaan.
 
No ei toi "pöytä" ole niin kaukaa haettu kuin jotkut tässä esittävät. Englanniksikin monet käyttävät keyboard sanasta lyhempänä muotona pelkkää "board" -sanaa, jonka suomennokseksi pöytä voidaan tulkita.
Itse vierastan sitä sen tähden että syna ei tarvitse koskettimistoa ollakseen syna, enkä puhu synista keyboardeina, koska niillä on vähän eri merkitys käytännössä laitteina..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «